Am "gustat" noul Linhai, m-am urcat pe el, m-am plimbat putin cu el, mi-am format o parere - superficiala deocamdata. Trebuie sa precizez, modelul de serie poate fi putin diferit, dar in linii mari acesta este.
Ce sa noutati sa va spun... copiat dupa Polaris, mai mult sau mai putin reusit.
- Incep cu motorul: 2 motoare de 275, puse in V la 90 de grade, acelasi motoare, aceleasi carburatoare, aceleasi CDI-uri (am scris bine, are cate un CDI pentru fiecare cilindru) ca si la Linhai-ul Worker 300. Alt filtru de aer, mai mare, normal, in schimb foarte prost pozitionat. Accesul la filtru sau la busonul radiatorului se face scotand capacul carenei fata, dar in prealabil trebuie demontat gratarul portbagajului. 6 suruburi... 2 tobe de esapament, montate stanga-dreapta. Are un sunet frumos, de V-Twin, si au disparut mare parte din vibratii, bineinteles.
- Transmisia redesenata, un ambreiaj mai mare - si speram mai performant, apare ca si la unele ATV-uri "de firma" frana pe cardan, dar doar frana auxiliara de parcare (mecanica, pe cablu) este pe acest disc montat pe cardan. Un lucru bun, multe firme mari au renuntat la ea, e bine ca se foloseste numai la parcare. Grupul fata redesenat, apare si grupul spate, ambele au diferential, din pacate neblocabil. Planetarele sunt identice cu cele de la modelele mai vechi.
- Amortizoarele - double A-arm (nu stiu cum sa traduc, 2 bascule in forma de A

) fata si spate, sistem McPherson, din pacate fara reglaje. Pe cat asteptam suspensia independenta pe spate, pe atat m-a dezamagit faptul ca nu se poate regla. Nu l-am testat in teren, dar cel putin pe asfalt la o pornire mai brusca se lasa mult pe spate, iar la o franare mai dura se ridica foarte mult. Apare si o bara anti-ruliu, normala pentru suspensiile spate independente, dar bieletele ei sunt destul de prost concepute, apar torsiuni mari in ele, fiind montate putin oblic. Mi-e greu sa explic, trebuie sa vedeti ca sa intelegeti ce vreau sa spun.
- Faruri redesenate, destul de puternice, apare in sfarsit si farul montat pe ghidon. Comanda electrica pentru cuplarea 4x4, bord electronic, priza de bricheta (foarte utila pentru GPS sau alte gadget-uri). Bull-bar redesenat, la fel si gratarele portbagajelor. Suportul pe care se monteaza troliul este pozitionat destul de prost, mult prea sus.
Ca impresie de prima intalnire - buna, dar se putea si mai bine. Este destul de greu, vireaza mult mai greu, suspensia spate lasa putin de dorit. manevrabilitatea greoaie se explica si prin greutate (350 kg). Oricum este un pas inainte.
01.JPG 199.8KB
409 downloads
02.JPG 180.38KB
392 downloads
03.JPG 151.13KB
397 downloads
04.JPG 119.51KB
288 downloads
05.JPG 142.93KB
309 downloads
06.JPG 102KB
379 downloads
Edited by Armadilo, 17 December 2006 - 12:48 AM.