Seara buna,
Multi avem atv-uri cu suspensie independenta, dar majoritatea modelelor de atv au bara stabilizatoare pe spate.
Acea bara nu face altceva decat sa lege partial suspensiile celor doua roti astfel incat "sentimentul" de independenta dispare.
Eliminarea barii stabilizatoare se face destul de simplu si are ca avantaje:
- rulaj mai lin pe denivelari,
- aderenta mai buna pe teren accidentat;
- se reduc fortele de torsionare din sasiu.
Dezavantajul este ca atv-ul devine mult mai instabil lateral, adica se va inclina mai tare in curbe si pe pante abordate lateral.
Se mai poate ajusta din reglajul telescoapelor care trebuie spus ca au fost proiectate sa lucreze cu o bara stabilizatoare si fara ea vor fi mai solocitate.
O prezentare foarte buna e facuta de cei de la ATVTV.COM:
Pe langa avantajele prezentate in filmulet, mai exista unul identic dar pe puntea fata.
Prin reducerea fortelor de torsiune din sasiu, efectul demonstrat in filmulet este prezent si atunci cand una din rotile fata urca pe o denivelare.
Un mare avantaj aici este la urcarile abrupte unde daca o roata loveste o piatra sau un lemn, nu va arunca toata fata in aer ci doar acea roata va lua impactul.
Pentru cei mai ambitiosi, se poate realiza chiar si un sistem de cuplare/decuplare din mers, care pe langa avantajul evident, prin constructie intareste bara si cat timp e cuplata are efect mai mult de punte rigida, aducand astfel avantajele unei punti rigide.
sway bar action.jpg 25.07KB 0 downloads
O noapte linistita tuturor !
Edited by iusau, 28 August 2015 - 12:20 AM.