Jump to content



Photo

Linhai Worker 4X4. Probleme: Racire, Lipsa Putere Si Fuzete


  • This topic is locked This topic is locked
11 replies to this topic

#1 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 23 April 2015 - 09:56 PM

Salut

 

Varul meu are o problema la ATV(Linhai Worker 4X4) cu instalatia de racire si nu numai.

 

Problema 1. Instalatia de Racire;

 

Lichidul din instalatia de racire are culoare ciudata(este maroniu) desi amestecul antigel+ apa este roz si parca este putin uleios, face putina spuma in radiator la buson si in vasul de expansiune, spuma are culoare ca si capucino. Am schimbat lichidul de racire anul trecut in toamna(antigel G 12 + apa distilata) atv-ul a facut in jur de 1200 km de atunci. In timpul functionari nu creste nivelul in vasul de expansiune.

Uleiul la motor a fost schimbat de 100 km si nu si-a schimbat culoarea, nu si-a modificat nivelul si nici nu are spume(verificat si la cald  si mai la rece). si nici cel vechi nu era cu spume sau peste nivel.

Ce credeti ca se intampla?

 

Problema 2. Lipsa Putere:

 

In ultima perioada parca a mai "scazut" puterea. Daca pana acum pe anumite portiuni urca cu treapta H acum trebuie pus pe treapta L. Nu da semne ca ar patina transmisia. Pur si simplu nu mai are putere si parca da sa moara motorul.

La aceasta problema mai trebuie sa verific galeria de admisie si curatat carburatorul.

Aveti vreo alta sugestie?

Sau raman la vorba unui prieten; "orice cal bun ajunge martoaga dupa un timp"lol.gif lol.gif lol.gif

 

Problema 3. Fuzete si Rulmenti Fata:

 

Fuzetele fata au uzura mare, am schimbat rulmentii in toamna(am pus noi) am pus vaselina am strans la maxim dar nu cu forta mxima si am dat inapoi un sfert de tura la piulita. Dupa 10-20 Km isi fac iar joc adica daca ridic roata sus si prind roata la pozitia ceasului 12:30 are joc. Pe langa aceasta problema mai are si putina uzura si pe axul planetarei in dreptul rulmentilor. Camasa interioara a rulmentului se invarte pe ax cu putin efort, nu stiu daca este normal? 

Am intrebat prin diverse ateliere de raparatii atv din zona si toti mi-au spus sa schimb fuzetele cea ce se va intampla, o sa cumpar noi si am rezolvat aceasta problema.

Legat de uzura pe axului planetarei nu stiu ce sa fac, am "kilnarit"(cred ca asa se scrie) axul dar parca nu se blocheaza camasa interioara a rulmentului. O sa pun si rulmenti noi. Ce imi Recomanda-ti daca si acestia se rotesc usor? sa folosesc Poxipol?

Datorita jocului si a fortei care a apasat pe piulita parca si filetul de pe capul planetarei este putin uzat. Are rost sa fac alte filete cu diametru mai mic?

 

Mentionez ca ATV-ul are 5500km si a fost cumparat SH la 4.100Km.

 

Astept pareri

 

Multumesc

 

Andrei

 

 

 


  • 0

#2 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 25 April 2015 - 04:03 PM

Buna,

Ieri am cumparat pt varul meu fuzetele fata(st-dr), 4 semeringuri si 4 rulmentii.

In viitorul weekend ma apuc sa le montez daca am timp.

Andrei
  • 0

#3 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 08 June 2015 - 01:45 PM

Salut,

 

Revin cu detalii legate de punctul 3.

 

Am reusit saptamana trecuta sa ma ocup putin de atv-ul lui varu-miu. Am fost sa schimb fuzetele la un prieten in zona care este mecanic auto. Surpriza.... problema de fapt nu au fost fuzetele ci butuci rotilor care au fost foarte uzati in partea spre rulmenti (sau tocit iar diferenta fata de cei noi a fost mai mare de 5-6 mm) si pe langa acea uzura au fost ovalizati avand joc foarte mare in caneluri care au fost destul de uzate(canelurile butucilor). In momentul in care i-am montat pe planetara (scoasa din fuzeta) aveau joc mare. Am verificat si fuzetele si nu aveau urma de uzura iar camasile exterioare ale rulmentilor au intrat presat deci nu au cum sa aiba joc. 

 

Demontand toate aceste piese am inlocuit; semeringurile pe fiecare parte, doua buc pe stanga doua pe dreapta. Am inlocuit rulmentii cu alti noi. Am inlocuit butuci (st+dr) cu alti noi (cei noi nu au mai avut joc in momentul in care am verificat pe planetara). Am inlocuit piulitele cu altele noi, filetul de pe planetara nu a fost uzat mai mult s-au uzat piulitele.

 

Am rezolvat si problema cu rulmentul (camasa interioara) care se invartea usor pe axul planetarei. 

 

Dupa aceasta operatiune m-am plimbat cu atv-ul peste 40 km (sosea + dealuri) si nu am mai aparut jocuri la roti.

 

Punctele 1 si 2 sper sa le rezolv la sfarsitul luni la Sebes la baieti de la Motoboom.

 

Va tin la curent

 

O zi buna,

 

Andrei


Edited by andr, 08 June 2015 - 01:47 PM.

  • 0

#4 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 08 June 2015 - 02:41 PM

Salut andrei, din ce stiu eu din domeniul auto, fuzetele sunt cele care se prind de roata (numite si butuci), iar cele in care intra camasa exterioara a rulmentului se numesc portfuzete (numite mai sus fuzete) .

Spun asta pentru ca vad ca s-a creat confuzie intre denumirile celor 2 piese.

 

Cand am spus, intr-ul topic anterior de fisuri la nervurile fuzetelor m-am referit strict la fuzete (butuci) nu la portfuzete.


  • 0

#5 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 08 June 2015 - 03:21 PM

Salut Samy,

 

Da, ai dreptate cred ca sa creat o confuzie intre cele doua piese.

 

Important este ca pana la urma problema sa rezolvat in cazul meu si sper sa se rezolve si pe celalat topic deschisthumbsup.gif


  • 1

#6 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 21 July 2015 - 09:31 PM

Buna,

 

Revin cu detalii legate de punctul 1 si 2.

 

Punctul 1. Se pare ca problema a fost pompa de apa si semeringul de la pompa apa.Se pare ca pompa de apa nu mai functiona corespunzator iar semeringul, dupa ce se incalzea motorul, permitea uleiului sa ajunga in instalatia de racire. 

 

Punctul 2. Ambreajul a fost uzat, am schimbat ambreajul si "oala" ambreajului cu unul de generatie mai noua. Cel care a fost pe atv a fost model mai vechi cu diametru mai mic si a fost inlocuit cu unul nou cu diametru mai mare. Sper sa se fi rezolvat problema, nu am apucat sa-l testez inca.


  • 0

#7 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 22 July 2015 - 02:24 PM

Abreiajul cu diametrul mai mare vine sustinut pe exterior de un suport metalic(http://www.okazii.ro...-300-a170023947) .

Acesta are un  rulment care centreaza abreiajul si preia anumite forte.

Daca a avut ambreiaj mic e posibil sa nu aiba acest suport. Fara acesta, din cauza greutatii mai mari a ambreiajului, orice dezechilibru va forta in rulmentii ce tin ambielajul.

Ar fi bine sa nu forteze prea tare.


  • 0

#8 seby_dumi

seby_dumi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Nume real:Sebastian Dumitrasc
  • Telefon:0722436009
  • Marca ATV:CF 520L, CF X10

Posted 22 July 2015 - 04:27 PM

Salut,

 

subscriu celor spuse de Samy.

 

La al meu Worker fostul/fostii detinatori au facut o improvizatie urata, in sensul ca, banuiesc, a avut rupt axul din cutie, l-au sudat si rectificat, insa a iesit mai...scurt! Si necentrat! In necunostinta de cauza, am schimbat ambreiajul la cineva care nu mai schimbase la Linhai; eu deasemenea habar n-aveam, asa ca, din cauza vibratiilor, mi-au crapat ferodourile nou-noute. A trebuit sa schimb tot axul (cutie demontata) si sa cumpar rulmentul din carcasa si O-ringul aferent. Evident, am schimbat si ferodourile, din nou!!!


  • 0

#9 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 22 July 2015 - 07:36 PM

Ai dreptate Samy, dar din cate stiu eu la acest modelul de atv, fiind ambreaj cu diametru mai mic, nu are acea prelungire la axul ambreajului care sa intre in acel suport(rulment) si cred ca-l cumpar degeaba. Sau ma insel eu?

 

Oricum in weekend-ul viitor daca am timp desfac si verific.

 

Multumesc de sfatthumbsup.gif


  • 0

#10 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 23 July 2015 - 06:37 AM

Cred ca ai dreptate. Este mai lung axul la cele cu ambreiaj mare.


  • 0

#11 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 27 July 2015 - 12:38 PM

Salutare tuturor !

 

Aceeasi problema si la mine, la un Aniversar, putere nu mai exista pe treapta high de niciun fel, si se pare ca nici pe marsalier. Pe low e ok.

Initial montasem un arc si role malossi ceea ce ia dat putin mai mare viteza pe drum drept, insa am constatat ca in teren accidentan nu urca de loc pe high. Am montat la loc arcul si rolele originale, dar din pacate lipsa de putere e tot acolo.

 

Sugestii cumva ?

 

Multumesc anticipat.


  • 0

#12 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 27 July 2015 - 10:09 PM

carburator , bujie , compresie , supape .. o verificare amanuntita va da mai multe raspunsuri !


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto