Nu prea imi dau seama ce ai invat sau cum ai invatat legislatia dar: "SUBCATEGORIA B1: autovehiculul cu trei sau patru roti avand masa proprie peste 400 kg, dar nu mai mare de 550 kg, si echipat cu un motor cu ardere interna cu capacitate cilindrica mai mare de 45 cmc sau cu orice alt motor cu o putere echivalenta ori cu viteza prin constructie mai mare de 50 km/h".
Acela este un citat din legislatie.
Categoria L – AUTOVEHICULE CU DOUA‚ SAU TREI ROTI
1.1. Categoria L1e – Mopede, respectiv vehicule cu doua roti a caror viteza maxima constructiva nu depaseste 45 km/h si echipate cu un motor:
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna, sau
– cu o putere neta continua maxima de cei mult 4 kW daca este un motor electric.
1.2. Categoria L2e – Mopede, respectiv vehicule cu trei roti a caror viteza maxima constructiva nu depaseste 45 km/h si echipate cu un motor:
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna cu aprindere prin scanteie, sau
– cu o putere maxima neta de cel mult 4 kW daca este un alt motor cu ardere interna sau
– cu o putere neta continua maxima de cel mult 4 kW daca este un motor electric.
1.3. Categoria L3e – Motociclete, respectiv vehicule cu doua roti fara atas, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.
1.4. Categoria L4e – Motociclete, respectiv vehicule cu doua roti cu atas, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.
1.5. Categoria L5e – Mototricicluri, respectiv vehicule prevazute cu trei roti simetrice si echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.
1.6. Categoria L6e – Cvadricicluri usoare, respectiv autovehicule cu patru roti a caror masa la gol este de cel mult 350 kg, exclusiv masa acumulatorilor in cazul vehiculelor cu tractiune electrica, avand viteza maxima constructiva de cel mult 45 km/h si echipate cu un motor:
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna cu aprindere prin scanteie, sau
– cu o putere maxima neta de cel mult 4 kW daca este un alt motor cu ardere interna, sau
– cu o putere neta continua maxima de cel mult 4 kW daca este un motor electric.
Aceste vehicule trebuie sa corespunda conditiilor tehnice aplicabile mopedelor cu trei roti din categoria L2e, cu exceptia cazurilor cand prin conditiile tehnice existente se prevede altfel.
1.7. Categoria L7e – Cvadricicluri, respectiv autovehicule cu patru roti, altele decat cvadricicluri le usoare, avand masa la gol de cel mult 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de marfuri), exclusiv masa acumulatorilor in cazul vehiculelor cu tractiune electrica, si echipate cu un motor a carui putere maxima neta este de cel mult 15 kW.
Aceste vehicule trebuie sa corespunda conditiilor tehnice aplicabile mototriciclurilor din categoria L5e, cu exceptia cazurilor cand prin conditiile tehnice existente se prevede altfel.
„Vehicule din categoria L” este un termen care se referă la o gamă largă de vehicule diferite cu două, trei sau patru roți, cum ar fi bicicletele motorizate, mopedele cu două sau trei roți, motocicletele cu două sau trei roți și motocicletele cu ataș. Exemple de vehicule din categoria L cu patru roți, cunoscute și sub denumirea de cvadricicluri, sunt quadurile rutiere folosite pe drumurile publice și miniautomobilele.