Jump to content



Photo

Rebobinare Stator Magnetou Linhai


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 15 November 2014 - 06:37 PM

Va salut stimati colegi!

Am sa va vorbesc in acest topic despre metode de verificare si remediere a sistemului electric la Linhai.
Mi se parea slaba capacitatea de incarcare a acumulatorului si am trecut la teste.

Cu atv-ul pornit, turat, fara consumatori aveam 13.9 v in baterie insa cand porneam farurile scadea la 12.5 ceea ce imi arata ca deja lua din baterie.
Sub aripa stanga fata este releul de incarcare. Are 3 fire galbele prin care primeste curent alternativ, il transforma in curent continu care iese printr-un fir rosu si unul negru.

Un test rapid mi-a aratat aceeasi valoare de 13.9 pe iesiri insa la intrari aveam semnal doar pe o faza.

Am luat bancheta si carena stanga unde langa cadru se gaseste mufa cu trei fire galbene ce vine de la magnetou.

 

Am decuplat mufa, am pornit motorul, am pus aparatul de masura pe ACV iar cand am atins firele cu pinii aparatului, surpriza: din trei faze de curent alternativ aveam semnal doar pe una (20-24v).
Valorile normale intalnite trebuie sa fie cuprinse intre 20 si 70 V in functie de turatia motorului.

Ca sa elimin din schema intreruperea unui fir pe traseu, am luat si carena dreapta si am intepat firele cu un ac chiar la iesirea din carcasa magnetoului, insa valorile au fost aceleasi.

Atunci mi-am dat seama ca magnetoul are probleme.

 

Am inceput demontarea acelui "egr, epurator de gaze" sau cum sa il numesc cu toate furtunasele lui ca apoi sa am acces la toate suruburile carcasei.
Deoarece acest magnetou isi face racirea pe uleiul din motor, am demontat blindajul, i-am dat drumul uleiului apoi am inceput sa desfac pe suruburi.

S-au desfacut toate suruburile (cu cap de 8) si apoi cu o surubelnita am inceput sa indepartez carcasa.
Am luat-o jos si a urmat o curatire riguroasa a marginilor carcasei dar si a celei cu care a fost imbinata.

De pe carcasa am demontat statorul prins cu 3 suruburi cu ajutorul unei chei hexagonale si inca 2 suruburi care tineau un senzor tot pe firele statorului.
S-a observat inca de la demontare ca un fir era carbonizat total, unul abia se mai tinea iar al treilea era bun, de unde reies si valorile obtinute anterior.

Un stator nou costa 360 ron si am decis sa il dau la un atelier sa il rebobineze.
Zis si facut!
S-a rebobinat statorul (100 ron), am cumparat o garnitura ce vine pe carcasa si un silicon rezistent la ulei si temperaturi ce l-am aplicat pe ambele parti ale garniturii ce nu au depasit 20 ron.

S-a montat tot la loc, am pus uleiul si i-am dat cheie.
Ca sa nu va obosesc cu multiple valori va spun doar trei:
- relanti, fara consumatori 13.8 v;
- relanti cu faza lunga, far led 20w si ventilatoare de pe radiator: 13.3;
- turat, cu pozitie fata si spate + iluminare bord 14.3 v-14.4.

 

Eu sunt acum cat se poate de multumit cu un sistem electric in perfecta stare.

A existat si o schimbare vizuala, culoarea luminii din faruri: galbena inainte, alba si clara acum iar ventilatoarele de pe radiator cand pornesc stau pornite in reprize mai scurte decat inainte.

 

Sper ca nu v-am plictisit insa poate se mai bat de aceste probleme si alti colegi si decat sa schimbe fara rost relee de incarcare mai bine sa verifice cap coada sistemul electric apoi sa treaca la fapte.

Numa' bine!
Am atasat si cateva poze cu explicatii.

 

PS: multumesc colegilor pentru efortul depus in a ma ajuta cu informatii suplimentare

Attached Files


  • 1

#2 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,001 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:CF Moto X8
  • Numar ATV:BC 15 KKK

Posted 15 November 2014 - 08:31 PM

Salut

Acum stau sa ma intreb daca Minitehnicus era roman.

De apreciat tenacitatea ta, un autodidact.


  • 0

#3 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 15 November 2014 - 10:08 PM

Nu stiu daca banuiesti insa de origine este maghiar cel care l-a facut :)

Multumesc!

Edited by dr.crinel, 15 November 2014 - 10:10 PM.

  • 0

#4 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,087 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 15 November 2014 - 10:50 PM

nu vreau sa te dezamagesc dar , a dat cu ceva rasina peste fire ? te intreb deoarece si eu am vrut sa rebobinez un stator si mi sa zis ca nu se poate ca trebuie ceva rasina care izoleaza ....


  • 0

#5 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 15 November 2014 - 10:55 PM

Nu ma dezamagesti :)
Eu nu pot sa iti spun mai multe decat se vede in poze si asta daca s-ar vedea.
Nu am decat sa astept sa vad daca va functiona in continuare sau pana cand va face asta.
In momentul de fata este ok.
  • 0

#6 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,485 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 November 2014 - 05:32 PM

nu vreau sa te dezamagesc dar , a dat cu ceva rasina peste fire ? te intreb deoarece si eu am vrut sa rebobinez un stator si mi sa zis ca nu se poate ca trebuie ceva rasina care izoleaza ....

Pai e sarma de cupru emailata,  mai trebuie alta rasina ?

Te referi oare peste fiecare bobina ?

 

Bravo Crinel !


  • 0

#7 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,087 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 16 November 2014 - 06:21 PM

Da dapeste fiecare bobina .


  • 0

#8 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 16 November 2014 - 07:59 PM

Mersi Iuliu!

Pe mine cel putin ma depaseste intrebarea ca nu am cunostinte mai profunde. Ceea ce am stiut am scris. Azi am fost pe traseu si s-a comportat bine.
  • 0

#9 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,485 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 November 2014 - 08:07 PM

Sarma folosita la bobinat e din cupru ( conductor bun de electricitate la preturi inca practicabile ) si e acoperita - emailata - cu o solutie ce ii confera o rezistenta mai buna la deteriorare, o rezistenta mecanica mai buna si ii imbunatateste si inca cateva proprietati dar actioneaza si ca izolator electric.

Si ghici unde se face, inca ?

Da, la tine la Zalau ;).

 

Adi, ma rog - cel cu care a interactionat Adi, zice ca trebuie izolata fiecare bobina in sine - peste infasurarea de sarma.

Inteleg ideea dar nu ma pot exprima ca nu am cunostinte destule.

 

Din punct de vedere estetic e clar ca nu e cel mai fericit caz :).


  • 0

#10 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 16 November 2014 - 08:11 PM

Dar daca ar fi asa si daca ne uitam la primele poze care sunt facute inainte de rebobinare am putea sa observam daca sunt izolate bobinele individual?

Sau nu e vizibi acest lucru?


  • 0

#11 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,485 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 November 2014 - 10:58 PM

Dar daca ar fi asa si daca ne uitam la primele poze care sunt facute inainte de rebobinare am putea sa observam daca sunt izolate bobinele individual?

Sau nu e vizibi acest lucru?

 

Asa s-ar parea:

Attached File  bobinaj rotor linhai.jpg   107.7KB   3 downloads

Stai linistit, daca da curent cat trebuie .. pana se arde merge sigur :).

Acuma ce vrei sa-i faci ? Sa o dai jos, sa o ungi cu alifie si sa ii asezi spirele ?

Da-i gaz si cand se duce stii ce ai de facut.


  • 0

#12 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 651 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 17 November 2014 - 03:30 PM

Nu este rasina in poaza mentionata, este doar ...plin de ulei.

Daca tensiunea are valorile alea nu ai de ce sa-ti faci griji.


  • 0

#13 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 November 2014 - 04:55 PM

Dacă mai există nedumeriri vă pot clarifica eu anumite aspecte. 

 

Da este necesară lăcuirea oricărei înfășurări din două motive exprimate în scrierile de mai sus, dar nu știu dacă au fost puse împreună și explicate.

Cele două motive sunt: pentru a izola electric și pentru rigidizarea mecanică.

 

Explicație - sârma de bobinaj utilizată va respecta diametrul utilizat inițial, numărul de spire și sensul înfășurărilor urmând ca legăturile (conexiunile) să respecte la rândul lor începuturile și terminațiile din schema inițială după care pentru a o proteja contra loviturilor mecanice se aplică un strat subțire dintr-un înveliș (folie) de protecție cu proprietăți dielectrice (dacă este posibil) îndeosebi între tole și înfășurări. (uneori se bobinează direct pe ele).

 

După ce au fost montate înfășurările și realizate conexiunile se imersează sau se pensulează în exces toate bobinajele pentru ca lacul să pătrundă între spire astfel caz prin uscare să rezulte un monolit. 

Crearea acelui monolit este necesar pentru a preîntâmpina mișcarea relativă a spirelor una față de alta datorată forțelor electromagnetice din interiorul bobinajului care au tendința să producă mici șocuri mecanice astfel ca prin loviri repetate (vibrații) stratul de lac electroizolant de pe sârma de bobinaj (cel nativ) va fi distrus, iar înfășurarea se va ”arde”.

 

 


  • 0

#14 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 17 November 2014 - 05:18 PM

Mi-am amintit ceva :D

 

Mi-a zis ca o sa dureze cateva zile ca trebuie sa il bage si la cuptor

 

Are vreo relevanta acest fapt?

 

toot.gif


  • 0

#15 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 November 2014 - 05:54 PM

Da, am uitat să menționez.

Se usucă lacul la o temperatură de coacere.


  • 0

#16 rokad

rokad

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Nume real:Robert Kadar
  • Telefon:0723572281
  • Marca ATV:linhai

Posted 10 September 2015 - 12:49 PM

as dori sa ma ajutati daca se poate cu o problema electrica la un atv linhai 300 2x4. Tensiunea electrica la baterie cu motorul oprit este aceasi  cu tensiunea electrica masurata la baterie cu motorul pornit.Conform manualului de service,tensiunea masurata la baterie cu motorul pornit,ar trebui sa fie cu 0.5-2.5volti mai mare decat tensiunea din baterie(cu motorul oprit).Am tras concluzia ca magnetoul sau releul de incarcare nu functioneaza.Cu motorul pornit am decuplat borna minus de la baterie,si motorul nu s-a oprit, ceea ce inseamna ca totusi primeste ceva curent si nu merge numai pe baterie.ATV-ul este o achizitie recenta ,si incerc sa il fac functional.Farurile nu functioneaza,doar stopul de pe spate.Citind mai multe zile pe acest forum am reeusit sa identific 2 sigurante arse ,una la releul de pornire si una in panoul de sigurante din fata.Am incercat sa verific fazele din magnetou(cele trei fire galbene,conform indicatiilor citite la inceputul acestui topic)dar in momentul cand desfac mufa motorul se opreste,are cineva idee ce ar putea fi?Langa baterie mai am 2 fire mai groase,unul negru care are un papuc ca si cel care se prinde la borna bateriei,si unul rosu care este taiat si nu are nici o mufa.aveti idee de la ce sunt aceste fire?este posibil sa fie de la troliul electric?,acum nu are dar este posibil sa fi avut.Voi aveti cate 2 fire la fiecare borna a bateriei?multumesc anticipat pentru un eventual ajutor.


  • 0

#17 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,313 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 September 2015 - 02:03 PM

In primul rand doresc sa te salut ,cum ar fi fost frumos sa o faci si tu cu ocazia venirii tale pe acest forum si a nu incepe o prima postare prin :

"as dori sa ma ajute.........".

Ce zici Robert am dreptate ?

 

Referitor la intrebarea ta ca regula generala a oricarul vehicul cu motor tensiunea masurata la borne trebuie sa fie mai mare cu motorul pornit decat cu motorul oprit.

Cu motorul pornit este interzis a se decupla bateriea.

 

Cele doua fire groase gasite de tine sunt aproape sigur ca alimentau la vremea lor troliul. Urmareste si tu traseul lor si vezi unde duc ele.


  • 0

#18 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,502 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 10 September 2015 - 08:39 PM

Rokad, bine ai venit! Poate ai face mai bine sa iti deschizi propriul topic cu atv-ul meu, eventual si niste poze.

Pe langa asta, daca iti deschizi un topic nou in Probleme atv, promit sa iti mut postarea acolo ca sa nu ramana aceasta pe un topic gata facut.

Mersi
  • 0

#19 Bashan250

Bashan250

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0728383358
  • Marca ATV:Bashan
  • Numar ATV:B 99 ATV

Posted 28 April 2016 - 10:15 AM

Salutare , cam ce amperaj de incarcare debiteaza acest magnetou ?


  • 0

#20 Bixi

Bixi

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Nume real:Dorin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Cf motto
  • Numar ATV:_

Posted 30 May 2017 - 08:45 AM

Salut.daca te rog ai putea sa imi spui cum lai dat jos? Sunt nou pe forum
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto