Jump to content



Photo

Cfmoto 850Xc - Grup Spate


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#61 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 30 August 2019 - 02:26 PM

Sergiu dacă încă susții că stabilitatea nu este ajutata de tracțiune atunci spune-mi cum are merge un atv cu tracțiune doar pe o roată(o singura roată, care vrei tu). Ar mai avea stabilitate în viraje?
Gândește-te că majoritatea sistemelor de stabilitate și la masini(asr, abs, esp, dtc, etc) au legătură directă cu sistemul de tracțiune.. Oare de ce?
Ca să te convingi că te înșeli este suficient să urmărești o cursa de Motogp sau F1, sau mai ușor dacă ai o mașină mai puternica decupează sistemele de stabilitate și joacă-te cu ea.. Ai să vezi că tracțiunea joacă un rol foarte important în stabilitatea mașinii.

P. S in weekend e SPA-ul.. Arunca în ochi.

O zi buna.
  • 0

#62 alxcristea

alxcristea

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 444 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Nume real:Alex
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am 850 Max XTP 2017
  • Numar ATV:TM-26-KAI

Posted 30 August 2019 - 03:12 PM

Claudiu, esti bestial :)

 

Din experienta proprie, am detinut atv cu diferential deblocabil pe spate si pot sa-ti spun ca comportamentul lui pe teren cu aderenta mare este superior celui actual care are diferential blocat pe spate fara posibilitatea sa-l deblochez.

Stabilitatea atv-ului este data in principal de suspensie si cum este reglata.

Daca ai o suspensie tare pe fata o sa ai un comportamet de sanie in curbe deoarece nu se incarca roata fata din esteriorul curbei.

Ceea ce vrei tu sa tot ne spui se corecteaza  din suspensie dar si din geometria cadrului.

Se poate intampla ce spui tu dar in conditii de suspensie reglata foarte prost sau o suspensie mediocra.


  • 0

#63 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 30 August 2019 - 05:57 PM

Am afirmat eu că stabilitatea nu tine si de suspensie?
Eu am zis doar că tractiunea are un rol important în stabilitate vehiculului...mai ales în curbe..și nu numai..
Și voi că nu.. Dar nu ați adus nici un argument.
Citiți puțin despre sistemele de stabilitate auto și o sa vedeți ca majoritatea au legătură cu tracțiunea și sistemul de frânare.
Și o întrebate simplă ca să înțelegeți mai bine: ce autovehicul are stabilitatea mai mare? Cel cu tracțiune integrală sau cel cu tracțiune pe o punte?
Cred că știți răspunsul dar..

Un weekend fain!
  • 0

#64 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 559 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 30 August 2019 - 08:23 PM

Claudiu, sistemele pe care le-ai enumerat tin de controlul traiectoriei autovehicului in diferite momente (franare, accelerare, manevrare...). Sistemele care tin de controlul stabilitatii autovehiculului sunt altele (suspensie activa, bara de torsiune activa ...etc).

 

Confuzi traiectoria cu stabilitatea .... sau daca vrei s-o dai cumva ca sa pici tu in picioare poti spune "stabilitatea traiectoriei" desi suna intr-un fel ....

 

Incearca sa iti raspunzi la intrebarea: de ce atunci cand faci drifturi cu ATV-ul cu si fara diferential deschis pe zapada te rastorni mult mai greu decat daca faci aceleasi drifturi pe asfalt curat? O fi din cauza ca ai tractiune mai buna sau mai slaba? ... eu sunt de parere ca te rastorni atunci cand ai "tractiune" mai buna ... tu ce zici?  (desi aici ma refer mai mult la aderenta ... dar daca ai aderenta ai si tractiune, corect? ) 

 

Au vehicul in miscare nu se rastoarna daca pierde tractiunea si/sau traiectoria, se rastorna din cauza fortelor care actioneaza asupra masei lui (frecare, centrifugala, gravitationala ...) 


Edited by Sergiu, 30 August 2019 - 08:31 PM.

  • 0

#65 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 31 August 2019 - 12:43 PM

Sergiu,
Ai venit cu un comentariu mediocru, fără documentare și fără a înțelege ce înseamnă termenul STABILITATE când vorbim de stabilitatea unui autovehicul și ce conține STABILITATEA asta în lumea autovehiculelor. Dar să nu încurci cu "stabilitate emoțională"😀 (că vad că orice aș zice ești împotriva fără a avea curiozitatea să verifici dacă am dreptate sau nu...încearcă să fii mai "OPEN MIND" ).

Eu am afirmat și îmi sustin afirmația că:

TRACȚIUNEA ARE UN ROL IMPORTANT ÎN STABILITATEA UNUI AUTOVEHICUL. (îmi înțelegi afirmația?). Înainte de a mai scrie ceva adu-mi argumente..
Mai jos ți-am atașat 2 poze ca să înțelegi termenul și să înțelegi că tracțiunea jocă un rol important în stabilitatea autovehiculului. (dacă vrei când am timp o să-ți fac mai multe).
Dacă tracțiunea nu era importantă în STABILITATEA unui autovehicul, crezi că se mai cheltuiau miliarde cu cercetarea și dezvoltarea sistemelor de tracțiune?
Inclusiv diferențialele au fost inventate/dezvoltate și introduse pentru o tracțiune mai buna si CORECTA(înțelegi termenul)și implicit să crească stabilitatea.
Sper să nu te simți jignit dar încearcă să înțelegi ce citești și din când în când să accepți că poate nu ai dreptate.

Attached Files


  • 0

#66 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 559 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 31 August 2019 - 02:41 PM

Incearca totusi sa dai un raspuns la intrebarea mea anterioara si sa il argumentezi.

 

Discutia a plecat de la afirmatia ta ca un ATV se rastoarna mai rapid daca are diferentalele deschise fata de unul care are diferentialele blocate iar eu te-am contrazis si ca nu are importanta modul de lucru al diferentialului ci rasturnarea se produce ca efect al celorlalte fenomene descrise.  

 

"Inclusiv diferențialele au fost inventate/dezvoltate și introduse pentru o tracțiune mai buna ?"  ....pai daca e diferential, inseaman ca stie sa produca diferente de rotatie, corect? Si nu afirmati tu la inceputul discutiei ca e mai bine ca diferentialul sa fie blocat (deci sa nu produca diferente)? .... vezi ca iar te contrezi in afirmatii ...


Edited by Sergiu, 31 August 2019 - 02:56 PM.

  • 0

#67 executivul

executivul

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mircea
  • Telefon:0741212223
  • Marca ATV:CF Moto

Posted 31 August 2019 - 06:15 PM

O pierdere de tractiune la un anumit moment de inclinare poate face diferenta intre a te rasturna sau nu.
La o curba luata aproape de limita, in mod normal, in vertex incepi sa accelerezi. La auto unde centrul de greutate este jos nu prea te ridici pe 2 roti datorita fortei centrifuge, ambele roti motoare fiind in contact cu solul forta de tractiune, chiar si prin diferential se transmite si impinge vehicolul inainte si spre interiorul curbei ceea ce contracareaza forta centrifuga si il restabilizeaza.
Am invatat la scoala ca nu e ok sa franezi IN curba ci inainte de aceasta. Incetinind in timpul virajului scade forta spre inainte si interior si raportul ei cu forta centrifuga, se amplifica momentul de rasturnare.
La atv-uri c.g. fiind mai sus momentul de rasturnare e mai mare, roata motoare din interior pierde contactul mai rapid cu solul si datorita diferentialului poate ajunge sa se roteasca mai repede ca roata motoare din exterior, care pierde din forta de tractiune, cu efect de incetinire a vehicolului si rasturnare a acestuia. Discutia e valabila pt 2x4.
My 2c.
  • 0

#68 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 31 August 2019 - 06:21 PM

Sergiu, sunt cazuri și cazuri.
Hai să o luam cu începutul.
1. Te-ai convins că tracțiunea are un rol important în stabilitate autovehiculelor?

2. Mai sus am zis că un diferențial bun trebuie să pună CORECT tracțiunea la roată (mai exact pe care trebuie pentru a te înscrie corect în viraj.. Dacă nu face asta mai mult te încurcă). În cazul celui de pe Cf-moto asta nu se întâmplă tot timpul și da am zis ca e mult mai safe să mergi cu el blocat(dacă ai posibilitatea să-l blochezi..mai ales când mergi cu viteza și nu ești pe asfalt)... Cu cât intri mai tare în curbă, Atv-ul se înclină spre exterior și apăsarea de pe roata din interiorul curbei scade, ea pierde aderenta și diferențialul simte că roată se învârte mai ușor și mută tracțiunea pe ea.. Când tu pentru stabilitate și înscriere bună în viraj ai nevoie de tracțiune fix pe roata din exteriorul curbei și e chiar roata ce rămâne fără tracțiune.. Dacă este blocat tot tipul o să ai tracțiune și pe roata din exterior.. și rota din interior la viteză pierde foarte mult din apasare/aderență și te lasă să te înscrii în curbă.
Cei de la Bombardier, Polaris și japonezii... Etc. au ei un motiv pentru care încă au amânat sa pună și ei unul pe spate.. Dar Bombardierul prin upgrade-ul adus pe față probabil că testează o variantă ce urmează sa fie adaptat pe spate...(imaginează-ți ca ei probabil pierd bani că au preferat să le vândă fără omologare pentru înmatriculare)..
Ideea celor de la CF nu este rea, dar modul cum au conceput diferențialul nu este ok pentru ATV...

Să-ți mai dau un exemplu:
Am avut ocazia să iau niște lecții de pilotaj.. Pentru începători nu te gândi la F1😉, (în Abu Dhabi la Ferrari world si pe Yaz Marina).. (dacă nu ma crezi pot să-ți trimit poze)
Primele au fost cu karturi pe o mică pistă foarte alunecoasa și trebuia să înțelegem cât de importantă este tracțiunea pentru stabilitate mai ales pe viraj... Ca să iei virajul ai nevoie de tracțiune pe roata exterioară.. Dacă ai doar pe cea interioară nu te poți inscrie.. Dacă ai pe amândouă, cea din interior derapează "controlat"...
Sper că m-ai înțeles.
Dacă nu am dreptate rog să aduci argumente.

O zi bună!
  • 0

#69 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 31 August 2019 - 06:27 PM

Executivul foarte ok punctat.. Să nu mai spunem de șocurile care se creează în grup.
  • 0

#70 executivul

executivul

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mircea
  • Telefon:0741212223
  • Marca ATV:CF Moto

Posted 31 August 2019 - 06:34 PM

https://www.turnolog...r-to-the-tires/

Mai multe despre diferentiale.
Era mai ok un LSD (varianta non halucinogenica), dar lucram cu ce avem.
Avand in vedere ca nu toti conducem la limita sa ne inclinam pe 2 roti, un dif deblocat ajuta mult la manevrabilitate pe teren cu aderenta medie/crescuta.
Din ce am intrebat la dealeri pana acum ei spun ca probelmele s-au rezolvat la loturile mai noi, probabil au pus arcuri mai tari ca diful sa se deblocheze doar in conditii de aderenta 100%, daca aveti vre-un contact in service de cf-moto chiar sunt curios ce schimba la unul de prima generatie ca sa "rezolve" probelmele.
  • 0

#71 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 559 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 31 August 2019 - 06:59 PM

Este corect ce ati expus mai sus daca ne referim la stabilitate ca mentinerea vehicului pe trasa impusa pe conducator, cel care este in control. In momentul cand vehiculul nu mai mentine trasa impusa de conducator se poate afrima ca s-a pierdut controlul / incontrolabil / instabil dpvd al traiectoriei dorite.

 

Doar ca noi cred ca discutam cu precadere de stabilitatea lui ca volum vertical si mentinerea rotilor pe planul de rulare.

Recomandarea mea cu privire la utilizarea diferentialului deblocat / deschis a fost de la bun inceput facuta in conditiile de aderenta buna (asfalt curat, beton...etc). In momentul cand ai diferentialul inchis si cele 2 roti de pe spate se invart simultan, in conditii de aderenta, vor crea fenomenul de sub-virare si implicit ingreunand mentinerea traiectoriei impuse de conducator. 

 

In conditiile unei suprafete cu aderenta scauza este logic ca este recomandat ca diferentialul sa fie blocat pentru o tractiune cat mai buna (de preferat pe cele directoare) si mentinere pe trasa, de aici si introducerea tehnologiilor de auto-blocare mecanica sau electronica, alunecare limitata, ESP, ASR ... care sa intre in functiune in momentele cheie. 


  • 0

#72 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 350 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:BRUTE FORCE 750i

Posted 31 August 2019 - 10:11 PM

Clar cu LSD era mult mai bine, dar probabil era și mult mai scump..
In plus cel cu LSD este și mul mai fiabil...
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto