Jump to content



Photo

Remorca In Categoria B ...


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#21 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 07 November 2014 - 01:42 AM

Foarte interesanta discutia,si educativa.

 

Aceeasi problema imi faceam si eu in urma cu catva ani ,nenumarate probleme de imperecheri de masini tragatoare cu diferitele remorci, platforme auto si rulote toate ducandu-ma la nesfarsite calcule raportate la legislatia rutiera.

In cele din urma ajungeam sa omor masina mica sa tractez rulota deoarece cu masina de teren pe care o aveam  depaseam greutatea admisa.

Aveam permis cat. A,B si C. dar nu ma ajutau in privinta diferitelor obiecte cu roti care trebuiau tractate.

 

Rezolvarea dupa parerea mea este simpla : MANA PE CARTE cum am facut si eu si am dat pentru cat E.

 

Astfel in prezent am A, BE si CE cu care ma incadrez in cam orice varianta de situatie in afara de autobuze si tramvaie care nu m-au interesat.

 

Acum ca parere personala :este oare chiar asa de greu sa invatam un pic sa putem obtine categorie corespunzatoare nevoilor noastre ?

Categoria de permis obtinuta prin ceva efort (invatatura +cheltuiala) este valabila oricum pe durata vietii in cazul in care nu facem prostii prea grave.

De ce noi ca baieti sa ne rezumam la banala cat. B pe care o au mai toate fetele si sa nu aratam ca suntem in stare de mai mult ?

In fond pe acest forum consider ca suntem toti pasionati de vehiculele cu roti si nu numai de ATV-uri ,chiar daca aceasta este directia acestui Forum.

 

Nu mi-o luati in nume de rau dar aceasta este parerea mea care scuteste multa bataie de cap.


  • 0

#22 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 07 November 2014 - 11:22 AM

Nu este vorba doar de invatat, ca daca era doar de invatat as fi avut probabil si cat tramvaie. Dar este o investitie de cca 500 euro, care pentru mine de ex, este inutila. Nu posed si nici nu am prieteni cu camioane.
Iar, din moment ce legea permite chiar nu are nici un rost sa blochez 500 euro doar ca sa tractez Atv-ul odata pe luna. Pentru mine C+E este cum este pentru tine D, pur si simplu nu imi trebuie.
iar cu fortatul masinii, o fi ea mica(1,5 tone) dar are 180cp care sunt mai mult decat suficienti pentri remorca.

Edited by samy., 07 November 2014 - 11:23 AM.

  • 0

#23 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 07 November 2014 - 01:35 PM

Nu contest ca este o investitie, dar eu privesc aceasta investitie ca unica pentru toata intinderea vietii.

Dupa cum am am mai spus nu fac referire doar la faptul de a tracta o remorca cu un ATV suit pe ea ,ci la multitudinea de remorci care le putem tracta pentru a ne usura activitatile zilnice. (remorci mici/mari,platforme de transport auto,rulote,etc )

Este parerea mea personala si nu ma supar daca nu sunteti de aceeasi parere.

 

PS. Eu nici nu am remorca de transport ATV deoarece am norocul sa imi incapa in duba si am reusit sa rezolv problema simplu.

      Am reusit sa sui in duba chiar doua ATV-uri unul dupa altul ,dar au fost amandoua Yamaha Grizzly care sunt cunoscute ca fiind scurte.


  • 1

#24 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 07 November 2014 - 03:58 PM

Si cu 2 atv nu cumva ai depasit mma a dubei?
:D
  • 0

#25 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 07 November 2014 - 04:12 PM

Snorkle.gif

 

hysterical.gif


  • 0

#26 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 07 November 2014 - 10:30 PM

Si cu 2 atv nu cumva ai depasit mma a dubei?
biggrin.png

Sigur nu am depasit deoarece Mercedesul meu Sprinter XXL este varianta cea mai mare in lungime (7,5m) si inaltime (3m) ceea ce reduce semnificativ sarcina utila dar tot raman 1100Kg care pot fi transportate in conditii legale. In mod sigur cele doua ATV-uri nu aveau cum sa aiba aceasta greutate.


  • 0

#27 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 08 November 2014 - 01:02 PM

Era in spirit de gluma.
  • 1

#28 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 08 November 2014 - 04:47 PM

Salut

Ca sa nu va mai bateti capul si sa "sariti" din topic.

Marius tocmai este fericit posesor de CF X8. 

Si asa se rezolva simplu cu o remorca 250 x 125 cm de 750 kg sarcina, fara sistem de frinare.

Elegant si fara bataie de cap thumbsup.gif


  • 0

#29 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 09 November 2014 - 11:55 AM

Sigur nu am depasit deoarece Mercedesul meu Sprinter XXL este varianta cea mai mare in lungime (7,5m) si inaltime (3m) ceea ce reduce semnificativ sarcina utila dar tot raman 1100Kg care pot fi transportate in conditii legale. In mod sigur cele doua ATV-uri nu aveau cum sa aiba aceasta greutate.

smile.png

 

dar totusi daca ati fost 3 pers de 150 kg fiecare, rezervorul plin la sprinter, rezervoarele pline la atv, ceva bagaje...450+100+600+30   hi hi cred ca puteai fi peste


Edited by samy., 09 November 2014 - 11:55 AM.

  • 0

#30 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 09 November 2014 - 11:12 PM

Nu este chiar asa slab Sprinterul ,ar fi rezistat si apoi daca ma suparam agatam si platforma de transport auto dupa el si il faceam un "trenulet" de 13 m lungime. Pe care mai puneam 2100 Kg. thumbsup.gif


  • 0

#31 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 10 November 2014 - 08:44 AM

Stiu, stiu. Frate-miu a lucrat pe un sprinter xl 318, punea pe el si 2500kg marfa din Franta in Ro.


  • 0

#32 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 November 2014 - 10:23 AM

Este bun modelul 318 motor de 3000ccm/180cp ,.....din pacate eu am doar modelul 315 motor 2200ccm/150cp.


  • 0

#33 corad0

corad0

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:corado
  • Telefon:xxx
  • Marca ATV:sper CF MOTO CFORCE 550
  • Numar ATV:B550MUD

Posted 13 November 2014 - 08:55 PM

Am citit punctele postate pe pagina 1, dar sincer nu am prea inteles, nu vreau sa par batut in cap, poate ma poate lamuri cineva cu dubiul pe care il am. Ideea e in felul urmator: vreau sa achizitionez 2 ATVuri si anume CF Moto X8 EPS si CF Moto C Force 550 EPS. X8 cantareste 387 kg si C Force 550 cantareste 340 kg. As vrea sa iau o remorca pe care sa incapa ambele ATVuri. Intrebarea mea este: ma incadrez la categoria B de permis in configuratia asta? Remorca ar fi urmatoarea:

 

 http://www.remorciro...4&product_id=43

 

Din specificatii si dimensiuni, CRED ca ar incapea ambele ATVuri incarcate pe latimea remorcii. Dimensiunea utila pe latime este de 1600 mm (ampatamentul (distanta dintre roti) ATVurilor este de 1490 mm).

ATVurile cantaresc 727 kg cumulate, deci incarcatura nu depasteste masa maxima admisa de 750 kg (daca adaugi si greutatea remorcii (aprox 100 kg) depasesc masa totala autorizata sad.png In cazul in care te opreste politia sau te cantareste RARu, e amenda contraventionala sau e penal?)  exista vreo posibilitate sa pot conduce configuratia aceasta doar cu categoria B de permis? Mi se pare absurd sa dai examen pentru alta categorie de permis pentru o diferenta de 20-50 kg...(si mai ales ca iesirile o sa aiba loc o data de 2 ori pe luna...)


Edited by corad0, 13 November 2014 - 09:05 PM.

  • 0

#34 corad0

corad0

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:corado
  • Telefon:xxx
  • Marca ATV:sper CF MOTO CFORCE 550
  • Numar ATV:B550MUD

Posted 13 November 2014 - 09:14 PM

De fapt se depaseste cu vreo 70-100 de kg greutatea totala a remorcii incarcata cu ATVuri...oricum si asa mi se pare infim...dar vreau sa stiu exact daca e vreo posibiltate de transport a celor 2 ATVuri doar cu permis categoria B si/sau daca chiar ma opreste politia...se merita amenda (fiind contraventionala) sau intra la penal?...


Edited by corad0, 13 November 2014 - 09:14 PM.

  • 0

#35 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 13 November 2014 - 09:38 PM

Pentru categoria B trebuie sa indeplinesti una din conditiile de mai jos:

 

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;


  • 0

#36 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 13 November 2014 - 10:18 PM

Sper ca postarea colegului pitesti ,mai ales la punctul 3. te-a lamurit. Adica poti sa iti iei o remorca MMA ceva mai mare.

 

Nu doresc sa incurajez nerespectarea legilor dar in practica este destul de mica probabilitatea de a fi cantarit cu o remorca de 750Kg.

Oricum dupa cum ai observat si singur vei depasi sarcina maxima utila autorizata a remorcii data de producator.

 

Ca parere personala depasirea greutatii mai sus mentionate nu o consider problema cea mai mare ,

ci probabilitatea ca incarcand doua "obiecte" voluminoase una in fata axei iar alta in spatele axei "pe coada" impreuna cu depasirea greutatii

sa nu iti intre la un moment dat "IN BALANS" care este de fapt cea mai mare si grava problema care se poate intampla unui ansamblu vehicul+remorca ,care de cele mai multe ori poate avea consecinte deosebit de grave.

 

PS. depasirea cu 70-100 de Kg mentionata de tine nu este chiar putin in cazul prezentat de tine .

Este o depasire cu 15-20% a greutatii utile autorizate care este destul de mult.


  • 0

#37 corad0

corad0

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:corado
  • Telefon:xxx
  • Marca ATV:sper CF MOTO CFORCE 550
  • Numar ATV:B550MUD

Posted 13 November 2014 - 10:59 PM

Exact cum ma gandeam...va multumesc pentru raspuns!

Atasez o poza cu ceea ce mi-as dori...(ca sa fii in "graficul legii"  ar trebui o remorca cu MMA mai mare de 750 kg...ceea ce implica niste minusuri...pretul mult mai ridicat si dimensiunea remorcii, mai greu de manevrat si de parcat (e si mai lunga si mai lata etc...) sincer n-as fi vrut o ditamai platforma dupa mine...sad.png ....cat despre balans..probabil in cazuri exceptionale, virari bruste gen testul elanului pe care chiar n-am de gand sa le fac cu remorca dupa mine tongue.png...nu am de gand sa depasesc 80 km/h cu remorca atasata..pe drum drept, iar in curbe incet si cu atentie, mai ales ca nu e dotata cu sistem de franare..

 

Remorca din poza cred ca e cam aceasi dimensiune cu cea pe care am postat-o si mai sus...(sub rotile din spate din cate vad ATVurile au puse cate un palet..probabil ca depasesc un pic latimea utila a platformei...

 

http://www.remorciro...4&product_id=43

Attached Files


Edited by corad0, 13 November 2014 - 11:06 PM.

  • 0

#38 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 14 November 2014 - 12:35 AM

Salut Corado,

 

Mai aduc și eu, dacă mai era nevoie, câteva argumente spunând că nu este atât de periculoasă încălcarea legislației cât este de importantă siguranța ta și a celor din jur. Despre încadrarea în categorie cred că nu se pune problema, dar te întreb cu ce mașină vrei să tragi toată șandramaua formată din remorcă și două ATV-uri ?

Dacă alegi varianta de 750 kg. fără frână ar fi bine măcar ca mașina să fie suficient de mare pentru a putea avea omologată acea greutate remorcabilă (fără frânare) și înscrisă în CIV, deci o mașină cu o greutate (nu MMA) de la cel puțin 1500kg. în sus. Am spus asta deoarece o să vezi, dacă faci încercarea, că o remorcă fără frânare va avea tendința permanentă să te împingă și singurul tău ajutor este masivitatea mașinii în care te afli ajutată de un motor mai musculos.

Îți spun toate astea din experiențele trăite atunci când n-am respectat încadrarea în limitele de greutate legale, când am fost ”lacom”, încercând să duc mai mult decât normalul situației și să ști că nu m-am simțit foarte confortabil conștient fiind că în caz de urgență nu prea am șanse să opresc. Din păcate și din această cauză am avut în timp și câteva evenimente soldate de fiecare dată cu pagube care chiar nu știu dacă au făcut să merite exagerările cu încărcatul nesăbuit.

Recomandarea mea este să tragi după tine o remorcă ce dispune de sistem de frânare și să mai fie și funcțional pentru că socoteala ta cu cele 727 kg. este greșită după informațiile mele un CF X8 are în mod real 403 kg. (cu ulei în motor și rezervorul de benzină plin), ei dau oficial fix 400 pentru a se încadra în categoria motociclurilor, iar un CFORCE 550 are 365 kg., deci este vorba din start de aproximativ 780 kg. doar încărcătura !

Alegerea îți aparține, dar fă-o în cunoștință de cauză.


  • 0

#39 corad0

corad0

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:corado
  • Telefon:xxx
  • Marca ATV:sper CF MOTO CFORCE 550
  • Numar ATV:B550MUD

Posted 14 November 2014 - 01:00 AM

Multumesc Horia pentru raspuns! Postarile tale indiferent de topic sunt binevenite mai ales ca ai experienta in domeniul ATV smile.png

"Locomotiva" pentru cele 2 ATVuri ar fi un Porsche Cayenne 2011 (si Turbo daca mai conteaza tongue.png) deci in materie de potenta de remorcare, masivitate (cantareste putin peste 2 tone), stabilitate si franare  cred ca ar fi suficient, am luat-o pe asta in calcul (e masina fratelui meu si al 2-lea ATV vreau sa fie al lui (X8), inca incerc sa il conving si pe el sa isi ia, tocmai pentru a avea un camarad de breasla)...nu mi-ar placea sa ma duc de unul singur pe coclauri cu ATVul...Eu imi doresc acel 550 (am inteles ca apare luna urmatoare, e ceva mai ieftin (pt buzunarul meu)...si chiar imi face cu ochiul designul), in fine dezbatem subiectul asta pe alt topic cand va fi cazul smile.png Imi pare rau de evenimentele neplacute prin care ai trecut si ca ai avut si pagube, dar...din experiente de genul acesta inveti. Ma bucur ca m-ai corectat in legatura cu greutatea pentru ca eu nu am luat in calcul uleiul din motor si combustibilul (am copiat statisticile de greutate direct de pe site-ul unui furnizor de ATVuri de la noi..nici prin gand nu mi-au trecut ulterioare "ingreunari". Intradevar mi-ai dat de gandit, probabil pana la urma vom recurge la 2 remorci (daca nu gasim o solutie plauzibila si "SAFE") , una pentru fiecare ATV, chiar nu doresc sa pun in pericol siguranta mea sau a celor din jur si nici vreo cearta cu legea nu caut...

 

Multumesc inca o data pentru info! 


Edited by corad0, 14 November 2014 - 01:08 AM.

  • 0

#40 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 14 November 2014 - 01:08 AM

Incerc sa expun ideea mea mai concret.

Te inteleg ca nu doresti sa ai o "ditamai remorca" dupa tine

 

O remorca de ex. 750 daca o incarci cu nisip ceva peste greutate si compensezi cu marirea presiunii in roti o poti folosi pe distante scurte fara probleme.

 

Situatia se schimba in exemplul din poza atasata de tine presupunand aceeasi greutate ca si al nisipului deoarece in acest caz centrul degreutate va fi mult mai ridicat.

 

Treaba cu balansul te rog sa o tratezi cu multa seriozitate ,ti-o spun din proprie experienta.

In primul caz trageam cu un Ford Mondeo de 1500Kg greutate proprie o rulota de 1100Kg cu o axa ,pe care cu greu am reusit sa sa inlatur la timp acel balans la timp.

Am considerat masina prea usoara in raport cu rulota.

In al doi-lea caz trageam cu un Touareg de 2500 Kg greutate proprie aceeasi rulota de 1100Kg intrand din nou in acel balans.

Repetand cu o masina mult mai grea acelasi lucru am fost surprins sa constat acelasi lucru.

 

Concluzie: Rulota are centrul de greutate ridicat asemanator cu remorca cu doua ATV-uri.

"BALANSUL"ESTE FOARTE PARSIV, adica circuli fara probleme pe drum drept si in viraje cu viteza mare sau mica fara nici o problema si fara nici un simptom prealabil.

Problema in ambele cazuri mentionate de mine dupa ce circuli fericit si sigur pe tine ,indraznesti sa faci o depasire pe linie dreapta cu acel ansamblu ,totul OK ,iar problema apare brusc in momentul replierii pe bada ta de mers, intrand in acel BALANS. Acesta il anihilezi prin actionarea franei, incetinirea vitezei progresiv pana la oprirea acelui "tangaj"lateral.

 

PS. Remorcile cu doua axe sunt mult mai stabile la drum ,mai scumpe dar mai greu de manevrat pe loc.

 

Sper ca nu te-am plictisit cu postarea mea. Deciziile iti apartin in exclusivitate.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto