Ce Uleiuri Folosim ?
#1
Posted 24 November 2009 - 05:38 PM
La service, la ultima revizie au folosit Motul 4T 5w40.
Avand in vedere ca totusi ATV-urile sunt folosite in regim foarte dur- atat frig, cat si caldura puternica, dauneaza un ulei 0w60 ? In felul asta maresc plajele de folosire atat catre rece cat si catre cald, uleiul 0w60 avand o pelicula foarte fluida la rece (indicativul de dinainte de W, cu cat e mai mic cu atat e mai bun la frig) si in acelasi timp pelicula de ulei e rezistenta la temperaturi inalte (indicativul dupa W, cu cat e mai mare cu ata rezista mai bine la temperaturi inalte)
Ma gandeam sa folosesc nou aparutul Castrol EDGE sau Mobil1, ulei 100% sintetice high-performance.
Pareri ?
Primesc vreun beneficiu real prin folosirea unui 100% sintetic high-performance, sau e....placebo ?
#2
Posted 24 November 2009 - 06:13 PM
#3
Posted 24 November 2009 - 08:01 PM
Atentie la cei ce aveti ambreiaje "ude" ca nu merge decat ulei cu aceasta destinatie.
Eu folosesc asta. Au scos si special pentru atv/quad. Pana acum nu am ce sa-i reprosez. Si-a schimbat culoarea abia pe la 1500km parcursi. Am mai mers putin cu el si l-am schimbat cu acelasi ulei.
Asteptam sfaturi, idei si pareri si de la cei experimentati. Mai ales de la cei care au parcurs un numar foarte mare de km cu atv-ul si au folosit un anume ulei si nu au fost probleme.
#4
Posted 24 November 2009 - 08:33 PM
In ultimii 23 de ani am detinut 27 de autoturisme, la inceput mai jafuri, mai nou mai bune. La jafurile care mancau ulei bagam orice, la masinile pe care le am acum si care nu mananca nici un strop de ulei (toate pe benzina, toate sub 100000km) bag exclusiv uleiuri sintetice Mobil 1.
Consider ca la ATV sau moto, schimbul de ulei recomandat de vanzator total nejustificat la 1000km, este o aberatie pur romaneasca. MAi ales in conditiile in care acestia nu ofera o garantie reala (din cate am vazut si trait pe "propria" piele a doi prieteni atevisti ). Este inca o medota prin care iti iau din buzunar de doua ori mai multi bani decat ar trebui.
Folosesc la ATV ulei sintetic deoarece are un motor "high-performance", adica merge deseori turat la maxim sau in sarcina grea (urcari) chiar daca au tendinta sa se evapore la temperatura mare (uleiurile, nu atv-urile). Am tot auzit tot feluri de mituri aberante, inclusiv de la asa-zisii mecanici de atv pe care i-am cunoscut referitor la uleiuri - ba ca trebuie schimbate cand se innegresc, ba ca fac mazga dupa 2000km de utilirare, etc. BULLSHIT
Singurele sfaturi pe care pot sa-le dau:
1. faceti schimburile singuri - dureaza max. 10 min.
2. atentie la filetul dopului de la ulei
3. schimbati si filtrul de ulei la fiecare schimb - asta protejeaza mai mult decat schimbatul uleiului la 1000km
4. nu bagati aditivi in ulei, de nici un fel
5. daca mergeti in off-road, schimbati filtrul de aeri cu K&N sau TWIN-AIR !!!!! Asta va proteja si prelungi viata motorului vostru mai mult decat orice ulei supersintetic
6. controlati si completati la fiecare tura
7. Folositi numai uleiuri 4T (am vazut pe cineva care a bagat ulei de masina in motor!) de la producatori consacrati care au si bagat bani in cercetare si dezvoltare
Daca nu solicitati atv-ul la maxim, pentru plimbari linistite in natura (ha,ha) nu are niciun rost sa folositi uleiuri sintetice.
Edited by fatcat, 24 November 2009 - 08:34 PM.
#5
Posted 24 November 2009 - 08:54 PM
Robert, tinand cont ca intre schimburi completezi cam 1l, adica aproape jumatate din cantitatea de ulei, il reimprospatezi binisor. Si eu la fel, in cca 1800km am completat cu mai putin de 500ml.
L-am schimbat la 1800km pentru ca nu stiam ce sa mai cred, unii ziceau una, altii alta. La 1500 km arata destul de proaspat si l-am schimbat mai mult asa sa fiu eu cu sufletul impacat ca are ulei proaspat inainte de intrarea in iarna Bineinteles am schimbat si filtrul.
Schimbarea uleiului la motor si la grupuri e floare la ureche la Suzi.
#6
Posted 24 November 2009 - 08:57 PM
#7
Posted 24 November 2009 - 09:04 PM
In ultimii 23 de ani am detinut 27 de autoturisme, la inceput mai jafuri, mai nou mai bune. La jafurile care mancau ulei bagam orice, la masinile pe care le am acum si care nu mananca nici un strop de ulei (toate pe benzina, toate sub 100000km) bag exclusiv uleiuri sintetice Mobil 1.
Consider ca la ATV sau moto, schimbul de ulei recomandat de vanzator total nejustificat la 1000km, este o aberatie pur romaneasca. MAi ales in conditiile in care acestia nu ofera o garantie reala (din cate am vazut si trait pe "propria" piele a doi prieteni atevisti ). Este inca o medota prin care iti iau din buzunar de doua ori mai multi bani decat ar trebui.
Folosesc la ATV ulei sintetic deoarece are un motor "high-performance", adica merge deseori turat la maxim sau in sarcina grea (urcari) chiar daca au tendinta sa se evapore la temperatura mare (uleiurile, nu atv-urile). Am tot auzit tot feluri de mituri aberante, inclusiv de la asa-zisii mecanici de atv pe care i-am cunoscut referitor la uleiuri - ba ca trebuie schimbate cand se innegresc, ba ca fac mazga dupa 2000km de utilirare, etc. BULLSHIT
Singurele sfaturi pe care pot sa-le dau:
1. faceti schimburile singuri - dureaza max. 10 min.
2. atentie la filetul dopului de la ulei
3. schimbati si filtrul de ulei la fiecare schimb - asta protejeaza mai mult decat schimbatul uleiului la 1000km
4. nu bagati aditivi in ulei, de nici un fel
5. daca mergeti in off-road, schimbati filtrul de aeri cu K&N sau TWIN-AIR !!!!! Asta va proteja si prelungi viata motorului vostru mai mult decat orice ulei supersintetic
6. controlati si completati la fiecare tura
7. Folositi numai uleiuri 4T (am vazut pe cineva care a bagat ulei de masina in motor!) de la producatori consacrati care au si bagat bani in cercetare si dezvoltare
Daca nu solicitati atv-ul la maxim, pentru plimbari linistite in natura (ha,ha) nu are niciun rost sa folositi uleiuri sintetice.
ai spus bine. 2500km fara probleme intre schimburi ,4T , sintetic, filtruu ulei.. si cel mai important este filtru de aer , el poate produce o uzura mult mai mare din cauza prafului , de aicia si uzura mare a secmentilor si pierderea de ulei.
#8
Posted 24 November 2009 - 09:08 PM
imi spuneti va rog de unde luati ulei pt grupuri din valeni..eo am gasit la Cristelsi in gara pt motor valvoline atv 10w50,dar pt grupuri de unde..?ms anticipat
#9
Posted 24 November 2009 - 09:59 PM
Uleiuri gasesti pe la dealerii din Ploiesti, TopQuad Campina, atvrazum din Ploiesti, etc. Daca nu, da comanda pe net si iti vine direct acasa.
Edited by d-rive, 24 November 2009 - 10:00 PM.
#10
Posted 24 November 2009 - 10:41 PM
#11
Posted 24 November 2009 - 11:06 PM
Uleiuri gasesti pe la dealerii din Ploiesti, TopQuad Campina, atvrazum din Ploiesti, etc. Daca nu, da comanda pe net si iti vine direct acasa.
ms pt toate informatiile d-drive....il rog pe domnul otto....sa imi zica daca se gasesc aceste uleiuri in valenii.de munte..pt ca e foarte aproape de mine.....ms.
#12
Posted 25 November 2009 - 09:10 AM
Nu stiu, nu am cumparat niciodata din Valeni...Oricum la Kingquad e un ulei special in grupul spate,nu cred ca au in Valeni. Le iau din Bucuresti, ca aici sunt in cursul saptamanii.
ps: tu de unde esti?(completeaza si tu profilul )
Edited by otto_csm, 25 November 2009 - 09:13 AM.
#13
Posted 25 November 2009 - 09:38 AM
http://www.yacco-lub...p?id=275&ids=78
numai pentru grupul spate
Edited by revo, 25 November 2009 - 09:39 AM.
#14
Posted 25 November 2009 - 09:56 AM
Daca e careva care a ramas in pana de ulei la Suzuki la grupul spate imi poate spune ca-i trimit, eu am folosit doar aprox 800ml din cei 5litri.
Iar cel mai bine la bani iesiti cu a zis revo, va uniti mai multi si luati un bidon mare.
#15
Posted 25 November 2009 - 10:41 AM
Intrebare: voi la Kinguri completati ulei ? La BF am 1,600km de la schimb (3,000km total rulaj atv) si inca e la maxim nivelul. Il verific cu joja inainte de fiecare iesire.
#16
Posted 25 November 2009 - 11:34 AM
Daca e careva care a ramas in pana de ulei la Suzuki la grupul spate imi poate spune ca-i trimit, eu am folosit doar aprox 800ml din cei 5litri.
Iar cel mai bine la bani iesiti cu a zis revo, va uniti mai multi si luati un bidon mare.
poti sa-mi aduci si mie 1l la Sacele?
#17
Posted 25 November 2009 - 04:55 PM
#18
Posted 25 November 2009 - 06:04 PM
Hai ca iau cu mine bidonul din care eu am luat doar 800ml si va dau, cu rezerva ca sa-mi ramana si mie inca 800ml pentru un nou schimb
#19
Posted 25 November 2009 - 07:14 PM
Hai ca iau cu mine bidonul din care eu am luat doar 800ml si va dau, cu rezerva ca sa-mi ramana si mie inca 800ml pentru un nou schimb
ok, organizam un pitt-stop la Unio. Noi ce sa aducem?
#20
Posted 25 November 2009 - 10:26 PM