Care Vinzi O Remorca Atv Sau Cu Obloane ?
#41
Posted 25 May 2013 - 09:57 PM
#42
Posted 26 May 2013 - 08:16 PM
#43
Posted 27 May 2013 - 12:30 AM
#44
Posted 27 May 2013 - 09:13 PM
Sunt foarte multumit de alegerea facuta iar acum pot merge f. des la munte fara stres
Edited by valentinos99, 27 May 2013 - 09:14 PM.
#45
Posted 10 June 2013 - 10:15 PM
Vreau să vă dau un sfat. Atenție la ce scrie în talonul mașinii pe care o folosiți la tractarea remorcii !
În caseta 11 din talon, referitoare la mase există două căsuțe în care sunt trecute următoarele înscrisuri:
Remorcabilă cu dispozitiv de frânare: ..................
Remorcabilă fără dispozitiv de frânare: .................
talon_auto.jpg 388.26KB 210 downloads
(în exemplul din poză este vorba despre 1100kg și 670kg)
În concluzie, cu acest autoturism nu am voie să tractez o remorcă de tipul celei aflate în discuție și care nu are în echipare dispozitiv de frânare, iar masa total autorizată este de 750 kg.
Atenție deci, a început și garcea al nostru să se deștepte și să știe a citi prin taloane, iar în cazul în care încălcați această prevedere s-ar putea să aveți probleme. În situația în care vă întâniți cu cei de la RAR, că mai stau și ăștia la margine de drum, lucrurile sunt mult mai complicate.
În nici un caz să nu vă aventurați cu așa ceva în afara țării, începând de la Nădlac lucrurile pot lua o turnură nasoală.
#46
Posted 11 June 2013 - 02:26 AM
#47
Posted 11 June 2013 - 02:30 AM
#48
Posted 11 June 2013 - 08:23 AM
Se vorbeste despre masa maxima autorizata care reprezinta greutatea remorcii+greutatea incarcaturii.(In cazul de fata 750 Kg.)
Aceasta se verifica doar de cei de la ISCTR cu cantarul la controale, dar nu prea se pune in practica decat la camioane.
Daca tractezi o remorca nu conteaza daca este goala sau incarcata se va lua intodeauna in considerare masa maxima autorizata( adica 750 Kg in cazul de fata).
Horia 14 vroia sa iti atraga atentia ca anumite masini mai mici nu au voie sa tracteze anumite remorci dacat cu sau fara sistem de franare conform celor scrise in talon/carte.
Teoretic ar trebui respectate aceste indicatii si se pot aplica amenzi pentru nerespectarea acestora.
Ai dreptate portita de scapare sunt taloanele de tip nou in care nu mai apare aceasta rubrica.
#49
Posted 11 June 2013 - 08:36 AM
Eu mă gândeam să-i avertizez pe cei care chiar nu-și doresc să aibă discuții cu nimeni. (în postul anterior am scris RAR și trebuia să pomenensc despre ARR – Autoritatea Rutieră Română)
În lumea normală în schimb, avertismentul rămâne valabil, acolo nu prea există ”dus și întors”.
#50
Posted 11 June 2013 - 09:04 AM
Am utitat să mai spun ceva despre lumea normală. Acolo există varianta prin care se poate obține o detarare a remorcii, așa că dacă ai o mașină autorizată pentru 670kg vei putea să detarezi în acte remorca până la această limită și să o poți utiliza așa cum ai exemplificat tu 130+330=460 kg. Dacă o folosești așa cum ai cumpărat-o ai pus-o !
Cam asta este ce știu despre remorci și tractarea lor în rrromânica și în lumea normală. Tractez ocazional remorci în trafic intern și internațional de peste 20 de ani așa că a trebuit să mă informez și să mă feresc de necazuri.
Oricine este documentat mai bine să ne spună și nouă cum stă treaba, astfel ca să nu avem necazuri cu ”organu”.
Nu este nimeni care lucrează în poliție dintre noi ? Dacă da, îl rugăm să ne lumineze ....
#51
Posted 11 June 2013 - 11:33 AM
MMA remorca fara dispozitiv de franare de 750 kg fara incarcatura
Buna ziua,
Vin cu o intrebare mult simplificata:
Daca tractez dupa auto o remorca fara dispozitiv de franare care are masa maxima autorizata - MMA 750 kg, ea fiind fara incarcatura (goala) adica are doar masa proprie de 155 kg (sau incarcata in asa fel incat sa nu depasesc 525 kg) iar auto care tracteaza poate tracta remorca fara disp. de franare cu MMA de maximum 525 kg incalc legea sau nu? Evident ca nu depasesc masa maxima admisibila a ansamblului vehicol + remorca care este de 2300 kg.
si raspuns dat de garcea
Nu vei avea probleme atata timp cat pe talonul remorcii este trecuta MMA 750kg iar tu nu depasesti acea greutate.Deci poti circula sigur DAR cu conditia sa nu depasesti greutatea legala
LEGEA SPUNE ASA :
CAT B 1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe
scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima
autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un
autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa
proprie a autovehiculului tragator;
#52
Posted 11 June 2013 - 11:38 AM
#53
Posted 11 June 2013 - 11:43 AM
#54
Posted 11 June 2013 - 11:45 AM
#55
Posted 11 June 2013 - 04:46 PM
Răspunsul lui garcea nu clarifică nimic, ci face trimitere Anexa 1 din Noul Cod Rutier care definește categoriile de vehicule. El nu disociază conținutul întrebării și scapă nuanțarea exemplului omului nostru care gândește la fel ca noi și-l întreabă explicit pe nenea milițian dacă încalcă legea în momentul în care tractează acea remorcă ce are MMA de 750 kg. dar circulă cu ea încărcată astfel ca să nu depășească MMA din talonul mașinii de 525 kg.
.... ăsta-i răspunsul lui ...
Nu vei avea probleme atata timp cat pe talonul remorcii este trecuta MMA 750kg iar tu nu depasesti acea greutate. Deci poti circula sigur DAR cu conditia sa nu depasesti greutatea legala
CATEGORIA B:
1.autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, în afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2.ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3.ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
... să-l analizăm ....
... mai mult, spune că ”... poți circula sigur DAR cu condiția să nu depășești greutatea legală”. Care greutate, a cui, a ansamblului sau a remorcii, sau cea înscrisă în talonul mașinii ? Nebuloasa este totală mai ales că în Codul Rutier sau în Regulamentul de aplicare nu se folosește noțiunea de greutate !
(Vă invit pe site-ul lor unde lumea mai pune întrebări legate de multitudinea de ambiguități din cod și din regulament. Să vedeți acolo răspunsuri !!!)
Acum să trecem și să analizăm conținutul reglementărilor din Noul Cod Rutier 2013 și Regulamentul de aplicare al acestuia, ambele promovate în toamna anului 2012.
Singura sancțiune care se poate asocia într-un fel cu situația descrisă, atunci când încalci MMA remorcabilă (cu frânare sau fără), este cea prevăzută la Art. 102 aliniatul 37, din Noul Cod Rutier (2013) care spune că este contravenție și se sancționează conform clasei IV .... încalcarea obligatiilor referitoare la circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau marfuri periculoase ori a vehiculelor cu masa si/sau gabaritul depasit.
(Despre această ambiguitate vorbeam în postarea anterioară, iar dacă ești sancționat poți să scapi prin hotărâre judecătorească, numai că am considerat că nu-i prea practic acest lucru. Aveți nevoie de gâlceavă ?)
Eu cred că lucrurile sunt mult mai simple de fapt. Dacă suntem atenți la text se poate observa lesne că atât la definirea categoriilor de autovehicule, a ansamblurilor de vehicule și a limitărilor constructive pentru autovehicule în ceea ce privește capacitatea de tractare înscrisă în actele acestora (talon sau/și CI) se folosește strict noțiunea de masă maximă autorizată. Prin similitudine ne referim și înțelegem același lucru, deci o vom privi ca pe o limitare sancționabilă dacă este încălcată atât masa maximă autorizată cât și numărul maxim al locurilor autorizate dintr-un autovehicul. Prin extrapolare, eu nu cred că putem conduce cu un permis valabil pentru categora B un autobuz dacă în el sunt doar 8 persoane ! Voi ce spuneți ?
Cam așa văd eu lucrurile despre MMA remorcabilă, cu sau fără dispozitiv de frânare.
Despre faptul că circulă foarte mulți încălcând valorile MMA ale mașinile lor asta-i altă poveste, eu nu cred că este de urmat exemplul lor, spun asta nu pentru că vezi eu ... sunt un șofer corect și așa mai departe... bla, bla, bla ! Nu, am avut de-a lungul timpului destule ”conflicte cu organu”, dar am considerat că este util a arăta calea corectă după care fiecare va proceda așa cum crede el că este mai bine.
Mă mai exprim încă o dată, nu faceți așa și în afara țării (nu mă refer aici la Bulgaria)
#56
Posted 11 June 2013 - 08:12 PM
Valentin, asa cum a explicat si Horia: nu conteaza daca tractezi remorca goala sau incarcata la jumatate la maxim sau peste. In conformitate cu acea prevedere a legii conteaza ca Masa Maxima Autorizata a remorcii trecuta in talonul remorcii ( sau pe sasiu ) sa nu depaseasca capacitatea de tractare a vehicolului trecuta in talon pentru fiecare situatie in parte - cu franare sau fara.
Motivul pentru care legea se aplica asa este pentru ca agentul rutier sa poata verifica conformitatea cu legea fara a avea nevoie de cantarul ARR - adica se uita in acte si daca MMA remorca > masa maxima tractabila => amenda, chiar daca remorca este goala !
Normal, lumea umbla si ilegal cu remorcile, exact pentru asta sunt facute amenzile.
Referitor la unele neclaritti din legi sunt de acord cu voi dar legea nu trebuie interpretata ci respectata si aplicata pe fiecare prevedere, iar partea cu instanta e de evitat - e mai usor sa previi si sa umbli linistit decat sa umbli prin tribunale si sa te chinui sa convingi oameni care poate nu sunt asa usor de convins ca o prevedere e contrazisa de alta si ca aia pe care o sustii tu e mai puternica...
Edited by iusau, 11 June 2013 - 08:17 PM.
#57
Posted 11 June 2013 - 09:19 PM
Atata timp cat masina zboara pe autostrada si pe serpentine cu atv-ul in remorca tind sa cred ca e no problem si il astept pe nenea garcea sa-ma amendeze si eventual sa-mi cantareasca ousoarele
Din punctul meu de vedere singura problema ar fi sa depasesc cele 3500 de kg si sa nu fie valabila categoria b in rest no problem ,si la ce cazane circula in tara asta cu numere de spania,bulgaria ,italia cred ca problema asta cu remorcile ar fi singura problema a lui nea militianu"
Edited by valentinos99, 11 June 2013 - 09:24 PM.
#58
Posted 11 June 2013 - 09:34 PM
Hai sa facem o lista :
#59
Posted 11 June 2013 - 10:09 PM
#60
Posted 11 June 2013 - 10:30 PM
Dacă exemplul cu autobuzul nu a fost destul de explicit mi-a venit altul în minte. În vara asta o să merg într-o călătorie prin Europa folosind o autocaravană, iar zilele trecute se punea problema alegerii ei în funcție de necesități, existența permiselor fiecăruia pentru categoria dorită și așa mai departe. În mod normal, chiar dacă un Dethleff de 4.000 kg este mai confortabilă va trebui să ne limităm la una de 3.500 kg din cauza permiselor.
Dacă lucrurile legate de utilizarea ei ar fi atât de simple atunci tu crezi că se poate proceda așa ? .... chiar dacă autocaravana are MMA de 4.000 kg eu nu o încarc până la capacitatea ei, deci nu alimentez rezervorul pentru duș și al WC-ului cu cei 210 de litri si nu pun nici cei 120 de litri pentru uz menajer, renunț la cele două butelii care împreună mai cântăresc 50 de kg, o să renunț și la cele două biciclete, nu mai iau nici masa cu scaunele și vesela din dotare și uite așa ajung la 3.500 kg !!!
Nu înțeleg în schimb ce dorești să faci cu statistica propusă. Poate te gândești ca în cazul în care ponderea celor care procedează ”invers” este mare să punem de un referendum ?
Hai că glumesc, nu vreau să intru în polemică cu nimeni, mi-am spus doar părerea și am descris modul în care procedez eu. Fiecare face așa cum crede că este mai bine pentru el.
Despre datele cerute de tine pot să-ți spun că eu am o mașină care poate tracta o remorcă ce are MMA fără frânare 730 kg iar cu frânare 1300 kg și dețin o remorcă de 1300 kg cu sistem de frânare. Ca o completare la ceea ce spuneai cu ”zburdadul” pe autostradă împreună cu o remorcă încărcată la doar 500 kg pot să te asigur că dacă mașina este mică și ușoară acele kilograme devin foarte grele în momentul în care ești nevoit să pui o frână de urgență. Circulatul cu remorcă sau rulotă nu este o joacă, eu o fac de mulți ani, cu diferite mașini, pe diferite șosele și mai ales în diferite condiții atmosferice (ploaie, zăpadă, etc.). Am tractat și eu remorci neadecvate sau cu MMA depășită dar cu ani în urmă când chiar că nu se punea problema în felul în care discutăm acum, știu și ce înseamnă să te împingă o remorcă spre TIR-ul care a derapat în fața ta. Cam asta este, dar dacă vrei lămuriri în plus cred că poți să afli de pe forumul rulotiștilor.