Am si eu probleme cu 2 dintre releele de la CF Moto-ul meu.
1. Releul de pornire
2. Unul din releele de la troliu a rams blocat pe ON - adica imi derula troliul fara ca eu sa actionez eu butonul.
A trebuie sa pun o persoana sa tina apasat pe sensul opus, timp in care am desfacut cablul de alimentarea al troliului.
(sunt 2 relee pentr troliu, unul pentru IN si altul pentru OUT legate oarecum impreuna pentru a se anula reciproc cand sunt actionate)
Sa detaliez.
1. Releul de pornire ("imaginea 2") ("imaginea 3")
Pun contact, apas butonul, releul face click dar electromotorul nu este actionat(nu scoate nici un sunet).
Mi se pare evident ca problema este de la releu.
L-am dat jos si l-am desfacut. Inauntru dezastru. Totul oxidat. Atasez o schema a principiului de functionare.
L-am scufundat in apa tare si s-a curatat foarte frumos. Tot cuprul a revenit la cualoarea initiala.
Dupa cate inteleg eu functionarea este urmatoarea:
- in mod normal, "Piesa 2", find impinsa in sus de "Arcul 2", impinge in sus "Piesa 1" intrerupand contactul dintre cele 2 borne in forma de L.
- cand se pune tensiune intre "Borna comanda 1" si "Borna comanda 2", bobina retrage "Piesa 2" iar "Arcul 1" impinge in jos "Piesa 1" care realizeaza contactul dintre bornele in forma de L ("Bornele L").
Spatiul dintre "Piesa 1" si "Bornele L" este foarte mic. Era acolo destul amizerie pe care am curatat-o cat am putut de bine.
Am masurat cu aparatul de masura continuitatea intre "Bornele L".
Cand nu exista teniune pe "bornele de comanda", normal ca nu exista continuitate intre "Bornele L".
In momentul in care aplic tensiune pe "Bronele de comanda" aparatul indica continuitate intre "Bornele L", deci curentul se poate duce catre electromotor.
Deci pe "masa de montaj" problema pare sa fi fost rezolvata. Am montat inapoi releul, am pus si ceva silicon ca sa previn acumularea de umezeala in interior si l-am instalat pe ATV.
Pun contact, apas butonul si.... exact la fel: click, click, dar elentromotorul nimic.
L-am dat jos inapoi, si l-am masurat din nou. Pare sa fie in regula pe masa, dar cand leg bornele (la baterie si la celalalt fir ,care, din cate inteleg eu schema electrica, merge la electromotor) nu functioneaza.
Nu stiu ce sa concluzionez: sa nu fie oare contactul suficient de curat astfel incat sa conduca suficient curent pana la electromotor?
Am sa mai masor astazi cate ceva poate inteleg mai bine sistemul si am sa revin cu detalii.
2. Releul de la troliu. ("imaginea 1")
L-am dat jos si l-am desfacut foarte usor. Nu este lipit sau sudat. Pur si simplu se deschide ca o cutie de pastile.
Mai greu e la deconectat marea de fire care vin la el. Sunt 2 relee fiecare cu cate 5 fire. A trebuit sa pun eticheta pe fiecare ca sa stiu cum au fost conectate.
Cum spuneam, l-am desfacut si am constatat ca din cauza coroziunii provocate de umezeala se sudase pe pozitia ON.
L-am scufundat in apa tare si s-a curatat ca nou. L-am montat si astept sa ii fac proba.
Nu am facut proba deoarece vreau sa pornesc motorul folosind releul pe care il "depanez" si nu facnd scurt cu patentul intre "Bornele L"
Mentionez ca doar unul din cele 2 relee avea semne de coroziune. Celalalt era ca nou la interior. Nici cel mai mic semn de coroziune.
O sa mai revin cu detalii.
Edited by mmmmmm, 17 July 2009 - 09:38 AM.