Anvelope Mai Mari (26x10x12) Pe Suzuki Eiger
#41
Posted 20 January 2010 - 10:38 AM
@mihaidobrescu: pentru ca si eu tot brasovean sunt si am fost o vreme foarte curios de MudLite-uri, cand le montezi hai sa iesim la o tura. Ne cunoastem, facem niste trasee si abia vedem si ML la lucru...
#42
Posted 20 January 2010 - 06:19 PM
Locuiesc in Bv dar la bloc, iar ATV-ul e in Rasnov la casa parintilor.
traseu.JPG 218.03KB 64 downloads
#43
Posted 30 January 2010 - 09:00 PM
La Eiger - 2007, Suzuki specifica pe spate 25x10x12, pe fata 25x8x12.
Pe mine ma incanta (pret/profil) urmatoarele anvelope - vezi poze , dar cea mai mica marime care se poate comanda este pe 26, mai precis 26x10x12 si ar mai fi 26x12x12.
Se pot monta aceste anvelope mai mari pe suzuki eiger ?
In caz ca da, cum ar fi mai indicat :
spate 26x10x12
fata 26x10x12
sau
spate 26x12x12
fata 26x10x12
Si-a mai incaltat cineva eigerul cu anvelope pe 26 ?
Atinge/freaca ceva roata din fata in viraje , in cazul anvelopei de 26 ?
Se potrivesc pe jantele originate de 12 ?
da., eu.pe kawa.de 380 cc.motor aprox similar cu al tau ca si putere.22cp. fura mult din puterea motorului.nu merita.mai ales la motare mai slabe cum avem noi. cum zicea cineva mai jos..si la kq de 700 se simte. nu fa greseala asta.abia astapt sa le zapacesc ca sa imi iau altele.
#44
Posted 31 January 2010 - 10:25 PM
- anvelopa mudlite xl cu 0.5 atm este foarte dura , fata de maxis at care era relativ flexibila. La maxis mai apasam cu piciorul sau cu mana pt. o verificare de rutina a presiunii si anvelopa se lasa putin. La Mudlite XL parca e de piatra, nu reactioneaza deloc la apasarile mele.
- pe suprafata tare (asfalt) se comporta neasteptat de bine pt. o anv. de noroi , nu se simte distanta relativ mare dintre crampoane iar virajele le pot aborda cu o viteza mai ridicata pt. ca din cauza duritatii anvelopei a disparut acea miscare in lateral a jantei pe cauciuc (am un lapsus, nu-mi vine termenul era ceva cu ba...) care se produce intr-un viraj. Se simte o oarecare pierdere de putere, insa nesemnificativa, probabil Vmax a scazut cu vreo 3-5 km/h. Deci pe teren tare simt o stabilitate mult mai buna a atv-ului.
- in zapada sau zapada + noroi merg foarte bine , pe traseu a mai fost un Kenda Executioner care era la fel de ok si un Innova MST (Mud and Snow Traction) putin tocit pentru care intregul drum a fost un chin (si pentru noi, ca trebuia sa-l ajutam)
- pot merge mult mai mult in 2x4 chiar si pe zapada si in locuri unde ma cam chinuiam cu vechile anv.
- in noroi n-am avut inca ocazia pt. ca nu se dezghetase inca, desi erau 2 grade.
- minusuri: pe fagase (testate deocamdata doar prin zapada) daca esti 4x4 iti tot smuceste ghidonul in stanga si dreapta destul de tare, acest efect insa apare datorita tractiunii bune pe care o are anvelopa care se agata de marginile fagasurilor incercand sa iasa de pe fagas.
Edited by Mihai Dobrescu, 31 January 2010 - 10:28 PM.
#45
Posted 01 February 2010 - 11:16 AM
Referitor la anvelope:
1- pune niste poze, sa le vedem pe utilaj
2- vezi ca presiunea are o importanta fantastica, am testat chiar sambata lucrul asta: pante pe care ma chinuiam cu 5psi in anvelope, cu 3psi am zburdat pe acolo.
La cat de dur e MudLite-ul, iti recomand iarna sa incerci un 3 psi fata si 3.5psi spate, ar trebui sa simti diferente mari. Vezi ca ar trebui sa ai un manometru special in trusa de scule, ala masoara in psi.
Ref la duritate la atingere: ACT mele umflate iarna la 5psi erau beton, parca erau de plastic, la apasare nu se simtea nimic. Si in zapada mare eram varza. La 3psi poti sa le apesi si se comporta excelent in zapada.
Fa un test !
#46
Posted 01 February 2010 - 08:23 PM
Ref. la trasee .... sunt mai multe trasee , inclusiv Valea Rasnoavei - Predeal - cabana Diham, insa daca mai ninge si stratul de zapada trece de 30-40 cm va fi cam greu prin padure cu atv-ul.
Duminica am urcat la Diham iar pe ultima panta dinaintea cabanei (o panta deloc dificila pe uscat) era zapada vreo 50 cm. Am cam impins la ele, din 100 m vreo 30 m am impins atv-urile. Si asta avand cauciucuri cu crampoane mari. Un atv l-am lasat in vale ca nu putea urca deloc cu gume Innova MS.
#47
Posted 06 February 2010 - 09:53 PM
Image0241.jpg 242.48KB 552 downloads
Image0242.jpg 213.46KB 449 downloads
Image0243.jpg 236.04KB 614 downloads
Image0244.jpg 223.13KB 608 downloads
Image0245.jpg 241.31KB 561 downloads
Image0246.jpg 274.38KB 613 downloads
Image0247.jpg 241.42KB 461 downloads
Chiar si Mudlite XL nu pot face minuni in zapada mai mare de 30 cm. M-am blocat azi de cateva ori si a fost mare chin sa ies la liman fara troliu. Stratul de zapada este inca ok pe 80% din drum, dar sunt zone unde vantul viscoleste si aduna multa zapada iar pe acolo nu se trece, doar troliat. Iar pe urcarile mai abrupte unde e zapada marisoara , nici o sansa.
#48
Posted 07 February 2010 - 11:23 AM
#49
Posted 16 February 2010 - 01:57 AM
Image0253.jpg 167.86KB 410 downloads
Image0250.jpg 190.69KB 517 downloads
Revin cu impresii : profilul face toti banii in zapada , mocirla, noroi , se descarca foarte repede si ofera tractiune foarte buna.
Am urcat pante foarte abrupte chiar si fara elan prin zapada uda (grea) iar desi motorul si ambreajul se chinuiau groaznic, incet , incet ajungeam in varf. De cateva ori m-am si oprit in mijlocul pantei (din cauza celui din fata) si am reusit sa continui plecand de pe loc.
O alta calitate a profilului pe care n-am realizat-o initial, si care conteaza enorm in padure sunt lug-urile (crampoanele) de pe axa cauciucului.
untitled.JPG 16.62KB 54 downloads
Pe langa faptul ca au un rulaj confortabil pe asfalt (fara trepidatii) mai ofera o foarte buna stabilitate la traversarea pantelor dea curmezisul sau pe poteci inclinate. Prin zapada sau noroi mersul dea curmezisiul este un adevarat chin, de obicei iti fuge spatele la vale si daca ai alunecat de pe poteca in jos ........stiti voi ce urmeaza..... Am avut surpriza sa trec prin asemenea locuri fara nici o problema, fata de tovarasii cu care eram si pe care-i vedeam cum aluneca la vale.
Prin urmare recomand cu caldura acest profil mai ales pt. atv-uri > 500 cm .
Ce nu pot evalua deocamdata este viteza cu care se uzeaza anvelopa. Sper sa tina cel putin 3000 km.
Edited by Mihai Dobrescu, 16 February 2010 - 02:01 AM.
#50
Posted 16 February 2010 - 02:16 AM
Am folosit o presiune relativ mica 3,2 bar fata si 0,3 bar spate deoarece anvelopa mi se pare foarte dura. Poate chiar o sa incerc sa mai scad putin desi Suzuki specifica 0,325 fata si 0,3 bari spate.
Primele iesiri le facusem cu 0,5 si mi s-au parut foarte dure, lipsite de flexibilitate.
#51
Posted 16 February 2010 - 10:34 AM
Cat despre presiune, eu am mers cu 2.5 psi fata spate si e excelent ! Aderenta cum nu am visat in comparatie cu ele umflate la 5 psi cat scrie pe atv. La 5 psi sunt mult prea dure