Lanturi Pentru Atv
#1
Posted 06 November 2009 - 11:52 PM
Sa am la mine o pereche de lanturi pentru rotile fata vi se pare o solutie buna?
Daca-mi permiteam imi luam cauciucuri de iarna dar sunt nevoit sa folosesc Bighorn 2 si pe zapada.
Ma gandeam la solutia cu lanturile. Nu fac ele minuni dar cred ca musca mult mai bine decat pneul singur. In acelasi timp ma gandesc ca e foarte importanta adancimea zapezii, cand ramai suspendat doar cu senile mai iesi de acolo.
#2
Posted 06 November 2009 - 11:58 PM
Edited by undercover, 07 November 2009 - 12:00 AM.
#3
Posted 07 November 2009 - 12:21 AM
#4
Posted 07 November 2009 - 12:36 AM
iati niste "lanturi " de genu ala cu geaca rosie si cu linhaiu portocaliu eram eu
#5
Posted 07 November 2009 - 12:40 AM
#6
Posted 07 November 2009 - 02:47 PM
In zapada adanca oricum ramaneam suspendat . Sper ca iarna asta sa am mai mult timp de ATV, ca saracul e scos din garaj din an-in-paste-revizie..
#7
Posted 07 November 2009 - 03:28 PM
#8
Posted 07 November 2009 - 08:25 PM
Ps: undercover, iarna aceea puteai sa te multumesti si cu o sanie de 300 de ron, decat sa iti iei atv de 4000 de euro
#9
Posted 09 November 2009 - 04:41 PM
Din experienta noastra pe aici pe la munte, lucrurile sunt asa:
Poti merge linistit cu BH prin zapada, singurul impediment este garda la sol: in alte cuvinte, pana il pui pe burta merge treaba.
In momentul in care intri in zapada adanca, fata atv-ului actioneaza ca un plug: in fata bratelor fata, a plasticelor din masca fata incepe sa se stranga zapada, se face ca un fel de plug. Imediat dupa asta, vei vedea ca scade viteza de deplasare vertiginos. Aici ai doar 2 variante:
1- accelerezi in continuare: ATV se opreste, rotile se invart pana sapa sub ele, arcurile se destind: pe romaneste, ai pus-o pe burta. Cu sau fara lanturi nu mai iesi prin forte proprii. Solutia: sufareala catre inapoi.
2- franezi cat mai repede, ca sa nu aibe rotile timp sa sape sub ele. Te dai jos de pe el. Bagi R si dai in spate. In 8 din 10 cazuri reusesti sa iesi pe unde ai venit. In celelalte 2 cazuri se aplica solutia de la punctul 1 (sufa)
Referitor la gume, atat timp cat nu sunt mizeriile alea de Dunlop stock, te vei descurca bine.
Uite o poza facuta in zapada proaspata cand aveam mizeriile de Dunlop. Inca mai mergea treaba, desi se vede cum se strange zapada in fata bratelor fata.
Mai este o situatie destul de nasoala: strat adanc de zapada inghetat la suprafata. Cand vei trece peste el, te vei scufunda permanent, caci se rupe zapada sub rotile atv (aici e diferenta mare fata de senile care exercita presiune pe o pata de contact mult mai mare si astfel raman la suprafata). In conditiile astea de rulare, vei fi mereu cu gazul la maxim si abia te vei misca, rotile in permanenta se chinuie sa muste din stratul de gheata si zapada din fata lor.
Daca mai stie cineva si alte situatii/solutii, va rog...
Attached Files
Edited by Norian, 09 November 2009 - 04:41 PM.
#10
Posted 09 November 2009 - 04:49 PM
Eu am incercat sa pun lanturi la linhai. Se potriveau lanturile de la skoda mea (205/55 R16) pe rotile din spate de la atv 24-10-12 parca ....nu mai stiu ce dimensiuni sunt.
Edited by otto_csm, 09 November 2009 - 04:49 PM.
#11
Posted 09 November 2009 - 05:14 PM
In zapada erau fabuloase, nu se incarca sub nicio forma, profilul ramane perfect curat. Tractiunea era excelenta cu ele, simteam ca "musca" prin zapada pana la iarba.
Ma oftic usor, caci mi se pareau mai bune in zapada ca actualele Carlisle ACT. Totusi, cu astea nu am rulat suficient prin zapada ca sa ma edific.
Chiar nu aveam ce sa le cer mai mult, in situatia din poza nu ieseam nici cu lantul lui peste prajit
Attached Files
Edited by Norian, 09 November 2009 - 05:18 PM.
#12
Posted 09 November 2009 - 06:36 PM
Pneurile, oricare ar fi ele aluneca pe chestii de genul asta, nu reusesc sa muste, sa agate de ceva inghetat tun.
O sa-mi iau un set de lanturi pentru fata sa le am acolo Ma gandesc ca daca dau de vreo panta cu lanturile am mai multa sansa.
#13
Posted 09 November 2009 - 10:07 PM
#14
Posted 10 November 2009 - 12:11 AM
Pneurile, oricare ar fi ele aluneca pe chestii de genul asta, nu reusesc sa muste, sa agate de ceva inghetat tun.
O sa-mi iau un set de lanturi pentru fata sa le am acolo Ma gandesc ca daca dau de vreo panta cu lanturile am mai multa sansa.
Exact pentru situatii de genul asta mi-am cautat lanturi. E drept, le-am folosit rar, dar cand am nevoie stiu rezolvarea. Nu e Linhaiul asa dotat, dar la unele faze cred ca si altii ar fi apreciat lanturile.
Edited by slyby, 10 November 2009 - 12:12 AM.
#15
Posted 10 November 2009 - 08:28 AM
Pneurile, oricare ar fi ele aluneca pe chestii de genul asta, nu reusesc sa muste, sa agate de ceva inghetat tun.
O sa-mi iau un set de lanturi pentru fata sa le am acolo Ma gandesc ca daca dau de vreo panta cu lanturile am mai multa sansa.
...eu unul am avut impresia ca urci mai bine cu atv-ul daca pamantul e inghetat... decat daca ar fi topita zapada + noroi. Are de ce sa agate, foarte putin patineaza..ii dai span si urci.
Oricum aventura era cu linhaiul ca nu avea asa putere mare si trebuia sa-i dai tare la o panta lunga.
#16
Posted 10 November 2009 - 09:53 AM
Oricum aventura era cu linhaiul ca nu avea asa putere mare si trebuia sa-i dai tare la o panta lunga.
Oameni buni, lasati teoriile ! Luati-va cauciucuri bune de zapada/noroi si veti putea merge pe oriunde pana va afundati in zapada si-l puneti pe burta. Apoi intervin ajutoarele umane sau sufele, asa cum spunea si Norian. Cu lanturile nu veti face decat sa le rupeti !!
#17
Posted 10 November 2009 - 10:02 AM
Asta e si scopul topicului sa aflu din practica de la altii mai experimentati ca mine sau altii care au folosit cum sta treaba si daca ajuta cu ceva.
Teoria mea zice ca da si inca cu mult.
Zapada poate fi in principal in 3-4 feluri.
Subtire si inghetata, subtire si moale si mare si afanata sau tare. Lanturile au profilul destul de mic dar ar ajuta acolo unde suprafata este inghetata, dura. Pe cand cauciucul cu crampoanele lui mari ar ajuta unde zapada este afanata, unde lanturile chiar nu au nicio influenta.
#18
Posted 10 November 2009 - 10:10 AM
Asta e si scopul topicului sa aflu din practica de la altii mai experimentati ca mine sau altii care au folosit cum sta treaba si daca ajuta cu ceva.
Teoria mea zice ca da si inca cu mult.
Zapada poate fi in principal in 3-4 feluri.
Subtire si inghetata, subtire si moale si mare si afanata sau tare. Lanturile au profilul destul de mic dar ar ajuta acolo unde suprafata este inghetata, dura. Pe cand cauciucul cu crampoanele lui mari ar ajuta unde zapada este afanata, unde lanturile chiar nu au nicio influenta.
Ai folosit vreodata lanturi la masina? Ti s-a intamplat sa se rupa? Face ravagii o bucata de lant care se rupe si matura tot in cale, carene etc...
Personal nu sunt de acord cu lanturile si am testat toate, chiar toate tipurile de teren intr-un an si jumatate de cand am atv. Nici macar o clipa nu am simtit nevoia sa am lanturi, desi la masina am avut si stiu foarte bine cat ajutor pot da in anumite situatii.
Asta e parerea mea pe care o dau, o sustin si o semnez !
Te asteptam pe la noi sa vezi cum e.
#19
Posted 10 November 2009 - 10:15 AM
Da, am vazut ce fac lanturile dar se rup daca le folosesti in mod necorespunzator iar la atv nu cred ca e cazul, viteza de rotatie a rotii e mult mai mica decat la o masina.
Am avut si eu lanturi pe Dacie, in studentie cand ma duceam pe Transfagarasan iarna. Nu am avut probleme si faceau miracole. Pacat ca nu le mai am ca le faceam o poza, nu aveau nicio legatura cu lanturile care le stim noi acum... si erau romanesti. Si foarte bune.
#20
Posted 10 November 2009 - 10:24 AM