Jump to content



Photo

Probleme Incarcare Baterie Suzuki Kingquad


  • This topic is locked This topic is locked
31 replies to this topic

#1 szkkq

szkkq

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:szk
  • Telefon:0010
  • Marca ATV:suzuki king quad

Posted 16 June 2013 - 07:05 PM

Salut,

Am un Suzuki King Quad de 700 care nu imi incarca bateria.
Co motorul pornit, la relanti, daca masor bateria are aproximativ 12.5 V. Daca turez motorul ajunge la 12.6-12.8 V, cand las din nou in relanti masoara intre 12.4 si 12.6 V.
Daca merg cu ATV-ul cateva ore simt cum motorul nu mai are putere, aproape moare motorul...nu mai sta la relanti...dupa ce pun bateria la incarcat pe redresor totul e OK pana se descarca din nou.

Nu am masurat niciodata cat incarca in mod normal un KingQuad. Imi poate spune cineva cat ar trebui sa incarce cand turez motorul ?

Exista vreun releu de incarcare compatibil cu cel de Kingquad, mai ieftin ? Cel de KQ e destul de scump si nu stiu sigur daca de la el este problema.

Multumiri in avans!

  • 0

#2 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 June 2013 - 10:57 PM

Eu zic sa iti verifici intai cele 2 cabluri deja faimoase pe forum ce vin de la releul de incarcare.
Problema ar consta acolo infaptul ca firele ce conduc curent de la releul de incarcare la baterie se oxideaza si pierd din conductivitate.


Citez dintr-un post mai vechi:
<<Am elucidat problema!

Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!

Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...

In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5

Problem solved !

O sa incarce perfect! >>

Kingul de 700 trebuie sa incarce intre 13.5-15V la 5000 r/min, conform manualului.

Mai multe detalii gasesti aici: http://atvforum.ro/P...u....html&st=20
  • 0

#3 petre

petre

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 404 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Petre
  • Telefon:745145416
  • Marca ATV:New Force 500

Posted 17 June 2013 - 09:40 PM

QUOTE (iusau @ Jun 16 2013, 11:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Eu zic sa iti verifici intai cele 2 cabluri deja faimoase pe forum ce vin de la releul de incarcare.
Problema ar consta acolo infaptul ca firele ce conduc curent de la releul de incarcare la baterie se oxideaza si pierd din conductivitate.


Citez dintr-un post mai vechi:
<<Am elucidat problema!

Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!

Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...

In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5

Problem solved !

O sa incarce perfect! >>

Kingul de 700 trebuie sa incarce intre 13.5-15V la 5000 r/min, conform manualului.


Mai multe detalii gasesti aici: http://atvforum.ro/P...u....html&st=20


E de ajuns sa tragi un fir de la firul negru la masa . Firul suplimentar se cositoreste pe cel original si capatul de masa se echipeaza cu o mufa de cupru cu firul cositorit pe ea. E testat de mine si cu rezultate mult mai bune ! Cu cat reuseam sa fac firul mai scurt cu atat crestea tensiunea de incarcare. Masa se poate face pe motor la unul din susurburile de pe capacul de carter.
  • 0

#4 cosminking

cosminking

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 70 posts
  • Location:Campulung-Muscel
  • Nume real:cosmin
  • Telefon:0756815484
  • Marca ATV:KingQuad700

Posted 18 June 2013 - 06:47 PM

are dreptate iusau ,ce a spus el am facut si eu plus un fir de la borna negativa dus undeva pe sasiu la masa si am o incarcare la relanti de aprox 13.8, cat despre releu merge cel de pe cf moto cu mici modificari la mufa daca nu ma insel ( cu toate ca eu as recomanda mereu piese originale chiar daca sunt scumpe), dar in cazul tau sunt sigur ca releul nu are nimic
  • 0

#5 szkkq

szkkq

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:szk
  • Telefon:0010
  • Marca ATV:suzuki king quad

Posted 20 June 2013 - 03:37 PM

Stiam de kestia cu trasul firelor de la releu....dar ma gandeam ca nu e doar aceea cauza fiindca am incarcat pe redresor bateria full, am mers vreo 5-6 ore cu atv-ul si bateria a inceput sa se descarce destul de tare, simteam ca nu mai are putere atv-ul....

Am tras firele respective, atat plus cat si minus, iar acum la relanti imi incarca 13.5 - 13.6 V. Urmeaza sa dau o tura mai lunga cu el sa vad daca totul ramane in regula.

Mersi tuturor pentru sugestii!
  • 0

#6 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 20 June 2013 - 04:00 PM

QUOTE (szkkq @ Jun 20 2013, 04:37 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Stiam de kestia cu trasul firelor de la releu....dar ma gandeam ca nu e doar aceea cauza fiindca am incarcat pe redresor bateria full, am mers vreo 5-6 ore cu atv-ul si bateria a inceput sa se descarce destul de tare, simteam ca nu mai are putere atv-ul....

Am tras firele respective, atat plus cat si minus, iar acum la relanti imi incarca 13.5 - 13.6 V. Urmeaza sa dau o tura mai lunga cu el sa vad daca totul ramane in regula.

Mersi tuturor pentru sugestii!


Sau da jos carenele si ia fiecare fir in parte si fiecare mufa si curata-le, exista posibilitatea sa nu faca contact undeva - si astfel iti fura curent , nemaiavand putere sa incarce bateria.

Nu te speria - e problema generala la Suzuki, daca se poate numi problema...

Daca il lasi o saptamana cu bornele puse pe baterie...o mai gasesti in starea in care ai lasat-o?
  • 0

#7 cosminking

cosminking

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 70 posts
  • Location:Campulung-Muscel
  • Nume real:cosmin
  • Telefon:0756815484
  • Marca ATV:KingQuad700

Posted 20 June 2013 - 06:31 PM

As putea sa iti mai dau un sfat, cred eu ca cel mai bun, pe forumul asta nimeni nu te poate ajuta cu prea mare lucru ,degeaba postezi. Toti au devenit profesori de limba romana si vaneaza greseli gramaticale sau de exprimare mai ceva ca un profesor ( de acord ca unele greseli sunt prea de tot dar totusi nu este nimeni indreptatit sa judece pe altcineva, fiecare cu cata scoala a facut si cu asta basta......). Acum sa revin la subiect, oricine vrea sa invete absolut orice chichita cat de mica sau cat de mare sa intre pe Nyrocatv.com (cu conditia sa stiti si ceva engleza) si o sa devina un adevarat profesor daca mai aveti si ceva indemanare si interes. Cu acestea spuse salut acest forum muribund unde toata lumea cere si nimeni nu ofera......(multi nu au nici macar bunul simt de a posta rezolvarea unei probleme)
  • 0

#8 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 20 June 2013 - 10:13 PM

QUOTE (cosminking @ Jun 20 2013, 07:31 PM) <{POST_SNAPBACK}>
As putea sa iti mai dau un sfat, cred eu ca cel mai bun, pe forumul asta nimeni nu te poate ajuta cu prea mare lucru ,degeaba postezi. Toti au devenit profesori de limba romana si vaneaza greseli gramaticale sau de exprimare mai ceva ca un profesor ( de acord ca unele greseli sunt prea de tot dar totusi nu este nimeni indreptatit sa judece pe altcineva, fiecare cu cata scoala a facut si cu asta basta......). Acum sa revin la subiect, oricine vrea sa invete absolut orice chichita cat de mica sau cat de mare sa intre pe Nyrocatv.com (cu conditia sa stiti si ceva engleza) si o sa devina un adevarat profesor daca mai aveti si ceva indemanare si interes. Cu acestea spuse salut acest forum muribund unde toata lumea cere si nimeni nu ofera......(multi nu au nici macar bunul simt de a posta rezolvarea unei probleme)




Cosmin, serios acuma, ai dat un sfat bun omului, la fel au facut si altii, omul a revenit cu alte info si cu rezultatele sfaturilor.... chiar nu-ti inteleg atitudinea de data asta.
Eu cred ca faci parte din cei care au avut norocul sa primeasca sfaturi pe forum is printre cei care dau mai departe sfaturi altora incepatori la randul lor.

Nyrocatv.com e intradevar un forum foarte cuprinzator si activ. Mie de exemplu nu mi-a mers site-ul lor o vreme buna, altii nu vorbesc engleza suficient, dar mai important pentru mine cel putin este faptul ca primesc si ofer sfaturi unor oameni cu care m-as putea chiar intalni odata pe melagurile noastre, oameni care traiesc o viata asemanatoare mie ...
  • 0

#9 cosminking

cosminking

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 70 posts
  • Location:Campulung-Muscel
  • Nume real:cosmin
  • Telefon:0756815484
  • Marca ATV:KingQuad700

Posted 20 June 2013 - 10:47 PM

da iusau,ai dreptate, imi cer scuze pentru exprimarea neatenta, ceea ce am vrut sa spun la inceputul frazei si am omis era ca "aproape" nimeni nu il poate ajuta pe tovarasul nostru, spun lucrul acesta pentru ca sunt foarte putini cei activi si care vin cu opinii pertinente (cazul tau,engime007 si inca vreo cativa care imi scapa) doar atat? prea putin. Cand am intrat pe nyroc prima data am ramas aproape socat de cat de activ este acel forum,de cum vine fiecare si isi prezinte problema fara sa fie luat peste picior si apoi omul revine si cu ,concluziile,cu rezolvarea problemei. Multi vin cu descoperirile lor proprii pe care le prezinta ,le impartasesc cu ceilalti( cati din romania stiu sa anuleze la un king quad limitarea de turatie pusa de fabrica pt mersul inainte si inapoi?) poate or fi cativa dar nu i-am vazut venind aici si sa spuna lucrul acesta din proprie initiativa? Sunt curios si cu tovarasul SZKKG daca o sa mai intre vreodata s sa ne spuna cum s-a rez problema. Ideea mea aceasta era,devine o rugaminte mai degraba fratilor cereti ajutor dar mai reveniti si cu un feedback cu o idee noua,cu o descoperire
  • 0

#10 szkkq

szkkq

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:szk
  • Telefon:0010
  • Marca ATV:suzuki king quad

Posted 21 June 2013 - 08:25 AM

QUOTE (cosminking @ Jun 20 2013, 11:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sunt curios si cu tovarasul SZKKG daca o sa mai intre vreodata s sa ne spuna cum s-a rez problema. Ideea mea aceasta era,devine o rugaminte mai degraba fratilor cereti ajutor dar mai reveniti si cu un feedback cu o idee noua,cu o descoperire



eu dupa ce am rezolvat problema am postat, am spus ca am tras firele respective si imi incarca 13.5-13.6V la relantiu....ce altceva sa mai spun in plus? deocamdata doar asta am facut, si am mai masurat in diferite puncte de pe instalatie sa vad daca am piederi de curent....si nu aveam
  • 0

#11 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 21 June 2013 - 09:19 AM

Pai de multumit ai multumit....asa ca iti ramane doar sai dai gazzzz tongue.gif
  • 0

#12 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 21 June 2013 - 05:49 PM

QUOTE (szkkq @ Jun 21 2013, 09:25 AM) <{POST_SNAPBACK}>
eu dupa ce am rezolvat problema am postat, am spus ca am tras firele respective si imi incarca 13.5-13.6V la relantiu....ce altceva sa mai spun in plus? deocamdata doar asta am facut, si am mai masurat in diferite puncte de pe instalatie sa vad daca am piederi de curent....si nu aveam


Daca iti incarca 13.5 ... esti in carti, ai o mana slaba intradevar dar poti intra in joc smile.gif - in manual limita inferioara este de 13.5 V.


Iti rescriu de mai sus:
<< Daca il lasi o saptamana cu bornele puse pe baterie...o mai gasesti in starea in care ai lasat-o? >>
Deci, daca lasi atv-ul oprit o saptamana cu bateria montata, conectata si incarcata - dupa o saptamana e tot incarcata bateria sau se descarca ?

Daca se descarca atunci, tot de mai sus: <<Sau da jos carenele si ia fiecare fir in parte si fiecare mufa si curata-le, exista posibilitatea sa nu faca contact undeva - si astfel iti fura curent , nemaiavand putere sa incarce bateria.>>.

Pe final o incurajare, ati ghicit - tot de mai sus smile.gif: << Nu te speria ... >>

Hai bafta si sa ne spui ce ai rezolvat ! thumbsup.gif
  • 0

#13 szkkq

szkkq

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:szk
  • Telefon:0010
  • Marca ATV:suzuki king quad

Posted 21 June 2013 - 10:55 PM

In manual limita inferioara pentru 13.5V nu e la 5000 de rotatii ?
Eu am 13.5V la relantiu....
  • 0

#14 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 22 June 2013 - 09:29 AM

QUOTE (szkkq @ Jun 21 2013, 11:55 PM) <{POST_SNAPBACK}>
In manual limita inferioara pentru 13.5V nu e la 5000 de rotatii ?
Eu am 13.5V la relantiu....


Ai dreptate, 13.5V e limita inferioara la 5000 rot/min.
Tie cat iti incarca la 5000 rot/min ?

Referitor la intrebarile de mai sus- cum stai ?
  • 0

#15 szkkq

szkkq

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:szk
  • Telefon:0010
  • Marca ATV:suzuki king quad

Posted 22 June 2013 - 01:48 PM

Sunt plecat de acasa acum, nu am testat decat la relantiu.

ATV-ul meu nu are turometru....cum as putea vedea cate ture am, altfel decat dupa ureche ?
  • 0

#16 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 23 June 2013 - 11:22 PM

QUOTE (szkkq @ Jun 22 2013, 02:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sunt plecat de acasa acum, nu am testat decat la relantiu.

ATV-ul meu nu are turometru....cum as putea vedea cate ture am, altfel decat dupa ureche ?


Nu prea ai cum decat asa dupa ureche - tureaza-l mai tare dar nu chiar pana la limitare. Ideea e sa te incadrezi in interval pe tot regimul de turatii.
  • 0

#17 ovico

ovico

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 463 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0747 75 70 29
  • Marca ATV:Grizzly
  • Numar ATV:de sibiu

Posted 24 June 2013 - 06:53 AM

pentru masurarea relantiului este necesar un stroboscop portabil , sunt anumite lucruri care mai trebuiesc facute intr.-un atelier cu sculele adecvate,
plaja ideala la incarcare este de minim 13,2 v la relanti si maxim 14,4 v in ture, daca trece de 14,4 se "fierbe" batería si pica urgent.
  • 0

#18 engime007

engime007

    Welcome to my world, the World of What the Fuck is Going On

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,081 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Suzuki
  • Nume real:cosmin nicolae
  • Telefon:0733 700 890
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 750 AXI
  • Numar ATV:B 444 RXS

Posted 25 June 2013 - 11:18 AM

Iti pierde curentul din baterie daca o lasi conectata timp de o saptamana?

  • 0

#19 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 25 June 2013 - 02:30 PM

Salut,

Am citit cele scrise aici despre baterii, întreținerea și încărcarea lor și pentru că este vorba despre bateriile de acumulatori cu plumb (bioxid de plumb și acid sulfuric) pe care cred că le cunosc destul de bine, pot să dau o mână de ajutor în clarificarea lucrurilor.

Funcționarea corectă a bateriei este condiționată de două lucruri: starea ei și starea instalației la care este conectată.

Starea bateriei este concretizată prin câțiva parametrii critici care o definesc: tensiunea la borne și densitatea electrolitului.
Pentru un utilizator obișnuit cum suntem noi este la îndemână să măsurăm tensiunea la borne și care trebuie să aibă valoarea de 12,7 V pentru o baterie încărcată, 12,2 V pentru o baterie încărcată și în stare tehnică bună aflată în sarcină (fără încărcare și farurile aprinse) și 11,8V pentru o baterie încărcată și în stare tehnică bună dar aflată sarcină excesivă (fără încărcare și acționând troliul). Aceste valori se pot lesne constata cu puțină pricepere și îndemânare obișnuită, nu trebuie să fi doctor în baterii !
O altă metodă dar puțin mai tehnică este cea a măsurării densității electrolitului. Densitatea electrolitului are valoarea de 1,28 kg/dm3 pentru o baterie încărcată, 1,2 pentru o baterie aflată la jumătatea capacității și aproximativ 1,1 kg/dm3 pentru o ”baterie moartă”. La bateriile noastre, de capacități mai mici, cantitatea de electrolit pentru un element este destul de mică iar extragerea lui cu o pipetă înzestrată cu un densimetru gradat este de multe ori anevoioasă, iar dacă pipeta este una de capacitate mai mare va fi imposibil de măsurat din cauza insuficienței cantității de acid extrase pentru asigurarea flotabilității sondei. Există și alte scule pentru măsurat desitatea lichidelor dar care nu cred că sunt la îndemâna noastră astfel că dacă dorim o diagnoză ”adâncă” este util un atelier specializat.

Acum despre instalația la care este conectată bateria, instalația ATV-ului sau una a unei mașini (sunt similare). Expresii de genul: pentru Suzuki tensiunea este ... sau pentru CF MOTO este ... nu pot decât să amuze. TENSIUNEA PE O BATERIE ȘI COMPORTAREA EI ESTE IDENTICĂ INDIFERENT DE TIPUL SCULEI !!!

În exploatarea obișnuită sunt frecvente situațiile în care avem anumite deranjamente care duc la funcționarea defectuoasă a bateriei sau chiar produc distrugerea ei.
Luând un exemplu des întâlnit în care avem o baterie bună dar ea ”nu se încarcă” vom verifica valoarea tensiunii pe bornele bateriei în următoarea configurație: motorul pornit la relanti fără un alt consumator conectat (faruri, etc.). Valoarea tensiunii la borne va avea valoarea de aprox. 12,8 V atunci când ”nu se încarcă” și valori mai mari atunci când alternatorul sau dinamul încarcă dar insuficient.

O lămurire este necesară, unele modele sunt echipate cu dinam care furnizează direct tensiune continuă și modele echipate cu alternator care au nevoie de o punte redresoare. Configrația specifică fiecărui producător poate să aibă anumite particularități, dar principial toate instalațiile electrice de încărcare sunt la fel. Există o tensiune de excitație produsă de așa zisul releu de încărcare (uneori controler) care controlează tensiunea de ieșire, implicit curentul debitat de dinam sau alternator. Dar hai că intrăm prea în detaliu și se pierde sensul inițial.

Revenind la fraza anterioară divagației despre alternatoare și dinamuri, valoarea tensiunii la bornele bateriei trebuie să fie cuprinsă între limitele 13,2-13,8V indiferent de starea de relanti sau de turație nominală (verificarea turației cu stroboscopul regăsită aici ca și condiție de măsurare corectă nu este necesară ! Este soră cu expresia referitoare la tensiuni diferite pe scule diferite, astea sunt iarăși povești).

Acum să băgăm în sarcină bateria având motorul pornit.
La relanti vom conecta faza lungă și vom observa că tensiunea începe să scadă față de ”valoarea în gol”, dar nu are voie să scadă sub 13,2 V !!!
Dacă ajunge sub această valoare se pare că alternatorul (dinamul) nu reușete să facă față curentului suplimentar, ceea ce înseamnă că este defect sau releul de încărcare (controlerul) este la rândul lui defect sau în cel mai fericit caz identificăm o cauză externă: am montat consumatori suplimentari (faruri) sau am echipat cu alte becuri farurile existente peste capacitatea recomandată de producător. În mod normal, la ridicarea turației tensiunea întră în plaja de 13,2-13,8 V dar este un semn că din dorința de a avea un agregat mai spectaculos, am depășit capacitatea de încărcare. Vă recomand să alegeți altă metodă altfel riscați să distrugeți alternatorul (dinamul) și instalația electrică.

La turația nominală, sau hai să spunem maximă, la care utilizăm ATV-ul tensiunea pe bornele bateriei nu trebuie să fie mai mare de 13,8 V indiferent dacă avem conectați consumatori (faruri, etc.) sau nu. Această tensiune asigură funcționarea corectă a consumatorilor de pe utilaj și este exact valoarea necesară unei încărcări între limitele normale pentru baterie (2,2-2,3V pe fiecare element) astfel ca după ce am funcționat o noapte întreagă la lumina farurilor, de dimineață să putem porni fără probleme. Nu se recomandă funcționarea peste acest prag chiar dacă în unele instrucțiuni se regăsește 14,2 V ca valoare maximă la bornele bateriei, funcționarea releului de încărcare nu este suficient de liniară și de precisă pentru a nu ajunge uneori în vecinătatea lui 14,4 V peste care avem siguranța distrugerii bateriei prin supraîncărcare (”bateria fierbe”).

Tot legat de starea instalației electrice trebuie să verificăm dacă există ”pierderi de curent”. Constatăm acest lucru destul de simplu având o baterie bună și fără probleme, fără a avea pornit nimic bateria se descarcă până a doua zi sau după câteva zile, depinde de ”dimensiunea pierderii”.
Diagnosticarea ”scurgerii de curent” se face cu un multimetru pe care l-am setat pentru curent continuu conectat între una dintre bornele bateriei și instalația electrică, celalată bornă râmânând la locul ei (de preferat borna minus). În cazul în care valoarea indicată este diferită de zero înseamnă că avem anumite probleme.
Verificarea se face vizual asupra stării de integritate a cablajelor și bornelor instalației electrice. Orice anomalie: izolație roasă, deformată, apariția oxizilor, etc. trebuie corectată imediat și făcută din nou verificarea cu multimetrul. În cazul în care munca voastră nu dă rezultate sau considerați că sunteți depășiți apelați la un prieten cu mai multe cunoștințe sau cu mai multă răbdare, iar dacă nici așa nu reușiți apelați la un atelier specializat. Abia după aceea vă apucați să cumpărați piese sau componente pe care doar le bănuiți ca fiind defecte ! De foarte multe ori o să constatați că ați dat banii degeaba. Este păcat !

Sper că am fost de folos, iar dacă doriți vă pun un link spre un articol puțin mai amplu dar explicit și clar chiar dacă există în subsidiar un comentariu răutăcios, bateriile cu acid fiind încă preferate din cauza costurilor scăzute articolul este valabil încă pentru mulți ani de acum încolo. http://www.e-automob...terii-auto.html

  • 0

#20 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 25 June 2013 - 08:24 PM

Horia - foarte bune informatiile ! Multumim inca o data. Eu chiar as face un topic separat pentru asta daca vreun moderator este de accord sa copiem acolo postarile legate de noul subiect de pe acest topic.

Legat de experimentele facute pe instalatia electrica a atv-urilor, poti sa iti faci o parere din acest topic: http://atvforum.ro/M...;hl=proiectoare chiar daca Cosmin nu ne-a mai dezvaluit rezultatul sau macar ceva poze cu impresionanta "nocturna". Poate isi aduca aminte si revine smile.gif.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto