Jump to content



Photo

Pierderi Ulei Intre Motor Si Pompa De Apa

Linhai 275

  • This topic is locked This topic is locked
18 replies to this topic

#1 sebaarh

sebaarh

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Husi
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:Linhai 260
  • Numar ATV:vs71SBY

Posted 16 January 2014 - 05:43 PM

Va salut!  Am cumparat saptamana trecuta un Linhai de 275 cm3. Dupa ce am dat cateva ture cu el, aproximativ 4 km am observat cateva picaturi de ulei pe scutul de plastic iar cand m-am uitat sub motor am observat ca pierderea de la imbinarea pompei de apa cu motorul.  Sunt incepator in ale atv-urilor si va rog sa-mi spuneti daca este vb doar de o garnitura scoapta sau este ceva mai grav de genul ca uleiul sa nu ajunga in rampa pentru a face ungerea? mentionez ca atv-ul a stat nefolosit aproximativ un an jumatate.

  Va multumesc anticipat !


  • 0

#2 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 16 January 2014 - 08:45 PM

Salut Sebastian,

Urgent STOP JOC !!!

 

Am văzut că ești începător în ale atevismului, nu știu cât de priceput ești în ale mecanicii pentru că defect la prima vedere este semeringul de ulei dintre pompa de apă și carterul motorului (reperul 7 din desen).

 

Attached File  desen POMPA APA LINHAI.jpg   52.16KB   40 downloads

 

Pentru înlocuirea lui se demontează în ordine:

         1. se desface șurubul șurubul 4 marcat cu roșu pentru a se scurge lichidul de răcire din sistem;

(să ai grijă de garnitura 10. Dacă se distruge să o cumperi împreună cu restul pieselor)

         2.  desfaci în ordine racordurile de la și spre motor începând cu cele de cauciuc după care îl desfaci și pe cel metalic (reperul 17 din desen) pentru a putea desface în voie corpul pompei de apă;

         3. desfaci și celelalte șuruburi (notate cu 4) și extragi pe rând exact în ordinea în care apar pe desenul ansamblului desfășurat toate componentele având grijă să nu le deteriorezi;

          4.  ATENȚIE! Copul pompei 6 face separarea între cele două medii umede, carterul motorului prin semeringul (reperul 7-bulit), la demontare o să-ți curgă o mare parte din uleiul din motor și dacă nu o să dai în prealabil scutul jos, o să faci o mare lăcăraie acolo unde lucrezi;

 

După demontare se verifică:

 I.    starea semeringului (7);

II.    aspectul uleiului, dacă este spumat a intrat apă în carterul motorului ceea ce poate fi o problemă în cazul în care s-a mers mai mulți km în această situație;

III.     se verifică semeringul pompei de apă (8);

IV.     eventualele urme de ulei în corpul pompei de apă (sub capacul 2) și în circuitul de răcire (în interiorul cotului pompei de apă 17), dacă există, se va spăla circuitul cu un detergent puternic în apă fierbinte după care se clătește cu apă curată de multe ori până la îndepărtarea tuturor resturilor de detergent;

V.    starea și jocurile rulmentului (5);

VI.      starea rotorului pompei de apă (1);

 

OBSERVAȚII: în funcție de constatările pe care le faci, o să cumperi toate subansamblurile care nu sunt corespunzătoare, dar recomand să cumperi toate garniturile indiferent dacă tu vei considera că sunt încă bune. La utilizarea celor vechi s-ar putea să ai surprize ! recomand chiar și semeringul pompei de apă (8).

 

Remontarea se face în sensul invers procedurii inițiale:

       a)       se reface ansamblul pompei de apă (fără capac) prin respectarea succesiunii și poziției pieselor care vin asamblate cu ajutorul axului rotorului pompei de apă după care se rigidizează cu ajutorul siguranței (9);

       cool.png       se montează corpul pompei de apă pe carterul motorului împreună cu piesa 17 (cotul) fără a se pune vreun șurub, se așează cu grijă astfel ca garniturile 11 și 2x18 să fie la locul lor. Atenție la împerecherea axului pompei de apă cu degajarea din axului pompei de ulei (piesa 1 cu piesa 12);

       c)       se fixează capacul pompei de apă cu ajutorul a 2 dintre șuruburile capacului (mai puțin șurubul inferior care a fost utilizat la golirea sistemului după care se verifică și strângerea corectă a șuruburilor (19) care fixează cotul pompei (17);

 

Verificări și punere în stare de funcționare:

       A. cu șurubul de golire strâns doar cu mâna, se încarcă circuitul de răcire cu apă chioară de la robinet, cu viteză mică și urmărind în permanență eventualele scurgeri în zona intervenției, mai puțin șurubul de golire și unde vom verifica dacă scurgerile controlate conțin urme de ulei. În cazul în care constatarea este afirmativă se reiau operațiunile de spălare (nu se vor folosi solvenți pe bază de petrol !!!);

       B. se golește carterul motorului de uleiul rămas prin scoaterea bușonului dedicat acestui scop. Se urmărește dacă apar urme de lichid de răcire în carter (apă). În mod normal circuitele se contaminează doar dacă ambele semeringuri sunt defecte iar fanta de scurgere din corpul pompei de apă (zona tampon) este obturată. (la tine se pare că nu a fost înfundată, din această cauză aveai ulei sub pompă);

       C. se strâng definitiv toate șuruburile circuitului pompei de apă și se verifică toate locurile posibile de pierderi. Dacă lucrurile stau bine se face schimbul de ulei în carterul motorului. (asta dacă nu a fost depistată spumarea uleiului ceea ce a însemnat contaminarea lui cu apă, caz în care se face o spălare cu produse petroliere urmată de o spălare cu un ulei ieftin care se aruncă după care se face schimbul cu uleiul de motor utilizat);

       D. se face o probă ”la cald” prin pornirea motorului la relanti după care se lasă până ajunge la temperatura de funcționare (pornirea ventilatoarelor) urmărindu-se în permanență nivelul din vasul de expansiune și eventualele pierderi de lichid de răcire. În mod normal, prin respectarea succesiunii operațiunilor și puțină îndemânare, rezultatele trebuiesc să fie cele mai bune și defectul să fie definitiv îndepărtat.

 

Am încercat să inserez imagine aici în text, dar ceva n-a mers așa că o pun în atașament iar după ce o descarci vei înțelege mai bine descrierile mele. Spor la treabă!

Nu este ceva excesiv de complicat dar dacă nu ai acea dexteritate și o pricepere minim necesară, mai bine apelează la un prieten care o are sau fie la un mecanic auto că tot se va descurca dance.gif


  • 0

#3 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 16 January 2014 - 11:19 PM

Salut Sebastian,

 

Văd că ești tare nerăbdător în a primi ajutor, dar nu citești răspunsurile la subiectul tău. (ai strigat la 5:43PM, ai primit răspuns la 8:45PM iar la 9:08PM îmi trimiți un apel disperat pe mesaj privat că nu vrea nimeni să te ajute) shout.gif

 

Te rog să citești ce am scris în mesajul anterior și lasă în pace reglare culbutori și alte rachete, nu ăștia sunt cauza a ceea ce ai descris tu. Oricum era și este necesară o revizie prealabilă a oricărui ATV SH înainte de a-l mișca din curte și nu cum observ că ai făcut tu, te-ai urcat pe el și blană frate ! Dacă citeai cu atenție din experiențele recente puteai să descoperi cât de costisitor este acest gest, Samy 

http://atvforum.ro/i...ary-300-cc-4x4/  a cheltuit o sumă frumușică din această cauză.

 

Fiind începător este foarte indicat să-ți cauți prin apropiere parteneri cu ceva mai multă experiență de la care să afli o sumedenie de lucruri utile. Nu este de ocolit și forumul cu descrierea multor experiențe pline de învățăminte, dar aici ai nevoie de puține repere prin care să reușești a face distincția dintre maculatură și sfaturile de valoare.

 

Probabil este indicat ca pentru intervenția descrisă de mine să apelezi la cineva care se pricepe iar dacă ai înclinare pentru mecanică să stai pe lângă el, poate se lipește ceva. Oricum cu acest tip de ATV vei avea nevoie good.gif


  • 1

#4 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 17 January 2014 - 07:37 AM

multumesc pt raspuns! Ce inseamna cu acest tip de atv ca voi avea pb, la  275  in special sau cu linhai in general te-ai referit?


  • 0

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 17 January 2014 - 08:10 AM

Linhai este un ATV raport  calitate /pret foarte bun, cu conditia sa ai ceva aptitudini mecanice sa poti interveni acasa sau pe traseu la diferitele probleme care o sa apara.

La un moment dat cineva il compara cu vechiile Dacii. Adica te duce bine ,reparatii mai dese si piese mai ieftine in comparatie cu ATV-urile mai scumpe.

Nu fi dezamagit cu ce ai cumparat ,puteai sa nimeresti mult mai rau.(ATV-uri China facute pe vapor)


  • 0

#6 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 17 January 2014 - 08:08 PM

ms inca o data pentru explicatii. m-ar mai interesa cum constat uzura semeringului, are joc intre inelul interior si axul pe care este fixat? Sorinok zice ca este de vina pompa si ca tb scimbata. Am verificat antigelul si nu are ulei in el iar uleiul nu are apa sau spuma,  chiar tb schimbata pompa de apa?  Am mai observat la roata stg fata ca se invirte greu cu toate ca am verificat si are vaselina, cred ca este dus rulmentul, cum se schimba, este unul singur sau doi, este posibil sa fie ancrasat de la nefolosire si sa-si revina singur cu timpul?


  • 0

#7 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 January 2014 - 11:08 PM

După descrierea făcută de tine sunt încredințat că diagnoza este bună și nu trebuie schimbată pompa (gândește-te că semeringul buclucaș etanșează pe axul pompei și pe carterul motorului, n-are nimic de-a face corpul pompei sau altă componentă a pompei de apă).

Cu diferența de bani de la 66 lei (87) la 214 lei poți să mergi la o crâșmă bună.

 

Răspuns la întrebarea ta: semeringul defect este deformat, are arcul rupt sau prezintă fisurări ale benzii de cauciuc în zonele de contact cu peretele carterului sau cu axul pompei. Oricum eu spun să fi atent la calitatea rulmentului pompei de apă care cu toate că lucrează permanent imersat în ulei poate să aibă jocuri care au și distrus semeringul. Dacă are joc trebuie schimbat de aceea l-am trecut în paranteză, nu este scump și dacă observi cel mai mic joc schimbă-l, dacă nu are nu-l schimba pentru că piesa originală este de obicei mai bună decât cea înlocuitoare.

 

La roata față sunt doi rulmenți care costă fiecare 30 lei. În situația descrisă de tine trebuiesc schimbați.

 

Îmi permit să fac o recomandare. După șovăielile pe care le observ cred că nu prea ai experiență în ale mecanicii, caz în care pentru evitarea pagubelor inutile te sfătuiesc să apelezi pentru început la un prieten care o are sau așa cum am spus într-un post anterior, apelează la un mecanic auto sau și mai bine la unul care depanează motociclete. Stai pe lângă el și îl rogi să-ți explice acolo unde nu înțelegi. Dacă trebuie să-l plătești sau să-l duci la crâșmă ai ceva bani din diferența de piese/pompă completă.

 

Spor la treabă


  • 0

#8 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 18 January 2014 - 07:25 AM

ms mult! o sa fac asa cum mi-ai recomandat.blushing.gif


  • 0

#9 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 18 January 2014 - 12:51 PM

Horia cand am vorbit cu baiatul i-am spus sa verifice si pompa de apa si tot ansablul. De obicei cand sunt probleme acolo, apar mai multe defectiuni. Cum ai spus si tu , cel mai bine este sa duca atv-ul la cineva care se pricepe. Acelasi lucru i-am spus si eu sa verifice garnitura si semeringul, dar seba a inteles imediat ca trebuie schimbata pompa. Asta a inteles el din toata discutia mea cu el pe privat, defapt ai observat ca i-ai spus si tu acelasi lucru aproape de 3 ori.

 

Seba, uite aici toata documentatia necesara pentru repararea pompei, schimarea,etc.

http://atvforum.ro/i...-apa-la-linhai/


  • 0

#10 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 18 January 2014 - 02:04 PM

Am desfacut astazi pompa si cred ca pierderea de ulei se datoreaza garniturii ( 11) , axul nu are jocsi asa cum am mai spus nu s-a amestecat ulei cu antigel si invers, asa ca pompa cred ca este in regula .Partea nasoala este ca am sunat la magazinul de piese si au spus ca chinezii nu mai trimit componente ci doar pompa dea

 apa completa. Cred ca voi cauta o garnitura la dimensiunea acestei sau voi pune silicon pentru etansare. In legatura cu rulmentii stg fata, am desfacut si acolo si am constatat ca este vb de 4 rulmenti care erau rosii, cel care a avut atv-ul sigur nu a stiut ca tb. gresati. Am sunat si doi din ei sunt la pretul de 51 lei iar doi la 30 lei.  

 

   Sorinok, eu nu am av intentia sa supar pe nimeni, doar am cerut o parere in lg cu ce ai zis tu, putea sa fie cum ai zis tu daca era amestecat uleiul cu apa sau invers. daca te-am deranjat imi cer mii de scuze!


  • 0

#11 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 18 January 2014 - 03:29 PM

Sebastian dupa cum vezi fiecare incearca sa te ajute cum poate.

Singurul lucru care ar fi bine sa il faci pentru a respecta acest forum ar fi bine sa ai mai mare grija la gramatica,

adica incearca sa scrii cuvintele intregi si cu litera mare unde este cazul.

                                                                                                                                                                          Multumesc!


  • 0

#12 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 18 January 2014 - 04:52 PM

Seba nu m-ai deranjat deloc din punct de vedere al timpului petrecut in ati raspunde pe privat la ce m-ai intrebat. M-a deranjat modul tau de abordare si de cum ai pus problema pe acest topic dupa ce m-ai apelat pe PM. Ti s-a raspuns de 3-4 ori cu ce ai de facut, apoi ca si cum nu ai inteles nimic, ai luat o fraza rupta din context si ai postat-o aici (legat de ce ti-am spus eu sa faci, dar pe privat). Daca nu ai incredere, cel mai bine apelezi la un mecanic, desi vad ca pana la urma te-ai descurcat in a desface pompa....asa ca bravo!

Nu vreau sa te superi pe mine, dar s-ar putea ca din acesta cauza sa nu te mai ajute nimeni cand ai probleme. De cele mai multe ori sfaturile noastre pot fi si eronate, din cauza ca  ori nu primim suficiente detalii, nu suntem prezenti la fata locului sa vedem exact defectul...adica noi doar presupunem ce ar putea fi stricat. 


  • 0

#13 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 18 January 2014 - 05:29 PM

ok, am priceput si sa stii ca apreciez foarte mult ceea ce faceti pentru noi care suntem incepatori.Numai bine!


  • 0

#14 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 18 January 2014 - 07:20 PM

Salut Sebastian,

 

Am sentimentul că mai trebuiesc să fie aduse niște clarificări:

 

1.       cum ți-ai dat seama că-i vorba despre garnitura de etanșare (11) dintre corpul pompei și carterul motorului ?

          Atenție ! acolo nu se înregistrează de regulă uzuri, ea se deteriorează doar în momentul demontării din cauză că se lipește în timp de cele două corpuri iar la extragere se rupe !

 

2.       eu suspectez în continuare semeringul (7), te rog să-l schimbi;

          De asemenea îmi mențin sfatul de a schimba toate garniturile aferente pompei de apă, inclusiv presetupa de pe circuitul de apă (8);

 

3.       cred că o să găsești cu siguranță orice piesă și  nu doar subansambluri gen pompă de apă, etc.

         

            Mai caută, uite aici niște băieți de treabă care o să te ajute cu siguranță

              http://www.moto4all....8/Pompa apa-302

                                          sau

              http://www.motobom.r...c-si-300-cc.pdf

 


  • 0

#15 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 18 January 2014 - 09:29 PM

Am observat ca acea garnitura joaca un pic iar axul pompei nu avea joc si nici nu am vazut urme de ule mai departe de aceasta, iar locul pe unde se prelingea inainte uleiul este chiar acolo unde este rulmentul, mai exact in apropierea acelei gauri facute in corpul pompei , dar nu am scos inca siguranta si rulmentul sa vad ce este inauntru. Am sunat astazi chiar la Moto4all , ei mi-au spus ca se gaseste doar pompa completa. O sa mai incerc luni la Pieselinhai si la motobom, daca le gasesc sigur ca vreau sa la schimb. O sa scot sigutanta de la pompa sa vad in ce stare este reperul 7, pentru cazul in care nu gasesc separat sau poate se potriveste un semering din acela de la altceva. Ma gandeam sa iau o pompa noua dar acum trebuie sa cumpar cei 4 rulmenti de la roata din fata si nu-mi permit si asta.snitch.gif , deja am mai dat si pe ulei plus placute de frana 200 ....poate luna viitoare,  dar totusi sper sa gasesc acel semering si presetupa. Mersi mult!


  • 0

#16 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 30 January 2014 - 09:02 PM

A fost cum a spus Horia, dar daca tot am umblat am schimbat pe langa semering si presetupa plus rulmentul. Multumesc tuturor!


  • 0

#17 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 31 January 2014 - 12:00 AM

A fost cum a spus Horia, dar daca tot am umblat am schimbat pe langa semering si presetupa plus rulmentul. Multumesc tuturor!

 

thumbsup.gif


  • 0

#18 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 31 January 2014 - 07:52 AM

Ziceai ca ai gasit rosii rulmentii. Nu este suficient sa schimbi doar rulmentii, pentru ca va intra apa iar si vor ruginii si cei noi.

Trebuiesc inlocuiti, mai mult ca sigur, si simerigurile de acolo(vorbesc de versiunea 4x4).

Sunt cate 2 la fiecare roata.

Unul:

http://www.atvrompie...ng-p-17334.html

Celalalt:

http://www.atvrompie...ng-p-16962.html


  • 0

#19 sebaarh71

sebaarh71

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:sebastian
  • Telefon:0766460659
  • Marca ATV:linhai 275

Posted 31 January 2014 - 07:21 PM

Al meu este 2x4 si sunt 4 rumenti pe roata. Problema a fot ca semeringul de pe fuzeta, cel de pe capat avea o deformatie a partii metalice si cred ca pe acolo a intrat apa sau s-a facut condens iar cel care l-a avut nu a gresat. Am indreptat cu surubelnita  acea deformare, am umplut cu vaselina si sper sa nu mai fie probleme. Am folosit o vaselina albastra foarte vascoasa care pe frigul de acum nu permite o  rulare usoara a rotii  dar sper ca in miscare se va incalzi si va deveni mai moale.thumbsup.gif


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto