O mica comparatie intre ce faceau rusii acum cativa ani si ce fac chinezii acum.
Jucaria este facuta de IJ, are tractiune numai pe spate, suspensii doar pe fata, motor de IJ Jupiter 4 (cred, din cate am gasit pe un alt forum) cu turbine de racire, dar cutie clasica, de motocicleta.
Tocmai l-am reparat saptamana trecuta, avea cablul de ambreiaj rupt. Merge, dar mai trebuie sa lucram la el.
Deocamdata nu am decat o poza cu el, dar ii mai fac cateva la sfarsitul saptamanii.
IJ.jpg 161.67KB
982 downloads
Revin cu inca 2 poze pe care le-am gasit, una cu panoul de control, ca altfel nu stiu cum sa-i zic. Manetele fac totul, de la mers inainte/inapoi la cuplat diferentialul pe spate da, are diferential.
Cealalta poza e a unui amic, motoretist, sper sa nu se supere ca am postat-o aici.
IJ_2.jpg 121.43KB
842 downloads
IJ_1.jpg 129.54KB
878 downloads
ATV Evolution
Started by
Armadilo
, Sep 21 2006 10:29 PM
7 replies to this topic
#1
Posted 21 September 2006 - 10:29 PM
#2
Posted 28 September 2006 - 11:27 PM
L-am convins pe proprietar ca in iarna asta sa restauram IJ-ul, ar fi pacat de el, nu cred sunt multe in Romania. Vom incepe cu motorul, deocamdata are bujii de Dacie, care merg aiurea, trebuie sa gasim ce bujii sunt bune pentru el, dupa care ne bagam la carburator. Rog pe aceasta cale pe cei care se pricep la motociclete rusesti sa ne ajute sa aflam ce model este si ce motor are. Mai tarziu vom trece la caroserie, body-paint, electrica, etc.
Avand in vedere ca proprietarul este un coleg forumist, eadrian_mlr, va vom tine amandoi la curent cu evolutia proiectului.
Avand in vedere ca proprietarul este un coleg forumist, eadrian_mlr, va vom tine amandoi la curent cu evolutia proiectului.
#3
Posted 02 October 2006 - 11:00 PM
In primul primul rind ii salut pe toti iubitorii de ATV-uri si va doresc multe iesiri fara peripetii... Cit despre ATV-ul meu, ca sa avem un inceput ne-ar trebui niste sfaturi sa punem aprinderea la punct. Cind ne vom apuca serios de treaba vom reveni si cu poze.
O intrebare: cit ulei de amestec se pune la 10 l de benzina ca motorul sa mearga fara fum si sa nu-l afecteze?
O intrebare: cit ulei de amestec se pune la 10 l de benzina ca motorul sa mearga fara fum si sa nu-l afecteze?
Edited by Armadilo, 05 October 2006 - 08:30 PM.
#4
Posted 06 October 2006 - 07:47 PM
Din cate m-am documentat pe net si de la prieteni motoretisti, am aflat secretul: intre 50:1 si 30:1. Procentul pe care mi-l recomanda toti este 40:1.
Deci la 10 litri de benzina punem 250 ml de ulei. Acum daca scoate fum trebuie sa ne jucam cu procentele, asta ar fi de fapt problema. Trebuie sa-l pornim si sa vedem cum merge cu amestecul acesta, si daca e nevoie sa modificam compozitia.
Revo zice sa punem cam 330 ml. PHP zice chiar 400.ml
Eu am la Cheia 1 litru de Aral 2T, asa ca nu mai da banii pe ulei. Alte uleiuri bune ar fi OMV X-BIKE sau Castrol Super TT. Cand vin facem probe. PHP zice ca daca punem prea putin nu avem ungere si calam motorul, daca punem prea mult se incinge motorul si la fel, se caleaza.
Teoretic am aflat si ce bujii ne trebuie, PHP zice ca NGK CR9EK. Spune-mi ce bujie avem acum pe ATV.
Deci la 10 litri de benzina punem 250 ml de ulei. Acum daca scoate fum trebuie sa ne jucam cu procentele, asta ar fi de fapt problema. Trebuie sa-l pornim si sa vedem cum merge cu amestecul acesta, si daca e nevoie sa modificam compozitia.
Revo zice sa punem cam 330 ml. PHP zice chiar 400.ml
Eu am la Cheia 1 litru de Aral 2T, asa ca nu mai da banii pe ulei. Alte uleiuri bune ar fi OMV X-BIKE sau Castrol Super TT. Cand vin facem probe. PHP zice ca daca punem prea putin nu avem ungere si calam motorul, daca punem prea mult se incinge motorul si la fel, se caleaza.
Teoretic am aflat si ce bujii ne trebuie, PHP zice ca NGK CR9EK. Spune-mi ce bujie avem acum pe ATV.
Edited by Armadilo, 06 October 2006 - 09:56 PM.
#5
Posted 07 October 2006 - 03:00 PM
QUOTE (Armadilo @ Oct 6 2006, 08:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Din cate m-am documentat pe net si de la prieteni motoretisti, am aflat secretul: intre 50:1 si 30:1. Procentul pe care mi-l recomanda toti este 40:1.
Deci la 10 litri de benzina punem 250 ml de ulei. Acum daca scoate fum trebuie sa ne jucam cu procentele, asta ar fi de fapt problema. Trebuie sa-l pornim si sa vedem cum merge cu amestecul acesta, si daca e nevoie sa modificam compozitia.
Revo zice sa punem cam 330 ml. PHP zice chiar 400.ml
Eu am la Cheia 1 litru de Aral 2T, asa ca nu mai da banii pe ulei. Alte uleiuri bune ar fi OMV X-BIKE sau Castrol Super TT. Cand vin facem probe. PHP zice ca daca punem prea putin nu avem ungere si calam motorul, daca punem prea mult se incinge motorul si la fel, se caleaza.
Teoretic am aflat si ce bujii ne trebuie, PHP zice ca NGK CR9EK. Spune-mi ce bujie avem acum pe ATV.
Deci la 10 litri de benzina punem 250 ml de ulei. Acum daca scoate fum trebuie sa ne jucam cu procentele, asta ar fi de fapt problema. Trebuie sa-l pornim si sa vedem cum merge cu amestecul acesta, si daca e nevoie sa modificam compozitia.
Revo zice sa punem cam 330 ml. PHP zice chiar 400.ml
Eu am la Cheia 1 litru de Aral 2T, asa ca nu mai da banii pe ulei. Alte uleiuri bune ar fi OMV X-BIKE sau Castrol Super TT. Cand vin facem probe. PHP zice ca daca punem prea putin nu avem ungere si calam motorul, daca punem prea mult se incinge motorul si la fel, se caleaza.
Teoretic am aflat si ce bujii ne trebuie, PHP zice ca NGK CR9EK. Spune-mi ce bujie avem acum pe ATV.
Fiind un motor in 2 timpi este foarte important sa-i asigurati o ungere buna si totusi nu exagerata... parerea mea este ca un raport de 40:1 ar fi bun (de si la mopede se practica chiar si 20:1 dupa rodaj si 25:1 in rodaj dar aici vb de motoare mai mare de 49cc) iar atv-ul tau sigur este mai mare asa ca eu as recomanda precum ai zis si tu un 40:1 si observat fumul si cat de repede se incinge motorul... si in functie de asta ajustezi putin raportul.
ATENTIE la tipul de ulei folosit... sa fie un ulei 2T de buna calitate... nu umblati cu uleiuri get PETROM pentru ca o sa scoata un fum groaznic, o sa curatati la carburatoare si esapamente de o sa va plictisiti.
Deasemena aveti grija ca esapamentrul sa fie intreg si sa nu respire prin alte locuri decat acolo unde a fost conceput din fabrica.
Altceva ce sa va zic... succes!
#6
Posted 09 July 2007 - 07:59 PM
Incercati si cu un ulei "verde" de genul celor folosite la Husqvarna & Co. Cu concentratiile sugerate de producator.
Parerea mea,
Bogdan
Parerea mea,
Bogdan
#7
Posted 12 October 2010 - 11:38 PM
[quote name='Armadilo' date='Sep 21 2006, 10:29 PM' post='228']
sal tovarasu'! ce ai mai facut cu atv-ul? alaltaieri mi-am luat si eu unul la fel din apropiere de brasov la super pret(1000 ron). te rog zi-mi unde gasesc set motor pentru ij ca mai are nasul meu unul si al lui e dus motorul! help pls! 0762628325
sal tovarasu'! ce ai mai facut cu atv-ul? alaltaieri mi-am luat si eu unul la fel din apropiere de brasov la super pret(1000 ron). te rog zi-mi unde gasesc set motor pentru ij ca mai are nasul meu unul si al lui e dus motorul! help pls! 0762628325
#8
Posted 15 October 2010 - 05:10 PM
Dragutz,
Daca mai apare unul de vanzare sunt si eu interesat de o cazatura sa o restaurez, asa ca imagine a magazinului.
Multumesc.
Daca mai apare unul de vanzare sunt si eu interesat de o cazatura sa o restaurez, asa ca imagine a magazinului.
Multumesc.