Iar ca sa raspund la obiect, tehnic vorbiind la cam orice vehicul mersul cu 4*4 se recomandata doar la viteze mici si in locuri cu aderenta scazuta - drumuri cu noroi sau zapada din plin, unde evident nu ai cum atinge acea viteza.
Nu as vrea sa intru prea mult in detalii, dar asa in mare zis, transmisiile si cuplaje cardanice ar dori ca in mersul la 4*4 rotile sa se invarta toate mod egal iar vehicolul sa mearga perfect drept. Cum lucrul asta nu se intampla, in practica roata e fortata sa patineze, iar ceva de la transmisie forteaza patinarea rotii pana oboseste si in final se rupe.
In concluzie ceva nu se pupa la tine,
1. daca ai zapada mare, trebuie musai sa mergi in 4*4 si uneori chiar cu diferentialul blocat (manual fata spate sau visco) caz in care patinezi din plin si nu ai cum sa atingi acea viteza.
2. daca ai drum cu ceva zapada batuta si inghetata de 2-3 cm care sa-ti permita sa inaintezi cu acea viteza, nu are rost sa cuplezi 4*4 ca fortezi transmisia la curbe si derapaje, ai o directie mult mai rigida si un atv-ul e mai greu de controlat.
Cum am zis, la 70 km/h ti-o cauti cu lumanarea si te poti trezi rasturnat de o bucata de gheata luata in lateral la balon in alunerare (e buturuga mica) sau de un blocaj din transmisie.