Jump to content



Photo

Cf Moto - Ul Meu (450 L - Camuflaj)


  • This topic is locked This topic is locked
120 replies to this topic

#61 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 07 October 2016 - 09:30 PM

Nu am luat atv-ul de la Atvrom...

Edit pitesti: Dorin, am modificat eu putin. Te rog sa nu te superi.

Edited by pitesti, 08 October 2016 - 10:00 AM.
Prietenii stiu de ce. Pe restul ii rog doar sa ma inteleaga.

  • 0

#62 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 08 October 2016 - 08:48 PM

Merge si asa Pitesti,nu-i panică,nu ma supar asa degeaba...daca se simte cineva ofensat care lucreaza/colaboreaza cu atv room ii transmit sa nu pună la suflet😁 este strict parerea mea...si a altora😁.

Astazi am facut revizia si am anulat si limitarea de pe acceleratie...Sunt foarte incantat de rezultat,motorul duduie ca un nebun,sprintul e grozav acum,a meritat asteptarea ca sa zic asa.
 
  • 0

#63 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 October 2016 - 07:36 AM

Pana la 1.000 km sa il consideri tot limitat. Nu il forta prea rau in turatii sau viteze ametitoare. Inca mai are de facut luciu la componente si o sa mai scoata ceva pilitura prin uleiuri. Abia apoi poti sa ii dai gaz cu galeata. :)
  • 0

#64 carp

carp

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Adrian
  • Telefon:0744294424
  • Marca ATV:CF moto 450L 2016

Posted 11 October 2016 - 07:06 AM

Carp tu la cati km ai scos/anulat limitatorul?(ma refer la piciorușul ala de 1 cm de pe acceleratie)
Unii colegi spun ca dupa revizia de 1000 de km,altii l-au scoa dupa prima revizie la 250 de km(de altfel dealer-ul de la care l-am cumparat mi-a spus ca il pot scoate dupa prima revizie.

La 500 km.


  • 0

#65 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 08 November 2016 - 12:28 AM

Salutare tuturor!
Din cauza problemelor pe care unii dintre noi le-au intampinat cu logarea pe forum,nu am mai postat nimic despre atv-ul meu.
In ultima luna de cand nu am mai intrat aici i-am facut prima revizie.Cu aceasta ocazie l-am delimitat si am iesit de 3-4 ori cu el fix dupa ploile ce nu ne-au ocolit toata luna octombrie.
Ma declar multumit de achizitia făcută,merita fiecare banut.
Nu m-a lasat pe nicaieri la greu, a trecut cu brio peste toate obstacolele intalnite pe traseu,noroi,apa,bolovani,etc...motorul trage foarte bine,iar sunetul facut de toba stock e pe masura👌Duduie de rasuna toata padurea😬
Mai dificil este atunci cand il speli,dupa ce l-am mocirlit zdravan,am curatat la el o ora si jumatate...foarte greu se curata frunzele si toate crengutele adunate pe sub toate aparatorile,scuturile si cadru.
Mai jos pun cateva poze,facute pe parcurs pe unde am intalnit cate un peisaj frumos de prin padurile din jurul Ramnicului.Poze cu portiuni din traseu care m-au solicitat la maxim nu am pentru ca din pacate nu mi-am permis inca o camera video sport care sa ma ajute sa imortalizez momentele importante dintr-o plimbare ,gen Go Pro😢.

Attached Files


  • 1

#66 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,621 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 08 November 2016 - 12:32 AM

Frumos, ce camuflaj perfect, nici ca se vede noroiul.......


  • 0

#67 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 08 November 2016 - 12:40 AM

Daca atv-ul e "tencuit" cu noroi se vede de la distanta chiar si asa vopsit camuflaj,dar daca e murdar de praf sau putin noroi nu se baga de seama,caz in care il pot spala doar superficial si arata ca nou.
  • 0

#68 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 28 November 2016 - 01:41 AM

Salutare!
Astazi am avut parte de cateva "pățanii" pe care vreau sa le impartasesc si cu voi,in ideea in care poate nu ati avut o experienta similara si va veti lua masuri sa patiti ca mine.
Duminica mi-am facut un obicei in a iesi cu atv-ul la plimbare ori de cate ori imi permite vremea si timpul liber...asa ca astazi avand la dispozitie si timp si vreme buna am urcat atv-ul in remorca si am pornit spre Plesesti(un sat pe langa Ramnicu Sarat ce are multe iesiri spre padure).
Desi stiam ca e recomandat sa verifici inainte sa iesi cu atv-ul nivelul de ulei,antigel,lichid de frana...nu am verificat niciodata de cand am luat atv-ul(de vreo 2 luni si circa 350 de km),"m-am culcat pe o ureche" ca inca e nou.
Aveam la mine doar niste sigurante de rezerva,un chit de pana,un briceag,10 m de funie,un pachet de servetele nazale si 2 sticle de apa la 0,5 l,pe jumatate goale,ramase in mini-portbagajul Cf-ului meu de la alte iesiri.
Ma pun in miscare spre padure destul de tarziu,pe la14:00.Pana debarc atv-ul,schimb hainele,incalzesc motorul,se face elegant 14:30 si pornesc spre padure.
Ma duc pe ceva trasee cunoscute...si din dorinta de a descoperi zone noi incep sa ma abat pe carari neabordate pana atunci...Da-i la stanga,da-i la dreapta pe tot felul de poteci la un moment dat in timp ce urcam in mare viteza o panta,cand imi arunc(nu stiu de ce) un ochi in spate...ȘOC ȘI GROAZA! O pâcla de fum groasa si lunga...ma gandesc o fractiune de secunda ca prostul ca poate nu este de la mine😂,dar rapid imi revin si imi dau seama ca nu mai este nimeni prin preajma...pe loc nu scotea fum...ii dau 2 sprituri si surprinzator nu scoate fum deloc🤔
In capul meu incep sa apara tot felul de banuieli...s-o fi spart vreun segment...o fi crapat ceva pe la supape...plec de acolo si ma opresc pe primul loc drept cat de cat sa verific uleiul.
Desfac joja si constat cu stupoare ca abia daca aveam 1mm de ulei pe joja...Devin deja destul de ingrijorat pentru ca nu aveam ulei de rezerva la mine si pentru ca ma ingrijora halul in care a scos fum pe acea portiune de urcare,asa ca m-am hotarat ca cel mai bine este o iau inapoi spre sat.(si de aici incep peripetiile mele)
Acum din cand in cand imi mai aruncam privirea in spate sa vad daca scoate fum...nu scotea...pana cand apare prima panta,o abordez cu destula viteza sa nu pierd demarajul si cand ma uit in spate,o dâra de fum lunga de cativa zeci de metri...imi spun in gand ca in ritmul asta pana in sat sigur raman fara ulei si o sa stric mai tare motorul.
In timp ce aprind o tigara imi vine ideea sa sun la mecanicul de la servisul unde am facut revizia.
Il sun,ii explic ca scoate fum si ca joja e aproape uscata.Omul ma intreaba daca scoate fum si cand sta pe loc...i-am raspuns ca nu.
Imi spune ca sigur filtrul e incarcat de ulei si ca scoate fum din cauza ca uleiul e aspirat in admisie si sa dau saua jos sa verific buretele ce imbraca filtrul de ulei daca nu cumva nu e prea imbibat in ulei si sa il sterg bine de ulei,eventual sa il las sa se usuce putin...
Dau saua jos,desfac capacul carcasei filtrului de aer si surpriza:era plin de ulei buretele,la o simpla apasare curgea ulei din el...iar in carcasa,pe fund era un strat de 1,5 cm de ulei.Carcasa are acel buson de scurgere,de care stim cu totii,dar pe care eu din neglijenta nu m-am obosit sa il verific/golesc...asa ca cu timpul,de la diverse inclinari acolo s-au acumulat in jur de 700-800 ml de ulei(aveam sa aflu mai tarziu cantitatea).
Uleiul parea sa fie curat,asa ca zic ca ar ajuta daca as reusi sa il colectez in ceva(aici mi-am multumit pentru sticlele de 0,5 pe care nu le-am aruncat din portbagaj😬) si sa completez in motor sa nu raman fara ulei pana la masina(habar nu am daca la modelul asta de cf se aprinde vreun senzor in bord daca ramai fara ulei si risti sa calezi motorul).
Intre timp a inceput sa se intunece asa ca am fost nevoit sa folosesc lanterna telefonului pentru a putea strecura sticla sub carcasa filtrului ( moment in care am constatat ce grozava ar fi o lanterna dintr-aia de se pune pe cap cu banda elastica).
Pana am sters buretele,pana am colectat si completat cu ulei in motor...pana am improvizat o palnie din cea dea doua sticla de 0,5...(eu va povestesc pe repede inainte,in realitate m-am cam chinuit sa fac toate astea) s-a intunecat dea binelea...Decat sa mergi prin padure noaptea intr-o zona unde nu cunosti...mai bine stai acasa! Nu ai niciun reper,vizibilitate doar unde bat farurile...in rest iti bagi degetele in ochi...drept urmare m-am ratacit si am inceput sa o iau pe toate potecile care semanau cat de cat cu cele pe care le-am parcurs la dus...dupa vreo ora,pe la 18:00 de acum,am nimerit intr-un sat la vreo 15-20km de Plesesti,unde am primit indicatii pentru a iesi pe un drum principal...inapoi la masina am preferat sa merg pe asfalt decat sa bâjbâi prin padure.
Concluzii?
-Nu va aventurati singuri prin padure prin locuri pe care nu le stiti
-Verificati inainte de orice iesire toate cele la atv
-Luati cu voi tot ce ar putea sa va fie necesar la drum,puneti răul inainte,ganditi-va la ce e mai rau,mai bine sa le carati de pomana decat sa aveti nevoie de ele in vreo padure unde habar nu aveti unde sunteti si incotro sa o apucati...eu a doua oara nu mai patesc asa ceva!
P.S.: dupa ce am stors bine acel burete si l-am sters cu servetele si am sters si carcasa filtrului nu mai scoate fum,deloc,nici la turatii mari,asa cum este si firesc de altfel...Buretele era atat de imbibat in ulei incat il puteai compara cu un fagure de miere.
P.S.2: Maine ma voi ocupa de curatarea si spalarea corespunzatoare a filtrului de aer...si a atv-ului😥 care nicicand nu a fost atat de murdar.
Poze nu mi-a mai stat mintea sa fac,abia acasa cand faceam o retrospectiva a plimbarii de astazi,m-am gandit ca erau frumoase si ceva poze.
"Veti lua masuri sa *NU patiti ca mine"
  • 0

#69 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 28 November 2016 - 07:30 AM

Tare greu de explicat treaba cu 700 ml ulei ina carcasa filtrului... In primul rand de unde? Doar daca mecanicul tau a turnat un bidon de ulei peste firul montat, sau l-au rasturnat in trecut, astfel uleiul ar fi putut ajunge in carcasa filtrului prin furtunul de aerisire al carterului motor.

In al doilea rand gaura de aspiratie din filtrul de aer este catre fata, in consecinta ar fi trebuit sa traga ulei pe admisie cand coborai sau la frane puternicenu cand urcai, cand urci uleiul este atras gravitational catre spate.

In al treilea rand de ce ai gasit scazut nvelul de ulei in baie ?

Eu as schimba mecanicul smile.png , sau cel putin nu l-as mai intreba nimic.

 

Asta privind cf500 care e similar dpdv al formatului motorului, si privind o poza a motorului de cf450i.


Edited by samy., 28 November 2016 - 07:32 AM.

  • 0

#70 geolino

geolino

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:george
  • Telefon:0751
  • Marca ATV:cf moto

Posted 28 November 2016 - 07:49 AM

Salut!

Daca nu l-ai rasturnat si ai ulei in carcasa de la filtru de aer, atunci este posibilitatea sa fi luat atv-ul din lotul cu problema.

Dupa ce l-am pus pe o parte pe al meu, am fost la mecanic cu el si a vazut ca am ulei in carcasa. L-a golit si a zis sa urmaresc daca se mai aduna ulei. La mine e uscat de atunci. Ideea e ca daca se mai strangea ulei a zis sa il duc la el ca face parte dintr-un lot cu problema asta si imi schimba pe garantie ceva piesa din cauza careia se aduna ulei.

Sa il urmaresti daca se mai intampla si daca da, mergi la garantie cu el.

Bafta
  • 0

#71 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 November 2016 - 08:09 AM

Filtrul de aer (la cf-ul meu) este format din doi bureti cilindrici, bagati unul in altul. Acesti bureti sunt imbibati cu ulei. Adica stropiti cu ulei (de motor de masina) si, dupa ce sunt stropiti bine, se storc cu blandete, pana nu mai curge ulei printre degete.
Faptul ca la tine aveai asa mult ulei in carcasa filtrului, trebuie vazut de ce. Si nu ar fi trebuit sa il traga pe urcare.
In 350 km este normal sa ai mai putin ulei in motor. Daca totusi i-ai facut prima revizie, completeaza si apoi reverifici dupa un nr. de km. Altfel, fa-i deja schimbul.
Parere personala: nu gauri scurgerea de lichid de la carcasa filtrului de aer. In cazul in care intri intr-o apa mai adanca putin, iti poate patrunde la filtru, pe jos prin scurgere, apa. Lasa-o asa si mai verifici tu acasa daca s-a acumulat ulei si il scoti cu cateva servetele.
Posibil, ca mecanicul tau sau ucenicul lui, sa fi pus foarte mult ulei pe filtrul de aer. Iar acesta s-a scurs si, in momentul inclinarii abrupte, s-a imbibat si partea din spate a buretelui, s-a micsorat "gura de admisie" de aer si a tras si uleiul pe admisie. De aici rezultand fumul doar pe urcare abrupta.
Spalarea buretelui este o treaba murdara rau. Eu o fac asa: pun buretele in lighean, torn ceva detergent de spalat masina peste el, il "masez" ca sa poata sa neutralizeze cat mai bine uleiul, adaug ceva apa si mai agit, clatesc. Apoi mai fac o data operatiunea. Recomand apa calduta si spalarea sa aiba loc in curte, intr-un loc ferit. Nu in chiuveta din casa. Apoi, daca iti este la indemana, mai speli o data cu detergent de rufe.
Il clatesti foarte bine cu apa multa, il pui pe calorifer la uscat si, dupa 24 de ore il iei, il stropesti cu ulei, il storci (bland), il mai stropesti o data, il storci iar. Apoi il poti pune linistit.
Sau folosesti solutie de curatat filtre. Gasesti la motociclete. ;)
  • 0

#72 rmihaic

rmihaic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 114 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 28 November 2016 - 08:27 AM

Citisem undeva , ca se spala, dar nu credeam. Imi poti spune, te rog, care sa fie logica imbibarii cu ulei. Mc


  • 0

#73 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 November 2016 - 09:46 AM

Tehnica imbibarii cu ulei este o practica veche si foarte eficienta. De exemplu, la camioanele vechi, filtrarea se realiza prin baie de ulei. Adica, se umplea cu ulei un cilindru, prin care sa facea admisia de aer. Evident ca existau inauntru niste site si un fel de bureti de sarma (cam la fel cu cei de spalat vase, la bucatarie). Astfel, aerul iese 99,99% mai curat, mai purificat (dovedit stiintific). Explicatia este mai pe intelesul tuturor.

 

Revenind la ATV, se imbiba cu ulei deoarece asa se obtine capacitatea cea mai mare de filtrare. Gandeste-te ca mercem prin medii de praf intens, iar un filtru uscat nu poate sa opreasca pulberea fina. Aceasta pulbere este retinuta de ulei, fiind un mediu umed, pulberea nu mai zboara ci, ramane fixa in ulei. Evident ca se poate folosi orice lichid dar, uleiul nu se evapora.

 

Incearca sa iti imaginezi principiul aspiratoarelor de acasa, care au filtrare prin apa si, la final, mai au un filtru HEPA. Prima trecere a aerului aspirat se face prin cateva camere sau serpentine care au apa in ele. Acolo ramane 90% din mizerie, iar pulberea fina care reruseste totusi sa treaca (acel polen in termeni populari) este retinuta de filtrul HEPA, rezultand o filtrare de 99,99%.


  • 1

#74 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 28 November 2016 - 09:52 AM

Buna dimineata!
Hai ca m-ati pus pe ganduri...
Samy nu te contrazic,dar la toate atv-urile pe care le-am avut se strangea ceva ulei acolo...cei drept niciodata asa de mult...este posibil sa se fi adunat ulei acolo cand l-am inclinat pe o parte prin diferite ravene,ca de rasturnat cu rotile in sus nu a fost cazul din fericire.
Uleiul nu il tragea pe gura de aspiratie direct,dar buretele in partea de jos statea efectiv in ulei...eu ma cred ca atunci cand atv-ul era in sarcina tinut in 4500-5000 de ture aspira efectiv uleiul din filtru si il tragea in admisie.

Geolino eu nu am auzit de loturi de cf cu probleme,dar nu ar fi exclus...dar ma gandesc ca din moment ce carcasa filtrului are acel dop de scurgere,e normal sa se acumuleze ulei acolo,dar nu stiu care ar fi cantitatea normala/fireasca.

Pitesti mecanicul nu a umblat la filtrul de aer,intamplator am stat langa el cand a facut revizia.
Nu intentionez sa gauresc carcasa,cum am mai spus,toate au un dop de golire acoperit un furtun transparent de forma unui degetar.(imi pare rau ca nu am facut si ceva poze ca sa fiu mai explicit in privinta tuturor detaliilor,dar m-am grabit sa termin repede si sa ma pornesc spre casa)
Astept sa se incalzeasca putin afara si o sa merg sa il spal,sa curat carcasa si filtrul.Vreau sa vad pe viitor daca se mai acumuleaza si cat,sa imi pot da seama daca are o problema sau daca de la cateva inclinari pe o parte s-a adunat uleiul acolo.

Mihai nu stiu exact care este motivul,dar eu cred ca se imbiba in ulei pe a filtra cat mai bine aerul de imputitati(praf).
Daca ma insel sa ne lamureasca cineva.

Pana una alta nu ar strica sa verificati si voi periodic cat ulei aveti acumulat in carcasa si sa il eliberati.

O saptamana grozava va doresc!
  • 1

#75 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 November 2016 - 10:04 AM

Uitati aici trei link-uri explicate destul de bine:

 

 

 


  • 1

#76 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 28 November 2016 - 11:01 AM

Si eu gasesc ulei in carcasa, dar cateva grame, 10-20, ulei care se scurge din burete. Si e corect ca buretele sa fie imbibat in ulei, asa face filtrarea, dar nu ai cum sa pui 700 ml ulei in acel filtru.

La fostul CF am schimbat mereu uleiul la 1500 km si nu scadea nivelul in baie.


Edited by samy., 28 November 2016 - 11:04 AM.

  • 0

#77 rmihaic

rmihaic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 114 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 28 November 2016 - 11:03 AM

Multumesc frumos pentru explicatie Marius cat si pentru clipuri.


  • 0

#78 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 28 November 2016 - 11:05 AM

Am citit tot felul de teorii despre prezența uleiului în carcasa filtrului de aer și altele despre filtrele de aer și întreținerea lor.

Pentru a veni în ajutor, scriu câteva considerații fără pretenția de a le fi epuizat.

 

Uleiul în carcasa filtrului de aer.

În timpul funcționării, în carterul motorului există o suprapresiune față de exterior, lucru benefic de altfel, prin asta împiedicându-se pătrunderea din exterior a diferitelor pulberi sau lichide care ar putea contamina uleiul din motor.

De unde provine această presiune ?

Motorul „respiră” prin mișcarea pistoanelor pe la segmenți, respirația lui fiind sesizabilă cu cât uzura motorului este mai pronunțată sau există diferite anomalii funcționale. Una dintre ele este „alinierea” segmenților.

Cum este rezolvată această respirație a motorului ? Prin racordarea carterului la un spațiu considerat relativ curat astfel ca să existe o comunicație între acesta și admisia în motor.

Aceast spațiu este carcasa filtrului de aer, fapt care constituie și o măsură de protecție al motorului deoarece la o funcționare defectuoasă pe diferite motive când ajunge aici mult ulei sau există foarte multe gaze cu o concentrație mare de vapori de ulei, motorul începe să scoată fum, deci te avertizează că ceva nu este în regulă.

Cauze în care în carcasa filtrului ajunge ulei: segmenți uzați foarte mult, segmenți rupți, segmenți la care rostul aliniat, alte defecte în care în carter se produce o presiune mare de gaze și să nu uităm situația în care prin răsturnare se produce scurgerea de ulei din carter spre carcasa filtrului de aer.

 

Filtrele de aer.

Filtrele prepară aerul, elimină impuritățile, din aerul atmosferic pentru a putea fi ars în motor.

Există mai multe metode pentru a obține chestia asta, iar în ceea ce privește motoarele noastre, cele mai practice sunt filtrele mecanice simple, uscate sau umede. Cele uscate sunt din hârtie sau diferite materiale care o substituie, textile, împăslituri metalice, etc. realizate pentru diferite granulații, iar cele umede au drept „capcană” de praf și o peliculă de ulei ce îmbibă suportul filtrului. Acestea din urmă folosesc uleiuri dedicate, uleiuri care în prezența aerului atmosferic prezintă o văscozitate ridicată, aderență mare la suport și capacitatea de captare a microparticulelor aflate în aer.

Un filtru umed este eficient în situația în care în fața sa se află un prefiltru mecanic ce separă deja o mare parte din impurități, mai ales cele cu dimensiuni peste capacitatea de captare a peliculei de ulei.

Un filtru sport eficient are în componența sa filtrul „sport” sau filtrul umed propriu zis, peste care se „trage” un filtru de tip carcasă din burete + o husă grosieră dintr-un textil dedicat.

 

Pentru astfel de filtre nu se recomandă utilizarea uleiului de motor, el nu îndeplinește câteva cerințe ale uleiurilor dedicate: vâscozitate mare, aderență ridicată la suport și la impurități.

Pentru spălarea filtrelor există solvenți dedicați, dar funcționează și benzina sau alte hidrocarburi mai puțin agresive. Atenție ! prin menținerea prea mult timp a materialului filtrant în hidrocarburi , acesta se poate deterioara iremediabil.

 

O spălare corectă a filtrului constă din:

1.       suflarea cu aer a tuturor componentelor filtrului, îndepărtarea acumulărilor de impurități (jetul de aer va avea direcția și sensul invers circulației din timpul funcționării filtrului);

2.       spălarea fiecărei componente a filtrului conform cu specificația producătorului (solventul recomandat sau înlocuitorul acestuia);

3.       suflarea cu aer a fiecărei componente a filtrului (în starea umedă pănă la uscare, pe cât este posibil jetul de aer va avea direcția și sensul invers circulației din timpul funcționării);

Pregătirea pentru funcționare se va face prin îmbibarea cu ulei de filtru conform cu specificația producătorului și reasamblarea lui.

 

După cele povestite, cauzele care au făcut să ajungă ulei în carcasa filtrului (700 ml !!!) pot să fie un defect funcțional (la nivelul segmenților) sau a fost răsturnat.

Uleiul a fost într-o cantitate atât de mare încât a ajuns să fie aspirat de motor, ars și de aici a apărut fumul.

Nu știu cum arată carcasa filtrului tău de aer, dar de obicei acele orificii de curățare despre care vorbești există deja, ele au uneori funcționalitatea de golire deasupra motorului astfel ca prin picurare să se producă exact ceea ce spuneam, o afumare puternică, astfel că se produce și avertizarea.

 

Filmulețele puse de Marius sunt edificatoare J


  • 1

#79 geolino

geolino

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:george
  • Telefon:0751
  • Marca ATV:cf moto

Posted 28 November 2016 - 11:28 AM

Daca gasesti putin e ok, mecanicul se referea daca e cazul sa fie peste 3 4 cm de ulei
  • 0

#80 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 28 November 2016 - 12:49 PM

 

Pentru astfel de filtre nu se recomandă utilizarea uleiului de motor, el nu îndeplinește câteva cerințe ale uleiurilor dedicate: vâscozitate mare, aderență ridicată la suport și la impurități.

 

  • In manualul de service CFMOTO scrie contrariul, si anume ca se va inmuia elementul filtrant  in ulei de motor. Cred ca treaba cu "nu e bun uleiul de motor" este inventata de cei care vand altre produse.

Attached Files


Edited by samy., 28 November 2016 - 12:49 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto