Problema La Grupul Fata La Linhai
Started by
Mardeiasu
, Jan 03 2010 08:10 PM
9 replies to this topic
#1
Posted 03 January 2010 - 08:10 PM
De ceva vreme am o problema cu 4x4 pe grupul fata la un linhai. Cupleaza motorasul foarte bine dar pintenul care face ca grupul sa fie cuplat, sare din cand in cand mai ales cand e accelerat un pic mai tare. Merg si simt cand se decupleaza apoi iar cupleaza si tot asa. Motorasul functioneaza bine cupleaza si decupleaza. Dar boltul acela care e impins de motoras cred ca s-a tocit si scapa cand e un pic fortat. Ce trebuie sa fac? Nu mai spun ca daca vrei sa urci o panta cu noroi te lasa cand iti e mai drag.
#2
Posted 04 January 2010 - 01:46 AM
mereu am avut si eu probleme cu 4x4 la linhai .. cel mai bun lucru e sal schimbi cu unu mecanic si ai scapat de toate problemele. referitor la problema care o ziceai mai sus , cred ca te referi la imbinarea axului motorasului cu piesa metalica ... acolo eu la un moment dat parca iam dat un punct de sudura ca la fel prinsese joc. dar nu e neaparat de acolo ca scapa. calculatorul trimite curent continuu catre motoras ca acesta sa ramana cuplat in 4x4 , daca pe la o mufa oxidata sau pe la un fir se intrerupe curentu se va decupla de pe 4x4. verifica bine si mufele.
Edited by undercover, 04 January 2010 - 01:49 AM.
#3
Posted 04 January 2010 - 02:17 AM
Nu e chiar asa ...
La mine dupa ce l`am izolat bine ... si am "scos" mufa intermediara si am pus pe direct cu alti papuci, nu am mai avut probleme.
Comanda nu se da continuu ... ci vine in pulsuri pana citeste unul din senzori pozitia si ajunge unde ii cere ...
De ex daca cuplezi 4x4 si motorul nu reuseste sa cupleze ... o sa trimita impulsuri pana se aliniaza pinioanele si bratul ajunge in dreptul senzorului dupa care se opreste (asta in cazul in care totul merge cum trebuie)
La tine cred ca e alta problema daca zici ca din mers iti sare din 4x4 si dupaia revine ... Cel mai simplu test ... cuplezi 4x4 .. te misti 2 metrii dupa care scoti mufa care vine deasupra motorasului. Ar trebuii sa ramana cuplat, daca sare inseamna ca ai probleme pe la un pinion.
La mine dupa ce l`am izolat bine ... si am "scos" mufa intermediara si am pus pe direct cu alti papuci, nu am mai avut probleme.
Comanda nu se da continuu ... ci vine in pulsuri pana citeste unul din senzori pozitia si ajunge unde ii cere ...
De ex daca cuplezi 4x4 si motorul nu reuseste sa cupleze ... o sa trimita impulsuri pana se aliniaza pinioanele si bratul ajunge in dreptul senzorului dupa care se opreste (asta in cazul in care totul merge cum trebuie)
La tine cred ca e alta problema daca zici ca din mers iti sare din 4x4 si dupaia revine ... Cel mai simplu test ... cuplezi 4x4 .. te misti 2 metrii dupa care scoti mufa care vine deasupra motorasului. Ar trebuii sa ramana cuplat, daca sare inseamna ca ai probleme pe la un pinion.
#4
Posted 05 January 2010 - 09:56 PM
nu am facut proba asta pt ca tr sa ajung in padure in noroi ca sa patineze rotile cand il forjez putin. Dar eu nu cred ca e de la motoras. Pt ca in timp ce cupleaza si decupleaza grupul din fata, pe bord ramane mereu aprins 4x4. Senzatia mea este ca scapa bratul acela care cupleaza pinioanele, sau ce naiba o fi acolo ca nu ma pricep. Si daca ar fi ceva legat de pinioane , e de rau ???
#5
Posted 05 January 2010 - 10:55 PM
Rau nu ... SCUMP ... DA.
Intai incearca ce ti`am zis ... cupleaza 4x4 si scoate mufa dupa ce esti sigur ca a cuplat. In mod normal ar trebuii sa ramana cuplat.
Intai incearca ce ti`am zis ... cupleaza 4x4 si scoate mufa dupa ce esti sigur ca a cuplat. In mod normal ar trebuii sa ramana cuplat.
#6
Posted 11 January 2010 - 11:22 PM
QUOTE (mardeiasu 1 @ Jan 5 2010, 10:56 PM) <{POST_SNAPBACK}>
nu am facut proba asta pt ca tr sa ajung in padure in noroi ca sa patineze rotile cand il forjez putin. Dar eu nu cred ca e de la motoras. Pt ca in timp ce cupleaza si decupleaza grupul din fata, pe bord ramane mereu aprins 4x4. Senzatia mea este ca scapa bratul acela care cupleaza pinioanele, sau ce naiba o fi acolo ca nu ma pricep. Si daca ar fi ceva legat de pinioane , e de rau ???
Eu am avut aceleasi probleme insa cu toate modificarile tot nu l-am pus la punct 100%. In primul rand am sudat levierul care impinge furca si l-am si ingustat. din cauza faptului ca tot iesea din 4x4 si intra , s-au uzat crabotii si levierul nu mai avea cursa suficienta. A mers o perioada si dupa aceea a reaparut problema insa mult mai rar decat inainte. Nu am mai stat sa gasesc o solutie definitiva pe electric , am trecut pe manual .
#7
Posted 13 January 2010 - 12:10 AM
ATV-ul tau na are nici un calculator are in schimb un releu care cupleaza si cred ca acolo e problema la tine.Incearca cu un alt releu,dar inainte nu ar strica sa verifici contactul de unde cuplezi 4x4 si firele care duc la electrovalva de cuplare nu de alta dar releul e cam greu accesibil.Multa bafta
#8
Posted 13 January 2010 - 05:52 AM
... ai dreptate ... nu are calculator ... dar are ditamai montajul (care include si relee) nu ai cum sa pui alt releu pentru ca nu e problema de la un releu si nici de la contactul de 4x4.
Cu electrovalva ... tu stii la ce te referi, dar nu exista asa ceva pe partea de 4x4.
Cu electrovalva ... tu stii la ce te referi, dar nu exista asa ceva pe partea de 4x4.
#9
Posted 13 January 2010 - 10:56 PM
Oakyz daca te pricepi asa de bine spune te rog de ce eu care am avut aceiasi problema am remediat o prin schimbarea releului.Firele si contactul trebuie verificate pentru ca la Linhai instalatia electrica nu e bine prinsa de cadru si din cauza vibratiillor firele se pot freca de cadru si sa faca apoi atingere intre ele putand in acest fel sa dea comenzi eronate releului care comanda electrovalva din grupul fata.As vrea sa sti ca sunt din acelasi oras cu Mazilu si ca am si fost cu el si cu inca cativa baieti la plimbare prin jurul Pitestiului deci nu imi permiteam sa vorbesc asa aiurea.Ramane sa vedem cine are dreptate.Pana atunci cauta te rog un dictionar tehnic si vezi ce este o electrovalva.O seara placuta
Edited by truck driver, 13 January 2010 - 10:57 PM.
#10
Posted 14 January 2010 - 07:21 AM
Nu trebuie sa o iei in nume personal ... dar ce ai tu la 4x4 se numeste motor electric nu electrovalva ... aia e alta poveste si se foloseste la cu totul altceva (de ex la socul electric care il ai pe Linhai). Cat despre releu ... iar trebuie sa te contrazic ... exista un modul de comanda care probabil are si relee la randul lui (dar si aici iti garantez ca nu ai umblat pentru ca este bagat in cutie + rasina, deci imposibil sa vezi ce are in el). S`a mai discutat in destule locuri pana acum care sunt problemele la 4x4 electric de la Linhai ... si la mine ... ca si la multi altii problemele au fost doar de izolare, sau oxidare a cuplei intermediare care se afla deasupra motorasului de 4x4.