Jump to content



Photo

Problema Kawasaki Brute Force 750


  • This topic is locked This topic is locked
16 replies to this topic

#1 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 08 February 2010 - 03:30 PM

Salut! Am o problema la un kawasaki BF 750. Week end-ul trecut am incercat sa urc pe Leaota...zapada mare si gheatza. Eh, cand vroiam sa fac o urcare grea prin zapada, eu fiind in 4 x 4 si Low...atv-ul incepea sa se zdruncine ca si cum n-ar prinde ceva din grupul fata. Va rog sa ma ajutati. Si explicati-mi si mie care e treaba cu diferentialul ala si care sunt tainele lui.Orice sfat imi este de mare ajutor. Multumesc!
  • 0

#2 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 08 February 2010 - 03:50 PM

Salut !

Stai linistit, asa face si al meu, in exact conditiile descrise de tine mai sus: zapada foarte mare, panta abrupta, 4x4 Low. E o vibratie, exact cum descrii tu.

1. Pe uscat, sau noroi, exact pe aceeasi panta nu se manifesta. Doar pe zapada afanata de peste 30-40cm. Pe zapada apoasa, nu se simte

2. Daca reduci gazul si apoi reaccelerezi nu se mai simte

3. Opresti si cuplezi dif fata (tragi maneta galbena spre tine si o tii trasa) nu se mai simte. Pe nyrocatv ziceau baietii ca ideal estesa opresti si sa cuplezi dif-ul si apoi sa accelerezi, ca sa nu existe o diferenta de turatie intre rotile fata in momentul in care tu tragi maneta galbena. In mod normal, fara dif blocat, patineaza alternativ rotile fata, in functie de aderenta, se duce cuplul la roata cu mai putina aderenta, unde intampina mai putina rezistenta. Baietii din USA ziceau ca e bine sa blochezi dif-ul fata ori fara sa fie in sarcina, adica rulare normala inainte de a aborda panta, ori in plina panta dar cu rotile oprite, ca in ambele cazuri sa nu ai diferenta de rotatie intre rotile fata. Adica, in momentul cuplarii dif-fata, ori se invart amandoua cu aceeasi turatie, ori sunt oprite.

4. In situatia descrisa de tine initial, am avut rezultate foarte bune, coborand presiunea rotilor pentru o mai buna aderenta. Incearca cu 2.5 psi fata si 3.0 psi spate. Eu am sesizat diferenta

5. Incearca sa apesi butonul overide - e posibil sa fie o protectie la patinare, inca n-am incercat, dar testez in weekend.

Din punct de vedere mecanic, nu prea are ce sa fie. Daca erau coroanele satelitilor cu dintii stricati, era zgomot metalic puternic, iar daca nu cupla fata - nu cupla. De asta zic ca altceva nu are ce sa se intample.

O sa testez in weekendul asta cu ul alt BF650 si iti spun. Dar, e imposibil sa avem amandoi aceeasi problema in exact aceleasi conditii.


O sa intreb la service vineri ca merg sa-mi strang un colier pe burduful de planetara, sa vad daca ei stiu de asta.

Eventual, o sa intru si aici, sa vad daca stiu baietii ceva:

http://www.kawieriders.com/



PS. Daca are altcineva vreo alta parere despre simptomatologia asta, va rog !

Edited by Norian, 08 February 2010 - 03:59 PM.

  • 0

#3 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 08 February 2010 - 07:46 PM

Multumesc Norian! exista si un zgomot in grup fata ca si cand nu ar cupla sau ceva de genul dar numai in conditiile mai sus amintite si bineinteles trepidarea puternica a atv-ului. Sper sa nu fie nimic grav. superstition.gif
  • 0

#4 elian

elian

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 posts
  • Nume real:Eli
  • Telefon:VDF
  • Marca ATV:retired
  • Numar ATV:n/a

Posted 10 February 2010 - 09:40 AM

Fenomenul descris de tine (cred ca) l-am observat si eu - atat la BF 650 cat si la KQ 450, fara sa pot sa acuz o malfunctiune.

Despre ce vorbesc eu... in rampa cu unghi foarte agresiv, aderenta precara (zapada adanca, gheata, noroi clisos) vine un moment in care ATV-ul inceteaza sa inainteze (sau inainteaza foarte greu, foarte slab) iar rotile fata bat, adica se rotesc dar nu continuu ci cu intreruperi scurte si implicit induc o 'bataie' in plan vertical.

Dpdv sunet motor si transmisie, fenomenul poate fi comparat cu activarea limitarii puterii in marsarier.

Dar, repet, fara ca vreunul dintre cele doua atv-uri sa fi avut vreun fel de probleme tehnice. It is just natural, I guess.
  • 0

#5 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 10 February 2010 - 10:03 AM

QUOTE
vine un moment in care ATV-ul inceteaza sa inainteze (sau inainteaza foarte greu, foarte slab) iar rotile fata bat, adica se rotesc dar nu continuu ci cu intreruperi scurte si implicit induc o 'bataie' in plan vertical.


Exact despre asta este vorba ! Bataia are produce si zgomotul de care vorbim, ca o trepidatie

Dar, nicio grija, nici nu ma asteptam sa isi dea cineva pe aici cu parerea - mai ales ca e si zona de Kawa, dar astept raspuns de pe kawieriders.com
Doar sa se trezeasca baietii de acolo biggrin.gif
  • 0

#6 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 10 February 2010 - 11:38 AM

Sper sa nu fie vorba despre manifestarea unei puteri parazite, urmare, de ex, a unei diferente de raza dinamica de rulare intre rotile fata si spate.
Am vazut la Norian si asa am "tradus" ce am vazut. Atata timp cat este pe teren alunecos este ok.
  • 0

#7 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 10 February 2010 - 01:00 PM

Multumesc! M-ati linistit smile.gif Astept cu nerabdare un raspuns "de la baietii din State" prin Norian thumbup.gif
  • 0

#8 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 10 February 2010 - 01:30 PM

@catalin: poti detalia putin chestia cu diferenta de raza? Am 25x8x12 fata si 25x11x12 spate, deci nu am exagerat cu dimensiunea, iar uzura e uniforma.
De ce sa se manifeste doar pe pante foarte abrupte cu zapada afanata in strat mare ?

Am simtit-o prima oara la urcarea pe Vaida - urcarea mea - pe unde am mers in sambata la ultima intalnire. Pana atunci, am mai urcat de 5-6 ori pe acolo, inclusiv pe zapada - ce-i drept mai mica - si nu s-a manifestat
  • 0

#9 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 10 February 2010 - 01:42 PM

Raza dinamica a rotii este distanta intre centrul rotii si planul de rulare. Poate fi influentat de dimensiunea rotii, de uzura anvelopei, de presiunea din pneu, de conformatia drumului etc. Daca din toate acestea de mai sus (mai putin dimensiunea rotii care e ok) puntea spate parcurge, de ex 20cm si puntea fata doar 19 cm, restul se manifesta ca zvacnire in gol a rotilor puntii fata pentru eliberarea tensiunilor acumulate in transmisie (putere parazita). Fenomenul este mai pregnant in teren cu zapada unde nici nu poti defini un plan pe care merge roata, de exemplu. Pentru a nu exista acest fenomen exista diferentialul interaxial ( pe care noi nu-l avem). In conditii ideale de aderenta ff buna si lipsa de diferentiale, puterea parazita rupe componentele transmisiei. ( iarasi nu e cazul la noi atv-istii).
Nu spun ca acest fenomen este sigur la voi, asa l-am interpretat eu cand mi-ai aratat pe zapada. In locul vostru in acele conditii nu as folosi si blocarea diferentialului fata. Eu asa procedez si castig si la efortul la ghidon care si asa e mare la mine...
  • 0

#10 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 10 February 2010 - 04:26 PM

@catalin: merci mult de lamuriri ! thumbup.gif

Da, e vorba de ce ti-am aratat tie.

Blocarea dif + presiune mai mica in roti imbunatatesc foarte mult situatia, am constatat si eu
  • 0

#11 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 11 February 2010 - 10:23 AM

@cosmin, @elian:
Uite ce ne scriu baietii de pe kawieriders.com


redlined
Sounds to me like you are describing "wheel hop", and my '09 750 does the same thing under light loads.......Try stiffening up the spring pre-load by turning the adjuster.


Desertfox

Default Wheel Hop
Yeah mine does the same thing, just some wheel hop. Feels like the front end is dancing though and something is loose. Kudos on stiffening the shocks, works much better in the soft stuff.


Smokey

Default
Ya, just wheel hop. My truck does the same thing as well. Nothing to worry about



Deci, concluzia e clara: nothing to worry about ! biggrin.gif


Aveti linkul catre topicul facut de mine:
http://www.kawieride...gh-inclimb.html

Edited by Norian, 11 February 2010 - 10:24 AM.

  • 0

#12 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 11 February 2010 - 10:49 AM

Se pare ca am dreptate... Stati linistiti!! biggrin.gif
  • 0

#13 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 11 February 2010 - 08:04 PM

:thumbup:MULTUMIM NORIAN !!!
  • 0

#14 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 15 February 2010 - 04:07 PM

week end-ul acesta am avut din nou iesire zorro.gif si am rezolvat problema respectiva...tinand diffblock tras inainte de urcare biggrin.gif , na...ce sa faci, bruta e bruta tongue.gif
  • 0

#15 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 15 February 2010 - 04:12 PM

Exact, asa am facut si eu si se rezolva....Bruta trebuie "gadilata" putin, dar e ok...

De altfel, am vazut aceeasi trepidatie - wheel hop - cum zic baietii din state si la KQ chiar ieri si m-am linistit total
  • 0

#16 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 15 February 2010 - 04:26 PM

Eu din a doua fraza inteleg asa: daca si la KQ este prezent fenomenul, care e "tatic", inseamna ca te-ai linistit ? hysterical.gif
  • 0

#17 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 15 February 2010 - 04:30 PM

Exact, asta vroiam sa spun, dar nu cu cuvintele alea ! hysterical.gif
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto