Jump to content



Photo

Atv Pentru Patrula In Padure !


  • This topic is locked This topic is locked
49 replies to this topic

#21 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 14 January 2015 - 12:25 PM

Multumesc mult pentru sfat Vic, cunostintele mele de mecanica sunt mult spus mediocre, adica stiu sa schimb un rulment, sa fac un schimb de ulei, eventual sa strang suruburile :)) dar cam atat! In cazul de fata cred ca nu exista alta varianta... O sa merg pe Cf moto si o sa ma incerc sa arunc un ochi si la ceva japoneze sh. Cf moto cum sta la capitolul tavaleala? E de cursa lunga? Costurile de intretinere cum sunt? Piesele sunt scumpe?


  • 0

#22 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 14 January 2015 - 04:18 PM

Costurile de intretinere sunt mari la toate ATV-urile dar cand intri in padure uiti de banii dati. :)

 

Poate ca la Linhai piesele sunt mai ieftine si poate ca le si gasesti mai usor dar ... ai de mesterit mai des.

La CF preturile pieselor sunt mari, similare cu cele de la ATV-urile de renume. Aici cred ca este vorba si de un monopol creeat de importatorii CF.

Ca anduranta (tavaleala) nu stiu ce sa spun. Ii mai las si pe alti colegi sa se exprime. Eu nu am decat 4200km facuti in aproape 4 ani, mai putina "patrulare" si mai mult offroad.


  • 0

#23 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 14 January 2015 - 04:46 PM

Clar uiti de toate cand intri in padure :D . Tu in cei 4 ani ai avut probleme cu el? 4200 sunt totusi niste km  pentru un atv, in afara de consumabile ai schimbat ceva la el


  • 0

#24 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 14 January 2015 - 08:12 PM

Nu se mai aloca ZB-uri, cai si sarete la padurari ?

 

4200 km pentru un atv nu sunt multi daca il folosesti in conditii normale, daca faci doar extrem sunt multi.

Oricum, dupa cum zici tu vei face 4200 km in 2 sau 3 luni, deci cam un schimb de ulei pe luna ... scared.gif

Pe an faci vreo 15.000, deci nu te tine doi ani unul nou.

 

Esti sigur ca nu vrei sa ceri un cal si o sareta de la ocol ?

Macar daca se strica sareta continui calare; ZB-ul nu cred ca-l poti strica :) eventual iti incovoaie el coloana.


Edited by iusau, 14 January 2015 - 08:15 PM.

  • 1

#25 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 14 January 2015 - 10:27 PM

Nici vorba de cal si sareta de la ocol... si oricum nu cred ca as fi fost mare fan, cat despre zb nici ala nu se mai da... pistoale carpati sau ak 47 semiautomat cu magazie de 5+1, scuze de off, atat de scurta e durata de viata a unui atv? adica 30 000... wtf? cunosc un alt padurar care a avut un worker 2x4 si tot face servici cu el de vreo 4 ani, nu stiu cati km are dar stiu ca nu tragea de el, pur si simplu mers normal si inca ii merge... fara prea mari interventii...


  • 0

#26 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 January 2015 - 11:50 PM

30.000 km mi se par sf-uri cu un atv indiferent de marca, eu sper ca al meu da duca 10.000km fara sa intru in motor desi nu a dat semn de boala dar il si intretin regeste (spalat la fiecare iesire, suflat filtrul la vreo 100 km, schimbat uleiul la 500-1000 km).

Sincer, nu cred ca un CF500 sa duca mai mult de 10.000 km fara reparatii la motor, e mult mai scumpa intretinerea unui atv decat a unui masini, iar in cazul tau cred ca e o varianta mai buna un Samurai sau o Vitara preparata de offroad.   


  • 0

#27 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 15 January 2015 - 10:26 AM

Salut Dănuț,

Noi privim în mod diferit un ATV față de Lonely Ranger, în primul rând noi am ales latura ”fun”, iar el declară că este vorba despre muncă și mai puțin partea cea ”sportivă”.

Părerea despre opțiunea asta mi-am exprimat-o pe acest topic mai devreme și nu mai insist asupra ei pentru că nu mi-am schimbat-o între timp, cunoscând mai mulți pădurari a căror activitate profesională este rezolvată în proporție aproape 100% doar cu mașina din considerentele practice pe care le-am expus.

 

În schimb acum vreau să arăt și să vă spun și vouă despre câteva observații asupra fiabilității ATV-urilor, ea fiind condiționată de modul de exploatare și întreținere.

Dacă o să aveți curiozitatea să căutați pe piața vestică a jucăriilor numite ATV, o să constatați că găsiți ”vechituri” de pe la începutul deceniului trecut care au la bord zeci sau chiar mai multe zeci de mii de km. Motivul este în primul rând cel al interdicției utilizării lor în alte locuri decât poligoane dedicate sau pe drumuri amenajate, dublate de o întreținere corespunzătoare, un kilometraj de 30.000 km nefiind unul ieșit din comun.

 

În particular pentru CF pot să vin cu câteva completări importante și să încerc să vă schimb puțin din prejudecățile celor care privesc această marcă de la înălțimea unor denumiri mult mai zornăitoare. O să spuneți că sunt subiectiv și poate aveți o parțială dreptate eu fiind posesor de CF, dar am constatat că deja de la modelele mai mici și mai vechi, cele de 500, s-a mers pe un concept de ”simplu înseamnă sigur” astfel că defectele manifestate sunt rare și în primul rând sunt cauzate de o întreținere necorespunzătoare și mai puțin de o suprasolicitare a lor.

 

Intrând și mai în detaliu, la modelul suprem al mărcii X8, lucrurile stau din acest punct de vedere și mai bine, motorul fiind unul din gama ”Bruce Willis/greu de ucis”, iar transmisia una de limuzină fără șocuri sau alte vibrații distrugătoare de curele ca la un CanAm de exemplu, chiar dacă încerci să apeși vârtos pe maneta de gaz. Într-adevăr că toate acestea s-au obținut în detrimentul unei masivități caracteristice ceea ce conduce bineînțeles la o manevrabilitate mai redusă, lipsa agilității făcându-l impropriu unui comportament strict sportiv cu toate că cei de la AUTHENTIC SPIRIT au încercat să demonstreze contrariul și poate vor mai încerca să-l scoată câștigător într-una dintre competițiile pe care le organizează.

Ca exemplu doar pentru partea de fiabilitate a acestui model vreau să vă spun că nu de mult timp cu un X8 a fost realizată o călătorie către tundra rusească și înapoi spre Olanda, aproximativ 15.000 km !!! fără probleme, din traseul făcut cea mai mare parte fiind pe drumuri amenajate.


Edited by iusau, 15 January 2015 - 07:30 PM.
Ce se intampla ca tot folosesti un font greu de citit ?

  • 0

#28 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 15 January 2015 - 12:24 PM

Si eu zic ca daca il folosesti mai mult pe drum si nu il omori cum facem noi majoritatea care si-au luat ATV for fun, tine fara probleme 30.000 km.

Ma uimesti Danut daca iti faci probleme la Bombardier la 10.000. Eu zic ca tine mult mai mult motorul.

 

De obicei pica alte componente. Motorul pica ultimul.

 

V-am zis de acel Linhai care a dus peste 14.000. Dar in acei 14.000 s-a tras rau de el. Un motor mic monocilindru de 300cc... Un motor mic inseamna turatii inalte ca sa faca fata => uzura. La un motor de peste 500cc altfel stau lucrurile.

 

Iar schimburile de ulei pot fi facute mai rar daca se merge in regim mai putin turat. 

 

Era pe forum un topic la un moment dat cu numarul de km. Daca il gaseste cineva...


Edited by vic09092000, 15 January 2015 - 12:30 PM.

  • 0

#29 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 01:05 PM

Multumesc Horia pentru informatii si pentru parere, chiar mai ajutat :D, inteleg ca o intretinere corespunzatoare inseamna o durata de viata mai lunga, tocmai de aceea voi avea grija sa il intretin cum trebuie cat despre faptul ca il iau pentru munca... sa zicem ca vreau sa imbin utilul cu placutul , imi plac mult atv-urile si de mult imi doresc ceva mai serios. Sunt pasionat si de latura sportiva dar nu spre extrem , de exemplu daca vad o balta eu o ocolesc indiferent ce as avea sub sa, ma incanta faptul ca voi putea merge pe drumuri de tara, pe dealuri, pe forestiere si ca iarna pe zapada nu voi avea probleme.Totusi mie ca necunoscator mi s-au parut foarte putini km acei 10 000...  chiar ma speriasem un pic... totusi un cf moto costa 4-5 mii... nu e o suma cu care sa arunci pe geam...


  • 0

#30 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 15 January 2015 - 01:56 PM

In cercul nostru de atv-isti pe la 6.000 se fac verificari pe la motor si majoritatea avem BRP sau Artic Cat, dar ce-i drept noi mergem pe forestiere de-a latul cand le traversam sau doar cand e zapada si noroi mare. In rest facem drumuri prin padure unde e o ravena mai interesanta ne aruncam in ea si ne troliem la iesire, deci nu prea ne plictisim nici noi nici jucariile, nici mecanicii dar nici doctorii.

Banuiesc ca mers linistit pe drum ar duce mai mult, dar un CF sa ajunga la 30.000 nu e cam exagerat ?


  • 0

#31 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 02:11 PM

Ma gandesc ca este ca si la masini... Daca iti iei o masina pentru uz personal, ai grija de ea ii face intretinere ca lumea, si nu abuzezi te duce mult si bine, daca faci liniute pe fiecare saptamana... dai de lucru mecanicilor, asta cred eu... adica... eu o sa il vad ca pe un mijloc de transport cu posibilitati de a ma scoate din rahat respectiv noroi :)) atunci cand e cazul... Si acum daca o sa mai cada o planetara, o bucsa, un releu..., sau sa fie nevoie sa il segmentez nu cred ca e problema. Mie imi era teama sa nu ajunga la reciclat :))


  • 0

#32 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 15 January 2015 - 02:24 PM

Eu mi-am mai spus părerea despre acest subiect și sunt aproape sigur că voi fi considerat subiectiv așa că acum vin doar cu o poantă și o mică ironie adresată celor care cred că doar ”teutoanele” sunt mașini și doar CanAm face ATV-uri.

 

Într-o zi am fost întrebat de către un posesor de CanAm, care bineînțeles că avea în colțul gurii acel zâmbet ironic pe care se străduia să-l afișeze cu tot dinadinsul, dacă acesta este primul meu ATV (X8) ? ... i-am răspuns într-un mod satisfăcător prin formularea prin care-l informam că am avut înaintea acestuia un CanAm, dar l-am vândut și am trecut la o clasă mai mare. Desigur că lucrurile nu stau așa, păstrând însă proporțiile, CF a devenit deja un brand de care trebuie să se țină cont, iar în altă ordine de idei pot să vă spun că există și altceva decât CanAm, iar un brand care la noi nu are popularitate din cauza unui marketing greșit, dar participă acum la DAKAR, are niște scule cel puțin la fel de tari.

 

Să ști Dănuț că printre noi sunt mulți care doresc prin deținerea unui ATV cât mai bengos doar să epateze, alții să se plimbe, iar alți poate merg la agățat cu ele … știe naiba, dar uite că încep să apară și persoane care chiar au nevoie de ele ca sprijin prin gospodărie, alții pentru serviciu sau mai ști eu ce îndeletnicire doresc ei să le dea așa că o părere care să aibă la bază cât mai multe informații sunt foarte utile.

 

Sper ca toată conversația noastră să le fie utilă celor din urmă pentru că noi cam știm ce să facem cu ele.


Edited by iusau, 15 January 2015 - 08:28 PM.

  • 1

#33 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 02:50 PM

Va cer scuze daca va sacai cu intrebarile mele, dar chiar sunt necunoscator in acest domeniu, imi plac mult atv-urile, dar nu stiu foarte multe despre ele, si chiar as avea nevoie de cat mai multe informatii despre acest brand pe care mi-l pot permite eu si anume CF Moto. Rasfoind prin forum pe la sectiunea de probleme tehnice, am vazut linhaiuri cu duiumul in schimb CF Moto nu prea isi face aparitia pe acolo... sau nu sunt multi posesori pe acest forum? Pe youtube nu am gasit un review complet in engleza si in romana nici atat, daca m-ati putea indruma spre un videoclip v-as fi recunoscator. Stima!


  • 0

#34 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 15 January 2015 - 03:53 PM

Vânătorule, ce să-ți mai spun ?

Eu i-am tot provocat pe colegii mai vechi în a-și expune punctele lor de vedere, uneori poate i-am chiar iritat cu părerile mele, dar recomandarea este să cauți cu răbdare cam tot ce te interesează pe aici, pe forum sau prin alte locuri astfel ca atunci când te decizi să o faci în cunoștință de cauză.

... dar fă-o cu răbdare, dușmanul înțelepciunii este pripeala !


Edited by iusau, 15 January 2015 - 08:30 PM.

  • 0

#35 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 05:35 PM

Multumesc Horia, nici vorba sa ma grabesc, inca stau si studiez, rabdarea este o virtute :), forumul din ce vad... e cam inactiv... nici nu stiu unde sa ma mai documentez...


  • 0

#36 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 January 2015 - 06:37 PM

Salut din nou,

 

am urmarit cu placere aceasta discutie. Ea a trecut prin mai multe etape dar, majoritatea axate pe probleme tehnice. As vrea sa aduc in discutie si partea financiara: totusi, care este bugetul de care dispui??? Hai sa incercam sa iti raspundem la framantari fix din acest punct de vedere. Ai 4.000 euro buget? De ce vorbim de CAN-AM? Vrei nou in acel buget? De ce aspiri catre ceva mai sus de Linhai sau CF MOTO?

 

Ori dublezi suma si mergi pe ceva robust, X8 asa cum bine a mentionat Horia, sau CAN-AM Outlander sau Renegade, Polaris, Suzuki si putem discuta constructiv pe o serie intreaga de modele, ori ramai la CF 500, eventual varianta A sau 2A, cu putin efort suplimentar.

 

Aici ar fi interesant sa participe si MMarius la discutie. Si el a plecat de la ceva si a ajuns la altceva. Dar pana la urma, totul tine numai si numai de banii disponibili pentru achizitie. 


  • 0

#37 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 06:59 PM

Te salut din nou pitesti, eu nu am adus can-am-ul in discutie si nici nu am spirat la ceva mai sus de CF moto, bugetul meu cum am spus mai devreme se incadreaza la un maxim de 4000 de euro plus sau minus cateva sute sa zicem, atv-ul vreau musai sa fie nou. Cand am deschis topicul am vrut sa aflu cate ceva de la cei care au folosit agregatele mentionate de mine in situatii similare si sa imi spuna care e mai fiabil, costuri mai mici de intretinere, etc. Si daca prin vreo minune as putea dubla suma... nu stiu care ar fi rentabilitatea sa patrulez cu atv de 9000, pe costuri proprii, pt un salariu mediu pe economie... Cum am spus.... nu il voi forta sau abuza, va merge in regim normal dar va merge destul de mult.


  • 0

#38 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 January 2015 - 07:05 PM

In opinia mea, Cf Moto este exact ceea ce iti trebuie. Chiar varianta scurta care se si incadreaza perfect in bugetul tau. Obligatoriu cu troliu.

 

Bafta si te asteptam cu prezentarea lui in sectiunea "ATV-ul meu".

 

thumbsup.gif


  • 0

#39 Lonely Ranger

Lonely Ranger

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Lonely Ranger
  • Telefon:0761702426
  • Marca ATV:Chinezarie mizerabila

Posted 15 January 2015 - 07:11 PM

Si eu tot la modelul scurt ma gandeam, in primul rand ca e o idee mai usor. Din ce am vazut troliu au pana si linhaiurile 2x4 zilele astea asa ca... va avea si troliu... Totusi inainte sa ma arunc as vrea sa mai cercetez un pic... sa aud si eu pareri de la posesori, etc... Eu am si experienta cu aruncatul banilor pe geam si tocmai de aia nu ma mai arunc cu capul inainte. 


  • 0

#40 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 16 January 2015 - 09:46 AM

Horia, am vazut si eu destui care isi iau scula de atv placerea lor fiind cerculetele pe zapada si liniutele, eu l-am luat pentru fiabilitatea recunoscuta si la recomandarea mai multor prieteni. Nu am fost constrans financiar si exploatandu-l ulterior am vazut diferentele care sunt destule si nu pot fi contestate. 

 

Revenind la problema calaretului singuratic, daca trebe musai atv si nu masina iar bugetul e de 4000 EUR +/- putin, ar fi cateva variante pe second: Artic Cat, Polaris mai mititel, King Quad, sau Yamaha Grizzly toate superioare lui CF moto 500. Eu am mai zis, atv-ul e nou cateva iesiri, dupa 2-300 km ai atv second, dar poti sa-l faci morman de fiare si de la prima iesire. Si daca il scapi in lateral pe o inclinatie si face 3-4 tumbe, nu stiu daca mai poti sa te duci la garantie cu el botit invocand probleme de cutie sau planetare. E adevarat ca putini sunt aia care il iau si-l tin de bibelou, dar sunt si destule bune second la vanzare, chestia e sa ai rabdare sa cauti.

 

Nou efectiv nu ai alta solutie la ce e pe piata acum, sub el e Linhai si restul de chinezarii ordinare, peste el sunt toate celelalte dar nu e buget. Daca mergi singurel pe forestiere si nu il ucizi, o sa fie fun; in schimb daca te duci la distractie cu gasca si ai in grup atv-uri superioare, ai sa vezi diferenta si poate ai sa simti ceva frustrare ca pe trasee mai grele CF 500 nu poate face ce fac si restul, nu-l ajuta nici puterea nici tehnologia si cateodata mai cedeaza. Oricum cand te dai singur nu e recomandat sa faci tu cararea in padure ci sa mergi pe unde stii sigur ca se poate, ca daca ti-l pui in cap sau te da pe spate, e bine sa fie cineva sa te scoata de sub el cand iei aer cu portia. Daca esti si incepator e cu atat mai recomandat sa nu te avanti la primele iesiri ci sa-l inveti.

 

Probleme destul de dese are la schimbatorul de viteze, e un chin sa-i schimbi vitezele dupa ce se deregleaza ceva pe acolo, vad asta la colegul ce iese cu noi si are un atv nout si ingrijit chiar. Nici el nu prea are forta in deget (e cam milos adica), dar cam ramane ultimul si trece greu si mai scoate si troliu si pe unde restul urcam din prima.

 

Eu asta am vrut sa-ti spun, ca exista diferenta intre CF si altele si ca ai si varianta second hand. Garantia la atv-uri nu se compara cu cea de la masina, riscul de a a-l avaria e mult mai mare si nu cred ca vanzatorii lasa chestia asta nespeculata in contractul de garantie, adica ar putea sa-ti refuze o reparatie pe motiv ca e indoit.  


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto