Pompa de apa la Linhai
#1
Posted 10 February 2007 - 07:16 PM
Initial am crezut ca e vorba de garnitura de la capacul pompei,insa acum am vazut ca antigelul vine din spatele pompei.
A desfacut cineva mai mult decat capacul pompei ?
As vrea sa stiu cum se scoate turbina si daca mai e vreo garnitura prin spate.Pe schema mai apare o garnitura de cauciuc.
#2
Posted 11 February 2007 - 06:32 PM
#3
Posted 11 February 2007 - 06:59 PM
#4
Posted 16 February 2007 - 08:51 PM
Maine ma apuc de treaba
Piesa din stanga imaginii vine in interiorul rotorului pompei de apa.
IMG_6531__800_x_600_.jpg 84.98KB 363 downloads
#5
Posted 17 February 2007 - 07:21 AM
#6
Posted 19 February 2007 - 10:00 PM
Curios,si cauciucul de pe presatupa era foarte crapat.Nu o fi fost bun antigelul ?
Edited by zixx, 19 February 2007 - 10:02 PM.
#7
Posted 19 February 2007 - 10:39 PM
Recommended coolant - High quality ethylene glycol anti-freeze containing corrosion inhibitors for aluminium engine. Mixed ratio 50% / 50%, total amount 1.4 L.
Cred ca este vorba de antigelul rosu, fara silicati, dar nu sunt deloc sigur.
22808 este codul pentru presetupa, nu stiu despre ce o-ring e vorba. Uite un "exploded view":
Pompa.JPG 29.37KB 149 downloads
#8
Posted 19 February 2007 - 10:45 PM
L-am comandat azi.L-am mai gasit intr-un loc,dar comanda minima era de 60 de bucati la 2 RON bucata
Edited by zixx, 19 February 2007 - 10:47 PM.
#9
Posted 14 March 2007 - 07:53 PM
Am decis sa nu fac un DIY,ci sa postez doar niste poze cu caracter informativ,deoarece unele operatiuni sunt relativ complexe si pot necesita interventia intr-un service.
Ca operatiuni preliminare:
-se scoate uleiul din motor
-se goleste instalatia de racire folosind surubul de golire(nu pierdeti saiba din cupru)
1.jpg 50.94KB 379 downloads
-se desface colierul furtunului care merge de la pompa la radiator si se scoate furtunul din pompa
01__640_x_480_.jpg 76.19KB 364 downloads
-se demonteaza capacul pompei,care este prins in trei suruburi tip inbus
02.jpg 63.17KB 336 downloads
-se desface corpul pompei de apa
2.jpg 76.17KB 371 downloads
-se desfac suruburile conductei ce merge catre blocul motor(atentie,conducta este din plastic)
3.jpg 50.57KB 362 downloads
-se scoate corpul pompei
-rulmentul pompei este gresat de catre uleiul din blocul motor,de aceea este necesar ca la inceput sa scoateti uleiul,altfel o sa il pierdeti(ask me how I know )
5.jpg 59.98KB 335 downloads
IMG_6570.jpg 73.59KB 357 downloads
-se indeparteaza elicea pompei(este bagata fortat pe ax,iese prin tragere)
-se inlocuieste garnitura de pe interiorul elicei(vine ca parte a presatupei,vezi prima imagine din thread)
33__640_x_480_.jpg 44.98KB 255 downloads
-acum avem acces la presatupa
-se observa faptul ca garnitura de cauciuc nu mai sta in interiorul camasii metalice
22__640_x_480_.jpg 95.08KB 310 downloads
11__640_x_480_.jpg 55.03KB 340 downloads
-imagine cu presatupa dupa ce a fost scoasa si cu simeringul uzat(in partea de jos a imaginii)
-se recomanda si inlocuirea simeringului
6.jpg 90.23KB 290 downloads
-se inlocuieste simeringul.Sensul de montare este catre rulment.
-se inlocuieste presatupa(este necesara o presa)
-in lipsa am folosit o cheie tubulara de 15/16 care s-a potrivit la fix pe presatupa
-am prins pompa in menghina,intre 2 scandurele,folosind cheia ca presa improvizata
IMG_6604.jpg 49.01KB 303 downloads
-este necesara si inlocuirea garniturii de la capacul pompei de apa
-eu am confectionat una din material de garnituri.Pentru gauri se foloseste o preducea de 6.
7.jpg 82.62KB 262 downloads
8.jpg 74.19KB 301 downloads
Se repeta in sens invers operatiunile de montare ale pompei de apa.Nu uitati ca in timp ce umpleti sistemul de racire,sa scoateti furtunasul de langa carburator,pentru a permite aerisirea instalatiei.
In partea de jos a pompei de apa se afla un mic orificiu de vizionare.Daca iese ulei,este o problema cu simeringul din spatele rulmentului.Daca iese antigel,este o problema cu presatupa.Daca nu iese nimic,inseamna ca ati reparat corect pompa
Edited by zixx, 14 March 2007 - 08:22 PM.
#10
Posted 24 April 2007 - 11:41 PM
Am o scurgere de antigel,am desfacut totul fara probleme dar m-am blocat la ultima faza (am tras de corp, l-am lovit usor dinspre interior, am incercat sa-l fortez la locurile de imbinare cu blocul) dar nu misca nici macar un milimetru si nu mai stiu ce sa incerc
Merci mult.
#11
Posted 24 April 2007 - 11:48 PM
#12
Posted 24 April 2007 - 11:55 PM
#13
Posted 25 April 2007 - 06:43 AM
#14
Posted 25 April 2007 - 08:38 PM
Am reusit in 15 minute, am bagat doua surubelnite in cele doua locuri si prin presara usoara a iesit fara probleme. - asta fac un sfat bun si mintea odihnita
Acuma nu-mi dau seama din ce cauza pierd apa, semeringul arata ok (l-am piscat eu cand l-am scos, deci o sa-l inlocuiesc; o sa inlocuiesc si rulmentul pt agata un pic), iar presetupa pare in regula (garnitura e in stare perfecta).Nu stiu sigur cum e pozitia ei "la liber", arcul trebuie sa stea presat sau se preseaza prin strangere cu elicea si siguranta de peste rulment?
Ma gandesc ca poate a fost numai garnitura dusa si nu mai tb sa schimb presetupa (nu are nimeni in zona pe stoc)
#15
Posted 25 April 2007 - 08:51 PM
Ai doua variante de verificat:
Pompa are in partea de jos un mic orificiu.Daca ai probleme cu presatupa,pe acolo va curge antigel.Verifica si daca ai urme de frecare intre elice si capacul pompei de apa->semn de presatupa defecta).
A doua varianta ar fi sa iti curga pe la surubul de golire,sau in zona garniturii capacului pompei.
Cea mai probabila este prima varianta.
Ia in calcul si varianta schimbarii pompei cu totul.E in jur de 200 si ceva de lei.
Semeringul este vreo 10 de lei,presatupa vreo 45 de lei,rulmentul nu stiu.
#16
Posted 25 April 2007 - 09:31 PM
Am luat acum elicea "la lupa", nici o urma de frecare cu capacul pompei in schimb zona surubului de golire are urme de rugina pe interiorul capacului, cred ca aici a fost ceva in neregula (de aici am vazut si scurgerea de antigel).O sa schimp piesele pe care le am la indemana, pun pompa la loc, trag un silicon peste garnitura si bag apai n instalatie. Daca am noroc bag si uleiul in motor daca nu desfac din nou si caut presetupa / pompa noua.
Oare are vre-o legatura defectarea pompei cu faptul ca sambata am tras un microbus suspendat pe un deal si am fortat un pic motorul?.Am incercat mai intai in mars-arriere, nu am reusit sa-l urnesc din loc, in schimb am tras de ambreiaj pana a iesit fum din el si aburi din radiator . - a doua zi curgea apa...
Cu fata in low si 4x4 l-am scos fara probleme...e increbibil cat de mare e diferenta de putere pe care o da treapta de forta.!
#17
Posted 02 May 2007 - 08:57 PM
Ai doua variante de verificat:
Pompa are in partea de jos un mic orificiu.Daca ai probleme cu presatupa,pe acolo va curge antigel.Verifica si daca ai urme de frecare intre elice si capacul pompei de apa->semn de presatupa defecta).
A doua varianta ar fi sa iti curga pe la surubul de golire,sau in zona garniturii capacului pompei.
Cea mai probabila este prima varianta.
Ia in calcul si varianta schimbarii pompei cu totul.E in jur de 200 si ceva de lei.
Semeringul este vreo 10 de lei,presatupa vreo 45 de lei,rulmentul nu stiu.
Multam' de sfaturi, reparat, testat, merge brici
Semering am gasit la 3 RON bucata (minim cinci in set), rulment la 12 RON (SKF), presetupa nu am inlocuit-o ca era ok si am folosit vechea garitura pt etansare peste care am tras un rand de silicon.
Cina cauta piesele de mai sus vreodata si nu le gaseste sa dea un semn si-l indrum eu (dupa semeringuri am umblat juma' de zi...)
#18
Posted 01 July 2007 - 07:20 PM