Probleme Incarcare Baterie Suzuki Kingquad
#1
Postat 16 iunie 2013 - 07:05
Am un Suzuki King Quad de 700 care nu imi incarca bateria.
Co motorul pornit, la relanti, daca masor bateria are aproximativ 12.5 V. Daca turez motorul ajunge la 12.6-12.8 V, cand las din nou in relanti masoara intre 12.4 si 12.6 V.
Daca merg cu ATV-ul cateva ore simt cum motorul nu mai are putere, aproape moare motorul...nu mai sta la relanti...dupa ce pun bateria la incarcat pe redresor totul e OK pana se descarca din nou.
Nu am masurat niciodata cat incarca in mod normal un KingQuad. Imi poate spune cineva cat ar trebui sa incarce cand turez motorul ?
Exista vreun releu de incarcare compatibil cu cel de Kingquad, mai ieftin ? Cel de KQ e destul de scump si nu stiu sigur daca de la el este problema.
Multumiri in avans!
#2
Postat 16 iunie 2013 - 10:57
Problema ar consta acolo infaptul ca firele ce conduc curent de la releul de incarcare la baterie se oxideaza si pierd din conductivitate.
Citez dintr-un post mai vechi:
<<Am elucidat problema!
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect! >>
Kingul de 700 trebuie sa incarce intre 13.5-15V la 5000 r/min, conform manualului.
Mai multe detalii gasesti aici: http://atvforum.ro/P...u....html&st=20
#3
Postat 17 iunie 2013 - 09:40
Problema ar consta acolo infaptul ca firele ce conduc curent de la releul de incarcare la baterie se oxideaza si pierd din conductivitate.
Citez dintr-un post mai vechi:
<<Am elucidat problema!
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect! >>
Kingul de 700 trebuie sa incarce intre 13.5-15V la 5000 r/min, conform manualului.
Mai multe detalii gasesti aici: http://atvforum.ro/P...u....html&st=20
E de ajuns sa tragi un fir de la firul negru la masa . Firul suplimentar se cositoreste pe cel original si capatul de masa se echipeaza cu o mufa de cupru cu firul cositorit pe ea. E testat de mine si cu rezultate mult mai bune ! Cu cat reuseam sa fac firul mai scurt cu atat crestea tensiunea de incarcare. Masa se poate face pe motor la unul din susurburile de pe capacul de carter.
#4
Postat 18 iunie 2013 - 06:47
#5
Postat 20 iunie 2013 - 03:37
Am tras firele respective, atat plus cat si minus, iar acum la relanti imi incarca 13.5 - 13.6 V. Urmeaza sa dau o tura mai lunga cu el sa vad daca totul ramane in regula.
Mersi tuturor pentru sugestii!
#6
Postat 20 iunie 2013 - 04:00
Am tras firele respective, atat plus cat si minus, iar acum la relanti imi incarca 13.5 - 13.6 V. Urmeaza sa dau o tura mai lunga cu el sa vad daca totul ramane in regula.
Mersi tuturor pentru sugestii!
Sau da jos carenele si ia fiecare fir in parte si fiecare mufa si curata-le, exista posibilitatea sa nu faca contact undeva - si astfel iti fura curent , nemaiavand putere sa incarce bateria.
Nu te speria - e problema generala la Suzuki, daca se poate numi problema...
Daca il lasi o saptamana cu bornele puse pe baterie...o mai gasesti in starea in care ai lasat-o?
#7
Postat 20 iunie 2013 - 06:31
#8
Postat 20 iunie 2013 - 10:13
Cosmin, serios acuma, ai dat un sfat bun omului, la fel au facut si altii, omul a revenit cu alte info si cu rezultatele sfaturilor.... chiar nu-ti inteleg atitudinea de data asta.
Eu cred ca faci parte din cei care au avut norocul sa primeasca sfaturi pe forum is printre cei care dau mai departe sfaturi altora incepatori la randul lor.
Nyrocatv.com e intradevar un forum foarte cuprinzator si activ. Mie de exemplu nu mi-a mers site-ul lor o vreme buna, altii nu vorbesc engleza suficient, dar mai important pentru mine cel putin este faptul ca primesc si ofer sfaturi unor oameni cu care m-as putea chiar intalni odata pe melagurile noastre, oameni care traiesc o viata asemanatoare mie ...
#9
Postat 20 iunie 2013 - 10:47
#10
Postat 21 iunie 2013 - 08:25
eu dupa ce am rezolvat problema am postat, am spus ca am tras firele respective si imi incarca 13.5-13.6V la relantiu....ce altceva sa mai spun in plus? deocamdata doar asta am facut, si am mai masurat in diferite puncte de pe instalatie sa vad daca am piederi de curent....si nu aveam
#11
Postat 21 iunie 2013 - 09:19
#12
Postat 21 iunie 2013 - 05:49
Daca iti incarca 13.5 ... esti in carti, ai o mana slaba intradevar dar poti intra in joc - in manual limita inferioara este de 13.5 V.
Iti rescriu de mai sus:
<< Daca il lasi o saptamana cu bornele puse pe baterie...o mai gasesti in starea in care ai lasat-o? >>
Deci, daca lasi atv-ul oprit o saptamana cu bateria montata, conectata si incarcata - dupa o saptamana e tot incarcata bateria sau se descarca ?
Daca se descarca atunci, tot de mai sus: <<Sau da jos carenele si ia fiecare fir in parte si fiecare mufa si curata-le, exista posibilitatea sa nu faca contact undeva - si astfel iti fura curent , nemaiavand putere sa incarce bateria.>>.
Pe final o incurajare, ati ghicit - tot de mai sus : << Nu te speria ... >>
Hai bafta si sa ne spui ce ai rezolvat !
#13
Postat 21 iunie 2013 - 10:55
Eu am 13.5V la relantiu....
#14
Postat 22 iunie 2013 - 09:29
Eu am 13.5V la relantiu....
Ai dreptate, 13.5V e limita inferioara la 5000 rot/min.
Tie cat iti incarca la 5000 rot/min ?
Referitor la intrebarile de mai sus- cum stai ?
#15
Postat 22 iunie 2013 - 01:48
ATV-ul meu nu are turometru....cum as putea vedea cate ture am, altfel decat dupa ureche ?
#16
Postat 23 iunie 2013 - 11:22
ATV-ul meu nu are turometru....cum as putea vedea cate ture am, altfel decat dupa ureche ?
Nu prea ai cum decat asa dupa ureche - tureaza-l mai tare dar nu chiar pana la limitare. Ideea e sa te incadrezi in interval pe tot regimul de turatii.
#17
Postat 24 iunie 2013 - 06:53
plaja ideala la incarcare este de minim 13,2 v la relanti si maxim 14,4 v in ture, daca trece de 14,4 se "fierbe" batería si pica urgent.
#18
Postat 25 iunie 2013 - 11:18
#19
Postat 25 iunie 2013 - 02:30
Am citit cele scrise aici despre baterii, întreținerea și încărcarea lor și pentru că este vorba despre bateriile de acumulatori cu plumb (bioxid de plumb și acid sulfuric) pe care cred că le cunosc destul de bine, pot să dau o mână de ajutor în clarificarea lucrurilor.
Funcționarea corectă a bateriei este condiționată de două lucruri: starea ei și starea instalației la care este conectată.
Starea bateriei este concretizată prin câțiva parametrii critici care o definesc: tensiunea la borne și densitatea electrolitului.
Pentru un utilizator obișnuit cum suntem noi este la îndemână să măsurăm tensiunea la borne și care trebuie să aibă valoarea de 12,7 V pentru o baterie încărcată, 12,2 V pentru o baterie încărcată și în stare tehnică bună aflată în sarcină (fără încărcare și farurile aprinse) și 11,8V pentru o baterie încărcată și în stare tehnică bună dar aflată sarcină excesivă (fără încărcare și acționând troliul). Aceste valori se pot lesne constata cu puțină pricepere și îndemânare obișnuită, nu trebuie să fi doctor în baterii !
O altă metodă dar puțin mai tehnică este cea a măsurării densității electrolitului. Densitatea electrolitului are valoarea de 1,28 kg/dm3 pentru o baterie încărcată, 1,2 pentru o baterie aflată la jumătatea capacității și aproximativ 1,1 kg/dm3 pentru o ”baterie moartă”. La bateriile noastre, de capacități mai mici, cantitatea de electrolit pentru un element este destul de mică iar extragerea lui cu o pipetă înzestrată cu un densimetru gradat este de multe ori anevoioasă, iar dacă pipeta este una de capacitate mai mare va fi imposibil de măsurat din cauza insuficienței cantității de acid extrase pentru asigurarea flotabilității sondei. Există și alte scule pentru măsurat desitatea lichidelor dar care nu cred că sunt la îndemâna noastră astfel că dacă dorim o diagnoză ”adâncă” este util un atelier specializat.
Acum despre instalația la care este conectată bateria, instalația ATV-ului sau una a unei mașini (sunt similare). Expresii de genul: pentru Suzuki tensiunea este ... sau pentru CF MOTO este ... nu pot decât să amuze. TENSIUNEA PE O BATERIE ȘI COMPORTAREA EI ESTE IDENTICĂ INDIFERENT DE TIPUL SCULEI !!!
În exploatarea obișnuită sunt frecvente situațiile în care avem anumite deranjamente care duc la funcționarea defectuoasă a bateriei sau chiar produc distrugerea ei.
Luând un exemplu des întâlnit în care avem o baterie bună dar ea ”nu se încarcă” vom verifica valoarea tensiunii pe bornele bateriei în următoarea configurație: motorul pornit la relanti fără un alt consumator conectat (faruri, etc.). Valoarea tensiunii la borne va avea valoarea de aprox. 12,8 V atunci când ”nu se încarcă” și valori mai mari atunci când alternatorul sau dinamul încarcă dar insuficient.
O lămurire este necesară, unele modele sunt echipate cu dinam care furnizează direct tensiune continuă și modele echipate cu alternator care au nevoie de o punte redresoare. Configrația specifică fiecărui producător poate să aibă anumite particularități, dar principial toate instalațiile electrice de încărcare sunt la fel. Există o tensiune de excitație produsă de așa zisul releu de încărcare (uneori controler) care controlează tensiunea de ieșire, implicit curentul debitat de dinam sau alternator. Dar hai că intrăm prea în detaliu și se pierde sensul inițial.
Revenind la fraza anterioară divagației despre alternatoare și dinamuri, valoarea tensiunii la bornele bateriei trebuie să fie cuprinsă între limitele 13,2-13,8V indiferent de starea de relanti sau de turație nominală (verificarea turației cu stroboscopul regăsită aici ca și condiție de măsurare corectă nu este necesară ! Este soră cu expresia referitoare la tensiuni diferite pe scule diferite, astea sunt iarăși povești).
Acum să băgăm în sarcină bateria având motorul pornit.
La relanti vom conecta faza lungă și vom observa că tensiunea începe să scadă față de ”valoarea în gol”, dar nu are voie să scadă sub 13,2 V !!!
Dacă ajunge sub această valoare se pare că alternatorul (dinamul) nu reușete să facă față curentului suplimentar, ceea ce înseamnă că este defect sau releul de încărcare (controlerul) este la rândul lui defect sau în cel mai fericit caz identificăm o cauză externă: am montat consumatori suplimentari (faruri) sau am echipat cu alte becuri farurile existente peste capacitatea recomandată de producător. În mod normal, la ridicarea turației tensiunea întră în plaja de 13,2-13,8 V dar este un semn că din dorința de a avea un agregat mai spectaculos, am depășit capacitatea de încărcare. Vă recomand să alegeți altă metodă altfel riscați să distrugeți alternatorul (dinamul) și instalația electrică.
La turația nominală, sau hai să spunem maximă, la care utilizăm ATV-ul tensiunea pe bornele bateriei nu trebuie să fie mai mare de 13,8 V indiferent dacă avem conectați consumatori (faruri, etc.) sau nu. Această tensiune asigură funcționarea corectă a consumatorilor de pe utilaj și este exact valoarea necesară unei încărcări între limitele normale pentru baterie (2,2-2,3V pe fiecare element) astfel ca după ce am funcționat o noapte întreagă la lumina farurilor, de dimineață să putem porni fără probleme. Nu se recomandă funcționarea peste acest prag chiar dacă în unele instrucțiuni se regăsește 14,2 V ca valoare maximă la bornele bateriei, funcționarea releului de încărcare nu este suficient de liniară și de precisă pentru a nu ajunge uneori în vecinătatea lui 14,4 V peste care avem siguranța distrugerii bateriei prin supraîncărcare (”bateria fierbe”).
Tot legat de starea instalației electrice trebuie să verificăm dacă există ”pierderi de curent”. Constatăm acest lucru destul de simplu având o baterie bună și fără probleme, fără a avea pornit nimic bateria se descarcă până a doua zi sau după câteva zile, depinde de ”dimensiunea pierderii”.
Diagnosticarea ”scurgerii de curent” se face cu un multimetru pe care l-am setat pentru curent continuu conectat între una dintre bornele bateriei și instalația electrică, celalată bornă râmânând la locul ei (de preferat borna minus). În cazul în care valoarea indicată este diferită de zero înseamnă că avem anumite probleme.
Verificarea se face vizual asupra stării de integritate a cablajelor și bornelor instalației electrice. Orice anomalie: izolație roasă, deformată, apariția oxizilor, etc. trebuie corectată imediat și făcută din nou verificarea cu multimetrul. În cazul în care munca voastră nu dă rezultate sau considerați că sunteți depășiți apelați la un prieten cu mai multe cunoștințe sau cu mai multă răbdare, iar dacă nici așa nu reușiți apelați la un atelier specializat. Abia după aceea vă apucați să cumpărați piese sau componente pe care doar le bănuiți ca fiind defecte ! De foarte multe ori o să constatați că ați dat banii degeaba. Este păcat !
Sper că am fost de folos, iar dacă doriți vă pun un link spre un articol puțin mai amplu dar explicit și clar chiar dacă există în subsidiar un comentariu răutăcios, bateriile cu acid fiind încă preferate din cauza costurilor scăzute articolul este valabil încă pentru mulți ani de acum încolo. http://www.e-automob...terii-auto.html
#20
Postat 25 iunie 2013 - 08:24
Legat de experimentele facute pe instalatia electrica a atv-urilor, poti sa iti faci o parere din acest topic: http://atvforum.ro/M...;hl=proiectoare chiar daca Cosmin nu ne-a mai dezvaluit rezultatul sau macar ceva poze cu impresionanta "nocturna". Poate isi aduca aminte si revine .