Jump to content



Photo

Cf Moto 500 Scurt


  • This topic is locked This topic is locked
52 replies to this topic

#1 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 27 December 2015 - 02:53 PM

Salut baieti sunt nou pe aici.De vreo 2 sapt mi-am cumparat un Cf Moto 500 scurt din 2014, totul e super in afara de carena fata care am rupt-o din greseala scapand o scandura de pe garaj..De vreo 2 zile am observat ca grupul de pe fata nu raspunde la comenda 4x4 (de exemplu cand sunt in noroi mare fata nu trage decat in 4x4lock) . Am suspendat atv si am testat 4x4 simplu si lock . Suspendat trag toate rotile egal la fel si in lock dar cand pun un obstacol la roti nu mai merge decat in lock. Am observat cardanul de la motor spre grup invartindu-se normal dar rotile nu se misca . Ce poate avea? 

Multumesc anticipat.

Attached Files


  • 0

#2 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 27 December 2015 - 06:31 PM

Felicitari pentru achizitie!
Cred ca ajunge un sigur topic cu acelasi continut. Celalalt il voi sterge.
Multumesc!

Edited by dr.crinel, 27 December 2015 - 06:32 PM.

  • 0

#3 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 27 December 2015 - 09:41 PM

Salut Silviu

Esti sigur ca mecanismul angajeaza 100% diferentialul?

Este posibil ca acesta sa nu isi faca cursa completa si atunci apare o pseudofrictiune care iti da impresia ca diferentialul fata este cuplat.

Dar solutia asta nu explica cum de se poate angaja total cind blochezi diferentialul.

Recunosc ca nu cunosc mecanismul prin care se blocheaza pinionul de actionare a satelitilor.


  • 0

#4 Bvabva

Bvabva

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • Nume real:Virgil
  • Telefon:0740341508
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:CJ 01 tgr

Posted 27 December 2015 - 10:06 PM

Suspenda ATV ul de fata,si cu motorul oprit,pune-l in. 2x4 si învârte una din rotile fata.Daca cealaltă roata fata sta pe loc ,momentan e bine.Pune l pe urma in 4 x4 si învârte din nou de roata fata,daca cealaltă se învârte in sens invers ,e bine .Pune l apoi in 4 x4 cu diferențialul blocat,încearcă sa învârti una dintre rotile fata,daca nu Reușești sa le învârti,însemna ca diferențialul tău lucrează,si nu abordezi tu bine problema.
  • 0

#5 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 09:28 AM

L-am suspendat si merge suspendat darde exemplu intr-o dimineata nu i-a pornit masina la tata si l-am tras in 4x4, rotile din spate se invarteau iar cele din fata nu desi era in  4x4 , m-am dat jos de pe el si am incercat din nou sa trag si am vazut cardanul de la motor la grup invartindu-se dar rotile nu se invarteau , insa in lock se invart normal cum ar trebui .


Salut cvarlo.

Da dupa cum ziceam cand e suspendat functioneaza normal dar cand e pe roti si am sarcina de tras sau in noroi nu se mai invart decat in lock.


  • 0

#6 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 December 2015 - 03:52 PM

Silviu, in 4x4 doar nu vor trage toate 4 rotile deodata, ci cele din spate iar din fata cea care se invarte mai usor.
Cand blochezi diff se invart toate deodata.
Esti sigur ca nu se invartea nici una de pe fata?
Bineinteles ca se invartea cardanul, ala se invarte indiferent de cum e cuplat.
4x4 si lock se face in grupul din fata nu in motor/cutie

Edited by dr.crinel, 28 December 2015 - 03:52 PM.

  • 0

#7 Bvabva

Bvabva

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • Nume real:Virgil
  • Telefon:0740341508
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:CJ 01 tgr

Posted 28 December 2015 - 04:03 PM

Cum spune si domnul doctor ,tracțiune permanenta ai pe rotile spate,doar in momentul in care pierzi din aderentă la rotile spate se va cupla una sau ambele roti fata.Si ai grija sa nu remorcheze nimic când iti e blocat diferențialul fata,Riști sa rupi planetare sau sa spargi diferențialul
  • 0

#8 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 04:09 PM

Inteleg ce zici Crinel-Silviu dar la mine nici una nu se invarte, decat in lock


  • 0

#9 Bvabva

Bvabva

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • Nume real:Virgil
  • Telefon:0740341508
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:CJ 01 tgr

Posted 28 December 2015 - 04:16 PM

Daca crezi ca rotile fata o sa se învârtă,in timp ce cele de pe spate stau pe loc,te înșeli .incearca o urcare ușoară in 4x4 pe iarba sau noroi ,si o sa înțelegi
  • 0

#10 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 04:34 PM

Acelasi e rezultatul , spatele se invarte iar fata nimic


  • 0

#11 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 December 2015 - 05:15 PM

Salut Silviu123V,

 

vin si eu cu o parere. Nu cumva ai firele de la mufele 4x4 si 4x4 lock inversate? Adica, tu cand cuplezi 4x4 lock de fapt cuplexi 4x4, de aceea ar merge in mod 4x4, iar cand cuplezi doar 4x4, de fapt cuplezi lock si nu merge deoarece nu ai transmisia 4x4 cuplata.

 

Este putin alambicat dar sper ca rationamentul este bun. Altfel nu vad nicio alta justificare a comportamentului descris. 

 

Completare: masoara la ce motorase iti vine curent in functie de ceea ce cuplezi (4x4 si diff lock).


Edited by pitesti, 28 December 2015 - 05:17 PM.
completare

  • 0

#12 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 05:27 PM

Salut Marius, nu cred ca ar fi inversate deoarece miercuri am fost cu el  si mergea 4x4 si 4x4 lock normal, la atv nu s-a umblat.


Dar am sa ma uit ca sa ma lamuresc...

Mersi de parere.


  • 0

#13 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 December 2015 - 05:27 PM

Salut Marius, nu cred ca ar fi inversate deoarece miercuri am fost cu el  si mergea 4x4 si 4x4 lock normal, la atv nu s-a umblat.

 

In acest moment m-ai pierdut. Adica are momente in care merge foarte bine si momente in care nu mai merge?


  • 0

#14 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 05:35 PM

Exact.


Deci pana acum 3 zile mergea perfect, dar acum nu.


  • 0

#15 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 December 2015 - 05:40 PM

In acest caz, este simpla problema ta. Motorasul de actionare pentru 4x4 nu functioneaza mereu. Ori are ceva rugina pe ax, ori prinde dinte pe dinte in grup si nu poate sa actioneze. Eu patesc asta destul de frecvent dar numai la cuplarea sau decuplarea 4x4 diff lock. Cum rezolv? Simplu: actionez de mai multe ori la rand butonul sau, ma pun putin in miscare cu atv-ul si ma opresc, mai actionez butonul, pana la decuplare. Chestie de rabdare.

 

Poate daca scoti motorasele si le cureti putin o sa ai succes. Eu nu m-am panicat. I-am prins "spilul" si il folosesc asa foarte bine.


  • 0

#16 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 05:48 PM

Ok mersi de sfat, am sa incerc maine sa vad ce rezolv, eu vroiam sa il duc la un service dar cei de la service nu puteau decat pe vineri , iar eu am maine de mers la RAR cu el si daca nu rezolv problema nu stiu daca v-a trece, plus ca am o carena crepata....


  • 0

#17 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 28 December 2015 - 05:57 PM

Uite ca mi-am amintit o chestie ce este "endemica " la CF Moto.

Cind cuplam  diferentialul fata trebuia sa rulez citva metri ca sa am siguranta ca functioneaza diferentialul

De multe ori si semnalizarea in bord indica mai tirziu.

Dar cum descrii tu fenomenul ca in nu trag rotile  decit cind blochezi diferentialul este o anomalie ce nu se explica.

Ramin la parerea mea ca motorasul de cuplare nu isi face cursa complete - deci diferentialul in varianta "liber" nu se cupleaza.

Metoda descrisa de Virgil, de verificare a diferentialului este una simpla si eficienta.

Trebuie insa sa spun ca in momentul in care sunt cuplate amindoua diferentialele trebuie sa traga toate rotile, no matter what.

Sunt convins ca diferentialele de pe atv sunt de constructie foarte simpla fara transfer comandat de putere pe o anumita roata in anumite conditii.

Dupa cite stiu doar CAN AM-ul are acel viscolock ce substituie cu succes sistemul Torsen.


  • 0

#18 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 December 2015 - 06:00 PM

 

Cind cuplam  diferentialul fata trebuia sa rulez citva metri ca sa am siguranta ca functioneaza diferentialul

 

 

Exact asa fac eu mai ales la decuplare si mai rar la cuplare.


  • 0

#19 Silviu123V

Silviu123V

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Silviu
  • Telefon:0757318802
  • Marca ATV:Cf Moto 500
  • Numar ATV:SM 07 ZLL

Posted 28 December 2015 - 06:04 PM

Am sa ma uit maine la fire sa vad e pot face...


Ok Valentin, te inteleg , dar la mine si daca parcurg orice drum nu se cupleaza.


  • 0

#20 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 28 December 2015 - 11:29 PM

Ok mersi de sfat, am sa incerc maine sa vad ce rezolv, eu vroiam sa il duc la un service dar cei de la service nu puteau decat pe vineri , iar eu am maine de mers la RAR cu el si daca nu rezolv problema nu stiu daca v-a trece, plus ca am o carena crepata....

Silviu la problema ta trebuie gasita o solutie de rezolvare fara discutie, dar pentru a merge la RAR (banuiesc pentru ITP, sau identificare) nu cred sa te verifice nimeni daca functioneaza 4x4.

La RAR se verifica actele, frane, lumini, jocuri, clacson,oglinzi,.... etc ,dar nimeni nu verifica functionarea sistemului de 4x4.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto