Salutare tuturor , am un atv shenke , il detin de 4 ani , am schimbat bateria cu una noua de sute de ori dar aceiasi poveste ma plimb de 2-3 ori si nu mai porneste nici impins nici la automat . Care ar putea fi problema de nu se incarca bateria ( instalatia de incarcare are firele noi ) ?
Atv 350Cc Nu Incarca Bateria
#1
Posted 26 April 2016 - 02:32 PM
#2
Posted 26 April 2016 - 03:02 PM
Releul de incarcare, vezi ca deobicei are forma dreptunghiulara si cu niste canale pe el pentru racire presupun
#3
Posted 26 April 2016 - 03:30 PM
Cel din dreapta sus ?
Attached Files
#4
Posted 26 April 2016 - 03:42 PM
Da cel din drepta cu radiator din aluminiu e releu de incarcare . Dar inainte de a schimba releul masoara ce tensiune vine la releu din magnetou, pune un aparat de masura pe firele ce vin din magnetou si pune aparatul sa masoare tensiune in curent alternativ.
#5
Posted 26 April 2016 - 04:51 PM
Din pacate nu am cu ce masura .
Dar pentru a comanda piesa de inlocuire nu stiu pe care sa o cumpar ( este un releu cu cinci fire )
pe acesta : https://www.motobike...o-peugeot-sachs ?
Edited by MoruzAlin, 26 April 2016 - 05:09 PM.
#6
Posted 26 April 2016 - 05:09 PM
Poti comanda care vrei din cele prezentate de tine , doar sa se potriveasca mufa si firele
#7
Posted 26 April 2016 - 05:36 PM
Ok , multumesc pentru ajutor
#8
Posted 26 April 2016 - 06:20 PM
Apelez din nou in alegerea releului , deoarece am gresit releul are 4 fire ( pini ) , iar suportul in care se prinde are 5 pini
#9
Posted 27 April 2016 - 08:23 PM
Din cate vad in poza trimisa de tine e la fel ( Cel de pe site )
#10
Posted 28 April 2016 - 10:11 AM
Dar nu poti sa faci rost de un aparat de masura sa vezi ce tensiune ajunge la baterie , odata masori fara nici un consumator , dupa masori cu consumatorii porniti , aceeasi problema o am si eu , cu consumatorii lui porniti ajunge undeva la 12.3-12.4 la baterie din 14 , si daca mai aprind si cele 2 proiectoare scade in 11 si nu mai incarca bateria deloc....
#11
Posted 28 April 2016 - 10:27 AM
Intre timp am fost la un magazin si am luat un releu cu cinci fire
am ajuns acasa l-am montat ( fiecare culoare de fir la fiecare ) l-am pornit cu o baterie de masina si degeaba tot nu incarca ...
Nici macar ecranul nu se aprinde fara bateria de la masina ( legata prin clesti )
Attached Files
#12
Posted 28 April 2016 - 10:29 AM
Verifica masa sasiului si plusul care vine la baterie , cel mai bine vezi cu un aparat de masura , daca faci rost de unul ne dai niste valori ....
#13
Posted 28 April 2016 - 12:08 PM
Apelez din nou in alegerea releului , deoarece am gresit releul are 4 fire ( pini ) , iar suportul in care se prinde are 5 pini
Ma intreb de ce te incapatinezi sa nu masori valorile recomandate ,sa te edifici care este cauza defectiunii si apoi sa cumperi piesa necesara.
Electricitatea nu este ca mecanica in care schimbi piesa vizual defecta. banuiesc ca nici nu cunosti principiile elementare de functionare a componentelor electrice ale sistenului electric de incarcare inclusiv valorile necesare.
Sfatul meu este sa te adresezi unui electrician specializat !
Ps. nu sunt de acord nici cu :"Poti comanda care vrei din cele prezentate de tine , doar sa se potriveasca mufa si firele" ....daca releul comandat de tine este bun dar nu a fost respectata culoarea firelor ?
#14
Posted 28 April 2016 - 12:19 PM
Pentru informarea ta generala asupra sistemului de incarcare (electric) ar fi bine sa studiezi si topicul :http://atvforum.ro/i...ai/#entry115593
Este vorba de alta marca dar principiul este identic la toate.
#15
Posted 28 April 2016 - 08:48 PM
Fa rost de un aparat de masura , scoate mufa care vine spre releu de incarcare si masoara intre firele galbene ( ele vin de la magnetou ) si ar trebui sa ai undeva la 15-20 V curent alternativ. De acolo incepi inainte de a constata ca releu a decedat sau nu .
#16
Posted 28 April 2016 - 09:36 PM
Salut Alin și Alex,
Valoarea tensiunii alternative la ieșirea din magnetou fără sarcină trebuie să fie în mod normal în jurul a 19Vca până în în 20, dar nu mai mică de 18.
O valoare de 15 Vca, fără sarcină, indică un magnetou defect.
#17
Posted 28 April 2016 - 09:40 PM
#18
Posted 28 April 2016 - 10:08 PM
Eu am in gol undeva la 17.4-18 9 ( joaca intre valorile astea) si cand aprind farul scade in 14-13.5v , e ok ?
#19
Posted 28 April 2016 - 10:34 PM
bashan , masoara tensiunea de pe bornele bateriei cu faru oprit respectiv cu farul pornit.
Horea, am intalnit o gramada de china care la relanti nu depaseu 16V alternativ dar in ture incarca cat de cat si aici vorbesc de motoare noi.
La majoritatea atv-urilor sau scuterelor no name instalatia electrica e foarte slab facuta
#20
Posted 28 April 2016 - 10:35 PM
bashan , masoara tensiunea de pe bornele bateriei cu faru oprit respectiv cu farul pornit.
Horea, am intalnit o gramada de china care la relanti nu depaseu 16V alternativ dar in ture incarca cat de cat si aici vorbesc de motoare noi.
La majoritatea atv-urilor sau scuterelor no name instalatia electrica e foarte slab facuta
Daca merg cu farul lui normal incarca bateria , dar daca merg cu proiectoarele pornite nu mai incarca nimic.....