1. Bujie normala - electrozi maro deschis, cafeniu sau gri.
01.jpg 6.6KB
77 downloadsUn bun indicator ca bujia si motorul functioneaza corect.
2. Bujie uzata - cresterea distantei intre electrozi in timp este normala. Oricum aceasta isi va pierde din eficienta, va creste cantitatea de benzina nearsa si va suprasolicita sistemul de aprindere.
02.jpg 5.51KB
52 downloadsBujia este la sfarsitul vietii, trebuie inlocuita.
3. Bujie care fura curent (uscata sau uda) - uscata (negru mat, cu funingine) sau uda (negru lucios, lipicioasa).
03.jpg 9.03KB
50 downloadsPoate avea mai multe cauze. Depozitele de carbon apar atunci cand bujia nu da scanteie corect si le arde. Amestecul (benzina/aer) prea bogat, socul blocat, problema electrica, mers mult timp in regimuri de turatii joase, plaja de temperaturi a bujiei prea joasa. Toate acestea ar trebui verificate.
4. Bujie supraincalzita - cand apare supraincalzirea, depozitele acumulate pe izolatorul ceramic se topesc si ii dau acestuia un aspect lucios.
04.jpg 6.4KB
40 downloadsCauzele pot fi avansul prea mare, amestec sarac, lichid de racire sau ulei putin, bujie nefixata (stransa) corect, plaja de temperaturi a bujiei prea inalta.
5. Bujie cu depozite - izolatorul ceramic si electrozii sunt imbracati cu depozite, de obicei de culoare alba.
05.jpg 6.7KB
35 downloadsCauzele uzuale sunt scurgeri de ulei pe langa segmentii pistonului. Poate aparea si din cauza unei vascozitati gresite a uleiului folosit.
6. Bujie care fura curent (din cauza depozitelor de plumb) - depozite de plumb pe izolatorul ceramic, de culoare maro-galbui sau galbene.
06.jpg 5.76KB
37 downloadsCantitatea de plumb din benzina este prea mare, folositi o benzina cu mai putin plumb.
7. Bujie sparta - izolatorul ceramic spart sau crapat.
07.jpg 5.7KB
31 downloadsDe obicei apare din cauza diferentelor de temperatura prea mari din camera de ardere. Socuri termice la incalzire sau racire. Vezi cauzele de la bujia supraincalzita.
8. Bujie erodata - o marire anormala a distantei intre electrozi.
08.jpg 5.53KB
29 downloadsUrmare a oxidarilor, corodarilor sau reactiei cu plumbul din benzina.
9. Bujie topita - electrodul va fi lucios si neuniform.
09.jpg 6.54KB
33 downloadsApare ca urmare a temperaturilor prea inalte din camera de ardere. Vezi cauzele de la bujia supraincalzita.
10. Bujie erodata, corodata, oxidata - suprafetele electrozilor sunt aspre, electrodul oxidat poate fi verde.
10.jpg 5.7KB
35 downloadsPosibil din cauza varstei bujiei, sau daca vehicolul nu a fost folosit un timp mai indelungat.
11. Bujie erodata din cauza plumbului - electrodul de masa este uzat, electrodul central bont, iar izolatorul ceramic va avea o culoare maro-galbuie sau galbena.
11.jpg 5.87KB
32 downloadsApare din cauza reactiei chimice dintre electrozii din aliaje de nichel si plumbul din benzina.
Bineinteles, problemele legate de cantitatea de plumb din benzina nu apar la motoarele care folosesc benzina fara plumb. Articolul se refera la toata gama de vehicule cu motoare pe baza de benzina si in general la cele pe carburatie, desi unele probleme pot aparea si la motoare cu injectie.
Articolul este tradus si adaptat din engleza, de pe site-ul SparkPlugs.


This topic is locked









