Jump to content



Photo

Cfmoto 850Xc - Grup Spate


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#21 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 07:01 PM

Eu unul daca as avea diff-ul spate la buton as merge cu el deblocat strict pe asfalt, in rest pe teren accidentat unde stiu ca rupe aderenta l-as lasa blocat.
Cu toate ca pana in momentul de fata la nici un atv nu am vazut sau auzit vreun simptom de oboseala/afectare pentru faptul ca s-a folosit atv-ul in regimul pentru care a fost proiectat pana la urma. Si nici unul de pana acum nu a avut diff blocabil sau deblocabil pana la X8.
Din 2017 de cand cu omologarile astea euro 4 au tot gasit tot felul de solutii de adaptare la cerinte, unele mai reusite sau mai nereusite decat altele.
  • 0

#22 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 07:06 PM

La al tău nu are spatele blocabil la buton?!! Parca 550 ar avea, asta deoarece am pus ochii pe el și mi-a plăcut mult, mai ales chestia asta, fata și spate diferența la buton.
  • 0

#23 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 07:09 PM

550-ul are la buton spatele, la fel a avut si o scurta generatie de x8, apoi in 2018 la X8 a aparut cel "autodeblocabil", a pus Andrei un filmulet mai sus undeva, care tine rotile spate tot timpul blocate, cu exceptie cand se vireaza maxim pe suprafete cu aderenta ridicata gen asfalt.
  • 0

#24 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 07:14 PM

Oricum părerea mea personală zic că e un mare avantaj sa fie și spatele și fata la buton, vorba aia când vrei vrei.
  • 0

#25 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 August 2019 - 07:22 PM

Si eu cred la fel, daca aveam de ales, acela il alegeam dar acum e bine primit si acesta
  • 0

#26 pvi

pvi

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 113 posts
  • Gender:Male
  • Location:salaj
  • Nume real:vasile
  • Telefon:0745......
  • Marca ATV:can am
  • Numar ATV:1234

Posted 28 August 2019 - 07:29 PM

Normal, tot timpul după alegerea făcută initial apar modele noi și inovații noi, intru-un fel așa e și normal, sa evolueze lumea.
  • 0

#27 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 August 2019 - 08:09 PM

Ia mergi cu un CF cu spatele deblocat.. Să vezi ce "stabilitate" ai..

 

... in cazul asta ma apuc sa sudez diferentialele si la masini ca sa am o mai buna stabilitate biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png . 

 

Pe principiul asta am putea afirma toate vehiculele cu diferentiale deblocate sunt mai instabile fata de cele cu diferentialele blocate ... ceea ce ar fi gresit. Stabilitatea unui vehicul nu prea are de-a face cu diferentialele. 


  • 0

#28 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 28 August 2019 - 09:47 PM

Citește mai atent..
Am spus clar la ATV.. Nu la mașină.
Când ai viteza mai mare, la ATV se ridica roata din interiorul curbei și pierde aderenta/tractiunea.. De aici și zgomotele și alte cele..
Urcăte pe unul și mergi mai tare și ai să vezi..
Bombardier-ul Polaris ul.. Etc de ce crezi ca încă nu au apelat la diferențial spate deblocabil/autodeblocabil? (este mai mult pentru omologare). În plus încă nu sunt asa fiabile.
Iar dacă vorbim de quad uri.. Probabil nu ai putea merge cu ele... (doar cu el blocat).
La mașini e altceva.. Sunt mult mai echilibrate, suspensiile sunt altfel gândite.. Centrul de greutate este mult mai stabil etc..
Inclusiv cei de la reprezentanță îți recomanda sa mergi cu spatele blocat.. De ce oare?


 
... in cazul asta ma apuc sa sudez diferentialele si la masini ca sa am o mai buna stabilitate biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png . 
 
Pe principiul asta am putea afirma toate vehiculele cu diferentiale deblocate sunt mai instabile fata de cele cu diferentialele blocate ... ceea ce ar fi gresit. Stabilitatea unui vehicul nu prea are de-a face cu diferentialele. 


  • 0

#29 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 August 2019 - 10:34 PM

Claudiu, nu fa confuzie intre tractiune si stabilitate. Diferentialul influenteaza in principal tractiunea si nu stabilitatea. Stabilitatea tine, cum ai intuit si tu, de geometrie, suspensie, centrul de greutate, pozitionarea incarcaturii ...etc. 

Am mers si cu ATV cu diferential deschis pe puntea spate, am avut un TGB 1000 cu aceasta functionalitate si pot sa iti zic ca stabilitatea nu era deloc influentata daca diferentialul spate era inchis sau deschis, in schimb manevrabilitatea pe suprafete cu aderenta ridicata (asfalt, ciment...etc) era mult mai buna in varianta diferential deschis decat inchis, iar controlul la orice viteza era net superior in varianta diferential deschis. 

 

Probabil tu nu ai avut ocazia sa mergi pe asfalt cu un ATV varianta lunga, cu 2 pasageri si incarcat de bagaje sa simti efectul sub-virarii si cam ce emotii iti poate da la viteza mai mari abordarea unui curbe stranse, cu tot cu servo. 

Din experienta iti spun ca e mai bine sa ai posibilitatea sa inchizi / deschizi diferentialul spate in functie de suprafata pe care rulezi decat sa ai un diferential permanent inchis. 

 

In Europa de vest majoritatea acestor autovehicule ATV / SSV circula pe drumurile publice, care in mare parte sunt asfaltate, deci o suprafata cu aderenta ridicata unde apare fenomentul de sub-virare atunci cand ai diferentialul inchis sau nu ai diferential. Fiind o chestiune care tine de pastrarea traiectoriei si implicit de siguranta rutiera, au introdus aceasta cerinta tehnica in normativul euro4. (sa nu crezi ca au introdus-o pentru ca s-au gandit la banii nostri cheltuiti pe uzura anvelopelor  sau ca murdarim asfaltul cu urme de cauciuc...) . Faptul ca noi inca avem posibilitatea sa mai zburdam "liberi" pe forestiere, pasuni, paduri ... putem spune ca inca suntem privilegiati.

In conditiile unui teren cu aderenta preponderent mai scazuta (pamant, pietris, iarba ...etc), da, e de preferat sa ai diferentualul inchis daca mergi in 2x4 si implicit tot cuplu s-ar putea transfera catre o singura roata tractoare, in anumite momente. 

 

Acum ca cei de la Polaris sau Can Am nu au implementat-o inca este probabil o decizie ce tine de strategia lor de vanzari. Nu cred ca nu au cunostintele necesare cum sa o faca cum trebuie ... sau poate CF-ul a facut o inovatie aici smile.png si "cei mari" asteapta ca CF-ul sa o perfectioneze inainte sa o copie ... (ca tot era o discutie pe tema asta shifty.gif ...)

 

Modalitati de implementare sunt multiple: auto-blocare mecanica, diferential cu alunecare imediata, diferential blocabil manual electric sau pneumatic ...etc . La TGB functiona foarte bine sistemul electric, la buton. 

Can Am a introdus deja un nou diferential pentru grupul fata care stie sa fie si auto-blocabil (smart) dar si manual blocabil (la buton) in functie de preferintele conducatorului. Probabil vor implementa un astfel de sistem si daca intetioneaza la se conformeze normelor euro4. 

 

Legat de ce iti recomanda vanzatorul, nu te increde orbeste in asta ... nu de putine ori vanzatorul nu este bine / corect informat sau are urmareste alte interese (in special in partea de vanzare...). 


Edited by Sergiu, 28 August 2019 - 10:45 PM.

  • 0

#30 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 29 August 2019 - 06:19 AM

Foarte bine punctat Sergiu👍👍👍
  • 0

#31 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 29 August 2019 - 08:32 AM

Nu fac confuzie dar în majoritatea cazurilor stabilitatea are legătură cu tracțiunea..
Se pierde și stabilitatea,
La viteză mai mare roata din exteriorul curbei nu are tracțiune și are tendința de a întra sub ATV, se schimba centrul de greutate și atv-ul se ridica mai repede pe 2 roti.
Dacă mergi cu 2 persoane și jumătate de tona de bagaje atunci se întâmplă mai greu... Dar atunci doar te "plimbi".
În plus la atv-urile cu motor puternic fiabilitatea este mult scăzută... În grup au loc niște șocuri mari.
Știu ce au implementat cei de la Bombardier(în trecut va spuneam de asta)... Dar este pentru fata și au vrut sa elimine perioada "moartă" până cuplează ambele roți.. Pe spate încă nimic. Probabil la puterea dezvoltata de atv-urile lor încă nu au o varianta fiabilă care sa nu afecteze și performanța.

Crede-mă.. Cu spatele deblocat te răstorni mult mai ușor..(vorbesc din pățite.. Nu auzite).

P.S. Și legat de viteză... 😂... Ce înțelegi prin viteză?..

Dacă te raportezi la viteză și stabilitate/manevrabilitate... Cam contrazici pe cei de la Bombardier și Polaris... Ce crezi? "Sculele" lor stau bine la viteza/manevrabilitate/stabilitate?

Edited by schummy, 29 August 2019 - 08:39 AM.

  • 0

#32 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 29 August 2019 - 09:48 AM

"La viteză mai mare roata din exteriorul curbei nu are tracțiune și are tendința de a întra sub ATV, se schimba centrul de greutate și atv-ul se ridica mai repede pe 2 roti. "  - gresit, legile fizicii spunt cam contrariu, dar te las pe tine sa le deslusesti. 
 

"În plus la atv-urile cu motor puternic fiabilitatea este mult scăzută... " - irelevant.
 

"Pe spate încă nimic. Probabil la puterea dezvoltata de atv-urile lor încă nu au o varianta fiabilă care sa nu afecteze și performanța." - asa este, cum zici tu. Niste nepriceputi. Cum ziceam, asteapta ca altii sa inoveze ca ei sa copie, tipic lor ...
 

"Crede-mă.. Cu spatele deblocat te răstorni mult mai ușor..(vorbesc din pățite.. Nu auzite)." - depinde in ce conditii si de cine conduce dar afirmatia pe care o faci ca fiind general valabila este gresita.
 

"P.S. Și legat de viteză... ... Ce înțelegi prin viteză?.." .... 25 km/h ca dupa imi sare sapca din cap si-mi stropesc tenisi. 
 

"Dacă te raportezi la viteză și stabilitate/manevrabilitate... Cam contrazici pe cei de la Bombardier și Polaris... Ce crezi? "Sculele" lor stau bine la viteza/manevrabilitate/stabilitate? " ... chiar am observat in toate filmele de prezentare ca astia de la BRP si Polaris se dau doar pe circuit de formula. Ce nepriceputi sunt astia cu masinile lor de formula care inca merg cu diferentiale deschise ... amatori!

 

Trecand peste ironie, nu-mi doresc sa te conving pe tine personal de nimic. Imi doresc sa ne povestesti cu aceasi ardoare de locurile prin care te plimbi, experientele pe care le traiesi si sa ne convingi ca ATV-ul nu e doar un instrument de dat prin balti si reparat.

 

Discutia aici cred ca este despre cat de bun este noul tip de diferential autodeblocabil introdus de CFMoto pe seria XC si daca utilizatorii sunt multumiti. Aparent nu le-au reusit din prima si exista rechemare in service. Andrei si Crinel ne pot spune cel mai bine "cum se simte" noul diferential fara de varianta anterioara si daca dupa rechemarea in service functionarea lui devine multumitoare si fiabila. 


  • 0

#33 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 29 August 2019 - 11:42 AM

Dovedește-mi că este greșit..
Ai testat probat sau ai argumente? Sau doar vb așa ? (și e fără ironie).

Roata din exterior dacă are tracțiune trage si derapează ușor și nu are tendința se a întra sub atv.. În practica așa se întâmplă..
Inclusiv la raliuri pe macadam/nisip spatele este blocat/autoblocant tocmai pentru tracțiune și stabilitate.. (dacă o sa mergi ai sa vezi ca trage si roata din exterior).
Am fost la safari in Dubai si Sahara și țineau spatele blocat.. I-am întrebat de ce și mi-au spus ca pentru stabilitate si tractiune.. Mi-au explicat ca dacă mergeau cu el deblocat roata din exterior se afunda în nisip și riscai sa te răstoarne sau rămâneai acolo..

Probabil tu te plimbi pe asfalt.. Pe asfalt la viteză mica ai dreptate..dar și acolo dacă virezi brusc, atv-ul pierde aderenta și are tendința de a se înclina tare și se ridica pe doua roti..
Dacă mergi cu el blocat roata care are aderenta te tine/impinge.. Încearcă și ai să-mi dai dreptate..(este tot o chestie de fizică)

Edited by schummy, 29 August 2019 - 11:43 AM.

  • 0

#34 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 29 August 2019 - 01:05 PM

Sincer, incerc sa deslusesc ce incerci sa scrii tu aici dar mi-e greu ... "Roata din exterior dacă are tracțiune trage si derapează ușor și nu are tendința se a întra sub atv.. " ... pai hotaraste-te cu roata aia din exterior, ori trage si are tractiune ori derapeaza si nu are tractiune? Intra sau nu intra sub ATV... ? snitch.gif  

 

"Am fost la safari in Dubai si Sahara și țineau spatele blocat.. I-am întrebat de ce și mi-au spus ca pentru stabilitate si tractiune... " acum se intelege sursa informatiei tale, ti-a zis ba dealer-ul ba un nene de te plimba prin desert ca el tine diferentialul blocat pentru stabilitate biggrin.png ... (corect pentru tractiune)

 

"Probabil tu te plimbi pe asfalt.. Pe asfalt la viteză mica ai dreptate..dar și acolo dacă virezi brusc, atv-ul pierde aderenta și are tendința de a se înclina tare și se ridica pe doua roti ..." . Aici ai dreptate, cu ATV-ul /SSV-ul doar pe asfalt ma plimb, fac naveta si merg la piata. 

 

Dacă mergi cu el blocat roata care are aderenta te tine/impinge..   aici iar esti nehotarat ... te tine sau te impinge pana la urma?

 

Uite cam cum ar sta treaba cu dinamica asta: intr-un viraj mai strans, pe o suprafata aderenta (ex: asfalt), de la o anumita viteza, centrul de greutate al ATV-ului din cauza inertiei si a suspensiei va tinde sa se mute spre exteriorul virajului ceea ce va determina o forta de apasare mai mare asupra anvelopelor care la randul lor vor apasa mai ferm pe suprafata de rulare, in schimb rotile din interiorul virajului vor suferi o descarcare de greutate si implicit va fi afectata capacitatea de tractiune iar in anumite momente o pot pierde (vor derapa / invarti in gol). Deci nu roata din exterior ar invarti in gol ci cea din interior in cazul unui diferential deschis. 

Faptul ca ATV-ul va tinde sa ridice cele 2 roti din interiorul virajului si sa se incline spre exterior se datoreaza inclinarii laterale (suspensia, mutarea centrului de greutate, etc ...) dar si a aderentei ridicate a celor 2 roti din exterior care se vor opune fenomenului de alunecare laterala din cauza fortei de frecare dintre anvelope si suprafata aderenta. Daca rotile din exteior ar pierde aderenta atunci ATV-ul va urma o traiectorie inertiala, alunecand spre exteriorul vorajului si nu s-ar rasturna, dar conducatorul ar pierde pe moment controlul. 

 

Pe o suprafata aderenta este recomandat sa ai diferentialele deschise pentru un control cat mai bun al traiectoriei de deplasare. Diferentialul inchis pe spate va afecta directia de deplasare si aici ma refer in special la traiectorie si nu la componentele mecanice. 

 

Pe o suprafata mai putin aderenta (off-road, zapada ..etc) este recomandat sa ai diferentialul spate inchis, mai ales daca se merge doar cu tractiunea spate (2x4) pentru o tractiune cat mai buna si implicit control asupra ATV-ului (si nu pentru stabilitate cum tot insinuiezi). 

 

Poate pe tine nu am reusit sa te lamuresc, dar poate voi reusi in cazul celorlalti cititori. 


Edited by Sergiu, 29 August 2019 - 01:10 PM.

  • 0

#35 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 29 August 2019 - 01:15 PM

Sergiu, ce nu ai inteles!?😁😁😁
Merele sunt pere si caisele sunt prune.👍

Mai lasa durumurile asfaltate si mai mergi si tu in off road!
Nu te-am vazut sa scoti apa din vreo balta si nu am vazut nici poze sau filmulete cu drifturi pe pajiste. 😁😁
  • 0

#36 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 29 August 2019 - 02:53 PM

Sergiu,
Ți-am explicat prin mai multe moduri și mai multe cazuri..
Să te faci că nu înțelegi ca la urmă să repeți cam același lucru mă face să mă întreb câți ani ai.. (și nu în buletin).
Pe scurt: pentru a lua bine o curbă ai nevoie de tracțiune pe roata din exterior(roata care face cursa mai lungă).. La atv când schimbi direcție, roata din interior pierde din 'apăsare" poate chiar pierde contactul cu solul și dacă diferențialul spate este deblocat, o să-ți mute tracțiunea pe ea(din cauză că se învârte mai ușor).. Și de aici se întâmplă toate cele spuse mai sus...inclusiv riscul de a nu te înscrie ok în curbă dacă diferențialul nu muta la timp tracțiunea pe roata din exteriorul curbei...
Fiecare merge și face cum vrea.. Prietenii mei după ce s-au răsturnat de câteva ori, merg cu el blocat.. Inclusiv eu când merg cu CF-ul lui cumnatu... Stabilitatea, tracțiunea și sentimentul de siguranță sunt mai mari, inclusiv zgomotul când cuplează de pe o roata pe alta este eliminat.

Odată cu creșterea vitezei, la atv chiar dacă diferențialul este blocat, din cauza că se muta mai ușor centrul de greutate spre exterior, roata din interiorul virajului pierde aderenta și pe roata din exterior creștere aderenta.. Și așa reușesc "săracii ăia plagiatori" de la Bombardier, Polaris... Etc să ia curbele în viteza și să termine concursurile tot pe primele locuri.. 😃
Sper ca m-am făcut înțeles și lași din frustrare.


Da, am mai multe surse și nu știu ce e rău în asta.. Sau ție ți-e rușine sa comunici și sa te informezi? Eu învăț cât pot de unde pot.

Andrei.. Legat de comentariul tău mă abțin..Este clar scris din frustrare(deși nu-ți înțeleg frustrarea).
Atâta timp cât sunt ale noastre, mergem pe unde vrem.. când vrem.. și facem ce vrem cu ele.. Dacă nu îți convine nu te uita că nu ești obligat...

Edited by schummy, 29 August 2019 - 03:02 PM.

  • 0

#37 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 29 August 2019 - 03:40 PM

:D nu pot decat sa ma amuz de modul cum te contrazici in afirmatii in diferite posturi si cum amesteci stabilitatea cu tractiunea. Nu doresc sa mai continui polemica. 

 

Ma bag si eu un grupul fustratilor CF-isti ca's mai simpatici si ei par ca se mai si dau si cu ATV-urile din cand in cand. 


  • 0

#38 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 29 August 2019 - 04:12 PM



Nu am amestecat nimic.. Ți-am mai spus și sus că stabilitatea în viraje de multe ori are legătură cu tracțiunea...văd că îți place să citești fără să înțelegi și apoi să interpretezi greșit..

Băgate în ce grup vrei că doar este democrație.
  • 0

#39 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 29 August 2019 - 04:16 PM

Mnoh Sergiu de cand am asteptat momentul acesta, am crezut ca nu te mai opresti, esti al 3-lea norocos de pana acum.

Vis a vis de marcile consacrate, polarisul are turf-ul cel putin din 2007, "da este niste fraeri iar astia cu cf este niste frustrati si ei iar de can am nu stiu ce sa mai zic este stricacioase".
  • 0

#40 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 29 August 2019 - 04:42 PM

Eu cred că v-am explicat cu subiect și predicat.. Nu știu de ce într-o discuție liberă unii dintre voi adunați atâta frustrare.. Și săriți pe lângă subiect..

Sau poate proverbul: "Vulpea, cand n-ajunge la struguri, zice ca sunt acri" să fie adevărat? 😉 Întreb și eu pentru un prieten..
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto