foarte frumos si util. Din cate am vazut, ai cauciucul pe fata moale. Este din cauza lamei care este foarte grea sau pur si simplu nu este suficient umflat?
adevarat, este din cauza lamei care are o greutate considerabila, bun spirit de observatie
Posted 17 August 2014 - 06:51 PM
foarte frumos si util. Din cate am vazut, ai cauciucul pe fata moale. Este din cauza lamei care este foarte grea sau pur si simplu nu este suficient umflat?
adevarat, este din cauza lamei care are o greutate considerabila, bun spirit de observatie
Posted 17 August 2014 - 11:45 PM
Fi bucuros de greutatea considerabila a lamei de zapada.........la iarna vei vedea cat de importanta este acea "greutate".
Aici se disting lamele adevarate de zapada, fata de cele copiata si facute din tabla in "spatele blocului".
Posted 18 August 2014 - 06:39 AM
Posted 18 August 2014 - 08:03 AM
Iti raspund eu, dupa care o sa completeze pretorian daca prinderea la, lama lui este la fel sau nu.
Ansamblul este format din:
1) Lama propriu zisa,sistemul de ghidare stanga-dreapta,sistem de rabatare cu cele doua arcuri.
2) Bratele lungi de prindere care se prind sub ATV.
3) Placa de prindere de sub ATV.
Placa de prindere 3 este singura care ramane in permanenta pe ATV fiind prinsa undeva la mijloc sub "burta "ATV-ului.
Ansamblul format din pozitiile 1 si 2 sunt prinse in permanenta intre ele .
Bratele se prind cu doua stifturi cu sigurante de placa sub ATV, iar in fata lama se agata de carligul troliului pe care fiecare il are in dotare.(deci trei puncte de prindere)
Toata operatia de montare - demontare ,sub 5 minute.
Posted 18 August 2014 - 10:42 AM
Vin si eu cu niste completari, la mine suportul de lama se fixeaza cu 8 suruburi de sasiu, cate 4 de-o parte si de alta a lui. Eu le dau jos dupa fiecare iarna, pt ca acele suruburi pot incomoda cand treci peste un obstacol (bustean), iar daca ai norocul sa indoi suruburile, sa vezi distractie la demontat suportul de pe sasiu.
Operatiunea de demontare a suportului dureaza cam 20 de minute (sau cateva ore daca indoi suruburile si le tai cu flexul), iar de dat jos lama de pe suport dureaza 1 minut ca nu trebuie facut altceva decat sa scoti un bolt, o siguranta si carligul de troliu.
Cand se pune lama, cel putin suspensia fata trebuie reglata la maxim pe inaltime cu o cheie specaila
cheie-reglaj-suspensie-ta-technix-1517381.jpg 9.26KB 0 downloads
Posted 18 August 2014 - 02:00 PM
Probabil treaba cu reglarea suspensiei dureaza cat montat lama + dat zapada + demontat lama. Exagerez desigur dar daca stai sa reglezi suspensia la fiecare montare/demontare de lama... mai bine pui mana pe lopata.
Posted 18 August 2014 - 05:43 PM
Eu nu umblu la reglajul suspensiei ,cu lama/fara lama.(Yamaha Grizzly)
Se simte ca se lasa un pic fata cand ridic lama dar nimic deranjant .
Consider lama un accesoriu foarte util iarna pentru cine are curtea mai mare.
Posted 18 August 2014 - 07:02 PM
Salut
Pe un CF Moto 500, am o lama de zapada cumparata din net. Daca nu ma insel de la userul Mihaly. Oricum nu asta are importanta.
Ce vroiam sa scot in evidenta este ca sistemul de prindere este suficient de rapid dar cu ceva tiris pe sub atv. Ramine permanent montata doar o placa de cadrul atv-ului, ceea ce este foarte adevarat iti poate crea probleme la treceri peste obstacole (vezi danutlupu). In rest sistemul se prinde clasic cu bolt lung si siguranta.
Nu reglez niciodata suspensia. Asta ca sa nu ma plictisesc si sa pun mina pe lopata. De fapt nici nu cred ca as vrea la cei 200m drum de acces care trebuie sa ii curat din soseaua de acces pina in curte. Ca sa nu mai vorbesc si de curte.
Lama si-a dovedit utilitatea deja in ultimele 2 ierni. Si nu este de firma dar nici probabil facuta in "spatele blocului"
Referitor la sistemul de prindere-montare. Am vazut odat un clip pe youtube in care sistemul port lama (bratul pe care se montaza lama), era montat pe cirligul de remorcare. De ceva vreme incerc sa dau din nou peste acest clip si nu ila mai gasesc. inaca mai sap.
Posted 18 August 2014 - 09:24 PM
Salutare colegi, cu ceva intarziere si foarte putine adaugiri raspund pentru ca deja au facut asta in mare parte
distinsii nostiri colegi, concluzie pe scurt :
- montat/ demontat lama maxim 3 min/operatiune,daca ai suportul deja prins, daca nu se schimba situatia. La mine
fiind originala (brp) suportul e putin mai complex si tot odata mai greu de prins si anume, se prinde si pe sasiu cat si pe brate,
dar o data montat, lama e floare la ureche de prins, are decat 2 bolturi.
Posted 18 August 2014 - 11:04 PM
Posted 25 August 2014 - 08:33 PM
Am reusit de am montat si noua aparatoare de maini, am constatat ca la lama imi lipseste
banda aceea de cauciuc de jos care impiedica proptirea in pierte sau alte obstacole, stie cineva
de unde pot lua acea banda ?
Posted 25 August 2014 - 08:41 PM
Tot pentru un CF Moto 500 ma interesa si pe mine lama de zapada. Va multumesc pentru detalii. O sa bag si eu in "comisie" asest aspect, sa vedem daca se aproba achizitia, sa ma pot juca iarna pe ulita.
referitor la banda de cauciuc, ma interesez si eu. Sper sa iti dau detalii cat de curand.
@cvalro, am vazut si eu clipul acela. Il caut si il adaug aici imediat ce il gasesc.
Edited by pitesti, 25 August 2014 - 08:45 PM.
completare
Posted 25 August 2014 - 08:47 PM
si videoclipul respectiv. De aici incolo este doar navigare pe net. https://www.youtube....h?v=wOMZ-vjKDHQ
Posted 25 August 2014 - 08:55 PM
....da...., pe spate nu-i inteleg utilitatea, dar....fiecare are preferintele lui
Edited by pretorian, 25 August 2014 - 08:55 PM.
Posted 25 August 2014 - 08:57 PM
Cristi .. eu tot nu am inteles, de ce iti trebuie lama de zapada ?
Cel putin Kingul merge si prin zapada, nu ii trebuie drum curatat.
La Bombardier nu e asa ?
LE: Stiu eu raspunsul pentru lama de pe spate: se monteaza doar pe Kinguri ca sa curete drumul sa poata merge in spate Bombele ))
Edited by iusau, 25 August 2014 - 08:58 PM.
Posted 25 August 2014 - 09:07 PM
Iuliu, sincer nu am nevoie de lama, atat bomba cat si hiluxul merg de parca plutesc pe zapada nici nu o simt
acum serios, daca tot am primit-o.... macar sa ma distrez prin curte si cine stie, poate primesc oferte de dezapezire
Posted 25 August 2014 - 09:12 PM
utilitatea pentru montarea pe spate este ca mai usor tragi decat impingi.
- Dezavantaj pentru montaj spate: necesita pompa hidraulica pentru ridicarea si coborarea lamei;
- Avantaj pentru montarea pe fata: ridicarea se face cu troliul, deja existent pe ATV. Deci, cost mai mic al lamei.
Posted 25 August 2014 - 09:26 PM
Lama de zapada o consider foarte utila pentru cine are curtea mai mare si nu doreste sa faca muschi la lopata si nici sa astepte primavara.
@ pretorian si eu am cautat la un moment dat acel cauciuc pana m-am hotarat si am taiat o fasie dintr-un covor sau banda groasa de cauciuc (din acela panzat).
Nu am reusit sa il tai foarte drept profesional dar s-a polizat singur pe beton pana s-a indreptat.
Cred ca il folosesc de vre-o trei ierni si este foarte OK.
Posted 25 August 2014 - 09:33 PM
Da Chrys, sa vad de unde pot face rost de 10 cm/110cm cat are lama, de cumparat se vinde la ml si 1 ml are peste 20 kg
exclus sa dau in jur de 230 lei pe 1 m ca sa folosesc 10 cm.
Posted 25 August 2014 - 09:50 PM
Pe vremuri in fabrici pe jos se foloseau astfel de covoare.
Si eu am gasit o bucata la cineva aruncat prin curte.
Isi mai "pavau "oameni la tara aleile curtilor cu asa ceva.
Sunt cateva idei.