Problema Kawasaki Brute Force 750
#1
Posted 08 February 2010 - 03:30 PM
#2
Posted 08 February 2010 - 03:50 PM
Stai linistit, asa face si al meu, in exact conditiile descrise de tine mai sus: zapada foarte mare, panta abrupta, 4x4 Low. E o vibratie, exact cum descrii tu.
1. Pe uscat, sau noroi, exact pe aceeasi panta nu se manifesta. Doar pe zapada afanata de peste 30-40cm. Pe zapada apoasa, nu se simte
2. Daca reduci gazul si apoi reaccelerezi nu se mai simte
3. Opresti si cuplezi dif fata (tragi maneta galbena spre tine si o tii trasa) nu se mai simte. Pe nyrocatv ziceau baietii ca ideal estesa opresti si sa cuplezi dif-ul si apoi sa accelerezi, ca sa nu existe o diferenta de turatie intre rotile fata in momentul in care tu tragi maneta galbena. In mod normal, fara dif blocat, patineaza alternativ rotile fata, in functie de aderenta, se duce cuplul la roata cu mai putina aderenta, unde intampina mai putina rezistenta. Baietii din USA ziceau ca e bine sa blochezi dif-ul fata ori fara sa fie in sarcina, adica rulare normala inainte de a aborda panta, ori in plina panta dar cu rotile oprite, ca in ambele cazuri sa nu ai diferenta de rotatie intre rotile fata. Adica, in momentul cuplarii dif-fata, ori se invart amandoua cu aceeasi turatie, ori sunt oprite.
4. In situatia descrisa de tine initial, am avut rezultate foarte bune, coborand presiunea rotilor pentru o mai buna aderenta. Incearca cu 2.5 psi fata si 3.0 psi spate. Eu am sesizat diferenta
5. Incearca sa apesi butonul overide - e posibil sa fie o protectie la patinare, inca n-am incercat, dar testez in weekend.
Din punct de vedere mecanic, nu prea are ce sa fie. Daca erau coroanele satelitilor cu dintii stricati, era zgomot metalic puternic, iar daca nu cupla fata - nu cupla. De asta zic ca altceva nu are ce sa se intample.
O sa testez in weekendul asta cu ul alt BF650 si iti spun. Dar, e imposibil sa avem amandoi aceeasi problema in exact aceleasi conditii.
O sa intreb la service vineri ca merg sa-mi strang un colier pe burduful de planetara, sa vad daca ei stiu de asta.
Eventual, o sa intru si aici, sa vad daca stiu baietii ceva:
http://www.kawieriders.com/
PS. Daca are altcineva vreo alta parere despre simptomatologia asta, va rog !
Edited by Norian, 08 February 2010 - 03:59 PM.
#3
Posted 08 February 2010 - 07:46 PM
#4
Posted 10 February 2010 - 09:40 AM
Despre ce vorbesc eu... in rampa cu unghi foarte agresiv, aderenta precara (zapada adanca, gheata, noroi clisos) vine un moment in care ATV-ul inceteaza sa inainteze (sau inainteaza foarte greu, foarte slab) iar rotile fata bat, adica se rotesc dar nu continuu ci cu intreruperi scurte si implicit induc o 'bataie' in plan vertical.
Dpdv sunet motor si transmisie, fenomenul poate fi comparat cu activarea limitarii puterii in marsarier.
Dar, repet, fara ca vreunul dintre cele doua atv-uri sa fi avut vreun fel de probleme tehnice. It is just natural, I guess.
#5
Posted 10 February 2010 - 10:03 AM
Exact despre asta este vorba ! Bataia are produce si zgomotul de care vorbim, ca o trepidatie
Dar, nicio grija, nici nu ma asteptam sa isi dea cineva pe aici cu parerea - mai ales ca e si zona de Kawa, dar astept raspuns de pe kawieriders.com
Doar sa se trezeasca baietii de acolo
#6
Posted 10 February 2010 - 11:38 AM
Am vazut la Norian si asa am "tradus" ce am vazut. Atata timp cat este pe teren alunecos este ok.
#7
Posted 10 February 2010 - 01:00 PM
#8
Posted 10 February 2010 - 01:30 PM
De ce sa se manifeste doar pe pante foarte abrupte cu zapada afanata in strat mare ?
Am simtit-o prima oara la urcarea pe Vaida - urcarea mea - pe unde am mers in sambata la ultima intalnire. Pana atunci, am mai urcat de 5-6 ori pe acolo, inclusiv pe zapada - ce-i drept mai mica - si nu s-a manifestat
#9
Posted 10 February 2010 - 01:42 PM
Nu spun ca acest fenomen este sigur la voi, asa l-am interpretat eu cand mi-ai aratat pe zapada. In locul vostru in acele conditii nu as folosi si blocarea diferentialului fata. Eu asa procedez si castig si la efortul la ghidon care si asa e mare la mine...
#10
Posted 10 February 2010 - 04:26 PM
Da, e vorba de ce ti-am aratat tie.
Blocarea dif + presiune mai mica in roti imbunatatesc foarte mult situatia, am constatat si eu
#11
Posted 11 February 2010 - 10:23 AM
Uite ce ne scriu baietii de pe kawieriders.com
redlined
Sounds to me like you are describing "wheel hop", and my '09 750 does the same thing under light loads.......Try stiffening up the spring pre-load by turning the adjuster.
Desertfox
Default Wheel Hop
Yeah mine does the same thing, just some wheel hop. Feels like the front end is dancing though and something is loose. Kudos on stiffening the shocks, works much better in the soft stuff.
Smokey
Default
Ya, just wheel hop. My truck does the same thing as well. Nothing to worry about
Deci, concluzia e clara: nothing to worry about !
Aveti linkul catre topicul facut de mine:
http://www.kawieride...gh-inclimb.html
Edited by Norian, 11 February 2010 - 10:24 AM.
#12
Posted 11 February 2010 - 10:49 AM
#13
Posted 11 February 2010 - 08:04 PM
#14
Posted 15 February 2010 - 04:07 PM
#15
Posted 15 February 2010 - 04:12 PM
De altfel, am vazut aceeasi trepidatie - wheel hop - cum zic baietii din state si la KQ chiar ieri si m-am linistit total
#16
Posted 15 February 2010 - 04:26 PM
#17
Posted 15 February 2010 - 04:30 PM