Salut Dan!
Din intamplare cunosc putin ATV-ul tau. Acum vre-o 3-4 saptamani am fost cu un prieten pana la Bucecea dupa acest ATV. Vanzatorul care parea destul de sincer si ok la prima vedere stie forte bine sa-l ia pe Nu in brate.
In sfarsit deci am batut cale de 450km x 2 pentru ATV. Ajunsi acolo l-am pornit, l-am probat etc.Din ceea ce am observat pot spune:
-Motorul mergea foarte bine, fara intreruperi tragea foarte bine in toata gama de turatii, nu are batai anormale.
-Martorul EFI se aprindea la punerea contactului si se stingea imediat dupa pornirea motorului, ramanand stins(nu stiu ce s-a mai intamplat intre timp)
-Uzura destul de mare la bucsele bratelor (cred ca e putin umblat la KM) dar e doar o parere
-Uzura mare la bucsile de la portfuzeta dreapta spate.
-Anvelope destul de bune
-Martorul de presiune ulei se aprindea la punerea contactului, si se lumina intermitent dupa pornirea motorului si stabilizarea in ralanti. Martorul se stingea la turatii de peste 2500-2700 rpm, si se reaprindea la ralanti. Nivelul uleiului era bun.
Am scos firul de la senzorul de ulei si martorul nu se mai aprindea, iar la atingerea papucului firului pe o parte metalica martorul se aprindea din nou.
La cum se comporta e putin probabil ca senzorul sa fie defect.
Pe noi ne-a dat inapoi martorul acela de ulei, vazandu-l am sunat un mecanic care ne-a sfatuim sa mai cautam, si asa am facut cale-ntoarsa.
L-am intrebat si pe vanzator despre martor si ne-a spus ca nu l-a observat, sau ca l-ar fi observat dar nu l-a luat in seama etc. gargara, oricum la telefon inainte a zis ca nu are nici o problema...
Intre timp prietenul cu care am fost si-a cumparat un x8 nou, iar cand l-a luat, a intrebat la motoboom despre probleme comune la motoarele de 800. I s-a spus ca la modelele anterioare de X8 ar fi fost o problema cu un 0-ring dintre pompa de ulei si circuitul de ungere, un 0-ring care se uzeaza/rupe si asta ar cauza pierderi de presiune pe circuit.
Acum asa cum a spus si Horia legende sunt multe .
Eu iti recomand sa testezi presiunea, deci sa demontezi senzorul de presiune de ulei, se afla sub carena laterala de pe partea stanga si in locul lui sa pui un manometru analogic(cred ca il gasesti cam la orice service auto, acum depinde pasul si diametrul filetului).
Nu am manual service de X8 dar la CF500 in manual scrie ca la 3000 rpm trebuie sa aiba 1.3-1.7bar.
In legatura cu farurile, eu am cf500-2 si are becuri din fabrica de 55 w, iar cu incarcarea nu are probleme. Daca si la tine incarcarea se situeaza intre 13.8-14.5 in turatie nu este nici o problema.
Dupa ce ai remediat dilema sau problema iti urez spor la bobinat km.
P.S. Lasa-l usor pana te obisnuiesti cu el, ca de la 21 la 62 cai e diferenta mare, in plus mare grija in marsarier ca nu e limitat.