In sfarsit am rezolvat cu revizia!
Pentru cine mai da din intamplare peste acest topic o sa povestesc pe scurt cum se face revizia generala la un Linhai Muddy 4x4.
Unelte necesare: - Cric pentru ridicat atv si butuci pentru suspendat.
- Chei de: 8; 10; 12; 13; 14; 17; 19; 24; 32 (sper ca nu am uitat vreuna) - cele mici preferabil tubulare si inelare iar cele mai mari pot fi fixe.
- 2 leviere, patent, cleste, surubelnite
- o palnie cu furtun subtire pentru turnarea mai usoara a uleiului
- decalimitru (pompa de gresare) - pentru o gresare cat mai eficienta
Eu am schimbat urmatoarele: uleiuri in grupuri si cutie; ulei la motor; placute frana integral; filtru aer; bujie. Uleiuri am pus: 80w90 pentru grupuri si cutie si Motul 10w40 4T pentru motor. De luat le-am luat de la AtvRom Bucuresti si au costat aprox. 500 Ron cu tot cu placute, filtru aer si bujie de iridium.
Pentru grupul surubul de scurgere a uleiului este plasat in partea dreapta jos. Ca sa-l scot a fost nevoie sa demontez si scutul metalic de protectie. Pentru umplere surubul este plasat in partea dreapta sus si este usor de localizat. Cantitatea necesara este de aprox 300 ml.
Pentru inlocuirea placutelor spate se demonteaza mai intai rotile apoi se desfac etrierii (fiecare are cate 2 suruburi ). Se impinge pistonul la loc cu ajutorul unui levier plasat intre placutele vechi si piston dupa care se scot cele uzate si se introduc cele noi. La roata de pe stanga nu uitati sa desurubati surubul de la frana de mana pentru a permite pistonului sa se duca inapoi. Se monteaza etrierii la loc, se pun rotile si cam asta e.
Filtrul de aer e prea usor de inlocuit ca sa mai explic cum.
Bujia e un pic tricky daca nu aveti cheia potrivita. Eu am reusit cu o cheie de drujba modificata.
Pentru uleiul din cutie busonul de golire este situat in partea laterala jos. Sunt 2 suruburi de 10 unul langa altul; cel din exterior fiind acela care trebuie scos. De umplut se umple pe la busonul de sus pana la nivelul indicat pe joja ( eu am masurat nivelul cu busonul desfacu atat la cutie cat si la motor)
Pentru uleiul din motor busonul de golire este chiar sub motor destul de vizibil. Pentru umplere pe la busonul de sus.
Placutele fata se schimba folosind acelasi procedeu ca la cele din spate.
Pentru uleiul din grupul fata a trebuit demontat bullbar-ul si aparatoarea de plastic de la radiator de pe partea stanga. Asa am avut acces mai usor la busonul de golire care este plasat in partea laterala stanga. Umplerea se face pe la motorasul de 4x4 iar cantitatea necesara este de aproximativ 250 ml.
Gresarea am facut-o cu multa vaselina pe la toate articulatiile.
Franarea va fi putin ineficienta in primii 20-30 de km pana se aseaza placutele pe discuri.
Bujia de iridium si-a meritat banii intrucat acum nu se mai opreste motorul la deceleratii bruste atunci cand e rece.
Toate operatiunile descrise mai sus sunt foarte usoare daca aveti un minim de cunostinte tehnice. Oricum recomandarea mea ar fi sa va luati un prieten care sa va ajute.
Pentru alte detalii privitor la revizie Linhai Muddy 4x4 dati un mail la
[email protected] (sper sa nu-l stearga moderatorii)