Jump to content



Photo

Achizitionare Atv - Model Si Acte


  • This topic is locked This topic is locked
22 replies to this topic

#1 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 11 December 2014 - 05:07 PM

Va salut,

Ma numesc Alexandru, am 25 de ani si sunt in cautarea primului meu ATV. In gasca mea de prieteni s-a instalat un microb spre acest tip de divertisment si bineinteles ca si eu am fost afectat.

Am tot cautat atat sfaturi cat si anunturi de vanzari si sa zicem ca am avut de unde alege, doar ca sunt intru totul nedumerit asupra legislatiei si a actelor necesare in vederea utilizarii in legalitate a unui ATV.

O sa va expun 3 situatii in care sunt implicat 3 vanzatori diferiti si 3 atv-uri diferite :

1) Polaris Sportsman 500:

Vanzatorul a adus din Germania acest ATV, din spusele lui a fost folosit la o ferma si nu a fost niciodata inmatriculat in Germania. 

Singurul document pe care mi-l poate oferi este: Factura fiscala primita de la ferma de unde l-a achizitionat pe numele lui si contract de vanzare cumparare. Din cate cunosc, ca si in cazul masinilor, ar trebui ca el (actualul proprietar pe baza facturii) sa il treaca la impozit la el si sa il scoata dandu-mi un certificat fiscal pentru a il putea eu inmatricula(impozit, rar, politie)...dar il poate inregistra doar pe baza facturii? fara carte, certificat...nimic altceva? Sau exista vreo alta posibilitate prin care eu sa il cumpar, primesc factura si contract v.-c. si sa urmez pe baza acestor documente toti pasii necesari? anume inscrierea la primarie, efectuare R.A.R. in vederea eliberarii undei carti de identitate si apoi inmatricularea in functie de ce va stabili R.A.R. la politie sau primarie? sau se poate inregistra la primarie direct doar cu factura si contract de vanzare cumparare fara a mai trece pe la rar?

2)Linhai 300 4*4

Vanzatorul are atv-ul inregistrat la primarie dar nu detine Carte de identificare eliberata de R.A.R. ...cumva a reusit sa il inregistreze, el imi poate oferi doar contract vanzare cumparare si copie dupa talonul eliberat de la primarie( a zis ca placutele si talonul in original trebuiesc predate inapoi primariei in caz de vanzare) ... pot doar cu acele acte sa il inregistrez si eu la primarie legal?

3)Kawasaki brut force

Vanzatorul are ATV-ul si un contract de vanzare cumparare intre el si fostul propriear, nu are factura sau orice alt document.... se poate inmatricula?

 

Va multumesc anticipat si imi cer scuze de avalansa de intrebari si expunerea lor haotica, dar imi fuge mintea la tot felul de posibilitati.

Din pacate si suma disponibila este restransa iar varianta achizitionarii unuia deja inmatriculat imi este imposibila momentan. Toate cele 3 atv-uri prezentate mai sus le-am gasit la pret sub 2000Euro si relativ aproape de mine, iar inmatriculate doar de la 2500 in sus. 

 

M-ar ajuta un raspuns sigur, din cazuri cunoscute nu auzite, cat mai repede(riscul ca ele sa se vanda) pentru ca nu as vrea sa cumpar un atv pe care sa fiu nevoit sa il dezmembrez sau sa ma aleg cu probleme (dosar sau alte probleme).

 

Rog a fi sters unul din cele 2 topice creeate din neatentie, imi cer scuze, cumva am apasat dublu click si eventual mutarea topicului daca nu este postat unde trebuie. Multumesc


Edited by Mustang1, 11 December 2014 - 05:12 PM.

  • 1

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 11 December 2014 - 05:39 PM

In primul rand nu te grabi, ATV-uri mai gasesti,cele ieftine au bineinteles motive ca sa fie ieftine.

 

Incerc sa iti dau cateva coordonate:

 

1) Exista ATV-uri cu carte de identitate, talon si numere albe inmatriculate le politie, pe care le cumperi pe baza de factura sau contract vanz./cump .

2) Altele fara carte cu Atestat tehnic eliberat de RAR care se pot inregistra la Primarie cu numar galben. (fostul proprietar trebuie sa predea numarul si certific. de inregistrare).

3) ATV-uri fara acte ,fara numar cu care se poate circula linistit pe camp. (numai sa nu te intrebe cineva de provenienta)

 

Deci exista ATV-uri inmatriculabile si neinmatriculabile si fiecare decide ce doreste mai scumpe sau mai ieftine.

De regula motorizarile mici sunt inmatriculabile .

 

Atentie la cele din Germania spre exemplu daca ar numar de inmatriculare din tara respectiva nu inseamna ca poate fi inmatriculat si la noi chiar daca are Brief mic si mare.

 

Un ATV neomologat daca doresti sa il inmatriculez, daca nu ma inseala memoria costa aproximativ 1500euro doar aceasta operatie.

 

Indiferent ce vei decide sa cumperi atentie la acte ,preferabil vanzatorul sa fie si cel trecut in acte. 

 

Bafta!

 

PS. uite un ATV care s-ar incadra in bugetul tau ,vanzatorul fiind un membru de incredere al acestui forum :http://atvforum.ro/i...ersar-4x4-2008/  si este si inmatriculat.


  • 0

#3 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 11 December 2014 - 07:11 PM

Multumesc pentru îndrumare. In Roman, orașul in care locuiesc este interzisa circulația atv-urilor pe strada, deci nu ma încânta cu nimic înmatricularea la politie.am citit un pic pe forum si nu prea găsesc avantajele înmatriculării atv-ului la politie in loc de primarie, pana acum am crezut ca este un "must be" Eu doresc sa pot circula cu el pe camp, pădure cat si prin satele pe care le străbat in jurul orașului.
Te rog sa îmi spui ce acte am nevoie la rar pentru eliberarea atestatului tehnic in vederea înregistrării atv-ului la primărie, m-ar ajuta defapt o scurta incursiune in arta inregistrarii atv-ului la primărie si daca vreo unul din cele 3 atv-uri prezentate mai sus se încadrează in vederea înregistrării la primarie. suna destul de tentant anunțul colegului cu linhai-ul dar totuși vreau sa ma asigur ca nu am ratat o afacere cu polarisulmsau cu Kawasaki plus ca distanta este cam mare si nu am cu ce merge după el.. Daca oricare din cele 2 se pot înregistra ar fi perfect. Ambii mei prieteni care m-au molipsit cu atv-urile au sau lucrează in service si au reparat zeci de atv-uri dauna totala, deci orice ar fi se pot repara plusnca ma vor însoți la cumpărarea atv-ului, ambele au probleme recunoscute de proprietar si stiu deja si costurile de reparatie, deci îmi asum oarecum cumpărarea, doar ca nu am găsit pe nimeni sa ma lămurească daca un atv care nu a fost niciodată inmatridulat \inregistrat deci fara acte oficiale emise de o autoritate se mai pot înregistra la primărie. Repet, vreau sa fiu legal...sunt un pic mai "sperios" de felul meu in ceea ce privește legea si vreau sa fiu unul din acei tineri care inca crede ca doar respectând legea (fizica si morala) aceasta tara va deveni una normala, verticala.
  • 0

#4 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 11 December 2014 - 11:02 PM

Revin, pentru ca pe masura ce citesc....mai tare "ametesc" :

Pana la urma...care este diferenta intre a avea un ATV inmatriculat la politie (numere albe) si un ATV inregistrat la Primarie?

Pana acum am vazut mai multe raspunsuri de la persoane cu un numar mare de postari pe acest forum si 2 puncte de vedere/interpretare total diferite:

1) "indiferent ca este politie sau primarie utilajul trebuie indentificat la RAR de unde i-se elibereaza carte de identitate daca nu corespunde tehnic si nu a fost conceput sa circule pe strada va fii  specificat ca nu poate fi inmatriculat ,Cu aceasta negatie se poate merge la primarie si se va primii de la aceasta drept temporal de deplasare la lucrarile pentru care este autorizat sa le efectueze,Un ATV avand in vedere puterea motorului care este trecuta in cartea de identitate,a faptului ca are 4 roti motrice care tot cartea le da si capacitatea cilindrica care culmea este trecuta tot in cartea de identitate;se va incadra la TRACTOR CU ROTI,,,,,,,,Tractorul este un vehicol cu propulsare asigurata de un motor MAS sau MAC dupa caz si cu patru roti dintre care doua motrice,,,,,nu voi scrie toata povestea,finalul este urmatorul......deoarece ne-am aliniat la normele europene inmatricularea se face dupa obtinerea cartii singura institutie acreditata sa o elibereze este RAR,Iar pentru a tranzita un drum public avem nevoie de ITP si RCA, fara acestea utilajele trebuiesc inregistrate la primarie,dar se deplaseaza pe platforme pana la locul unde au de efectuat lucrari pentru care le-a fost eliberata autorizatia ,iar la reintoarcerea lor la baza se vor folosii tot platformele,,,,,,Daca tot avem bani si ne permitem cum ar fii sa mergi cu un compactor sau combina inregistrat pe primarie pana la mare,,,,ca doar avem numere ce mama masii,,,,sa fim seriosi exista o logica vrem pe strada o aplicam nu o fentam,doar avem o educatie,,,,," - @johnbv

2)"Conform legislației valabile la ora asta pentru a circula legal pe drumurile publice jucăria ta trebuie să fie înregistrată sau înmatriculată.

Pentru a fi înregistrată (primărie) sau înmatriculată are nevoie de următoarele: Carte de identitate eliberată de RAR, inspecție tehnică periodică în termen de valabilitate (ITP), poliță asigurare auto (RCA), talon eliberat de Primărie în cazul înregistrării sau talon eliberat de Poliție în cazul înmatriculării." - @Horia14

 

Si de aici vreau sa subliniez - in cazul inregistrarii la rpimarie, se poate sau nu se poate circula pe drumurile publice(forestiere,comunale, nationale, europene, judetene) caonducand ATV-ul?  sau doar pe platforma? acolo unde consiliul local nu interzice acest lucru...cazul orasului in care locuiesc. 

 

Cazul meu e destul de simplu, in jurul orasului ne bucuram de cateva paduri, dealuri minunate pentru un off-road pe masura, dar inevitabil ai nevoie si de drumurile comunale, nationale pentru a trece de pe o parte pe alta sau pentru o benzinarie, magazin...inafara orasului....pot eu crircula pe acolo legal cu atv-ul daca il am inscris cu numere galbene la Primarie?


Edited by Mustang1, 11 December 2014 - 11:04 PM.

  • 0

#5 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 11 December 2014 - 11:11 PM

Orice vehicul trebuie inmatriculat sau inregistrat pentru a putea circula pe drumurile publice.

Daca in Roman sunt drumuri publice, vei avea voie sa circuli si pe acolo - legile au ajuns si la Roman, nu-ti face griji daca nu toti le cunosc.

 

Diferentele intre inmatriculat si inregistrat sunt multe, pleaca de la omologare si ajung la accesul pe autostrazi.

Nici una in schimb nu cred ca te afecteaza prea tare, atata timp cat te incadrezi la una din ele. Adica, oricum ar fi poti circula pe unde ai vrea sa circuli cu un atv.


  • 0

#6 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 11 December 2014 - 11:21 PM

Aceasta este din punctul meu o afirmatie logica, deci asa cum spui si tu @iusau, cu un atv inregistrat la primarie ar trebui sa pot circula pe drumurile publice conducand atv-ul, corect?

Se pare ca din relatarile lui @CHRYS, daca obtin de la proprietarul unui atv neinamtriculat o factura si/sau un act de vanzare cumparare ma pot prezenta la RAR in vederea intocmirii ATESTATULUI TEHNIC si ITP ...nemaiavand nevoie de altceva (pentru rar) ... ulterior la primarie sa il trec la impozit si sa il inregistrez... acest ATESTAT TEHNIC - poarta "rol" de carte de identitate, presupun, nu? 

"1) In primul rand am factura de cumparare al ATV-ului de la fostul proprietar care era o societate. (ATV_ul fiind second hand nu nou)
In locul facturii cred ca echivalent este si contractul de vanzare cumparare (ca la auto)
Deci iti trebuie un act de provenienta.
2)De la Registrul Auto cu ATV-ul si actele de provenienta trebuie sa obtii: ATESTAT TEHNIC ( pe vremuri se chema negatie RAR )
Pe Atestatul meu tehnic scrie: categorie : Masina autopropulsata pentru lucrari (in cazul meu )
caroserie : ATV
marca : Yamaha
tip : Grizzly
etc,etc........date tehnice greutate,mase, dimensiuni,putere, ......+poza.
in baza acestor acte + ceva taxe modice am obtinut un certificat de inregistrare (echivalent talon auto) si o placuta de de numar cu scris negru pe fundal galben.
Singurul lucru mai greu a fost ca vroiau sa imi dea o placa de numar mare cat de tractor sau remorca si a trebuit sa insist sa imi dea una mica de scuter.
Dupa acestea iti mai trebuie asigurare RCA si verificare ITP.
Daca obtii tot ce ti-am spus si ai permis de conducere poti circula linistit pe drumurile publice." -@CHRYS


  • 0

#7 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 12 December 2014 - 12:04 AM

In primul rand doresc sa apreciez faptul ca te-ai documentat in cele ce te intereseaza si nu ai aruncat doar intrebari cum din pacate au procedat multi altii.

 

1) Indiferent ce ATV doresti sa achizitionezi iti trebuie : factura +chitanta, sau contract de cumparare indiferent care dintre ele sa poti dovedi faptul ca ai cumparat ceva ,chiar si daca cumperi unul total neinmatriculabil si doresti sa circuli doar pe camp cu el fara numar de inmatriculare.

 

2)Inmatricularea la politie cu numar (alb cu scris negru) presupune carte de identitate ,talon,RCA,ITP, asemenea tuturor autovehiculelor.

   Aceste ATV-uri de obicei sunt cele de capacitate mica, iar cele de capacitate mare, de obicei au trecut prin firme de omologari pentru a putea fi astfel inscrise.

 

3)Inregistrarea la primarie cu numar (galben cu scris negru) de cele mai multe ori sunt cele neomologate care nu se pot inscrie direct si nu primesc de la RAR carte de      identitate.  Pe vremuri cum ai citit si singur se primea acea negatie de la RAR ,care in varianta noua se cheama Atestat tehnic si contine si poza utilajului.

Cu acest atestat tehnic se solicita la primarie inregistrarea cu numar galben .Dupa aceea finante, RCA,ITP si bun de circulatie.

 

4)Fara numar poti circula pe camp paduri etc fara permis de conducere cu conditia sa nu te atingi de drumul public.

 Pe drumul public il poti transporta pe o platforma fara ca ATV-ul sa aiba numar de inmatriculare ,aici este bine sa ai acele acte de provenienta pentru a putea ca este al tau si nu este furat.

 

Vis a vis de restrictiile de care pomenesti in orasul tau nu ma pot pronunta dar punerea in practica este relativa deoarece la cele inregistrate la primarie nu la toate scrie ATV, unele sunt trecute tractoare, masini autopropulsate pentru lucrari ,etc. si daca esti oprit ce se ia in considerare ? ce se vede sau ce scrie in acte?

La cele inmatriculate la multe nu mai apare marca originala ex. Yamaha, Suzuki, etc si apare marca firmei de omologare ex. Morbike, Borille, etc. nu stiu ce incadrare apare scrisa in acte ATV sau altceva ?

 

Dreptul de a circula cu diferite numere a mai fost discutat in nenumarate randuri aici pe forum. 

Cu numere "albe"circuli unde circula orice masina.

Cu numere "galbene"cam tot asa dar fara autostrazi. A mai existat o legenda care spunea sa nu te departezi mai mult de 20 Km de localitatea unde este inregistrat. dar care nu s-a confirmat.

Atentie mai sunt primarii care nu vor sa inregistreze cu numar galben .(personal nu am avut probleme)

 

Ca parere personala indiferent la ce te vei decide sa cumperi ar fi de preferat pentru siguranta ta sa il cumperi intr-o forma legala de inmatriculare/inregistrare, adica sa primesti de la vanzator ori carte de identitate +talon sau Atestat tehnic gata facut.

Mi se pare prea riscant sa cumperi fara acestea, adica sa dai banii in baza unui act de vanz/cump sa iei utilajul sa mergi la RAR cu ATV-ul si sa poti avea surpriza sa nu iti dea nici Carte nici Atestat din cine stie ce motiv.


  • 0

#8 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 01:31 PM

Astazi am sunat la R.A.R. unde am fost pus in legatura cu un inginer( COntact: 0212027000 interior 263 sau 352), foarte de treaba si rabdator, de unde mi s-au confrimat urmatoarele:

1) La ei pe primul loc sta vehicolul, mai putin actele de provenienta, dar intr-o oarecare masura trebuie sa existe

2) Ei elibereaza in functie de ce vad la fata locului fie Carte de identitate - caz in care se poate inmatricula la politie, fie Atestat Tehnic - caz in care se poate inmatricula la Primarie. 

3) De obicei la baza celor 2 forme de "identificare" a vehicolului sta puterea acestuia in KW, astfel ca cele sub 15KW au mari sanse sa li se elibereze Cartea de identitate, iar celor peste 15KW Atestat tehnic.

4)Eliberarea unuia dintre cele 2 documente nu asigura posibilitatea inmatricularii/inregistrarii acestuia imediata, pentru ca in functie de dovada achizitionarii politia sau primaria pot cere si pana la jumatate de an perioada in care sa faca verificari asupra legalitatii detinerii vehicolului (furat sau nu) ba chiar refuzul inmatricularii sau inregistrarii daca nu considera de ajuns doar un act de vanzare cumparare.

 

In concluzie, la RAR poti merge cu orice atv si cu un contract de vanzare - cumparare sau factura, acolo vei afla la ce institutie mergi mai departe pentru inregistrare/inmatriculare...dar nu si daca este furat(ca si in cazul masinilor - cerificat de autenticitate) si nu iti garanteaza posibiliatea terminarii procedurilor de inmatriculare/inregistrare.

 

Astazi voi merge la Primarie de unde urmeaza sa aflu ce acte voi avea nevoie pentru inergistrarea atv-ului. smile.png Revin cu detalii.

Va multumesc tuturor pentru sprijin si pentru acest forum care m-a ajutat sa ma lamuresc asupra "legislatiei".

De acum urmeaza alegerea efectiva a atv-ului smile.png

 

Un atv gasit care s-ar incadra in bugetul meu ar fi

ATV CN MOTO 4X4 650 . (este si inmatriculat cu acte la zi la politie)

Am tot cautata detalii desre acest ATV si am aflat doar ca este CHINA (la fel ca si Linhai sau CF MOTO), dar daca ar fi macar la nivelul lui CF MOTO ca si "laude" cred ca ar foarte bine. Va rog daca ma puteti ajuta cu detalii.


Edited by Mustang1, 12 December 2014 - 01:39 PM.

  • 0

#9 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 01:47 PM

Pare foarte asemanator cu LINHAI Alpina Nordik 4x4 650 , dar tot nu gasesc informatii despre el, lungime, kw, marime roti...sau pareri :(


  • 0

#10 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 12 December 2014 - 02:12 PM

Ma bucur ca ti-am putut fi de folos.

De asemenea bine ca ai postat informatii noi la zi cu privire la "mersul actelor", pentru alti viitori doritori de ATV care se vor afla in ipostaze asemanatoare tie si se vor "obosi" sa lectureze informatii in acest sens.

 

In privinta ATV-ului gasit de tine din pacate nu iti pot spune nimic.

 

In general este bine sa iei o marca des utilizata pe plaiurile noastre.

Daca ai observat mai uzual la noi este in ordine crescatoare : Linhai sau CF (China), Suzuki, CanAM.

Ar fi bine sa nu te departezi de aceste marci.


  • 0

#11 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 03:42 PM

Ce parere aveti de acest "CF moto" ...de 300 4X4, tot am cautat acest model si nu il gasesc oficial CF MOTO ci Bashian... stiti ceva despre el, exista oficial CF MOTO de 300? 

Daca da...este potrivit pentru off-road? am inteles de la proprietar ca nu are punte independenta spate, nu are diferential blocabil ca si CF MOTO 500, el a zis ca este cam ca si un linhai de 300, avand un motor un pic mai puternic, 25cp.

http://www.tocmai.ro...l#current_image


  • 0

#12 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 12 December 2014 - 03:43 PM

Si eu zic ca e bine sa iei un ATV inmatriculat si cu actele ok. Chiar daca zici ca mergi cu el doar pe camp tot mai exista situatii cand esti nevoit sa mergi si bucati de drum public. (fie el comunal, judetean etc) si nu este de joaca cu acest lucru pt ca "punerea in circulatia a unui vehicul neinmatriculat" este caz penal si "se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani sau cu amendă". (amenda penala).


  • 0

#13 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 03:55 PM

Absolut de acord, orice atv voi avea, fie va fi cumparat inmatriculat, fie il voi inmatricula/inregistra ...

Am un buget maxim de 8000lei pentru achizitia unui ATV, tot in acesti bani as vrea sa il pot inmatricula/inregistra in cazul in care nu este deja si eventual aduce acasa....aici un plus de cateva sute de lei pentru adus acasa cred ca ma mai pot descurca...daca este cineva de pe acest forum care crede ca ar avea de vanzare asa ceva sau poate cunostinte despre unul la vanzare va rog sa ma indrumati spre aceasta :)

Stiu ca suma este mica, iar cerintele mele si "mofturile" poate sunt mari, dar cred ca exista unul pus deoparte pentru mine, doresc obligatoriu 4*4 si preferabil motor 500, suspensie independenta, diferential blocabil, si bineinteles functional. daca mai e si inmatriculat, ala e PERFECT :D


  • 0

#14 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 12 December 2014 - 04:04 PM

O varianta cu istoric pozitiv gasesti aici: http://atvforum.ro/i...ersar-4x4-2008/ dar este cam departe de tine. Este inmatriculat la politie si are totul in regula.

 

Vezi ca iti trebuie si echipament de protectie. Sa il adaugi la buget.


  • 1

#15 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 12 December 2014 - 04:27 PM

De acord si eu cu Pitesti in legatura cu acel atv. Din privinta actelor, inamtricularii sau a viciilor ascunse chiar nu ai avea de ce sa iti faci probleme ;)

Eu sa fiu in locul tau (si am fost la un moment dat) am urmarit prima data sa ii fie in regula cu actele (inmatriculat) apoi de restul m-am ocupat pe urma

 

Si 1000 de lei sa fie dar sunt banutii tai si trebuie sa procedezi in asa fel incat sa nu ai impresia ca i-ai dat degeaba


  • 1

#16 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 05:08 PM

Chiar acum am terminat de citit "juranalul" colegului @samy legat de acel atv, se vede pasiunea si dedicarea. Din cate am vazut au fost facute ceva modificari in bine si intretinut "din scurt", pare o achizitie buna.

Ca si pareri personale fata de Linhai 4*4 de 300( nu vreau sa facem referire la atv-ul colegului @samy, desi acesta ar fi sigur cel pe care l-as cumpara daca va fi sa aleg linhai) credeti ca este potrivit pentru un offroad "mai extrem" ? 

Prietenii mei cu care voi iesi la "joaca" au Polaris 500 din 2008(varianta touring), CF MOTO 500A, CanAm, Kawasaki BrutForce... nu prea am fost cu ei pana acum cand au fost in gasca, dar din povestite si diverse filmulete au facut urcari si trasee destul de "extreme" sa le zic asa.....si nu as vrea sa fiu "codasul" sau motiv permanent de incetinire pentru ei, fac trasee destul de lungi si complicate, plimbari si de cate 10-12ore. 

Astept niste pareri "avizate" de la voi si daca credeti ca acest atv m-ar scoate din dificultati, voi lua legatura cu @samy :)

Amicii mei sunt "fixati" pe lucruri...scumpe, desi ei au achizitionat aceste atv-uri cu probleme la bani putini si le-au reparat in regim propriu. 


  • 0

#17 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 12 December 2014 - 05:43 PM

Salut Alexandru,

 

Un LINHAI este decent în plimbări și ceva trasee mai dificile, dar cu răbdare și fără prea multă apă prin preajmă. Cel al lui Samy este unul chiar bun pentru vârsta fizică pe care o are și dacă era vorba doar de acele condiții de utilizare pe care le-am pomenit eu și nu cele pe care le-ai scos din căciulă acum, bugetul disponibil era chiar potrivit. Un astfel de ATV îngrijit și verificat cu pricepere înaintea fiecărei ieșiri poate să-ți ofere satisfacții destule pentru un începător însă cei 21 de cai nu vor face față concurenților al căror nume le-ai pomenit.

Nu-mi dau seama ce înseamnă extrem în viziunea ta, însă în condiții de traseu nu foarte umed, condus cu dibăcie chiar și acest ATV te poate duce prin locuri care par rezervate doar numelor consacrate.

Dacă vrei mai mult va trebui să ”strângi din buci” și să lărgești bugetul  pentru că doar de la un CF 500 în sus încep să dispară problemele native ale chinezăriilor indecente și care se încăpățânează să-ți strice dupăamiezele ieșirilor cu prietenii.

Este cam greu să faci bici din ... chestii moi ... și să mai și pocnească.

 Acest sport este unul destul de pipărat așa că nu te aștepta ca după ce faci efortul să-ți iei primul ATV, indiferent care, cheltuielile tale se vor opri în acel punct.

De aici începe dansul, dar și satisfacțiile.


  • 2

#18 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 12 December 2014 - 06:21 PM

 

Aici sunt cateva din persoanele alaturi de care cred ca voi iesi, sunt mai multe pers. cu atv din Roman, prieteni cu prietenii mei...nu ma cunosc inca personal cu ei, dar cand vor fi organizate iesiri in grup, cam asta se face smile.png 

Momentan sunt in dubii intre un Polaris Sportsman 500 din 2002 dar care are ceva probleme cuplarea fata, anume se invarte cardanul, se invart planetarele dar nu invarte roata...cred ca sunt capetele de planetara "rupte, iesite" si un kawasaki brut force 750 cu carenele cam sifonate, dar sper ca doar carenele sa fie...din pacate ambele sunt cam departe de mine, neinmatriculate/neinregistrate...asta ma va costa inca ~200euro, teoretic ies in banii propusi, 8000lei...  si ramane sa il repar... 

Am mai gasit un Polaris Xplorer 500 un pic peste banuti, 100%functional conform vanzatorului, cu revizii, etc... destul de aproape, planuiesc sa il vad in acest week-end.


Edited by Mustang1, 12 December 2014 - 06:22 PM.

  • 0

#19 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 12 December 2014 - 06:32 PM

Salu Alexandru!

Daca tot am aparut si eu pe aici as vrea sa-mi expun punctul de vedere.

In primul rand despre acte. Ai mare grija la fiscal (asta daca a mai fost inmatriculat in RO), sa fie. Nu vei putea sa faci impunerea la primarie fara certificatul de atestare fiscala si fara asta nu vei putea lua nici un fel de numar.

Apoi tot pentru impunerea la primarie ai nevoie in afara de contract de vanzare si de un document de identitate al utilajului CI sau atestat, ceea ce spuneai mai devreme.

Deacord, la RAR iti elibereaza CI sau atestat dar ar fi bine sa intrebi si costurile. Pot varia de la 100 la 1500 euro pentru omologare individuala.

Eu am luat remorca din Germania cu brief mare, mic numere DE si toate actele necesare. La Rar AU SPUS CA TREBUIE OMOLOGARE INDIVIDUALA pentru ca nu avea placuta cu MMA si am platit 680 ron pentru o remorca, cu toate ca toatele masuratorile facute de ei erau trecute pe brief.

Ideal sa fie pe numele celui de la care cumperi, iar daca nu este vei avea nevoie de toate contractele de vanzare cumparare (lant).

Atentie daca pt ATV s-a eliberat fiscal (a fost radiat) termenul de inregistrare pe numele urmatorului proprietar  este de o luna. Daca se depaseste termenul se aplica amenda. Valoarea ei bate pe langa 500-600 ron (cel putin la Pitesti).

 

Vorbind despre ATV-uri.

Cum ti-au recomandat si colegii iti recomand o marca la care gasesti piese in primul rand la mai multi dealeri. Oricum pretul pieselor este foarte mare dar macar atunci cand este concurenta mai poti alege.

 

Cum spunea si Horia , un linhai poate face fata la majoritatea situatiilor, mai putin apa peste 30 cm. Nu vei reusi niciodata sa izolezi variatorul de apa. Un alt handicap este lipsa blocajului diferential. Eu i-am simtit de multe ori lipsa.

Eu am iesit cam pe orice teren cu el, este mai agil ca cf-ul lung. Iti va  da un sentiment fals de siguranta dar din fericire eu nu am avut probleme. Totul este sa-l "simti", si sa nu incerci sa le arati colegilor cu suzuki sau CF ce poti face tu  cu linhai, ca te vei intoarce acasa pe jos in cel mai bun caz.

Poate doar daca sunt incepatori (excluse persoanele din anturajul meu smile.png) ) . Eu am profitat de aceasta oportunitate, iar cand am vazut ca nu mai tine m-am reprofilat (cf500), incepusem sa simt pericolul, cel putin din partea unuia dintre ei.

 

Le multumesc colegilor pentru aprecieri, insa  linhaiul meu nu e  perfect. Poate ca este peste cele similare dar la Linhai si la chineze tot timpul vei gasi ceva de reparat mai ales dupa offroad.

Am o cunostinta cu un linhai 2wd care in 8000 de Km nu a schimbat nimic la ATV in avara de anvelope. Si merge chiar bine. Dar omul merge 90% pe asfalt.

 

In rest tine mare cont de a scris Horia spre finalul postarii sale.


Edited by samy., 12 December 2014 - 06:38 PM.

  • 3

#20 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 13 December 2014 - 12:15 AM

Am gasit un Polaris Xplorer 500 4X4, dar din nou nu prea gasesc multe detalii despre acesta. Proprietarul sustine sus si tare ca e din 2000, dar totusi pe amazon.com , il gasesc ca fiind fabricat doar in 1997.... http://www.amazon.co...x4/e/B005AW775O

http://www.off-road....ions-21893.html <- aici am mai gasit cateva informatii dar tot nu stiu cati kw sau cai are acest motor, am citit cate ceva pe forumurile din afara si unii sustin ca singura diferenta intre acesta si sportsman ar fi doar la design si un pic mai mic decat sportsman, cu ~10cm.

Ce parere aveti? ma puteti ajuta cu ceva detalii, un site pe care pot vedea specificatiile diverselor atv-uri....se pare ca pe polaris.com se gasesc doar noile modele si atat.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto