Salut Sebastian,
Urgent STOP JOC !!!
Am văzut că ești începător în ale atevismului, nu știu cât de priceput ești în ale mecanicii pentru că defect la prima vedere este semeringul de ulei dintre pompa de apă și carterul motorului (reperul 7 din desen).
desen POMPA APA LINHAI.jpg 52.16KB
40 downloads
Pentru înlocuirea lui se demontează în ordine:
1. se desface șurubul șurubul 4 marcat cu roșu pentru a se scurge lichidul de răcire din sistem;
(să ai grijă de garnitura 10. Dacă se distruge să o cumperi împreună cu restul pieselor)
2. desfaci în ordine racordurile de la și spre motor începând cu cele de cauciuc după care îl desfaci și pe cel metalic (reperul 17 din desen) pentru a putea desface în voie corpul pompei de apă;
3. desfaci și celelalte șuruburi (notate cu 4) și extragi pe rând exact în ordinea în care apar pe desenul ansamblului desfășurat toate componentele având grijă să nu le deteriorezi;
4. ATENȚIE! Copul pompei 6 face separarea între cele două medii umede, carterul motorului prin semeringul (reperul 7-bulit), la demontare o să-ți curgă o mare parte din uleiul din motor și dacă nu o să dai în prealabil scutul jos, o să faci o mare lăcăraie acolo unde lucrezi;
După demontare se verifică:
I. starea semeringului (7);
II. aspectul uleiului, dacă este spumat a intrat apă în carterul motorului ceea ce poate fi o problemă în cazul în care s-a mers mai mulți km în această situație;
III. se verifică semeringul pompei de apă (8);
IV. eventualele urme de ulei în corpul pompei de apă (sub capacul 2) și în circuitul de răcire (în interiorul cotului pompei de apă 17), dacă există, se va spăla circuitul cu un detergent puternic în apă fierbinte după care se clătește cu apă curată de multe ori până la îndepărtarea tuturor resturilor de detergent;
V. starea și jocurile rulmentului (5);
VI. starea rotorului pompei de apă (1);
OBSERVAȚII: în funcție de constatările pe care le faci, o să cumperi toate subansamblurile care nu sunt corespunzătoare, dar recomand să cumperi toate garniturile indiferent dacă tu vei considera că sunt încă bune. La utilizarea celor vechi s-ar putea să ai surprize ! recomand chiar și semeringul pompei de apă (8).
Remontarea se face în sensul invers procedurii inițiale:
a) se reface ansamblul pompei de apă (fără capac) prin respectarea succesiunii și poziției pieselor care vin asamblate cu ajutorul axului rotorului pompei de apă după care se rigidizează cu ajutorul siguranței (9);
se montează corpul pompei de apă pe carterul motorului împreună cu piesa 17 (cotul) fără a se pune vreun șurub, se așează cu grijă astfel ca garniturile 11 și 2x18 să fie la locul lor. Atenție la împerecherea axului pompei de apă cu degajarea din axului pompei de ulei (piesa 1 cu piesa 12);
c) se fixează capacul pompei de apă cu ajutorul a 2 dintre șuruburile capacului (mai puțin șurubul inferior care a fost utilizat la golirea sistemului după care se verifică și strângerea corectă a șuruburilor (19) care fixează cotul pompei (17);
Verificări și punere în stare de funcționare:
A. cu șurubul de golire strâns doar cu mâna, se încarcă circuitul de răcire cu apă chioară de la robinet, cu viteză mică și urmărind în permanență eventualele scurgeri în zona intervenției, mai puțin șurubul de golire și unde vom verifica dacă scurgerile controlate conțin urme de ulei. În cazul în care constatarea este afirmativă se reiau operațiunile de spălare (nu se vor folosi solvenți pe bază de petrol !!!);
B. se golește carterul motorului de uleiul rămas prin scoaterea bușonului dedicat acestui scop. Se urmărește dacă apar urme de lichid de răcire în carter (apă). În mod normal circuitele se contaminează doar dacă ambele semeringuri sunt defecte iar fanta de scurgere din corpul pompei de apă (zona tampon) este obturată. (la tine se pare că nu a fost înfundată, din această cauză aveai ulei sub pompă);
C. se strâng definitiv toate șuruburile circuitului pompei de apă și se verifică toate locurile posibile de pierderi. Dacă lucrurile stau bine se face schimbul de ulei în carterul motorului. (asta dacă nu a fost depistată spumarea uleiului ceea ce a însemnat contaminarea lui cu apă, caz în care se face o spălare cu produse petroliere urmată de o spălare cu un ulei ieftin care se aruncă după care se face schimbul cu uleiul de motor utilizat);
D. se face o probă ”la cald” prin pornirea motorului la relanti după care se lasă până ajunge la temperatura de funcționare (pornirea ventilatoarelor) urmărindu-se în permanență nivelul din vasul de expansiune și eventualele pierderi de lichid de răcire. În mod normal, prin respectarea succesiunii operațiunilor și puțină îndemânare, rezultatele trebuiesc să fie cele mai bune și defectul să fie definitiv îndepărtat.
Am încercat să inserez imagine aici în text, dar ceva n-a mers așa că o pun în atașament iar după ce o descarci vei înțelege mai bine descrierile mele. Spor la treabă!
Nu este ceva excesiv de complicat dar dacă nu ai acea dexteritate și o pricepere minim necesară, mai bine apelează la un prieten care o are sau fie la un mecanic auto că tot se va descurca