Traficul sufocant si din ce in ce mai aglomerat din orasele mari si eliminarea taxei de prima inmatriculare pentru motociclete, scutere si ATV-uri au dus la accelerarea importurilor de astfel de autovehicule, iar inmultirea lor a generat, ca urmare, numeroasele accidente din ultima vreme.
In ultima perioada au fost foarte multe incidente in care au fost implicate motociclete si scutere, soldate cu morti. Desi legea ii obliga pe posesorii de astfel de autovehicule sa poarte casca, iar reprezentantii politiei recomanda in plus echiparea cu cat mai multe protectii, multi posesori de scutere, motociclete sau ATV-uri ignora aceste lucruri, riscandu-si astfel viata.
Colega noastra Dana Purgaru vine zilnic cu motocicleta la serviciu si cunoaste bine prevederile legii. 'Nu ma urc niciodata pe motor fara protectii', ne-a spus ea.
Acesta este echipamentul adecvat:
Casca este obligatorie prin lege atat pentru motociclisti, cat si pentru posesorii de scutere sau ATV-uri. Aceasta trebuie purtata intotdeauna bine legata.
Geaca de nylon cu cotiere si protectii la umeri si spate incorporate. Vara aceasta poate fi inlocuita cu o 'armura' speciala.
Manusi cu intarituri in palma si la degete.
Vesta reflectorizanta este obligatorie noaptea pentru posesorii de scutere si recomandata motociclistilor.
Genunchierele nu trebuie sa lipseasca, fiind de mare ajutor in cazul unui accident.
Ghete sau cizme ? acestea trebuie sa acopere complet piciorul si gleznele si sa nu aiba sireturi lungi.
Recomandari ale Politiei Rutiere
-conducatorul unui scuter, motocicleta sau ATV si pasagerul sunt obligati sa poarte casti de protectie omologate;
-nu conduceti cu viteza mai mare decat limita legala;
-folositi ziua, permanent, luminile de intalnire;
-conducatorii de scutere sunt obligati sa poarte veste reflectorizante pe timpul noptii;
-nu faceti 'slalom' printre autovehiculele aflate in miscare;
Care sunt sanctiunile
-nepurtarea castii de protectie omologate de catre scuteristi sau motociclisti se sanctioneaza cu 2 sau 3 puncte de amenda si cu 2 puncte de penalizare;
-nerespectarea obligatiei de a avea in functiune, in timpul zilei, luminile de intalnire se sanctioneaza cu 4 sau 5 puncte amenda;
-conducerea pe o roata se sanctioneaza cu 6-8 puncte de amenda;
-lasarea libera in timpul conducerii a ghidonului se sanctioneaza cu 2 sau 3 puncte de amenda.
Un punct amenda reprezinta 10% din salariul minim brut pe economie.
-pastrati permanent contactul ambelor roti cu suprafata carosabilului.
Nu Ma Urc Pe Motor Fara Protectii
Started by
Merski
, Jun 12 2007 09:25 AM
3 replies to this topic
#1
Posted 12 June 2007 - 09:25 AM
#2
Posted 12 June 2007 - 09:37 AM
Da, e bun articolul de pe Libertatea.ro ... super ca e si aici.
#3
Posted 12 June 2007 - 10:06 AM
Intr-adevar, nu ar trebui sa ne urcam pe "motoare" fara protectii.
Apropo de acest articol....citeam intr-un cotidian acum cateva zile de un control al politiei in urma caruia cativa motociclisti si atvisti s-au ales cu amenzi pt ca NU PURTAU VESTE REFLECTORIZANTE pe timpul zilei.
Intrebarea mea este: este obligatorie sau nu purtarea vestei??? caci dupa cum reiese din articol recomandarea este pe timpul noptii.
Alex
Apropo de acest articol....citeam intr-un cotidian acum cateva zile de un control al politiei in urma caruia cativa motociclisti si atvisti s-au ales cu amenzi pt ca NU PURTAU VESTE REFLECTORIZANTE pe timpul zilei.
Intrebarea mea este: este obligatorie sau nu purtarea vestei??? caci dupa cum reiese din articol recomandarea este pe timpul noptii.
Alex
#4
Posted 12 June 2007 - 12:42 PM
imaginatiza ce se intampla cu persoana respectiva daca nu avea protectiile...