Jump to content



Photo

Evolutie Sau Nu Cf 500 - Cforce 550, Comparatie Duster - Ims


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 02 March 2015 - 10:17 PM

Ei, cum îi ?

Te-ai obișnuit cu diferența dintre IMS și Duster ? 

N-am vrut să forțez comparații, dar cam asta este ... între vechiul CF de 500 și CForce 550.

Unul este nou și are cam de toate pentru 2015, iar celălalt este bunicel și nu te face de rușine, însă este tehnologie de dinainte de 2000 !


  • 1

#2 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 03 March 2015 - 11:45 AM

Daca Duster trece pe unde se joaca IMS cumpar si eu doua


  • 1

#3 bogdanbel

bogdanbel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Iesiri pe forestiere si pe langa ele...
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:CFORCE 550
  • Numar ATV:PH80UCA

Posted 03 March 2015 - 04:58 PM

O fi din 2000 dar mi se pare chiar ok cum se comporta. Mai trebuie sa scot in lume "Dusterul" dupa ce i-am scos limitarile sa vad ce poate cu adevarat...


  • 0

#4 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 March 2015 - 05:38 PM

Sugerezi cumva că 500 pe carburator este superior CForce 550 sau mă înșel eu ?

Probabil ar fi bine să nu se mai producă jafurile astea pe injecție :))))


  • 0

#5 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 03 March 2015 - 08:53 PM

Clar este superioara injectia, cuplu, consum performante. Acum la un motor de 500 aspirat natural fara turbo nu cred ca este foarte sesizabila diferenta, mai ales in padure.

BTW am fazut ca se gasesc chituri de conversie:

 

Dar legat de comparatie IMS este un offroader pur, mecanic si robust. Dusterul nu ar nici cea mai mica sansa in fata lui pe offroad extrem, cum de altfel nici IMS nu are nici cea mai mica sansa pe drum de tara sau asfalt.

Sunt categorii diferite.

Este la mine la tara un IMS cu care se cara lemne din padure. Are dupa el un peridoc si se pune pe el ca pe magar, metrii cubi. Nu vad dusterul in astfel de ipostaze.


Edited by samy., 03 March 2015 - 08:58 PM.

  • 0

#6 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 March 2015 - 09:30 PM

Fiecare dintre noi are preferințe, deci va fi subiectiv așa că o să-mi susțin punctul de vedere și vă întreb: care dintre voi a fost cu un Duster în offroad ?

Eu am fost, iar comparația este exact așa cum am pronunțat-o.

Vă spune ceva suspensia independentă față de puntea rigidă cu acel diferențial imens de sub IMS ? Acela este călcâiul ... pe el rămâne cel mai adesea suspendat un IMS, iar în noroi este ca un plug care adună până când rămâne înțepenit și mai are câteva probleme ... 

Este adevărat că de un IMS proprietarului nu-i pasă și cară lemne cu el astfel devenind impresionat, dar căutați și un posesor de Duster căruia nu-i prea pasă și atunci să vedeți ...


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 03 March 2015 - 09:44 PM

un material tot de la rusi...

 


  • 0

#8 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 03 March 2015 - 09:45 PM

Si Mercedes G are punte rigida,   mie personal nu imi pasa nu am nici Dacie nici IMS si nici G dar cunosc domeniul si Samy are perfecta dreptate.  Imi place Duster, nu am nimic cu ele!


  • 0

#9 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 March 2015 - 09:47 PM

scuze că am uitat de link


  • 0

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 03 March 2015 - 09:59 PM

Am vazut si eu ce se poate face dintr-o masina 4*4 de serie (in link-ul lui Horia avem satisfactia sa vedem un Duster) si, ca supliment, vedeti mai jos ce inseamna pentru unii EXTREM 4*4... Imi pare rau ca pun asa ceva dar, trebuie sa vedeti.

 


  • 0

#11 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 03 March 2015 - 10:08 PM

Foarte sexi dusterul, imi place cum arata.

 

Asta e mai urat dar tracteaza ceva greu dupa :)

Real Off-Road:

Sper sa mearga lincul


  • 0

#12 MMarius

MMarius

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 434 posts
  • Gender:Male
  • Location:Germania - Ulm/Romania - Arad
  • Nume real:Ionut Marius
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Honda TRX 700XX / Yamaha Raptor YFM 700R SE 2016 Model
  • Numar ATV:JO 56

Posted 03 March 2015 - 10:48 PM

Nu e chiar offroad, asta e underwather "road" https://www.youtube....h?v=E5Tsz_SMF5I


  • 0

#13 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 03 March 2015 - 10:52 PM

Mașina din link-ul ante-anterior este un GAZ, originalul după care s-a copiat IMS-ul, iar următorul este iubirea mea în ale offroad-ului. Un fel de ATV cu acoperiș.

 

Am intrat să văd părerile. Nu s-au adunat prea multe însă văd că se pune multă patimă și pasiune. 

Păcat că din filmulețele adăugate de Pitești nu se prea înțelege mare lucru fiind într-o limbă cu mai puțină circulație, dar și de acolo se poate desprinde poziția unui affroader prin design deja, față de ”autobuzele” cu nume zornăitoare, dar de fapt porniserăm de la o diferență evidentă între modelele CF 500 și noul CForce 550 care este o catastrofă de ATV în fața vechiturii și eu opinez că trebuie scos din fabricație pentru că tot nu este bun de nimic. Iar despre vechiul IMS furat după o caroserie de GAZ și echipat inițial cu un motor Ford (în versiunea românească), cred că trebuie reintrodus în fabricație pentru că este mai bun decât prostia de Duster.

Nu pot să ignor performanțele unei mașini de teren cum a fost IMS-ul devenit ARO ulterior, însă Dusterul care la rândul său nu este prea românesc echipat așa cum vi l-am prezentat începe să semene a mașină de teren aparținând perioadei în care trăim, deci și cu elemente urbane.


  • 0

#14 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 03 March 2015 - 11:20 PM

Trebuie apreciata evolutia tehnologiei, mai exact trecerea de la carburatie la injectie. Numai ca fiabilitatea injectiei inca nu s-a demonstrat. Si aici ma refere strict la Cforce 550.
Intotdeauna mi-a placut sa laud un lucru bun si nu neaparat nou sau cu o performanta extraordinara si de aceea am ales varianta de atv achizitionata acum o luna jumate.
Si de ce sa nu recunosc, atat mi-am putut permite ca de mai aveam un zero imi luam tot un autobuz dar altceva.

Iar de Duster va pot povesti o noapte intreaga insa esentialul: porneste chiar foarte bine, cuplu bun pentru greutatea lui si pentru capacitatea motorului, consum bun (~6.5 %) si nu il menajez deloc si pozitia butonului de selectare a tractiunii este mereu pe auto si rar pe lock.
Insa consider ca nu isi are rost comparatia cu ims-ul in off-road. Dar nici ims-ul nu poate rula cu 170 km/h. As considera categoriile diferite.

PS: ne-am luat cu comparatiile si i-am poluat topicul colegului nostru. Am sa rearanjez postarile si putem dezbate in alt loc aceste subiecte.

Edited by dr.crinel, 03 March 2015 - 11:26 PM.

  • 0

#15 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 04 March 2015 - 12:00 AM

Am adus aici postrarile pentru a putea respira topicul celalalt. Si daca tot am facut asta sper ca nu va opriti din exprimarea parerilor acum :)


Edited by dr.crinel, 04 March 2015 - 12:04 AM.

  • 0

#16 andrei marius

andrei marius

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 posts
  • Nume real:andrei
  • Telefon:0770281042
  • Marca ATV:china

Posted 04 March 2015 - 07:28 AM

Buna dimineata!   :)   noi comparam pruna cu telina, opinia mea legata de IMS are plusuri  doar in offroad extrem, ma bucur ca avem si noi un SUV care arata Dakar Like si este o masina potrivita de tura.


  • 0

#17 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 04 March 2015 - 07:46 AM

Horia, sunt complet deacord cu tine in ceea ce priveste injectia (cforce vs cf500), este clar superioara din multe puncte de vedere. Dar in afara de injectie si design cforce nu are nimic schimbat fata de cf500 aceleasi grupuri, CVT, geometrie sasiu. Adevarat, are 6 cai in plus, 10Nm in plus dar din cauza dinamici sasiului si a suspensiilor nu va face ceva ce cf 500 nu ar putea face. Ca va consuma mai putin, da sunt deacord, dar nu se va simti diferenta ca de la un CANAM la CF.

 

IMS-ul are un singur punct forte in fata dusterului, si anume offroadul extrem. Chiar daca are puntea rigida tot se va descurca mai bine ca duster in extrem. In primul rand are reductor HI/LO. Mai toate masinile pe care le vedem pe youtube prin padurile din Ro au punti rigide (Patrol, saurai...etc), si asta pentru ca sunt foarte rezistente. Niciodata o plnetara de duster nu va rezista cum rezista un fier brut din componenta trasmisiei de pe IMS. Daca ai incalecat o butura cu Dusterul, pa, ori spargi cutia ori rupi vreo planetara , brat. In schimb  IMS-ul te zdruncina bine dar trece mai departe.

In rest Dusterul este campion la absolut toate categoriile.

 

De curiozitate as vre sa vad un duster facand extrem

 

 

  min 4


Edited by samy., 04 March 2015 - 07:52 AM.

  • 0

#18 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 04 March 2015 - 09:08 AM

Am pornit de la CF500 vs CF550 si am ajuns la Dacia.

Horia, mai exact de la ce a venit ideea ta cu comparatia 500 vs 550 ? Sunt sigur ca ai vazut un 550 la treaba. Altfel nu te gandeai sa pornesti acest post.

Sau ai de gand sa schimbi X8-ul ? :)


  • 0

#19 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 04 March 2015 - 10:12 AM

Ca va consuma mai putin, da sunt deacord, dar nu se va simti diferenta ca de la un CANAM la CF.

 

Datorita tehnologiei asa ar fi insa nu as fi foarte sigur de asta. Acuma poate am vazut eu un caz izolat dar mi-a zis omul ca la Cforce ar mai mare consumul decat la clasicul cf 500

 

Dusterul e ca romanul, bun la toate dar de nota 5-6 biggrin.png

IMS-ul e bun dar in catgoria lui, la forta bruta, rezistenta, robustete, duritate si totusi are o varsta 

 

Interesante caracterisitici pe wiki la IMS 57: 3260 cc gasoline engine, 50 hp  at 2,800 rpm, 80 km/h, 24 L/100 km


Edited by dr.crinel, 04 March 2015 - 10:13 AM.

  • 1

#20 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 04 March 2015 - 11:08 AM

Boala noastră în a amesteca lucrurile a contaminat tema inițială a topicului având acum o tentă mai degrabă proprie pentru 4x4, dar hai să vedem ce-o să iasă.

 

Nu pot spune că sunt expert în cunoașterea nici a IMS-ului sau al Duster-ului și nici nu pot emite păreri atotcuprinzătoare despre vechiul CF 500 și mai ales CForce 550 care este continuatorul primului. (Despre mașini nu se poate spune acest lucru referitor la o ștafetă imaginară predată între anii 60 ai secolului trecut și mileniul 3. Alți actori, alte circumstanțe singura asemănare fiind doar geografică !)

 

Dar hai să revenim.

”Platforma” pentru noul CF este clar nouă, dar este bazată pe expertiza dobândită în anii în care lucrurile erau mai simple în tehnică și așa cum au sesizat și alții, unele componente fiind chiar ”moștenite” de la predecesorul 500. (se utilizează plăcuțele de frână chiar și pentru X8, de exemplu)

 

Eu aruncasem cu o comparație (IMS/DUSTER) care poate n-a fost chiar utilă în a evidenția diferențele în favoarea noului 550 venit să revigoreze gama medie de la CF după ce a fost introdus în joc X5 și care n-a produs un impact prea răsunător.

Ce pot să observ însă este faptul că în continuare se merge pe principiul pașilor mici. La ce mă refer aici este faptul că orientalii își doresc să dețină o felie cât mai mare din gama ATV-urilor medii atât prin marca proprie cât și prin livrarea de componente pentru alte brand-uri (vezi GOES), dar nu riscă să introducă un motor cu mai mulți cai pentru cei 500cc cu toate că sunt conștienți de faptul că ar fi necesari cel puțin 50 deja. Au făcut se pare un salt calitativ foarte mare cu performantul motor de 800 însă nu prea sunt în cărți cu cele de 500 în afara fiabilității.

Despre diferențele dintre motoarele pe carburator și cele pe injecție părerea mea este clar exprimată în favoarea celor din urmă și nu cred că mai are rost să înșir argumentele care coincid cu exprimările producătorului în cea mai mare parte.

 

Să încerc acum un răspuns și referitor la înlocuirea X8-ului ... nu pot să cobor la un motor cu prea puțini cai, eu consider că pentru ceea ce fac am nevoie de cei 60 uneori chiar un pic mai mult. Ce m-ar încânta în schimb să am în plus la el ar fi un diferențial autoblocant pe față dublat de un EPS prin asta mărindu-se capacitatea de trecere, în rest sunt împăcat cu însușirile sale chiar dacă este masiv și uneori greoi în comparație cu mai agilul similar de la CanAm.

Și pentru că tot am pomenit despre numele sacru (în România) am fost întrebat, în scop zeflemitor bineînțeles, de către deja doi infatuați posesori ai mărcii supreme dacă ăsta-i (X8-ul) primul meu ATV sau de ce nu mi-l schimb cu BMW-ul ATV-urilor. Nu știu dacă am găsit răspunsul cel mai potrivit, dar reproduc : am avut și eu un Bombardier, dar am trecut la o clasă mai mare și am luat CF J.

Cer scuze posesorilor, nu vreau să supăr sau să ofensez ci doar să glumesc pe seama celor care și-l cumpără pentru că ”dă bine” sau este în ”trend” și mai puțin pentru ceea ce vor sau pot să facă avându-l, nedorind în ruptul capului să înfrunte privirile circumstanțial îngăduitoare ale celor care gândesc asemeni lor.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto