Edit pitesti: Dorin, am modificat eu putin. Te rog sa nu te superi.
Edited by pitesti, 08 October 2016 - 10:00 AM.
Prietenii stiu de ce. Pe restul ii rog doar sa ma inteleaga.
Posted 07 October 2016 - 09:30 PM
Edited by pitesti, 08 October 2016 - 10:00 AM.
Prietenii stiu de ce. Pe restul ii rog doar sa ma inteleaga.
Posted 08 October 2016 - 08:48 PM
Posted 09 October 2016 - 07:36 AM
Posted 11 October 2016 - 07:06 AM
Carp tu la cati km ai scos/anulat limitatorul?(ma refer la piciorușul ala de 1 cm de pe acceleratie)
Unii colegi spun ca dupa revizia de 1000 de km,altii l-au scoa dupa prima revizie la 250 de km(de altfel dealer-ul de la care l-am cumparat mi-a spus ca il pot scoate dupa prima revizie.
La 500 km.
Posted 08 November 2016 - 12:28 AM
Posted 08 November 2016 - 12:32 AM
Frumos, ce camuflaj perfect, nici ca se vede noroiul.......
Posted 08 November 2016 - 12:40 AM
Posted 28 November 2016 - 01:41 AM
Posted 28 November 2016 - 07:30 AM
Tare greu de explicat treaba cu 700 ml ulei ina carcasa filtrului... In primul rand de unde? Doar daca mecanicul tau a turnat un bidon de ulei peste firul montat, sau l-au rasturnat in trecut, astfel uleiul ar fi putut ajunge in carcasa filtrului prin furtunul de aerisire al carterului motor.
In al doilea rand gaura de aspiratie din filtrul de aer este catre fata, in consecinta ar fi trebuit sa traga ulei pe admisie cand coborai sau la frane puternicenu cand urcai, cand urci uleiul este atras gravitational catre spate.
In al treilea rand de ce ai gasit scazut nvelul de ulei in baie ?
Eu as schimba mecanicul , sau cel putin nu l-as mai intreba nimic.
Asta privind cf500 care e similar dpdv al formatului motorului, si privind o poza a motorului de cf450i.
Edited by samy., 28 November 2016 - 07:32 AM.
Posted 28 November 2016 - 07:49 AM
Posted 28 November 2016 - 08:09 AM
Posted 28 November 2016 - 08:27 AM
Citisem undeva , ca se spala, dar nu credeam. Imi poti spune, te rog, care sa fie logica imbibarii cu ulei. Mc
Posted 28 November 2016 - 09:46 AM
Tehnica imbibarii cu ulei este o practica veche si foarte eficienta. De exemplu, la camioanele vechi, filtrarea se realiza prin baie de ulei. Adica, se umplea cu ulei un cilindru, prin care sa facea admisia de aer. Evident ca existau inauntru niste site si un fel de bureti de sarma (cam la fel cu cei de spalat vase, la bucatarie). Astfel, aerul iese 99,99% mai curat, mai purificat (dovedit stiintific). Explicatia este mai pe intelesul tuturor.
Revenind la ATV, se imbiba cu ulei deoarece asa se obtine capacitatea cea mai mare de filtrare. Gandeste-te ca mercem prin medii de praf intens, iar un filtru uscat nu poate sa opreasca pulberea fina. Aceasta pulbere este retinuta de ulei, fiind un mediu umed, pulberea nu mai zboara ci, ramane fixa in ulei. Evident ca se poate folosi orice lichid dar, uleiul nu se evapora.
Incearca sa iti imaginezi principiul aspiratoarelor de acasa, care au filtrare prin apa si, la final, mai au un filtru HEPA. Prima trecere a aerului aspirat se face prin cateva camere sau serpentine care au apa in ele. Acolo ramane 90% din mizerie, iar pulberea fina care reruseste totusi sa treaca (acel polen in termeni populari) este retinuta de filtrul HEPA, rezultand o filtrare de 99,99%.
Posted 28 November 2016 - 09:52 AM
Posted 28 November 2016 - 10:04 AM
Uitati aici trei link-uri explicate destul de bine:
-
-
-
Posted 28 November 2016 - 11:01 AM
Si eu gasesc ulei in carcasa, dar cateva grame, 10-20, ulei care se scurge din burete. Si e corect ca buretele sa fie imbibat in ulei, asa face filtrarea, dar nu ai cum sa pui 700 ml ulei in acel filtru.
La fostul CF am schimbat mereu uleiul la 1500 km si nu scadea nivelul in baie.
Edited by samy., 28 November 2016 - 11:04 AM.
Posted 28 November 2016 - 11:03 AM
Multumesc frumos pentru explicatie Marius cat si pentru clipuri.
Posted 28 November 2016 - 11:05 AM
Am citit tot felul de teorii despre prezența uleiului în carcasa filtrului de aer și altele despre filtrele de aer și întreținerea lor.
Pentru a veni în ajutor, scriu câteva considerații fără pretenția de a le fi epuizat.
Uleiul în carcasa filtrului de aer.
În timpul funcționării, în carterul motorului există o suprapresiune față de exterior, lucru benefic de altfel, prin asta împiedicându-se pătrunderea din exterior a diferitelor pulberi sau lichide care ar putea contamina uleiul din motor.
De unde provine această presiune ?
Motorul „respiră” prin mișcarea pistoanelor pe la segmenți, respirația lui fiind sesizabilă cu cât uzura motorului este mai pronunțată sau există diferite anomalii funcționale. Una dintre ele este „alinierea” segmenților.
Cum este rezolvată această respirație a motorului ? Prin racordarea carterului la un spațiu considerat relativ curat astfel ca să existe o comunicație între acesta și admisia în motor.
Aceast spațiu este carcasa filtrului de aer, fapt care constituie și o măsură de protecție al motorului deoarece la o funcționare defectuoasă pe diferite motive când ajunge aici mult ulei sau există foarte multe gaze cu o concentrație mare de vapori de ulei, motorul începe să scoată fum, deci te avertizează că ceva nu este în regulă.
Cauze în care în carcasa filtrului ajunge ulei: segmenți uzați foarte mult, segmenți rupți, segmenți la care rostul aliniat, alte defecte în care în carter se produce o presiune mare de gaze și să nu uităm situația în care prin răsturnare se produce scurgerea de ulei din carter spre carcasa filtrului de aer.
Filtrele de aer.
Filtrele prepară aerul, elimină impuritățile, din aerul atmosferic pentru a putea fi ars în motor.
Există mai multe metode pentru a obține chestia asta, iar în ceea ce privește motoarele noastre, cele mai practice sunt filtrele mecanice simple, uscate sau umede. Cele uscate sunt din hârtie sau diferite materiale care o substituie, textile, împăslituri metalice, etc. realizate pentru diferite granulații, iar cele umede au drept „capcană” de praf și o peliculă de ulei ce îmbibă suportul filtrului. Acestea din urmă folosesc uleiuri dedicate, uleiuri care în prezența aerului atmosferic prezintă o văscozitate ridicată, aderență mare la suport și capacitatea de captare a microparticulelor aflate în aer.
Un filtru umed este eficient în situația în care în fața sa se află un prefiltru mecanic ce separă deja o mare parte din impurități, mai ales cele cu dimensiuni peste capacitatea de captare a peliculei de ulei.
Un filtru sport eficient are în componența sa filtrul „sport” sau filtrul umed propriu zis, peste care se „trage” un filtru de tip carcasă din burete + o husă grosieră dintr-un textil dedicat.
Pentru astfel de filtre nu se recomandă utilizarea uleiului de motor, el nu îndeplinește câteva cerințe ale uleiurilor dedicate: vâscozitate mare, aderență ridicată la suport și la impurități.
Pentru spălarea filtrelor există solvenți dedicați, dar funcționează și benzina sau alte hidrocarburi mai puțin agresive. Atenție ! prin menținerea prea mult timp a materialului filtrant în hidrocarburi , acesta se poate deterioara iremediabil.
O spălare corectă a filtrului constă din:
1. suflarea cu aer a tuturor componentelor filtrului, îndepărtarea acumulărilor de impurități (jetul de aer va avea direcția și sensul invers circulației din timpul funcționării filtrului);
2. spălarea fiecărei componente a filtrului conform cu specificația producătorului (solventul recomandat sau înlocuitorul acestuia);
3. suflarea cu aer a fiecărei componente a filtrului (în starea umedă pănă la uscare, pe cât este posibil jetul de aer va avea direcția și sensul invers circulației din timpul funcționării);
Pregătirea pentru funcționare se va face prin îmbibarea cu ulei de filtru conform cu specificația producătorului și reasamblarea lui.
După cele povestite, cauzele care au făcut să ajungă ulei în carcasa filtrului (700 ml !!!) pot să fie un defect funcțional (la nivelul segmenților) sau a fost răsturnat.
Uleiul a fost într-o cantitate atât de mare încât a ajuns să fie aspirat de motor, ars și de aici a apărut fumul.
Nu știu cum arată carcasa filtrului tău de aer, dar de obicei acele orificii de curățare despre care vorbești există deja, ele au uneori funcționalitatea de golire deasupra motorului astfel ca prin picurare să se producă exact ceea ce spuneam, o afumare puternică, astfel că se produce și avertizarea.
Filmulețele puse de Marius sunt edificatoare J
Posted 28 November 2016 - 11:28 AM
Posted 28 November 2016 - 12:49 PM
Pentru astfel de filtre nu se recomandă utilizarea uleiului de motor, el nu îndeplinește câteva cerințe ale uleiurilor dedicate: vâscozitate mare, aderență ridicată la suport și la impurități.
Edited by samy., 28 November 2016 - 12:49 PM.