Salut, și mulțumesc pentru încrederea acordată.
Dacă m-ați provocat o să vă răspund la această întrebare, dar la sfârșit, până atunci o să emit o părere mai largă și care sper să fie de ajutor și altor persoane nu numai lui Marius.
Ce să vă spun ?
Răspunsul este că am o părere bună despre X8 din două motive.
Primul este subiectiv, determinat de faptul că sunt posesor de X8, dar trebuie să vă întreb eu de data asta, cam câte probleme tehnice ați întâlnit să fie dezbătute pe forum despre acest model cu toate că există în uz un număr destul de mare numai în România, unele au ajuns să aibă un număr important de km, iar altele sunt utilizate în extrem cu toate că nu-i locul lui acolo?
Al doilea motiv este că el este construit destul de bine pentru a rezista fără costuri exagerate așa cum de altfel este și mult mai accesibil la achiziție față de exemplare comparabile ca tehnicitate și nu vreau să dau nume pentru a nu mă considera răutăcios.
Cu toate acestea, după o perioadă de utilizare și un număr suficient de kilometri parcurși cu acest model, o să încerc să fac o listă de vulnerabilități identificate și care pot fi utile chiar și celor care construiesc acest model. De fapt la unele au fost căutate și utilizate metode de fabricație îmbunătățite, am observat deja.
O să încep cu piulița cap planetară care se asigură contra desfacerii prin deformarea gulerului acesteia. Metoda este bună atâta timp cât nu refolosești piulița așa cum am făcut eu și probabil fac toți cei care intervin pe teren. (și eu îmi propusesem să o schimb, dar am ”uitat” de ea, iar acea uitare s-a răzbunat prin ruperea axului planetarei)
Pasul filetului la capetele de bară de la direcție este mult prea mare și necorelat cu poziția fantelor pentru introducerea șplinturilor de siguranță. Personal am rezolvat această problemă prin utilizarea unor șaibe calibrate montate sub piulițe, ceea ce nu este normal.
A treia problemă ar fi soluția tehnică utilizată la fuzetele spate. Acolo de fapt se regăsesc și singurele gresoare de pe tot ATV-ul și pot să vă spun că deși ea este utilizată și la alți producători, este arhaică și conduce la un sistem de suspensie foarte complicat. Inutil spun eu.
Acesta cred că este și răspunsul pe care-l caută Marius, despre gresoare.
Ca vulnerabilitate ar mai fi lipsa acestor gresoare din câteva locuri unde și-ar face treaba cu brio: toate cele patru fuzete pentru a putea proteja rulmenții, chiar dacă sunt capsulați și la toate crucile cardanice.
Despre gresoare în general se spune că ele sunt prezente acolo unde realizarea componentelor sau sistemelor utilizate este de o calitate insuficient de matură pentru ca ele să nu mai fie necesare. S-ar putea să fie adevărat acest lucru.
Detaliind răspunsul cu gresoarele o să se vadă foarte ușor cele două gresoare aflate pe fiecare fuzetă.
Vaselina utilizată este probabil cea mai nepretențioasă dintre toate tipurile, așa zisa ”vaselină rezistentă la apă” este similară celor folosite la căruță. Ea va fi pompată cu decalimetru până când începe să iasă prin neetanșeitățile sistemului de bucșe metal/metal !!! (se poate realiza fără a demonta roțile cu un decalimetru nu foarte corpolent sau cu unul cu gât flexibil)
Vaselina de aici se contaminează ușor din cauza poziției bucșelor pe care le protejează așa că ideal ar fi ca înaintea fiecărei utilizări a ATV-ului să fie gresate din nou. Dacă o faci mai rar nu-i nici asta chiar așa mare bai deoarece jocul care se crează nu este periculos, iar piesele de schimb nu sunt scumpe.