Jump to content



Photo

Atv Inregistrat


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Sergiurus97

Sergiurus97

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita Nasaud
  • Nume real:Rus Sergiu
  • Telefon:0746262096
  • Marca ATV:Linhai 300 si Suzucki Kingquad

Posted 14 February 2015 - 07:49 PM

Buna seara, as avea nevoie de un sfat din partea dvs daca se poate . Am un atv linhai 300 cmc inmatrriculat de catre vechiul proprietar pe primaria Botosani, detin talon de inregistrare pe primarie si contract de vanzare cumparare . Fiscalul ar trebui sa il primesc in martie dupa ce prietenu isi rezolva problemele de la taxe si impozite, si cu el sa il pot transfera pe primarie bistrita . Eu locuiesc in Bistrita, momentan am placute de botosani pe el, intrebarea e: cat e amenda pt nerespectarea razei localitati Botosani, si ce implica treaba asta.... Il folosesc la marginea orasului, si mai ies uneori si fac km pe drumu national ce pleaca dinspre oras spre celelalte localitati, mentionez ca pe distante lungi intre localitati pe drum national/judetean nu il folosesc . Astept sfat, multumesc
  • 0

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,186 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 15 February 2015 - 01:09 AM

De principiu daca ai :certificat de inregistrare,numere galbene de primarie, asigurare RCA valabila  si ITP la zi nu ar trebui sa ai probleme.

Acei km distanta fata de localitatea de inregistrare din cate s-a auzit pe aici ,povestea tinde spre un mit deoarece nu am cunostinta clara ca cineva sa fi fost amendat pentru aceasta asa zisa abatere.

Personal pentru ATV-ul meu inregistrat pe primarie nu mi-a cerut nimeni Fiscalul ca la masini. Inregistrarea se face pe baza Atestatului Tehnic eliberat de RAR.

Acest Atestat Tehnic ar fi bine sa il primesti de la fostul proprietar deoarece si acesta in baza lui a facut inregistrarea. Daca nu il are trebuie sa il mai faci tu odata.


  • 0

#3 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 588 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 15 February 2015 - 08:05 AM

Ce pot sa va spun sigur. Am un scuter Linhai Prince de 49,9 cc inscris la primarie (am eu ce am cu Linhaiurilesnitch.gif ). Am intrebat si eu atunci cand l-am inscris (2009) daca e valabila chestia cu iesitul in afara localitatii. Omul mi-a spus urmatoarele:

-pentru scutere poti merge cu ele unde vrei, nu e vreo restricitie de distanta;

-insa pentru vehiculele inregistrate ca utilaj agricol acelea mi-a spus ca nu trebuie sa iesi mai mult de o raza de nu stiu cati km (sincer nu mai tin minte a trecut atata vreme). Insa imi aduc aminte clar ca a spus ca vehiculele inscrise ca utilaje agricole nu au voie in afara acelei distante.

Daca m-a mintit cel de la primaria Campulung Moldovenesc, va mint si eu ... Atunci nu am insistat prea mult deoarece nu ma interesa (nu am nimic ca utilaj agricol, ATV-ul meu de atunci era inmatriculat la Politie).

Acum depinde cum e inscris al tau ... desi sunt 90 % sigur ca e inscris ca utilaj agricol (nu avea cum sa fie inscris ca vehicul de 49,9 cmc).

LE: Sergiu de ce nu il inmatriculezi la Politie? Scapi de toate grijile.

       Chrys ATV ul tau cum e inscris la Primari? Ca utilaj agricol?


Edited by robert_kiran, 15 February 2015 - 08:09 AM.

  • 0

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,210 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 February 2015 - 08:45 AM

Personal cred ca toate se inscriu ca utilaje agricole, astfel incat sa nu se ocoleasca legile rutiere. Practic, s-a gasit o solutie de compromis (mie mi se pare foarte buna) ca un satean sa nu fie nevoit sa isi inmatriculeze caruta sau plugul tras de boi la Politie. Oricum acestea circula in arealul lor, limita de 50 km fiind una extrem de buna.

 

Acum, ca putem sa inmatriculam si ATV-urile la Primarie, este o facilitate pe care o privim individualist, neavand in scopul nostru decat distractia. Tocmai de aceea politistii vor fi exigenti cu noi, cei care le avem inmatriculate pe Primarii. Comparativ cu scuterele.

 

Daca de exemplu, de ATV, am avea o remorca plina de baligar, niste cizme santieresti din cauciuc pline si ele de gainat de pasari, si suntem in drum spre ogorul proaspat arat, cu scopul de a imprastia ingrasamantul, nu cred ca Politistii ne-ar pune bete in roate ci, ne-ar ajuta prin sfaturi sau indrumari obiective astfel incat sa nu incurcam traficul si sa nu devenim victime.

 

De aceea exista conceptul: "in spiritul si in litera legii". Nu doar in spiritul si nu doar in litera legii.


Edited by pitesti, 15 February 2015 - 08:48 AM.
completare

  • 0

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,186 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 15 February 2015 - 11:02 AM

Robert dupa cum stii traim in Romania si totul este relativ,adica am avut ATV-ul intr-o localitate inregistrat ca "masina pentru lucrari"  iar dupa ce am schimbat adresa de domiciliu in alta localitate mi l-a inregistrat ca ATV cum este in prezent.

Dupa cum felul de inregistrare poate avea diferite forme si "legenda" cu Km distanta de care se face vorbire este la fel de relativa, doar transmisa prin viu grai.

Aplicarea va fi la fel de relativa si nu am auzit pe cineva sa fie amendat pentru ca a depasit cu X Km distanta maxima admisa.

Imi aduc aminte de postarea cuiva care a fortat ideea aceasta si a considerat ca astfel putem pleca spre exemplu pana pe litoral cu un compactor de asfalt inregistrat pe primarie.snitch.gif


  • 0

#6 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,087 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 15 February 2015 - 08:21 PM

Pai cel cu compactorul vroia sa opreasca pe autostrada sa faca un ban cinstit ! Asta dupe ce aseza asfaltul de pe centura Bucuresti


  • 0

#7 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,455 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 15 February 2015 - 10:29 PM

1. Certificatul fiscal se cere la impunerea la taxe si impozite, nu la inregfistrarea pentru numere galbene.

2. Nu se "inmatriculeaaza" la alegere si nu e o optiune ci se face in functie de omologare, neomologat se poate doar inregistra sau omologat se poate doar inmatricula.

3. Categoria de vehicul se stabileste de RAR conforn RNTR-urilor in vigoare; sunt convins ca unii nu tin cont si declara/impun/inregistreaza altfel.

 

Ca sa iti raspunzi la singur la intrebarea "Ce distanta pot parcurge fata de primaria unde imi este inregistrat vehicolul ?", prima data trebuie sa gasesti unde e scrisa in lege acea distanta. Spor la cautat ;), au mai cautat si altii.


  • 0

#8 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 15 February 2015 - 11:45 PM

Subiectul a mai fost atacat cu ceva vreme în urmă și cred că s-a ajuns destul de departe cu discutarea celor două mari ”ofuri”: obligativitatea ITP și snoava legării de glie a celor înregistrate sau mai simplu ”oare câți cm trebuie să aibă ombilicul față de primăria eliberatoare a vestitului certificat de înregistrare ?”

 

Chiar dacă s-a mai discutat, este limpede că este bine venită o nouă abordare pentru că sunt câteva prevederi legislative care s-au modificat. (oct. 2014, feb. 2015)

 

Să le luăm pe rând chiar în ordinea în care le-am prezentat:

Obligativitatea existenței ITP este reglementată atât de Codul Rutier la Art. 10 unde se spune:

 

Art. 10.

(1)Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.

 

Și în reglementările legale din domeniul RAR, astfel la Art. 2 din RNTR 1 se spune:

Attached File  1.jpg   23.84KB   0 downloads

(îmi cer scuze, dar nu pot să copiez fragmente din RNTR din cauza protecției de securitate a textului publicat)

 

Ca să detaliez puțin, periodicitatea ITP pentru noi indiferent dacă le avem înmatriculate sau înregistrate este la 2 ani... (reglementată de RNTR 7, Art. 4)

Attached File  2.jpg   35.22KB   0 downloads

 

...

 

Attached File  3.jpg   63.61KB   0 downloads

 

Nu închei primul subiect înainte de a face un comentariu util, zic eu.

În Codul Rutier se face o precizare legată de necesitatea existenței asigurării de răspundere civilă pentru pagube produse prin accident de circulație, acea ”asigurare obligatorie”. Aici nu se face nici o distincție între vehiculele înmatriculate și cele înregistrate așa că atenție la acest aspect în cazul în care bălăuriți pe drumuri unde puteți fi opriți, chiar și cele cu ”numere galbene” au nevoie de asigurare.

 

Despre a doua problemă, cea a înmatriculării sau a înregistrării ...

Avem două opțiuni și în funcție de situația în care ne aflăm vom putea opta pentru omologare, respectiv eliberarea CIV sau pentru obținerea unui atestat tehnic atunci când declarăm ATV-ul utilaj pentru lucrări (în construcții, minerit, agricultură, etc. deci nu neapărat apare atributul ”agricol” în denumire).

 

Treaba asta-i rânduită de legislația RAR, mai precis RNTR 7 la CAP I, omologarea individuală și eliberarea CIV, la Art. 2 aliniatul 3 este prevăzut că se omologhează și se eliberează CIV: http://www.rarom.ro/...loads/RNTR7.pdf pentru ATV-uri (cvadricicluri):

Attached File  4.jpg   31.71KB   0 downloads

Ce ne poate determina să solicităm obținerea unui atestat ?

Condițiile tehnice mai puțin drastice pe care ATV-ul trebuie să le îndeplinească (sistemul de frănare, iluminat, dar nu lipsa celui de semnalizare !), în rest el va trebui să aibă și ITP și asigurare de răspundere civilă.

Astfel vom apela la prevederile din Cap. III unde vom afla ce avem de făcut dacă mai citim și Cap. VII care reglementează condițiile în care se poate obține un atestat tehnic.

 

Attached File  5.jpg   72.46KB   0 downloads

 

Interesant este că tot RNTR 7 spune că la cerere poți să soliciți omologare, deci poți înmatricula o mașină autopropulsată pentru lucrări !

 

Ca și comentariu final, cel legat de restricționarea sau limitarea unei distanțe față de emitentul certificatului de înregistrare, ea nu există în legislația din România. Ce este totuși interesant este faptul că se face o trimitere la o formă și dimensiuni reglementate ale numărului de înregistrare, cel galben, dar nimeni nu s-a gândit la una unitară și explicită pentru toată țara astfel că primările locale au introdus ce le-a trecut prin cap primarilor. Pe cea din Mediaș existând chiar și un desen !

 

 

 

 

 

 

 

 


  • 0

#9 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,455 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 February 2015 - 12:01 AM

Corect, asa imi place.

 

Da, intradevar, se poate inmatricula, dar numai daca se si omologheaza in prealabil. Corect ?

Pentru mine e si logic sa se intample asa si cred ca asta asa a fost mereu.


  • 0

#10 Sergiurus97

Sergiurus97

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita Nasaud
  • Nume real:Rus Sergiu
  • Telefon:0746262096
  • Marca ATV:Linhai 300 si Suzucki Kingquad

Posted 16 February 2015 - 09:15 AM

Da va multumesc pentru sfaturi ! 

 

Am fost la RAR, si inspectia tehnica cu eliberare de atestat tehnic/CIV ma costa 590 lei pt el .

Mai departe in legatura cu asigurarea, trebuie sa fac un RCA ca la masina pe el nu, tot asa cu durata de 6 sau 12 luni ? intreb acolo in functie de capacitatea motorului ?

Sau se pot face asigurari la firme private ?

 

In legatura cu ce m-a intrebat un coleg mai sus, nu vreau sa il inamtriculez pe politie pentru ca nu fac drumuri lungi cu el, numere galbene de la primarie parerea mea sunt suficiente ca sa pot iesi pe ici pe colo pe asfalt, in orice caz mai am de facut actele la el pana am sa ies pe drumuri publice  . scooter.gif shifty.gif


  • 0

#11 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 16 February 2015 - 10:37 AM

Salut Sergiu,

 

În situația ta în care ai cumpărat un ATV înregistrat pe Primăria Botoșani, tu dorindu-ți să-l înregistrezi pe localitatea ta de reședință conform legislației din România (în 30 de zile), va trebui să ceri vechiului proprietar să-ți transmită Atestatul Tehnic în baza căruia l-a înregistrat. Ai mai primit acest sfat de la CHRYS, dar se pare că l-a rostit degeaba, tu mergând la RAR pentru a afla cât costă eliberarea unui nou ATESTAT sau CIV.

Acel Atestat Tehnic este unic și poartă un număr unic în Registrul Auto Român notat la rubrica 6 din formularul ANEXA 10 al RNTR 7, eventual poți să le soliciți eliberarea unui duplicat în baza contractului de vânzare cumpărare.

 

Deoarece și alte explicații n-au fost reținute sau înțelese revin cu cele legate de RCA.

Da, trebuie să ai RCA valabil cel puțin pentru înregistrare/înmatriculare (minim 6 luni), iar RCA-ul se ”cumpără” de la orice dealer de pe piața de asigurări, deci și de la aceia pe care-i denumești tu ”firme private”.

 

O altă precizare care nu este doar de nuanță: înmatricularea sau înregistrarea vehiculelor (deci și a ATV-urilor) nu se face la Poliție de foarte multă vreme ci doar serviciile din cadrul Prefecturii, respectiv ale primăriilor, fac asta după competențele legale în vigoare (excepțiile sunt legate de vehicule militare și altele cu regim special).

 

Despre faptul că faci drumuri mai scurte sau mai lungi pe drumuri publice nu are importanță deoarece poți fi doar în legalitate sau în afara ei, ”zona gri” nu există.

Deci o să-l înregistrezi probabil (numere galbene) pentru că-ți este mai simplu așa deoarece pentru ATV-ul tău există deja un Atestat Tehnic.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto