Jump to content



Photo

Can Am 800 Ltd Edition


  • Please log in to reply
185 replies to this topic

#81 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 25 August 2014 - 10:05 PM

Incearca sa cauti prin ateliere auto ... eu am vazut care si-au pus covoare de cauciuc pe langa bancurile de lucru sa nu se crape/indoaie piesele daca le scapa.

Sunt sigur ca si prin alte ateliere s-au gandit oamenii la treaba asta.

 

Apropos de tras vs impins: eu cred ca e mai usor sa impingi decat sa tragi.

Ma gandesc aici la tractiunea spate la autoturisme, la inertia care trece pe puntea spate ( punte care impinge masina ) cand accelerezi etc

Plus ca daca lama e in spatele atv-ului iti trebuie ceva sistem tapan sa o tina jos ca altfel o tragi peste zapada, nu prin zapada.


  • 1

#82 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 25 August 2014 - 10:23 PM

....si se strange intre lama si roti, 


  • 0

#83 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 25 August 2014 - 10:30 PM

Lama prezentata "pe spate"mi se pare o prostie.

Varianta clasica "pe fata" agatata de troliu este foarte buna cu conditia ca ATV-ul sa fie destul de puternic si neaparat 4x4.


  • 0

#84 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 25 August 2014 - 10:33 PM

Sunt de aceeasi parere...thumbsup.gif


  • 0

#85 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 25 August 2014 - 10:54 PM

Cam asa arata operatia de impingere a zapezii.

Attached Files


  • 0

#86 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 25 August 2014 - 10:58 PM

Dupa prima zapada o sa pun si eu  poze cu lama mea, pana  atunci....ne delectam cu ale tale snitch.gif


  • 0

#87 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 25 August 2014 - 11:04 PM

Multumesc , eu imi fac bine treaba cu ea.

Jumatate din zapada din curte o imping in strada iar cealalta jumatate o stivuiesc in gradina. (fac provizii pentru la vara)

Desigur mai sunt necesare cateva retusuri si cu lopata traditionala.


  • 0

#88 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 25 August 2014 - 11:08 PM

Am uitat sa mentionez ca lama este exact cat trotuarul de la stada , asa ca iau trotuarul in lung cu lama oblic spre bucuria tuturor vecinilor.

Ei raman cu zapada curatata ..........eu doar cu bucuria lor.


  • 0

#89 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 25 August 2014 - 11:30 PM

Eu sunt inca la faza cu muschi smile.png.

Inca mai merge.

 

Attached Files


Edited by iusau, 25 August 2014 - 11:34 PM.

  • 0

#90 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 August 2014 - 12:03 AM

Iuliu si tu initial mergeai pe jos pana ai ajuns sa te mecanizezi cumparandu-ti ATV .

Asa si cu muschii ..............cu timpul iti vei lua tot lama de zapada. Singura conditie ar fi sa ai curtea suficient de mare si ..........zapada suficienta.xmas.gif 

 

PS. si iata in ce s-a transformat topicul lui pretorian :

Can Am 800 Ltd Edition..........consultatii despre lama de zapada
  • 0

#91 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 26 August 2014 - 07:40 AM

:) ca sa revenim, eu raman totusi la parerea ca este mai usor sa tragi decat sa impingi. :)

Pentru ca s-a dat exemplul tractiunii autovehiculelor, vin cu doua precizari:

- tractiunea fata este cea care executa "tragerea" masinii, oferind astfel un control optim in conditii alunecoase sau la "catarare"

- tractiunea spate este eficienta numai dupa ce autovehiculul s-a pus in miscare constanta. Pana atunci, trebuie sa depunem eforturi constante pentru pastrarea directiei de deplasare. Dar odata pus pe traiectorie, autovehiculul se comporta mult mai bine si tractiunea spate castiga.

 

Exemplu: punem un sifonier pe un parchet laminat. Cum va fi cel mai usor de urnit din loc? Prin tragere sau impingere? Tot de aceea, cei mai puternici oameni in concursuri, trag dupa ei locomotivele sau camioanele, si nu le imping.

Cred ca ne-ar scoate din dilema un profesor de fizica. Eu nu mai cunosc niciunul, din pacate. 


  • 0

#92 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 26 August 2014 - 09:39 AM

Utilitatea lamei de zapada se simte cind ai o curte mare sau un drum de acces mai lung. Ideea a fost subliniata de mine si Chrys.

Pretorian - daca lama ti-a fost livrata de la un dealer cu siguranta trebuia sa fie si banda de caiciuc. Este o parte importanta la o lama de zapada. 

Daca nu,  cred ca sanse mai ai sa gasesti astfel de cauciuc pe la benzile transportoare (vezi silozuri sau rampele de incarcare de la mina). 

 

Pitesti - nu despre acel sistem ma uitam si inca ma mai uit. Am gasit ceva aici: 

http://www.youtube.c...h?v=ZCGtaN8LzIk

Cit despre utilitatea lamei de zapada in spatele atv-ului nu am o parere buna deloc. 

Si daca vrei o polemica, o putem alipi in topicul meu despre accesorii pentru X8.


  • 0

#93 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 26 August 2014 - 11:45 AM

Dacă tot ne pregătim de iarnă pot să vă arăt o combinație de plug și freză ”așezate strategic” și probabil în locul lor firesc: lama în față și freza în spate.

Combinația asta funcționează așa doar în cazul în care zăpada nu este foarte mare, altfel freza va începe să dea rateuri fapt ce se vede și în exemplul ăsta.

Interesantă este aici și sistemul hidraulic pe care-l folosește cu dibăcie atunci când rămâne blocat.

 

Părerea mea este că pe zăpadă cel mai eficient este un ATV cu șenile balastat pe spate pentru a putea acționa o lamă suficient de mare și productivă sau o freză de zăpadă.

Lama din exemplul pe care l-am găsit este de fapt o lamă care se utilizează de obicei în unghi oblic și cu viteză suficientă pentru degajarea inerțială a zăpezii și aruncarea ei în lateral în acest mod fiind foarte eficientă la o singură trecere (se folosesc pe autostrăzi).


  • 0

#94 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 26 August 2014 - 12:13 PM

... uite aici un exemplu:

dacă avea acea supraînălțare zăpada nu mai trecea uneori peste plug.


  • 0

#95 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 26 August 2014 - 04:41 PM

Horia - combinatia dintre plug si freza este probabil ca individul participa la vreun concurs tehnic de ciudatenii. 

Practic eu consider asa:

1. Lama de zapada ete foarte buna pina la 30-35 cm si este mai rapida.

2. Freza este mult mai eficienta la grosimi mai mari dar este mult mai lenta

Amindoua isi pierd utilitatea daca ramii fara aderenta. Deci probabil un set de senile te ajuta fara discutie.

Cit despre cei din Finlanda - e clar ca baietii sunt foarte tehnici si bine pregatiti. Inclusiv cu marcaje care sa le arate unde este limita drumulu.

 

Setarea suspensiei se face cred mai mult din considerente de garda la sol. Cu cit e mai mare cu atit mai bine.

Sunt destui dealeri care propun sisteme cu "down force" in care poti regla apasarea lamei de zapada. Constructiv sunt complicate, necesita actuatoare hidraulice sau electrice. Consider ca greutatea lamei este suficienta pentru ce ne trebuie noua sa curatam o curte si o bucata de drum.


  • 0

#96 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 26 August 2014 - 05:35 PM

Baieti nu ma deranjeaza transformarea topicului, asa ca,lol.gif  continuati 


  • 0

#97 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 26 August 2014 - 05:56 PM

Ca tot vorbim de lame pentru deszapezire, acestea se cumpara cu tot cu banda de cauciuc de jos sau aceasta se achizitioneaza separat? Sistemul de prindere al benzii de cauciuc exista sau se achizitioneaza si acesta separat?

 

@pretorian, tie ce dimensiuni de banda de cauciuc iti trebuie? Deja am niste resurse si vreau sa intreb la sigur.


  • 0

#98 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 26 August 2014 - 07:16 PM

@pitesti, cand se achizitioneaza lama e cu tot cu banda si prindere, prinderea o am

 si eu, banda imi lipseste.

 Ca dimensiune ar fi : 150cm cu 10 cm, daca ma poti ajuta cu resursele tale, raman recunoscator,

 binenteles ca si platesc. 

   Multumesc


  • 0

#99 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 26 August 2014 - 11:10 PM

Personal din cate am constata greutatea proprie a lamei este factorul cel mai important.

Cum dam de zapada batatorita lama tinde sa se ridice peste acea 'movilita"si atunci intervine criteriul greutatii proprii.

Lama mea cand am cumparat-o nu avea acel cauciuc ,in schimb exista platbanda cu suruburi in care se putea prinde acel cauciuc ,care il consider foarte util.

 

Repet nu consider ca sa fie necesara o interventie la setarea suspensiei fata.

In momentul ridicarii lamei de la sol intr-adevar ca ATV-ul se apleaca un pic in fata dar nu gasesc nimic deranjant in aceasta.

Oricum acea "aplecare"este foarte mica.  


  • 0

#100 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 August 2014 - 03:52 PM

in prima etapa avem urmatoarele dimensiuni: 800 x 120 x 20 cm (lungime * latime * grosime) = 2 buc

 

sunt doar din cauciuc, fara insertie. Este un cauciuc nu extrem de tare. Probabil face  fata la zapada proaspata. Daca este zapada inghetata cred ca ar trebui luata cate putin, nu mult odata. Ziceai ca iti trebuie cu latimea de 10 cm. Astea fiind de 12 cm este posibil sa aiba un coeficient mai mare de elasticitate iar in cazul unui efort mai mare sa existe varianta smulgerii din suruburile de prindere.

 

Saptamana viitoare discutam si de o banda intreaga, cu insertie de panza.

Attached Files


Edited by pitesti, 28 August 2014 - 03:54 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto