Jump to content



Photo

Vreau Sa Cumpar Atv

Bine v-am gasit!!!

  • This topic is locked This topic is locked
103 replies to this topic

#41 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 03 November 2014 - 09:22 AM

Vreau sa va multumesc tuturor pentru sfaturi.

Week-end-ul acesta am tot rasfoit, si m-am decis. Voi merge pe CFORCE 550 cu EPS pentru mine. Surpriza consta in faptul ca m-am hotarat sa iau si pentru sotie unul. Pentru nevoile ei cred ca este de ajuns noul model de Linhai 500 S.

Acum am nevoie de sfaturi pentru remorca dubla :-))))


  • 0

#42 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 03 November 2014 - 10:29 AM

Chiar crezi ca o sa se dea sotia prea mult cu ATV-ul? Bineinteles tu o cunosti cel mai bine dar cred ca dupa cateva iesiri prafuite o sa se lase. Cu banii dati pe 2 ATV-uri noi chinezesti ai putea lua unul "brand". Bineinteles (ma repet) tu stii cel mai bine cum stau lucrurile la tine in casa.

Ref remorca dubla, vezi ca trebuie si permis categoria E.


  • 0

#43 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 03 November 2014 - 11:33 AM

Nu trebuie neaparat cat E . Important e ca amsamblul sa nu depaseasca mma 3500 kg sau 4250kg daca ai atestat de la o scoala de soferi.


  • 0

#44 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 03 November 2014 - 06:25 PM

Din codul rutier 2013: CATEGORIA B

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;


  • 1

#45 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 03 November 2014 - 08:22 PM

Exact Iusau. Se incadreaza perfct la pct 3.

""masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg


  • 0

#46 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 05 November 2014 - 02:03 PM

Revin cu o modificare. Pentru sotie va fi CF Moto 500, varianta scurta. Este la aceiasi bani dar din punctul meu de vedere, calitate mai buna.

Daca cineva are alta parere, astept argumente.

In alta ordine de idei, se apropie momentul si trebuie sa rezolv problema platformei. Nu am gasit inca variante. Daca aveti informatii despre remorci, chiar si second hand, va rog....

Fiind 2 atv-uri destul de mari, m-am gandesc ca cel mai bine este sa le transport pe remorca perpendicular pe axul drumului. Si atunci am nevoie de o remorca cu urmatoarele dimensiuni: Lung: 250 -300cm; lat: 210-220 cm.

Multumesc


  • 0

#47 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 05 November 2014 - 02:28 PM

Revin cu o modificare. Pentru sotie va fi CF Moto 500, varianta scurta. Este la aceiasi bani dar din punctul meu de vedere, calitate mai buna.

Daca cineva are alta parere, astept argumente.

In alta ordine de idei, se apropie momentul si trebuie sa rezolv problema platformei. Nu am gasit inca variante. Daca aveti informatii despre remorci, chiar si second hand, va rog....

Fiind 2 atv-uri destul de mari, m-am gandesc ca cel mai bine este sa le transport pe remorca perpendicular pe axul drumului. Si atunci am nevoie de o remorca cu urmatoarele dimensiuni: Lung: 250 -300cm; lat: 210-220 cm.

Multumesc

 

Nu cred ca vei gasi asa lata si sa nu ai nevoie de autorizatie speciala sau organizare de convoi ca sa o poti trage pe drumuri publice.

Oricum, nu cred ca vrei sa pleci in weekend, vacanta sau concediu cu asa ceva dupa tine: remorca conform dimensiunilor cerute.

Cea mai simplu metoda e cea stil "redneck" - ridici atv-urile in fund.

Asa rezolvi cu o remorca 3000x1300 ce poate fi si altfel decat platforma.


Edited by iusau, 05 November 2014 - 02:31 PM.

  • 0

#48 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 05 November 2014 - 06:10 PM

Da Iuliu sunt de acord cu tine si sustin ideea .

Exact platforma prezentata de tine o am eu acasa adica 4000(lungime)x2000(latine) suprafata de transport fara protap.

Masa max. autorizata este de 2700Kg,din care greutatea proprie este de 650Kg.

Este platforma pentru transport autovehicule si necesita cat E.

Latimea dupa cum vezi este cam standardizata ,la lungime mai sunt variante si mai lungi.


  • 0

#49 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 05 November 2014 - 09:36 PM

Uite aici exemple, mai ales prima este dedicata, trebuie sa ai rabdare putin sa cauti

 

http://forum.club4x4...sport-2-atv-uri

 

http://www.atv-de-va..._2_atv_uri.html


  • 0

#50 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 05 November 2014 - 10:32 PM

Am gasit o firma care face pe comanda cu urmatoarele caracteristici:

""

Remorca poate fi construita in urmatoarea configuratie:
 
Masa maxima autorizata 750 kg
Dotata cu sistem franare propriu
Dotata cu punte 1300 kg (identica la pret cu cea de 1000 kg)KNOTT
Dimensiuni utila platforma 3000x2000 (sau 2100)mm
Dotata cu cadru oprire roti demontabil pe toate laturile
Doata cu roata manevra
Dotata cu bride ancorare atv –8 buc
Dotata cu rampe urcare (1 set)
Roti 195x10 C sub platforma (H platforma de la sol: 600-650 mm)
Instalatie electrica 12 V
Priza 7 sau 13 pini, dupa cerere
 
Pret: 2390 euro
 
 
Optionale:
Lumini gabarit led- 50 euro
Roata rezerva 170 euro
Box antifurt: 45 euro
Chingi ancorare: 15 euro/buc
Amortizoare roti: 75euro/set
 
Preturile nu contin tva
Facturare la curs BNR
Livrabila in 2-3 saptamani de la data semnarii contractului de furnizare
Avans: 40% valoare
Se livreaza cu carte RAR si toate documentele pentru inmatriculare
Se livreaza de la showroom cu numar provizoriu si rca 30 zile
Garantie 24 luni
 
""
Si se poate conduce cu cat. B
 
Problema ar fi pretul!!!!

  • 0

#51 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 05 November 2014 - 10:48 PM

Este vorba de firma Pop Industry?


  • 0

#52 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 05 November 2014 - 10:57 PM

Bogdan, ai omis un lucru, probabil omis in mod intentionat si de producator - masa utila a remorcii ;).

Pun pariu ca nu mai ramane mare lucru din cele 750 de kg.

 

Oricum, printr-un calcul simplu nu poti fi in legalitate cu doua atv-uri pe remorca respectiva !

Doua atv-uri = aprox 800 kg.

MMA-ul remorcii 750 kg.

 

Ceva nu suna bine oricum...750 kg cu franare nu prea am mai vazut ca nu isi are rostul...ma rog, probabil e cerere pe piata  ca multi vor "s-o ocoleasca".


  • 0

#53 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 07 November 2014 - 12:23 PM

Salutare.

 

Marius, este vorba de www.REMORCI.com.ro
Iusau, hai sa recapitulam te rog.

2 atv-uri: cforce si cfmoto 500 short: 340 + 340= 680 kg. Plus accesorii ~ 50 kg = 730 kg

Greutate remorca ~ 250 kg.

Total maxima autorizatat trebuie sa fie de 1.000 kg ca sa fie in regula. Ok?

 

Apoi, remorca va fi tractata de un Renaul Fluence: MMA 1785 si maxima pe remorcare 1300. Deci masina permite remorcarea ei.

Masina plus remorca=1785+1000=2785 < 4250 kg.  Corect?

Problema apare daca schimb masina cu una mai mare, care are si MMA mai mare...si atunci o luam invers: 4250 - 1000(remorca)=3250 kg trebuie sa fie MMA la aceasta.

 

Corectati-ma daca gresesc cu ceva.

Merci

 

PS Reprezentantul firmei care mi-a facut oferta spune ca o pot face si pe MMA 750 si nu patesc nimic, ca nu sta politistul sa cantareasca remorca. In cel mai rau caz, sunt pasibil de amenda...... Oricum am discutat sa o facem pe MMA 1000kg - nu se schimba costul remorcii ( binenteles in cazul in care ma hotarasc!!!)


  • 0

#54 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 November 2014 - 02:37 PM

Initial spuneai ca remorca va avea MMA 750, de aceea am zis ca nu te incadrezi.

Asa cum ai prezentat acum, totul e in regula.

 

Referitor la ce spune reprezentantul firmei - e romaneste toata treaba si incalci reguli de circulatie.

Ca nu vei fi prins nu-ti teleporteze sufletul in rai.

In concluzie pui in pericol pe restul participantilor la trafic, inclusiv pe mine intr-o oarecare masura.

Daca prind unu din asta ca ma afecteze, promit solemn sa-l afectez si eu de cel putin o mie de ori mai mult.

Am zis sa se stie. Inca nu te condamn cu nimic ca esti doar in faza de ideie :).


  • 0

#55 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 07 November 2014 - 03:27 PM

Salut, hai că mă bag și eu în polemică ...

 

Diversitatea tipologică a remorcilor este foarte mare tocmai pentru a răspunde necesităților foarte diverse ale utilizatorilor. Ele sunt adaptate sau construite astfel ca să poată fi omologate în conformitate cu legislația și regulamentele de aplicarea a acestora.

Legislația occidentală a fost întotdeauna mai elastică sau mai atotcuprinzătoare în această direcție, iar cea est europeană mai rigidă. Nu trebuie să înțelegem că în vest ea este mai permisivă, nu, ea este în general riguros concepută și aplicată doar că are în vedere o acoperire mai largă a situațiilor posibile de utilizare de aceea o să vă surprind probabil pe mulți cu niște ”detalii de nișă” destul de interesante.

Adaptarea legislației de la noi la cea occidentală s-a făcut punctual și cuprinde categoria BE, știți de ce ? Pentru că aveai de exemplu o mașină încadrabilă în categorie având MMA de 3500kg, dar practic tu nu puteai să tragi după tine nici măcar o roabă pentru că erai în culpă. Ce s-a ”inventat” atunci ?

Ți s-a permis să poți tracta o remorcă ușoară (max. 750kg - categoria de vehicule O1) și s-a notat în categoria de permise BE=ansamblu format dintr-o mașină pe care o poți conduce cu B + acea remorcă, deci aritmetica îți spune că limita categoriei este 3500+750=4250kg, simplu nu ?

 

Cum interpretăm și cum procedăm la tractarea unei remorci cu autoturismul propriu ?

Ne uităm în CIV și aflăm MMA maxim al remorcii pe care avem voie să o tractăm cu sistem de frânare și fără astfel ca să respecta limitele impuse după care verificăm și încadrarea în limitele categoriilor pe care le avem înscrise în permis, B (3500kg.) sau BE (4250kg.).

 

Despre remorcile ”ciudate” care au MMA mici și sistem de frânare pot să vă spun că nu sunt atât de ciudate dacă analizăm necesitățile reale pe care le avem și posibilitățile de tractare legale înscrise în CIV. Ele există în fabricație curentă în occident și se fac la comandă în România, dar te cam costă omologarea pe care și-o asumă producătorul, dar ți-o decontează ție.

 

Exemplu:

Un PEUGEOT 307 SUW, 1,6 benzină, are înscris în CIV că are voie să tracteze o remorcă având MMA 680kg. fără sistem de frânare și 1100kg. cu sistem de frânare.

În cazul în care doresc să utilizez o remorcă simplă având dimensiunile cele mai obișnuite 200x120x30 calată pe necesitățile mele, constat că este încadrată curent la 750kg. , ceea ce eu nu am voie să trag după mine pentru că nu are frâne!

Ce pot să fac ?

Mă duc la autoritatea care o detarează (RAR - ceea ce am înțeles că este puțin cam complicat și scump la noi) sau cumpăr o remorcă echipată cu sistem de frânare.

În lumea occidentală se construiesc remorci astfel omologate, mai rar de găsit la mâna a doua, adică o să găsiți fără frâne la 500/600/680/750 tocmai în acest scop sau găsiți cu frâne la 750kg (cea mai mică) 800/850/900/1000kg tocmai ca mașini mai mici să le poată tracta legal și să aibă și anumite dimensiuni gabaritice mai de doamne ajută.

 

Pentru noi cei interesați de a tracta o remorcă pe care se află 1, 2 sau 3 jucării trebuie să avem în vedere un calcul de greutate în medie de 400kg/ATV ceea ce înseamnă că avem situația de a trage după noi greutăți minime de 500kg/1300/2000kg. (MMA minimală). Asta înseamnă că în general trebuie să avem în vedere autoturisme mai grele sau, atenție, la aceeași mașină (caroserie) dar dotată cu motor mai mare sau cu tracțiune integrală îndeosebi, limita MMA tractabilă crește. Este un avantaj care de cele mai multe ori nu te scoate din categorie.


  • 1

#56 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 07 November 2014 - 03:39 PM

Iusau, daca remorca este omologata pe MMA 750 dar  caracteristicile ei sunt de 1.300 MMA, asa cum specifica si respectivul in oferta, si in plus are si sistem de franare, cu ce pui in pericol viata celorlalti participanti la trafic?

Repet: " Oricum am discutat sa o facem pe MMA 1000kg" tocmai pentru a fi totul ok. Nu am chef sa ma complic cu absolut nimic.


  • 0

#57 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 07 November 2014 - 03:49 PM

Si in plus, ca sa intelegi si mai bine cu cine discuti, de cateva zile ma bate gandul,( pentru ca este prima data cand voi conduce masina cu remorca, exceptand acele situatii cant trebuie sa-ti tractezi un prieten care a ramas in pana), sa merg la un intructor auto si sa iau cateva ore de conducere cu remorca in spate....tocmai pentru siguranta mea, a familiei si a celorlalti...

Ca sa nu mai discutam ca acum un an am participat la o parte a cursului de conducere defensiva a lui Titi Aur.

Cu respect si responsabiliate te salut ;-)


  • 0

#58 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 07 November 2014 - 03:59 PM

Salut Horia 14. Ai punctat foarte clar si logic.

Multumesc frumos.


  • 0

#59 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 November 2014 - 04:19 PM

Iusau, daca remorca este omologata pe MMA 750 dar  caracteristicile ei sunt de 1.300 MMA, asa cum specifica si respectivul in oferta, si in plus are si sistem de franare, cu ce pui in pericol viata celorlalti participanti la trafic?

Repet: " Oricum am discutat sa o facem pe MMA 1000kg" tocmai pentru a fi totul ok. Nu am chef sa ma complic cu absolut nimic.

 

Daca te referi la oferta mea de mai sus, este valabila si crede-ma ca nu voi sta sa-mi explice individul ce remorca are si cum si-a facut-o.

Daca te referi la lege, o incalci si daca pui punte de 12.000 kg, atata vreme cat iti este omologata pe 750 kg. Pricepi matale ? Puntea nu este totul. Omologarea este certificarea ca poate duce, nu materialul din care e facuta puntea si nici ceea ce iti imbarliga producatorul ca poate poate o sa ii aduci un profit de cateva sute de lei.

 

Si in plus, ca sa intelegi si mai bine cu cine discuti, de cateva zile ma bate gandul,( pentru ca este prima data cand voi conduce masina cu remorca, exceptand acele situatii cant trebuie sa-ti tractezi un prieten care a ramas in pana), sa merg la un intructor auto si sa iau cateva ore de conducere cu remorca in spate....tocmai pentru siguranta mea, a familiei si a celorlalti...

Ca sa nu mai discutam ca acum un an am participat la o parte a cursului de conducere defensiva a lui Titi Aur.

Cu respect si responsabiliate te salut ;-)

 

Oooo, crede-ma ca am o impresie foarte buna despre omul cu care vorbesc si de regula nu gresesc.

Foarte bine ca ai participat la "o parte" a cursului de condus defensiv.

Eu, dupa ce am urmat 3 cursuri complete, la nivele diferite, pot sa iti spun ca merita sa faci cat de multe.

Bafta !

 

Salutari si tie de la Cluj !


Edited by iusau, 07 November 2014 - 04:21 PM.

  • 0

#60 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 November 2014 - 04:30 PM

Horia, eu inteleg ca pentru limita de 4250 kg, un tragator B si o remorca pana in 750 kg, nu e nevoie de E ci doar de B.

Cum ai dedus ca ai avea nevoie de B+E ?


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto