Inmatriculare Politie Linhai 300 Dragonfly 300S 2017
#1
Posted 10 July 2017 - 02:05 PM
Nu am gasit niciun topic cu aceasta tema.
Imi voi achizitiona un Linhai 300 S Dragonfly 2017.
Daca este cineva care cunoaste legislatia si procedurile in vederea inmatricularii (de preferat la politie) pentru acest model, as fi recunoscator sa aflu mai multe detalii.
Va multumesc anticipat!
#2
Posted 10 July 2017 - 07:01 PM
Salut !
Ai citit topicurile din capitolul legislatie al acestui forum si nu ai gasit raspunsuri la intrebarile tale ?
Trebuie doar sa te uiti la pricipiile generale de inmatriculare fara sa te astepti la referiri directe la marca ATV-ului pe care vrei sa il achizitionezi.
#3
Posted 10 July 2017 - 07:05 PM
Raspunsurile sunt generale. Chestia este ca am vazut cateva cu nr negre (inmatriculate la politie - acelasi model, ma refer), dar nu am reusit sa aflu nimic concret.
O informatie concreta ar fi de mare folos.
Multumesc!
#4
Posted 10 July 2017 - 07:45 PM
#5
Posted 10 July 2017 - 07:50 PM
Producatorii specifica faptul ca este categorie T3, dar dupa cum am spus, sunt inmatriculate si la politie si primarie (vorbesc strict de acest model).
Cred ca doar cei de la inmatriculari/RAR vor sti exact unde se incadreaza.
Multumesc oricum pentru reply.
#6
Posted 10 July 2017 - 08:09 PM
#7
Posted 10 July 2017 - 08:11 PM
Chestia este ca oricum voi lua acest model, insa as fi preferat sa il inmatriculez la politie (credeam ca cei care au inscris la politie stiau "vreo smecherie").
Multumesc oricum!
#8
Posted 10 July 2017 - 08:23 PM
#9
Posted 10 July 2017 - 08:27 PM
De acestea vorbesti?
Multumesc!
#10
Posted 10 July 2017 - 10:01 PM
Adica mai pe scurt ;
1) sunt ATV-uri care se pot inmatricula la politie (litere negre pe fond alb ca si auto) deci ATV-uri care sunt omologate pentru a se putea deplasa pe drumurile publice,
2) iar altele care nu sunt omologate pentru asa ceva, se inregistreaza pe primarie (cu numar galben) si pe pot deplasa la fel pe drumul public.
Aceste doua variante depind cum a fost incadrat de la inceput ATV-ul si de principiu asa vor ramane pe toata durata de viata a ATV-ului.deci nu dupa bunul plac a fiecaruia.
Bineinteles ca sunt diferente majore la achizitie intre cele doua variante.
Cel mai bine verifica atent actele si nu doar presupune.
Bafta.
#11
Posted 10 July 2017 - 10:03 PM
#12
Posted 11 July 2017 - 02:48 AM
#13
Posted 11 July 2017 - 07:12 AM
atelajul o sa-l primesti /cumperi cu RARul facut, are CIV?
daca are CIV, de acolo putem sti ca va fi inmatriculat la politie sau inregistrat la primarie
alta chestie importanta: daca tu il cumperi de la cineva, sa nu uiti sa rezolvi si fiscalul ....la multi colegi le-a dat dureri de cap acel fiscal
succes!
#14
Posted 11 July 2017 - 08:14 AM
Cred că sunt zeci de topicuri (dacă nu sute) în care s-a discutat sau s-a atins acest subiect perpetuu.
Mai cred că fiecare începător are probleme în a găsi locul unde se scrie despre subiectul drag lui.
Deoarece în ultima vreme am cinci înmatriculări și o tentativă de înregistrare (nereușită), vă clarific eu câteva dintre aspectele și procedurile legale la ora asta. Poate că ajută, ele sunt în vigoare de peste un an de zile !
Înmatriculările la prefectură și înregistrările la primăria de care administrativ aparține deținătorul se fac în mod similar peste tot. Folclorul legat de aceste două aspecte este nuanțat după cât de bine este informat cel care vrea să înmatriculeze/înregistreze și uneori despre ignoranța și odată cu asta a încălcării legii de către persoanele din unele primării, acolo unde există o atitudine răuvoitoare față de fenomenul ATV (ATENȚIE ! – chiar dacă există o hotărâre a Consiliului Local care prevede interdicția înregistrării pe primării a ATV-urilor, aceasta este ilegală și nulă de drept, dar trebuie mers în instanță pentru asta).
Dar să revenim la înmatriculare. (... și la acel fiscal)
La vânzarea unui ATV se completează un formular tipizat în CINCI ! exemplare (CONTRACT DE VÂNZARE, valabil din 2016) care conține toate informațiile necesare (datele celor două persoane vânzător/cumpărător și informațiile relevante din CIV).
Formularul se găsește pe net și poate fi completat atât la un birou care se ocupă cu acest lucru (recomandat pentru că ei au experiența asta) sau se poate face și de mână de către vânzător.
Acel formular are două casete care se completează doar de către biroul specializat în această operațiune din fiecare primărie pe baza informațiilor legate de starea fiscală a vânzătorului. Dacă acesta are datorii neachitate, chiar și gunoiul neplătit, nu obține viza, deci nu poate vinde.
ATENȚIE ! Odată cu acel contract de vânzare, cumpărătorul trebuie să solicite completarea și a unui formular pentru înmatriculare (FIȘĂ ÎNMATRICULARE -1 singur exemplar) pe care, tot atunci, se va aplica viza fiscală în caseta dedicată vânzătorului (în acel moment vânzătorului i se scade din sarcină impozitul pentru acel mijloc de transport). Ulterior cumpărătorul va obține de la primăria sa de domiciliu, o viză similară și doar după aceasta se va putea prezenta la biroul de înmatriculări a prefecturii de care aparține.
Recomandare: cumpărătorul ar fi util să se intereseze la primăria sa dacă aceasta face înregistrări pentru ATV-uri. Sunt unele primării (... Primăria Mediaș spre exemplu) care refuză acest lucru. Am explicat că este ilegal, dar doar în instanță se poate rezolva.
În rest, am pus un link spre un topic în care am enumerat restul documentelor necesare înmatriculării.
http://atvforum.ro/i...ulare/?p=134279
În concluzie, certificatul fiscal nu mai există, în schimb se aplică vize fiscale pe documentele care existau și anterior: CONTRACT DE VÂNZARE și FIȘA DE ÎNMATRICULARE.
Detalii pentru înregistrarea la primărie nu dețin deoarece am ratat-o, iar precedentele sunt de prin 2008 și 2010 când altele erau procedurile.
Edited by Horia14, 11 July 2017 - 08:20 AM.
#15
Posted 11 July 2017 - 08:57 AM
Multumim Horia pentru precizari !
#16
Posted 11 July 2017 - 09:28 AM
Atv este castigat la un concurs (deci livrat de atvrom cu factura, garantie). Nu cred ca are deja RAR facut.
Ca o recapitulare: trebuie sa cer fiscalul pe loc si sa intocmesc contractul de vanzare-cumparare in 5 exemplare (cred ca voi face asta la un notar).
Va multumesc pentru reply-uri.
Va voi tine la curent de indata ce am reusit sa il inmatriculez.
#17
Posted 11 July 2017 - 01:37 PM
Nu înțeleg de ce nu înțelegi.
Ca să nu fie complicat de priceput, după ce am explicat cam care-i treaba cu vizele fiscale aplicate pe diverse acte, am scris în clar și în românește că NU MAI EXISTĂ "FISCAL". Deci nu poți să ceri fiscalul, acea viză se pune pe contractul de vânzare și pe fișa de înmatriculare după ce acestea există și nu te poți prezenta undeva pentru a obține "fiscal" înainte de existența lor.
N-ai ce căuta la notar. Actul de vânzare (contractul, se completează la un birou pentru întocmirea actelor necesare înmatriculării sau chiar de către cei doi implicați în tranzacție, cu pixul. Mă îndoiesc însă de această reușită.)
RAR-ul constă din existența cărții de identitate, ( CIV ). Această fază este în sarcina celui care furnizează produsul, respectiv firma ATVROM. Dacă aceasta există ceea ce suspectez în proporție de 99%, din cauza ultimelor reglementări în vigoare și a faptului că firmele importatoare/revânzătoare oferă acest avantaj pe o piață din ce în ce mai concurențială, deci tu n-ai nici o treabă, o folosești pur și simplu.
Oricum, am impresia că nu ne-ai spus toate datele și din nou doar intuiesc faptul că ... cineva a câștigat acel ATV la un concurs organizat de ATVROM, iar tu dorești să-l cumperi și ulterior să-l înmatriculezi pe numele tău.
Există factură, doar că ea nu-i pe numele tău.
În aceste condiții, închei cu proprietarul de pe factură un contract de vânzare pe care însoțit de documentele din listă (le-am inserat ca să nu le mai cauți), te prezinți la biroul înmatriculări de pe lângă prefectura de care aparții. (înmatriculările nu se mai fac LA POLIȚIE cum aproape permanent văd scris aici !)
– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
– Taxa de înmatriculare de 60 RON – NU se mai achită, taxa a fost eliminată;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare;
– Timbrul de mediu NU se mai achită, taxa auto a fost eliminată;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
#18
Posted 11 July 2017 - 01:43 PM
Am facut deja o poza si voi urma pasii!
Mersi inca o data si revin de indata ce rezolv cu inmatricularea.
#19
Posted 11 July 2017 - 02:53 PM
Probabil că din caza introducerii detaliilor prin care se elimină ambiguitățile, citirea poate fi mai greoaie.
Cu răbdare eu cred că se înțelege în detaliu despre ce-i vorba.
Succes la înmatriculare .
#20
Posted 11 July 2017 - 02:55 PM
Va tin la curent!