Probleme La Pornire
#1
Posted 08 July 2008 - 02:49 PM
pregatesc masina, pun benzina, pun bateria (eu demontez bateria pt ca sta 1-2 sapt nemiscata),
cuplez alimentarea, pun contact, apas frana, dau de buton pornire .... LINISTE ... nici un zgomot
Verific bateria: am becuri, am claxon deci am tensiune. Verific contactu de la maneta frana ... pare ca merge ... face clickuri
Dau jos bateria ... pun inapoi ... nimic. Similar am patit si cu 2 sapt in urma ... atunci a mers dupa o remontare de baterie.
Merg mai departe ... de la + baterie pleaca unul din cele 3 fire alimentare spre releu ... cred eu ca releu este ala,
are si o siguranta in interior, este alimentat de la baterie pe un fir gros si pleaca 3 fire mai subtiri din el.
Desfac acolo ... mi sa parut ca are contactele cam murdare, dar nu rugina sau altceva ... putin coclite. Siguranta era ok.
Curat cat pot ... dau cu spray de uns (o sa imi iau si un spay contact) ... pun inapoi .... cheie, buton ... liniste
mai f*** ... mai misc de fire ... dau iara ... de 2 ori liniste ... si apoi a treia oara aud un pacait de la device-ul respectiv (eu zic ca e releu, cuplarea releului),
mai dau o cheie ... iara pac ... si inca o cheie si aud zgomotul placut de invartit de motor ... la urmatoarea cheie scotea fum spre marea mea bucurie
Tot week-endu nu am mai avut probleme, a pornit la prima cheie
Ce poate fi? 'device-ul" de acolo de langa baterie, bagat sub scaun, cu siguranta in el, e intradevar releu?
Ar trebui sa il schimb? macar sa am unu de rezerva la mine (unde am atv-ul nici vorba de magazin, pierd un week-end daca nu porneste)?
Ce sa cer ma magazin?
Poate fi de la umezeala? masina sta afara, sub un sopron acoperit, acoperita cu o prelata. Cum sa il protejez?
Ce pot sa ii fac daca mai patesc week-endu viitor?
Merci
#2
Posted 08 July 2008 - 05:46 PM
asta e munca in plus ,degeaba zic eu : eu am lasat linhaiul nepornit o luna si a pornit la sfert .(si iarna si vara testat)
#3
Posted 08 July 2008 - 07:44 PM
#4
Posted 08 July 2008 - 07:59 PM
pregatesc masina, pun benzina, pun bateria (eu demontez bateria pt ca sta 1-2 sapt nemiscata),
cuplez alimentarea, pun contact, apas frana, dau de buton pornire .... LINISTE ... nici un zgomot
Verific bateria: am becuri, am claxon deci am tensiune. Verific contactu de la maneta frana ... pare ca merge ... face clickuri
Dau jos bateria ... pun inapoi ... nimic. Similar am patit si cu 2 sapt in urma ... atunci a mers dupa o remontare de baterie.
Merg mai departe ... de la + baterie pleaca unul din cele 3 fire alimentare spre releu ... cred eu ca releu este ala,
are si o siguranta in interior, este alimentat de la baterie pe un fir gros si pleaca 3 fire mai subtiri din el.
Desfac acolo ... mi sa parut ca are contactele cam murdare, dar nu rugina sau altceva ... putin coclite. Siguranta era ok.
Curat cat pot ... dau cu spray de uns (o sa imi iau si un spay contact) ... pun inapoi .... cheie, buton ... liniste
mai f*** ... mai misc de fire ... dau iara ... de 2 ori liniste ... si apoi a treia oara aud un pacait de la device-ul respectiv (eu zic ca e releu, cuplarea releului),
mai dau o cheie ... iara pac ... si inca o cheie si aud zgomotul placut de invartit de motor ... la urmatoarea cheie scotea fum spre marea mea bucurie
Tot week-endu nu am mai avut probleme, a pornit la prima cheie
Ce poate fi? 'device-ul" de acolo de langa baterie, bagat sub scaun, cu siguranta in el, e intradevar releu?
Ar trebui sa il schimb? macar sa am unu de rezerva la mine (unde am atv-ul nici vorba de magazin, pierd un week-end daca nu porneste)?
Ce sa cer ma magazin?
Poate fi de la umezeala? masina sta afara, sub un sopron acoperit, acoperita cu o prelata. Cum sa il protejez?
Ce pot sa ii fac daca mai patesc week-endu viitor?
Merci
Vezi ca mai era un topic pe aici cu releu de pornire;incearca sa il tii in ulei,eu asa am procedat si nu mai am probleme.La magazin depiese ptr atv ceri releu pornire Linhai;costa intre 60-90 lei
#5
Posted 08 July 2008 - 08:52 PM
#6
Posted 08 July 2008 - 09:11 PM
#7
Posted 09 July 2008 - 09:38 AM
otto_csm, senzoor: iau bateria jos si ca masura de siguranta antifurt. E intradevar incomod de montat/demonat
dexter: care sigurante? este una chiar in releu, aceea este ok, nu e arsa (ca a si pornit ulterior). mai sunt si altele? unde?
kluq, rar: sa il tin scufundat in ulei? ce fel de ulei?
mi-am luat un spray contact, e bun? unde sa dau? scot mufa si il sprayez spre contacte? ajunge si in interior?
#8
Posted 09 July 2008 - 10:30 AM
cuplez alimentarea, pun contact, apas frana, dau de buton pornire .... LINISTE ... nici un zgomot
salutare tuturor aceiasi problema am avut-o si eu aseara fiind grabit am vrut sa plec si jucaria nu a vrut pun contactul prezenta tensiune faruri claxon semnale insa numai butonul de pornire nu vrea s-o ia din loc.. am luat-o pe urma pe fir de la baterie spre capat si am descoperit ca langa baterie este atasat pe cutia ei un releu cred..cel putin are forma unui condensator si cineva mi-a spus sa fac scurt undeva pe circuit sa vad daca porneste, am facut scurt pe acesta si atv-ul a pornit la prima cheie.. impropriu zis cheie ... primul scurt.. eu ma gandesc ca problema ar fii la firele butonului de pornire altceva nu vad ce nu ar putea sa mearga la el.. mai nasol a fost cand am ajuns la benzinarie si a trebuit sa-l pornesc cu aceiasi metoda si acolo astazi ma apuc sa dau jos de pe ghidon consola cu butonul de pornire si sa urmaresc si sa masora firele care vin acolo se poate sa fie vreunu intrerupt ? astept sfaturi opinii pareri idei
va salut,
#9
Posted 09 July 2008 - 11:09 AM
otto_csm, senzoor: iau bateria jos si ca masura de siguranta antifurt. E intradevar incomod de montat/demonat
dexter: care sigurante? este una chiar in releu, aceea este ok, nu e arsa (ca a si pornit ulterior). mai sunt si altele? unde?
kluq, rar: sa il tin scufundat in ulei? ce fel de ulei?
mi-am luat un spray contact, e bun? unde sa dau? scot mufa si il sprayez spre contacte? ajunge si in interior?
Daca tot nu il folosesti atita timp....dai relul jos,il pui intrun borcanel si torni ulei de motor peste el pina depaseste nivelul carcasei;il lasi asa si cind vii il scoti,il lasi sa se scurga ,il stergi si il montezi la loc si ....ar trebui sa fie ok.Spray-ul de contacte nu te prea ajuta aici,ala e bun ptr. contacte oxidate/coclite
#10
Posted 09 July 2008 - 11:15 AM
va salut,
Pai inainte sa te apuci de desfacut ar trebui verificat releul de pornire,care se face f simplu cu un aparat de masura.Daca ai ceva notiuni de electro pot sa-ti explic procedura
#11
Posted 09 July 2008 - 11:20 AM
oricum la mine e clar butonul de la pornire probabil e impuscat pe undeva cablul alta explicatie nu am..e mort mort
pai atunci poti sa-mi spui ca sa stiu exact ce am de facut daca vrei bineinteles, multumesc anticipat
Edited by Dan.ct, 09 July 2008 - 11:20 AM.
#12
Posted 09 July 2008 - 07:51 PM
pai atunci poti sa-mi spui ca sa stiu exact ce am de facut daca vrei bineinteles, multumesc anticipat
Cum ai ajuns la concluzia ca butonul e de vina?
#13
Posted 09 July 2008 - 08:01 PM
#14
Posted 09 July 2008 - 08:13 PM
Tacanitul se aude din releul de pornire care incearca sa se anclanseze dar e intepenit....incearca procedura cu uleiul si o sa vezi ca o sa dea rezultate(dar lasa-l la murat vre-o ora)
#15
Posted 09 July 2008 - 08:49 PM
Attached Files
#16
Posted 10 July 2008 - 07:40 AM
La linhai sunt in total 5 fire (sa ma corecteze cineva daca gresesc, zic din memorie):
1. de la + baterie la borna cu surub a releului (fir gros)
2. de la borna surub releu pleaca sub sa ... unde merge?
3. 4. 5. - inca 3 fire mai subtiri aflate in mufa care intra in releu, parca unu mai gros si doua mai subtirele, dar oricum toate mai subtiri decat firele 1 si 2.
Mufa mai are un loc nefolosit.
In caz de urgenta, intre ce trebe facut scurt ca sa porneasca?
Eu o sa imi iau un releu nou, sa il am la mine (e pacat sa bat drumu si sa nu ma pot cara) si apoi o sa incerc varianta cu uleiul pt releul vechi.
#17
Posted 10 July 2008 - 09:04 AM
E releu de pornire...da nu de Linhai;Ce sa strici!?Uleiul are proprietati electroizolatoare si de lubrefiant.Din cauza condensului sau a constructiei proaste clapeta cu contactele de putere se intepeneste;nu strici nimic...ba din contra!
#18
Posted 10 July 2008 - 09:09 AM
La linhai sunt in total 5 fire (sa ma corecteze cineva daca gresesc, zic din memorie):
1. de la + baterie la borna cu surub a releului (fir gros)
2. de la borna surub releu pleaca sub sa ... unde merge?
3. 4. 5. - inca 3 fire mai subtiri aflate in mufa care intra in releu, parca unu mai gros si doua mai subtirele, dar oricum toate mai subtiri decat firele 1 si 2.
Mufa mai are un loc nefolosit.
In caz de urgenta, intre ce trebe facut scurt ca sa porneasca?
Eu o sa imi iau un releu nou, sa il am la mine (e pacat sa bat drumu si sa nu ma pot cara) si apoi o sa incerc varianta cu uleiul pt releul vechi.
Firul de la pct 2 merge la starter(demaror).In caz de urgeta trebuie facut scurt pe cele doua borne groase de la releu!
#19
Posted 10 July 2008 - 12:25 PM
asa am facut eu siu l-am pornit scurt cu cheia de la rezervor
#20
Posted 10 July 2008 - 12:26 PM