#181
Posted 12 June 2018 - 06:05 PM
Ca idee, daca ai carte sau atestat RAR se poate inmatricula pe una din variantele enumerate de tine.
#182
Posted 13 June 2018 - 10:46 AM
Mai bine zis ... depinde unde stai ... si ce acte ai
#183
Posted 27 June 2018 - 06:49 PM
Intrebare: ce inseamna " Omologare T1b (inmatriculabil). "? Unde se va inmatricula acest vehicul? La primarie sau politie? Ma tot bate un gand ....
#184
Posted 27 June 2018 - 08:59 PM
Spune-ne ce vrei sa-ti cumperi
#185
Posted 28 June 2018 - 10:44 AM
S-a discutat de fffoarte multe ori despre subiect, dar se pare că blocaje de logică ne împiedică să pricepem că există două noțiuni diferite, înmatriculare și înregistrare.
Prima, înmatricularea, se face la Prefectura județului în care posesorul își are domiciliul, deci nu la Poliție, chestia aia se petrecea înainte de reforma administrativă care a scos din competența Poliției acest lucru.
A doua, înregistrarea, se face de către autoritatea locală, Primăria, în raza căreia are domiciliul posesorul.
Într-un mod simplist se poate spune că diferența dintre cele două proceduri se concretizează în culoarea numărului, alb și galben, cât și la taxele de înmatriculare/înregistrare și asigurarea RCA din cauza încadrării în altă categorie de omologare a ATV-ului sau UTV-ului, după caz. (L7e sau una dintre grupele T)
Pe de altă parte, se mai face distincția dintre omologarea pentru circulația pe drumurile publice sau nu.
Un ATV sau UTV se omologhează sau nu pentru circulația pe drumurile publice într-o categorie L7e sau în categoria T.
Pentru cele care nu îndeplinesc cerințele din RNTR 2 (n-au semnalizări, nivel de zgomot ridicat, probleme la respectarea noilor reguli referitoare la poluare sau tipul tracțiunii, etc, etc.) nu se eliberează omologare, condiții în care nu se pot înmatricula sau înregistra.
Eu am inserat aici câteva articole din Codul Rutier și am pus în anexă un extras din normele de omologare. Cred că nu este prea greu de înțeles ce srie acolo.
Art. 9
(1) Pentru a fi inmatriculate, inregistrate sau admise in circulatie, autovehiculele, mopedele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate in conditiile legii.
Art. 11
(1) Proprietarii de vehicule sau mandatarii acestora sunt obligati sa le inmatriculeze sau sa le inregistreze, dupa caz, inainte de a le pune in circulatie, conform prevederilor legale.
Art. 14
- Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun inmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se inregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora.
În particular, pentru întrebarea lui Roland, există UTV Can-Am Traxter PRO HD8 T1B '18, omologat ca T1.
Attached Files
Edited by Horia14, 28 June 2018 - 10:46 AM.
#186
Posted 28 June 2018 - 12:51 PM
Desi exista riscul sa dorm pe pres si sa nu mai mananc cald .... totusi m-as risca. As vrea sa iau un UTV CFMOTO ZFORCE 1000 EPS. E omologat T1B. Pe site-ul Atvrom scrie ca e imatriculabil, dar nu spune unde. Unde se va imatricula jucaria asta?Spune-ne ce vrei sa-ti cumperi
#187
Posted 28 June 2018 - 01:24 PM
Daca e inmatriculabil atunci este clar. La Politie.
celelalte se ''inregistreaza'' pe Primarie
cel mai bine ar fi sa suni la dealer si sa-i intrebi, sigur te vor lamuri...
iar ceea ce priveste dormitul pe pres in fata usii....., in viata asta, niste riscuri trebuie sa ne asumam, nu??
#188
Posted 29 June 2018 - 11:03 AM
"UTV CF Moto de vânzare și în rate.
Modelul are omologare T1 (tractor): viteză maximă 60Km/h, greutate maximă 600Kg. Acesta se va înmatricula la primăria din raza teritorială a domiciliului proprietarului și va obține numere cu cifre și litere negre pe fond galben."
Unii dealeri confunda putin inmatricularea cu inregistrarea, atata tot
#189
Posted 30 June 2018 - 02:51 PM
Ce scrie in site: https://www.atvrom.r...e-1000-eps-2018
Side by side CF Moto ZForce 1000 EPS - cel mai puternic SSV sport CF Moto din acest sezon, pentru pasionatii de adrenalina. Puternic, foarte manevrabil si usor de condus multumita servodirectiei EPS standard, este ideal pentru explorare, intreceri, competitii si, in general pilotare agresiva pe cele mai variate trasee off-road.
Pachetul standard include: motor 962cc, 80cp, cutie viteze automata CVT, tractiune selectabila 2/4WD, frane hidraulice, suspensii independente cu amortizoare standard de inalta performanta, rezervor 27L.
Accesorii incluse in pretul standard: troliu, CVTech, portiere, servodirectie EPS, parbriz, acoperis.
SSV CF Moto cu 2 ani garantie.
SSV de vanzare si in rate.
Omologare T1b (inmatriculabil).
Sunat la dealer, se inscrie la primarie. Pai de ce e scris acolo inmatriculabil? La intrebarea asta au dat din colt in colt ...
Mi-as dori asa ceva, dar ma pune pe ganduri chestia cu tractorul. Legal nu ai voie cu el, unde nu au voie tractoarele. Lucru destul de urat, deoarece UTV-ul e destul de mare si nu poate fi transportat pe platforma mea!
#190
Posted 30 June 2018 - 06:45 PM
Unii dealeri confunda putin inmatricularea cu inregistrarea, atata tot
Uite , mai sus ti-a raspuns Crinel la intrebare.
#191
Posted 30 June 2018 - 08:06 PM
Eu nu prea cred ca confunda. Cred mai degraba ca e o tactica comerciala. Nici pana in momentul de fata nu au sters de pe site Omologare T1b (inmatriculabil).
Dar sa ne oprim ca ne abatem de la subiectul topicului.
#192
Posted 30 June 2018 - 08:45 PM
1. Repet, unii dealeri confunda inmatricularea cu inregistrarea (ca e tactica, că ce fel de tactica, numai ei stiu)
2. Ei considara ambele variante "inmatriculabile" pentru ca din punctul lor de vedere doar fondul placutei difera (alb sau galben)
2.a. Mica scuza care o folosesc este ca oricum daca iti faci itp si rca poti circula pe drumurile publice
2.b. Cred ca nu este vreo restrictie de a circula cu exceptia autostrazilor si sectiunilor de drum sau diverse hotarari date prin care se interzice circulatia acestor jucarii
3.b. Daca dealer-iti spun ca se poate doar inregistra, acuma degeaba il iei la rost, macar nu iti spune dupa ce il platesti
3. Suntem liber sa alegem atata timp cat avem cash-ul in mana, variate sunt destule
#193
Posted 02 August 2018 - 06:53 PM
#194
Posted 08 May 2019 - 04:08 PM
O mica intrebare... cum este mai rentabil L7e sau T3d ? ..asta pe viitor la urmatorul
#195
Posted 09 May 2019 - 06:43 AM
ce incadrare iti da RAR-ul, nu cred ca te intreba ce doresti....
#196
Posted 16 May 2019 - 12:18 PM
Eu in talon am L7e esti mai avantajat la asigurare cu T3d ?
#197
Posted 16 May 2019 - 12:34 PM
mda, la RCA cred ca e mai ieftin daca e incadrat ca si tractoras
#198
Posted 21 May 2019 - 03:53 PM
Totusi eu am o intrebare pentru cei cu ATVuri din categoria T3.
Ati fos vreodata verificati ca ATVul sa aiba limitarea de 40 km/h? Ma refer aici la ITP, RAR, ...
#199
Posted 21 May 2019 - 05:24 PM
NU. Nu se apuca baietii de la RAR / ITP sa dea ture prin curte si sa verifice cat prinde ATV-ul, doar daca au ei o pofta sa se plimbe nitel si aia nu pentru a verifica viteza maxima constructiva .. declarata .
#200
Posted 24 May 2019 - 12:18 AM
@
alin.vetian... hai bre glumesti ? se vede ca nu ai fost la itp. iti face o poza cu luminile aprinse si asta e tot.