Procedura Detarare Remorca
#1
Posted 25 November 2015 - 09:01 AM
Vin in fata voastra cu o intrebare scurta care ar necesita niste raspunsuri concise.
M-ar interesa care este procedura de a detara o remorca inmatriculata/sau inca nu, atata timp cat ea este trecuta in acte de 750 si as vrea sa o "reduc" la 600 kg.
O parte din legislatie am citit, la RAR am fost, si atata timp cat inca va intreb aici, e clar ca totul e vag pana acum. Ca sa va dau un exemplu: cei de la RAR au zis ca numai daca le duc o placuta de la producator care sa ateste ca exista remorci si de kg mai putine dar cu aceleasi dimensiuni. (imposibil)
Ca urmare rog pe cei ce au facut asta sau cei care stiu cum se face (dar cu argumente solide) sa descrie putin metoda.
Va multumesc anticipat!
Ps: spaga toti stim sa dam insa nu vreau sa dublez valoarea posibilei remorci.
#2
Posted 25 November 2015 - 10:31 AM
Se pare că informațiile primite de la RAR sunt corecte.
Am căutat și eu și am aflat o serie de lucruri care se cam potrivesc la ceea ce ai scris și tu, astfel că doar producătorul te poate ajuta.
Cum ?
Dacă a omologat aceeași remorcă și pentru greutatea care te interesează pe tine, el îți poate trimite la solicitarea expresă cu descrierea scopului, etc. etc. , documentele însoțitoare (cele de omologare) și o nouă plăcuță cu datele de identificare pentru noua tară.
Am aflat și de ce.
În România, din păcate a fost necesară modificarea legislației privind omologarea, astfel că a devenit foarte restrictivă în urma constatării că în perioada 2007 - 2011, proprietarii a 3.612 de camioane le-au modificat greutatea, iar posesorii a 687 de microbuze le-au transformat în autoturisme prin detarare și încadrare în alte categorii. A fost la vremea respectivă un mare scandal când un astfel de vehicul a fost implicat într-un accident în Ungaria și s-a descoperit tărășenia care era de fapt o mare exagerare de încadrare pentru a nu plăti taxele cuvenite pentru capacitatea reală de transport. Dar culmea, până prin 2012 când s-a modificat legislația, aceste detarări se făceau legal din cauza unor mici portițe descoperite de neobosita minte o românului care caută mereu să înșele de parcă acesta-i scopul vieții sale. De atunci … așa că uită de șpagă Silviu.
În schimb, se fac detarări legale destul de ușor în Germania sau Olanda. Condiția este ca achiziția să fie făcută acolo. Durata am înțeles că ar fi de 2-3 zile. Nu cunosc însă detalii.
#3
Posted 25 November 2015 - 11:13 AM
Lucrurile care nu ma lasa sa dau spaga e constiinta (mai e ceva de ea) si faptul ca i-as creste pretul. Acuma placuta de la producator clar ca nu am nici o sansa, detarare in alta tara iarasi nu.
O sa mai astept ceva idei/sfaturi/stiri, daca nu, nu ramane decat sa caut cu franare pana in 1100 kg. Ca o remorca de 2.5m/1.20m nu gasesc de 600 kg
#4
Posted 25 November 2015 - 12:04 PM
Și pentru că România este țara tuturor posibilităților, și nu America, nu te contrazic. Probabil că ai putea să obții o ”detarare ilegală cu acte în regulă” !!! Ea ar fi valabilă ca și acele permise emise la Pitești, până la primul incident.
A propos, știi în ce județ a fost înmatriculată mașina implicată în accidentul din Ungaria ? În AG !
Minciuna are totuși picioare șubrede.
Cât despre o altă metodă de ocolire a legislației rutiere n-am auzit încă, dar nu dispera, românul este inventiv când este vorba de astfel de fente. Mai întreabă.
#5
Posted 25 November 2015 - 09:12 PM
Salut Silviu
In principiu cu ce te ajuta aceasta procedura de detara a remorcii.
Mu stiu personal, sa existe diferente de taxe. si la altceva nu ma pot gindi.
Diferenta de 750 - 600 daca se refleca in taxe, mi se pare prea mare daraua ca sa rezolv ocaua.
#6
Posted 25 November 2015 - 09:59 PM
#7
Posted 25 November 2015 - 10:26 PM
Ceea ce imi spui imi intareste ideea ca in Ro, RAR e stat in stat.
Inca nu mi-e clar daca ai trecut in certificat 2 variante de greutate functie de sistemul de frinare.
Pentru mine ori e lae , ori balaie - adica ori fara sistem de frinare=600kg ori cu sistem de frinare= 1100 kg.
In concluzie mma de 750 este intr-adevar interpretabil.
O intrebare de copil curios:
MMA din discutie este pe certificatul remorcii sau al masinii care tracteaza?
#8
Posted 25 November 2015 - 10:41 PM
Mma-ul remorcii este pe certificatul de inmatriculare a remorcii. In momentul de fata nu prea exista remorca peste 2 m cu o mma mai mica de 750 kg.
Si atunci concluzionand cele mai sus, ca sa circuli legal cu acest autoturism trebuie sa am dupa mine o remorca sub 600 kg ca si mma fara frana sau pana in 1100 kg daca are franare.
In momentul de fata foarte foarte multe autoturime circula cu remorci de 750 iar capacitatea de tractiune a autoturismului iti garantez ca nu au atat. Merg la risc. Eu, vreau sa evit asta.
Si sa nu se inteleaga gresit, problema nu as intampina-o la cantar ci la orice oprire de orice agent care se uita la certificatele masinii si remorcii si o sa vada ca nu bat.
O remorca cu mma de 750 ce are o pană in ea tot de 750 este.
Edited by dr.crinel, 25 November 2015 - 10:43 PM.
#9
Posted 25 November 2015 - 11:39 PM
crinel are perfecta dreptate, ca sa fii conform prevederilor legale in regula trebuie respectate cele de mai sus indiferent daca este remorca goala sau plina.
Si eu am inteles ca in strainatate detararea este o operatie mult mai simpla.
Chiar a fost recent cineva la mine cu o remorca cumparata din Spania zic eu imensa ,dimensiunea cutiei fara protap fiind de 3,8m si latimea de 1,7m plus rotile care ieseau in afara. Nu mai spun ca avea coviltir din prelata inalt de 2 m de la podea ,cu o singura axa si "enormitatea"asta era incadrata la ...........750 de Kg cu sistem de franare.
In concluzie crinel in mod legal o putea tracta, .......sa nu spun ca un pic fortat reusea sa si bage masina lui in aceasta remorca.
Asta este legislatia in Romania........
#10
Posted 25 November 2015 - 11:52 PM
Sintetizand cele scrise as avea nevoie de una din cele 4 variante, avand in vedere dimensiunile minime de 240 cm/120 cm:
1. Remorca cu mma 600 kg mono ax fara frana
2. Remorca cu mma 750 kg mono ax cu frana
3. Remorca cu mma 600 kg dublu ax fara frana
4. Remorca cu mma 750 kg dublu ax cu frana.
Unele suna fortat insa asta e situatia si eu as vrea sa ma adaptez.
Ordinea in care sunt aranjate este si ordinea preferintelor mele, insa si pretul e in factor decisiv.
#11
Posted 26 November 2015 - 12:26 AM
Stiu eu una de 750 cu doua axe fara sistem de franare ,marca Boro, dimensiuni de 2500/1350 ,roti in afara, care vine in tara in luna decembrie.
Contacteaza-ma daca te intereseaza.
#12
Posted 26 November 2015 - 02:39 AM
pe la bulgari te-ai interesat ? Zic si eu ..
#13
Posted 26 November 2015 - 07:58 AM
Când văd mașini cu număr de Bulgaria sau cu volanul pe stânga ...
#14
Posted 26 November 2015 - 08:41 AM
La bulgari nu m-am interesat pentru ca imi este departe. Ca dau pe drum aproape jumate din valoarea ei.
Horia, nu iti plac cele cu volan pe stanga? Ca eu alea le prefer
#15
Posted 26 November 2015 - 10:14 AM
crinel, m-am gandit in sensul : daca ai fi interesat si sa mai fie si timpul pana la venire suficient, la o reomologare la alta greutate inca in tara de provenienta.
Nu stiu sigur daca este si realizabila. Remorca va veni oricum in tara.
#16
Posted 26 November 2015 - 10:21 AM
Am inteles acum, multumesc pentru intentie! Insa ma tem ca o sa complicam lucrurile.
Am sa mai trimit niste mailuri la parcuri de remorci/trailer si daca nu primesc raspunsuri stiu ce am de facut: mma de 750 cu franare (din cate stiu o astefel de remorca detii si tu), iar cu nr de axe voi vedea in functie de buget, pentru ca sunt superioare si ca pret cele cu doua axe.
Ca urmare: totusi daca exista cineva care a detarat de curand o remorca (de noua sau sh) inca sunt curios cum
#17
Posted 26 November 2015 - 02:35 PM
Ca sa complic putin lucrurile in talon nou nu mai este trecuta capacitatea de tractare cu si fara dispozitiv de franare ci doar Masa Maxima Tehnica Autorizata care este suma dintre MMA a autoturismului si MMA a unei remorci cu franare, adica 1815 + 1100 = 2915.
Intr-adevar in carte sunt trecute acele valori cu si fara franare insa la prezentarea documentelor la nenea Police Man ii dai certificatul, ca nu prea tine nimeni si cartea la ei.
Of Romanie interpretabila mai esti
Attached Files
#18
Posted 26 November 2015 - 03:10 PM
Stiam treaba asta si multi conteaza pe ea ,cum si anvelopele, nu sunt trecute in talonul nou.
Dar......doamne fereste de un accident .....lucrurile se pot complica .
#19
Posted 26 November 2015 - 03:30 PM
Conform talon, tu respecti greutatea. Cred ca poti merge linistit cu o remorca usoara de maxim 750kg. Ma rog, linistit e un fel de a spune...
#20
Posted 26 November 2015 - 03:52 PM
Marius ,te contrazic nu conteaza greutatea reala deoarece politistul in trafic nu are posibilitatea de cantarire.
Conteaza doar greutatea din acte MMA adica ca si cum ar fi incarcata la capacitate maxima.
Cantarele care se folosesc la cantarirea masinilor mari ( TIR) au doar scopul de a nu se depasi MMA.