Boala noastră în a amesteca lucrurile a contaminat tema inițială a topicului având acum o tentă mai degrabă proprie pentru 4x4, dar hai să vedem ce-o să iasă.
Nu pot spune că sunt expert în cunoașterea nici a IMS-ului sau al Duster-ului și nici nu pot emite păreri atotcuprinzătoare despre vechiul CF 500 și mai ales CForce 550 care este continuatorul primului. (Despre mașini nu se poate spune acest lucru referitor la o ștafetă imaginară predată între anii 60 ai secolului trecut și mileniul 3. Alți actori, alte circumstanțe singura asemănare fiind doar geografică !)
Dar hai să revenim.
”Platforma” pentru noul CF este clar nouă, dar este bazată pe expertiza dobândită în anii în care lucrurile erau mai simple în tehnică și așa cum au sesizat și alții, unele componente fiind chiar ”moștenite” de la predecesorul 500. (se utilizează plăcuțele de frână chiar și pentru X8, de exemplu)
Eu aruncasem cu o comparație (IMS/DUSTER) care poate n-a fost chiar utilă în a evidenția diferențele în favoarea noului 550 venit să revigoreze gama medie de la CF după ce a fost introdus în joc X5 și care n-a produs un impact prea răsunător.
Ce pot să observ însă este faptul că în continuare se merge pe principiul pașilor mici. La ce mă refer aici este faptul că orientalii își doresc să dețină o felie cât mai mare din gama ATV-urilor medii atât prin marca proprie cât și prin livrarea de componente pentru alte brand-uri (vezi GOES), dar nu riscă să introducă un motor cu mai mulți cai pentru cei 500cc cu toate că sunt conștienți de faptul că ar fi necesari cel puțin 50 deja. Au făcut se pare un salt calitativ foarte mare cu performantul motor de 800 însă nu prea sunt în cărți cu cele de 500 în afara fiabilității.
Despre diferențele dintre motoarele pe carburator și cele pe injecție părerea mea este clar exprimată în favoarea celor din urmă și nu cred că mai are rost să înșir argumentele care coincid cu exprimările producătorului în cea mai mare parte.
Să încerc acum un răspuns și referitor la înlocuirea X8-ului ... nu pot să cobor la un motor cu prea puțini cai, eu consider că pentru ceea ce fac am nevoie de cei 60 uneori chiar un pic mai mult. Ce m-ar încânta în schimb să am în plus la el ar fi un diferențial autoblocant pe față dublat de un EPS prin asta mărindu-se capacitatea de trecere, în rest sunt împăcat cu însușirile sale chiar dacă este masiv și uneori greoi în comparație cu mai agilul similar de la CanAm.
Și pentru că tot am pomenit despre numele sacru (în România) am fost întrebat, în scop zeflemitor bineînțeles, de către deja doi infatuați posesori ai mărcii supreme dacă ăsta-i (X8-ul) primul meu ATV sau de ce nu mi-l schimb cu BMW-ul ATV-urilor. Nu știu dacă am găsit răspunsul cel mai potrivit, dar reproduc : am avut și eu un Bombardier, dar am trecut la o clasă mai mare și am luat CF J.
Cer scuze posesorilor, nu vreau să supăr sau să ofensez ci doar să glumesc pe seama celor care și-l cumpără pentru că ”dă bine” sau este în ”trend” și mai puțin pentru ceea ce vor sau pot să facă avându-l, nedorind în ruptul capului să înfrunte privirile circumstanțial îngăduitoare ale celor care gândesc asemeni lor.