Probleme La Pornire
#21
Posted 19 July 2008 - 07:50 PM
iar acum... la joaca
Un weekend perfect pentru toata lumea,
Dan
#22
Posted 19 July 2008 - 09:02 PM
pregatesc masina, pun benzina, pun bateria (eu demontez bateria pt ca sta 1-2 sapt nemiscata),
cuplez alimentarea, pun contact, apas frana, dau de buton pornire .... LINISTE ... nici un zgomot
Verific bateria: am becuri, am claxon deci am tensiune. Verific contactu de la maneta frana ... pare ca merge ... face clickuri
Dau jos bateria ... pun inapoi ... nimic. Similar am patit si cu 2 sapt in urma ... atunci a mers dupa o remontare de baterie.
Merg mai departe ... de la + baterie pleaca unul din cele 3 fire alimentare spre releu ... cred eu ca releu este ala,
are si o siguranta in interior, este alimentat de la baterie pe un fir gros si pleaca 3 fire mai subtiri din el.
Desfac acolo ... mi sa parut ca are contactele cam murdare, dar nu rugina sau altceva ... putin coclite. Siguranta era ok.
Curat cat pot ... dau cu spray de uns (o sa imi iau si un spay contact) ... pun i napoi .... cheie, buton ... liniste
mai f*** ... mai misc de fire ... dau iara ... de 2 ori liniste ... si apoi a treia oara aud un pacait de la device-ul respectiv (eu zic ca e releu, cuplarea releului),
mai dau o cheie ... iara pac ... si inca o cheie si aud zgomotul placut de invartit de motor ... la urmatoarea cheie scotea fum spre marea mea bucurie
Tot week-endu nu am mai avut probleme, a pornit la prima cheie
Ce poate fi? 'device-ul" de acolo de langa baterie, bagat sub scaun, cu siguranta in el, e intradevar releu?
Ar trebui sa il schimb? macar sa am unu de rezerva la mine (unde am atv-ul nici vorba de magazin, pierd un week-end daca nu porneste)?
Ce sa cer ma magazin?
Poate fi de la umezeala? masina sta afara, sub un sopron acoperit, acoperita cu o prelata. Cum sa il protejez?
Ce pot sa ii fac daca mai patesc week-endu viitor?
Merci
Si mie mi sa intamplat tot asa la un honda trx de 300. Tot am cautat hiba si accidental am gasit-o. Clemele care se prin de baterie erau oxidate. cu o surubelnita si envetual cu un smirghel se rezolva
Bafta
#23
Posted 31 July 2008 - 09:05 PM
Attached Files
#24
Posted 01 August 2008 - 12:25 AM
#25
Posted 01 August 2008 - 10:12 AM
#26
Posted 02 August 2008 - 08:35 AM
#27
Posted 02 August 2008 - 09:31 AM
#28
Posted 07 August 2008 - 11:06 PM
#29
Posted 07 August 2008 - 11:53 PM
ai incercat daca merge un releu de linhai. vino cu releu tau si vedem la linhaiu meu daca ar merge unu modificat sa se potriveasca . eu as zice ca merge
#30
Posted 07 August 2008 - 11:56 PM
#31
Posted 08 August 2008 - 09:49 AM
imi spui cand se poate sa vin pe la tine ca eu am luat releul la mine si sunt in cautari, mersi anticipat de ajutor. cat despre dealeri de linhai exista doar atv-maniak pe care ii stiu eu si o sa sun astazi
#32
Posted 08 August 2008 - 07:33 PM
#33
Posted 09 August 2008 - 06:47 PM
#34
Posted 24 October 2008 - 11:59 PM
LA RELEU AI DOUA SURUBURI ,PUNE I CONTACTUL SI APOI ATINGE CU O CHEIE CELE DOUA 'SURBURI' AR TREB. SA MEARGA DACA NU SAR PUTEA SA FIE DE VINA PAPUCI DE LA SIGURANTA DIN FATA ,DACA MERGE CU CHEIA CUM TI AM ZIS INSEAMNA CA TREBUIE SA TI CUMPERI RELU 80 RON]\
#35
Posted 25 October 2008 - 12:04 AM
Problema definitiv rezolvata... de pe data de 9 august...
#36
Posted 14 June 2009 - 03:20 PM
Am uitat sa precizez in mica povestioara recent am schimbat toata instalatia electrica de pe atv, din cauza cablurilor care erau foarte subtiri si nu inspirau incredere sub nici o forma. Ca principal motiv a fost momentul in care am pus noua baterie si am dat sa-l pornesc s-a lasat cu fum.. si s-a topit masa de la bobina de inductie
#37
Posted 14 June 2009 - 09:35 PM
#38
Posted 14 June 2009 - 09:45 PM
Revin cu intrebarea de baza, care poate fi cauza cand un releu de pornire nu mai functioneaza corect ? defectiunea lui ca piesa sau probleme cu instalatia electrica?
Edited by Dan.ct, 14 June 2009 - 09:51 PM.
#39
Posted 15 June 2009 - 08:16 PM
Untitled_1.jpg 939.62KB 362 downloads
2009_061500032.jpg 774.18KB 309 downloads
In al doilea caz, acum ceva timp am folosit ca releu de pornire unul de linhai, cand il montez pe atv se aude un mic click si nici vorba de pornit atv-ul.. I-am facut o proba acasa cu un transformator pe cei 2 papuci insemnati in imagine si se aude un pacanit sanatos, ca si cum ar cupla si ar functiona perfect, in realitate pe atv nu se mai intampla asta(bateria nu este descarcata in mod sigur) decat daca il lovesc undeva in partea de jos. Am facut acelasi test si cu releul de mai sus insa el pare mort de-a binelea si nu scoate nici un sunet. Cum am scris si in imagine si din ce am mai citit si pe internet "B"-ul se leaga la baterie iar "M"-ul la motor am sa verific data viitoare legaturile sa fie facute cum trebuie stiu sigur ca asa au fost si pana acum insa ma voi asigura urmatoarea data. Sper sa mearga..
untitled_2.jpg 143.63KB 266 downloads
Daca stie cineva ce mai pot sa fac in cazul de fata.. mentionez ca atv-ul a stat si prin 2 service-uri iar "meseriasii" de-acolo nu prea i-au dat de cap (au dat vina pe piese). Multumesc anticipat pentru ajutor. O seara buna tuturor!
Edited by Dan.ct, 15 June 2009 - 08:19 PM.
#40
Posted 17 July 2009 - 09:30 AM
1. Releul de pornire
2. Unul din releele de la troliu a rams blocat pe ON - adica imi derula troliul fara ca eu sa actionez eu butonul.
A trebuie sa pun o persoana sa tina apasat pe sensul opus, timp in care am desfacut cablul de alimentarea al troliului.
(sunt 2 relee pentr troliu, unul pentru IN si altul pentru OUT legate oarecum impreuna pentru a se anula reciproc cand sunt actionate)
Sa detaliez.
1. Releul de pornire ("imaginea 2") ("imaginea 3")
Pun contact, apas butonul, releul face click dar electromotorul nu este actionat(nu scoate nici un sunet).
Mi se pare evident ca problema este de la releu.
L-am dat jos si l-am desfacut. Inauntru dezastru. Totul oxidat. Atasez o schema a principiului de functionare.
L-am scufundat in apa tare si s-a curatat foarte frumos. Tot cuprul a revenit la cualoarea initiala.
Dupa cate inteleg eu functionarea este urmatoarea:
- in mod normal, "Piesa 2", find impinsa in sus de "Arcul 2", impinge in sus "Piesa 1" intrerupand contactul dintre cele 2 borne in forma de L.
- cand se pune tensiune intre "Borna comanda 1" si "Borna comanda 2", bobina retrage "Piesa 2" iar "Arcul 1" impinge in jos "Piesa 1" care realizeaza contactul dintre bornele in forma de L ("Bornele L").
Spatiul dintre "Piesa 1" si "Bornele L" este foarte mic. Era acolo destul amizerie pe care am curatat-o cat am putut de bine.
Am masurat cu aparatul de masura continuitatea intre "Bornele L".
Cand nu exista teniune pe "bornele de comanda", normal ca nu exista continuitate intre "Bornele L".
In momentul in care aplic tensiune pe "Bronele de comanda" aparatul indica continuitate intre "Bornele L", deci curentul se poate duce catre electromotor.
Deci pe "masa de montaj" problema pare sa fi fost rezolvata. Am montat inapoi releul, am pus si ceva silicon ca sa previn acumularea de umezeala in interior si l-am instalat pe ATV.
Pun contact, apas butonul si.... exact la fel: click, click, dar elentromotorul nimic.
L-am dat jos inapoi, si l-am masurat din nou. Pare sa fie in regula pe masa, dar cand leg bornele (la baterie si la celalalt fir ,care, din cate inteleg eu schema electrica, merge la electromotor) nu functioneaza.
Nu stiu ce sa concluzionez: sa nu fie oare contactul suficient de curat astfel incat sa conduca suficient curent pana la electromotor?
Am sa mai masor astazi cate ceva poate inteleg mai bine sistemul si am sa revin cu detalii.
2. Releul de la troliu. ("imaginea 1")
L-am dat jos si l-am desfacut foarte usor. Nu este lipit sau sudat. Pur si simplu se deschide ca o cutie de pastile.
Mai greu e la deconectat marea de fire care vin la el. Sunt 2 relee fiecare cu cate 5 fire. A trebuit sa pun eticheta pe fiecare ca sa stiu cum au fost conectate.
Cum spuneam, l-am desfacut si am constatat ca din cauza coroziunii provocate de umezeala se sudase pe pozitia ON.
L-am scufundat in apa tare si s-a curatat ca nou. L-am montat si astept sa ii fac proba.
Nu am facut proba deoarece vreau sa pornesc motorul folosind releul pe care il "depanez" si nu facnd scurt cu patentul intre "Bornele L"
Mentionez ca doar unul din cele 2 relee avea semne de coroziune. Celalalt era ca nou la interior. Nici cel mai mic semn de coroziune.
O sa mai revin cu detalii.
Attached Files
Edited by mmmmmm, 17 July 2009 - 09:38 AM.