Nu am mai scris de ceva vreme aici dar, asta nu inseamna ca am stat degeaba. Am facut km, am facut uzura la atv, am facut tot felul de alea.
La ultima iesire pe care am avut-o acum vreo doua saptamani in urma, deoarece am avut parte de un traseu lung (aproape am ramas fara benzina pe la jumatatea lui) si frumos, cu portiuni tehnice destul de complicate (pentru mine), am constatat nevoia acuta de frana de motor. Unii posesori de CF 500A stiu cu siguranta ca frana de motor este inexistenta la acest atv.
Cum nici frana de pe rotile din spate nu ma satisface in mod deosebit, am zis ca pentru un plus de siguranta sa ii cumpar ambreiaj nou impreuna cu rulment unisens. Zis si facut. Am comandat toate cele si, impreuna cu samy, am si trecut la inlocuirea lor (adica mai mult samy, eu fiind prins cu alte treburi). Din pacate, pozele lipsesc cu desavarsire deoarece, samy, neavand decat doaua maini, nu a putut sa faca si poze.
Operatia a decurs bine, s-a reusit reasamblarea in bune conditii.
Daca tot l-am desfacut pentru ambreiaj si rulment, am zis sa ii fac si schimburile de ulei.
In plus, asa cum v-am spus, nu sunt foarte multumit de franele de pe spate ale atv-ului, motiv pentru care am luat decizia sa fac o aerisire a sistemului de franare si, totodata, sa inlocuiesc complet si lichidul de frana.
Inainte de toate, am umblat iarasi la placutele de frana de pe spate, sa vad in ce stare sunt. Totul era in regula cu ele si nu necesita vreo interventie deosebita.
Pentru ca data trecuta cand le-am schimbat, am omis sa fac fotografii, de aceasta data mi-am adus aminte si am facut pe tot parcursul procesului de demontare.
Inlocuirea este simpla si se face foarte usor. Practic, se da roata din spate jos (stanga spate) si este acces complet la etrier. Schimbarea se face prin simpla scoatere a surubului de pe mijloc, scoaterea placutelor si punerea celor noi.
Inainte de a se scoate surubul (cu o cheie imbus de 5) vedeti ca mai este un capacel mic, de protectie. Se desurubeaza cu acelasi imbus.
20170508_211603.jpg 93.59KB
0 downloads
20170508_211621.jpg 80.91KB
0 downloads
20170508_211734.jpg 62.2KB
0 downloads
Dupa ce se scoate capacelul, se desurubeaza efectiv acel surub (tot cu cheia imbus).
20170508_212145.jpg 107.66KB
0 downloads
20170508_212226.jpg 63.76KB
0 downloads
20170508_212241.jpg 56.11KB
0 downloads
Apoi se trage usor tablita de tip arc. Are o singura pozitie de montare (vezi foto) si raman placutele la vedere.
20170508_212414.jpg 97.18KB
0 downloads
20170508_212432.jpg 100.63KB
0 downloads
Se forteaza putin stanga-dreapta in placute pentru a se departa pistonasele de ele, se agata placutele (eventual tot cu cheia imbus cu cot la 90) si se scot cu grija (sa nu cumva sa se sparga. Glumesc.)
20170508_212839.jpg 113.11KB
0 downloads
20170508_212849.jpg 77.07KB
0 downloads
Atentie ca placutele au o tablita pe spate, impreuna cu ceva azbest. Acestea se refolosesc pe noile placute. Se desfac usor, au doar niste urechiuse mici.
20170508_212856.jpg 73.12KB
0 downloads
Se imping pistonasele cat mai mult, pentru a face loc noilor placute.
20170508_213039.jpg 82.36KB
0 downloads
Apoi se pun la loc. Totul este foarte simplu si comod.
Deoarece nici frana de mana nu era pe gustul meu, mi-am alocat ceva timp sa diagnostichez problema. Ma intriga faptul ca bietul chinez nu a fost in stare sa faca si el o frana de mana care sa functioneze. Ei bine, el a facut doar ca, mai are un reglaj suplimentar, care actioneaza direct asupra placutei de frana. Am reusit si am inteles functionarea, am refacut reglajul si, parerea mea este ca, frana de mana functioneaza acum asa cum trebuie. O sa vad exact in momentul in care o sa ies in teren cu el.
Am mai constatat un joc la bucsile de la roate din spate, cele de la fuzeta. Cred ca vina imi apartine mie de au capatat joc, deoarece o buna perioada (de cand a fost nou) am omis sa ii bag vaselina prin gresoare. Nu va mai spun ca cel de la care l-am achizitionat nici macar nu s-a obosit sa se uite acolo, dar sa mai si bage el. Si cica sa il duc la el pentru garantie... Of, of, mai mai.
Asa ca, urmeaza sa ii schimb si bucsile si apoi ne vedem direct prin paduri, sa vad daca toate imbunatatirile aduse au efect sau nu.