Salut!
Dupa cum stiti, foarte multi au probleme cu releele de redresare-incarcare. Cand se defecteaza, apar doua cazuri: 1. nu mai intra curent pe instalatie, efectiv se intrerupe circuitul; 2. intra curent neredresat si cu valori foarte mari pe instalatie, si duce la defectarea celorlalte componente ( aprox. 40 de volti curent alternativ.....mie mi-a ars toate becurile... noroc ca CDI-ul e legat direct la magneto, ca altfel il ardea...). Si am vazut ca aceste relee se strica destul de des si sunt cam scumpe (aprox. 50 Euro bucata), asa ca am cautat o solutie de compromis mai ieftina si mai durabila. Si, cu ajutorul unui electrician auto (-moto) am ajuns la urmatoarea formula: fiindca am curent monofazic de la magneto (doua faze si un minus), voi pune o punte de redresare monofazica, iar apoi un releu de incarcare auto (schema detaliata, cu valori cu tot, o voi pune in curand). Pe bancul de proba solutia se prezinta destul de bine. Acum trebuie sa-i fac proba practic. Daca solutia va fi viabila si pe ATV, voi pune fotografii si schema instalatiei.
Numai bine!!
Remediere probleme releu redresare-incarcare
Started by
alexim_82
, Apr 24 2007 08:45 AM
2 replies to this topic
#1
Posted 24 April 2007 - 08:45 AM
#2
Posted 24 April 2007 - 09:04 AM
buna idea ta . asteptam si alte inovatii care sa imbunatateasca confortul si fiabilitatea tractoraselor
#3
Posted 13 May 2007 - 10:54 PM
din pacate nu o sa-ti mearga cu releul de incarcare de auto ... in timp ce la masina ai un altenator , si releun de incarcare degleaza curentul de incarcare prin imfasutarea de EXCITATIE... la atv/moto deobicei ai un dinam trifazic cu magnet permanent(fara imfasurarea de excitatie) , problema e un pic mai delicata decat ai crede, trebuie sa faci un montaj cu 2 sau 3 tiristoare(nr de faze) ... ai nevoie de un electronist... PM pt detalii ...