tocmai i-am facut revizia. (am reusit si cu lantul).
Pe motor este stantat "Made in Japan". La 600 km nu am nici o problema in afara de suruburile slabite (care le-am strans).
Inclin sa cred ca are motor kawasaki (sau altceva facut in japonia).
Oricum este adus din germania si cei de la firma de la care a fost luat au zis ca are motor kawasaki...
nu neg ca restul este made in china, dar... sa fim sinceri... 99% din lucruri sunt made in china.
Precizare : atv-ul a fost cumparat ne-asamblat, din germania.
LE : bogypop, intra 1200ml de ulei si nu 900... tocmai am facut schimbul de ulei si am masurat uleiul care iesea (inainte de schimb uleiul era la jumatate pe joja)
in ce priveste motorul, no comment - si eu sunt multumit de el (chiar daca pe al meu scrie FirstBike, si nu Made in Japan/China etc) dar nu motorul face tot la un atv/quad;
cam asa arata situatia cu al meu:
In cele 4 luni de la achizitie ar fi de notat urmatoarele interventii:
- am schimbat de 3 ori uleiul (la 300, la 600 km si la 900 fara sa-i curat filtrul de ulei.... nu l-am gasit, nu stiu pe unde l-or fi montat)... uleiul scos initial – cel de fabrica a iesit foarte negru, al doilea mai putin iar ultimul se apropie de culoarea normala a uleiului.
- am schimbat 3 filtre de benzina (nu reuseam sa-l fac sa se alimenteze corect), precum si tot traseul de la rezervor pana la carburator (am montat furtune mai groase, am anulat robinetul si am repozitionat traseul pentru a-i asigura o cadere mai buna);
- am schimbat o gramada de suruburi (care sunt dintr-un material foarte slab, la prima cheie care scapa isi strica forma), in principal la etriere, roti si la cadru;
- am lipit de 3 ori un contact la display (din cauza vibratiilor) + verificat mufele si contactele pana la CV;
- am sudat suportul etrierului spate (datorita uzurii isi facuse un joc mult prea mare si troncanea la liber),
- am izolat cu teflon aerisitorul etrierului spate (scapa lichid inca dupa primii 10 km);
- am comandat placute de frana pt spate, dar intre timp am lipit ferodou de ambreiaj de dacie pe ele, incercand sa le prelungesc viata pana vin cele noi.
- am adaugat un ventilator de 12 din aluminiu in fata radiatorului (cel original e in spate si trage aerul iar cel din fata impinge aerul in radiator), asigurand o racire mai buna in conditiile urcarii pantelor cu treapta 1 la o viteza foarte mica, si mai ales datorita caldurilor din aceasta vara;
- am completat nivelul lichidului de racire cu antigel diluat de 3 ori in primii 300km;
- am schimbat rulmentii intinzatorul de lant, operatie destul de greoaie.
- gresat pivoti, capete bara si rulmenti la fiecare revizie (300, 600, 900 km)
- am repozitionat/aranjat instalatia electrica in partea din spate (era prea in graba montata) si cablurile in zona ghidonului;
- am montat un gratar "home-made" in spate - excelent pentru a lega pe el casca, un rucsac si alte necesare unei deplasari mai lungi
- am desfacut farul si l-am izolat cu silicon, astfel nu mai intra apa intre geam si oglinda;
Cea mai mare problema a mea am dezbătut-o aici
http://atvforum.ro/i...?showtopic=1074 aşa ca nu reiau ideea (nu mă gândesc cu plăcere la acele momente). Important e ca acum merge, chiar mai bine ca inainte si, daca in perioada de la 300 - 600 km am avut impresia ca acest atv e cea mai proasta achiziţie facuta pana acum, se pare ca totusi, cu rabdare am reusit sa-l aduc la viata din nou.
In plus, a aparut si o problema in carburator, mai exact la cilindrul legat de acceleratie, cilindru care se bloca pe la jumatatea cursei, lasand turatia motorului intre 4000 – 5000 ... ceea ce nu este prea placut intr-o situatie in care tu vrei sa reduci iar tractorasul tine accelerat
... l-am slefuit putin cu o panza foarte fina si acum pare ok.
Alte probleme aparute in utilizare (nu la al meu):
- directia tinde sa se slabeasca, astfel uzura gumelor poate fi neuniforma;
- materialul (fonta sau otel) din care sunt facute fuzetele fata este destul de slab, un soc mai puternic a indoit prinderea capatului de bara dinspre roata; s-a rezolvat prin re-aliniere la cald;
- jantele sunt destul de slabe – se indoaie relativ usor, mai ales marginile exterioare;
- gumele sunt foarte slabe atat din punctul de vedere al materialului (se uzeaza repede) cat si a profilului lor (nu ofera aderenta buna pe noroi, pietris - nisip sau iarba)
- contactul face de multe ori figuri – nu cupleaza, fiind necesara o zgaltaire a cheii in contact pentru a cupla; in cazuri extreme se poate porni motorul si din telecomanda.
- Ventilatorul de pe radiator se poate bloca – la o supraincalzire plasticul se topeste si blocheaza rotirea magnetului in jurul bobinei ... asta duce imediat la o supraincalzire a motorului ... don’t try this at home
– se rezolva prin inlocuire cu unul de 12 cm sau mai mare, sau cu unul de calculator;
Edited by Andrei_DLC, 28 September 2007 - 01:47 PM.