Jump to content



Photo

Polaris Sportsman 500 Efi X2

Reparatii si restaurare

  • Please log in to reply
233 replies to this topic

#1 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 14 February 2022 - 11:07 PM

Buna Seara tuturor ...va salut cu respect !

Am intrat de curand in posesia unui frumos ATV Polaris din 2007 4X4 cu mult potentia dar cu anumite probleme pe care le-am luat pe rand la mana sa le repar - restaurez si sa le revizionez .

Nu stiu daca topicul este bine pozitionat aici dar poate problemele de mine intalnite si rezolvate sa ajute si pe alte persoane  care au Polaris !

Incet incet o sa va prezint problemele pe care le-a avut si rezolvarea lor ...inca nu este gata complet !

Attached Files


Edited by mapo13, 14 February 2022 - 11:08 PM.

  • 0

#2 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 15 February 2022 - 08:26 PM

bine ai venit si sa ai noroc de tractoras!!

 

PS. spor la surubarit! :)


  • 0

#3 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 15 February 2022 - 10:30 PM

Multumesc pentru urare Aprilia ...

 

Sa incep cu ce am facut prima data .

 

Blocul de lumini din partea stanga de pe ghidon - complet blocat - lipit cu super glue dwarf.gif

Da a.ti auzit bine - lipit cu super glue pt. ca nu mai statea pe pozitile lui . Dat jos dezblocat de super glue si gasita cauza . Inauntru exista o biluta care ajuta la blocarea cursorului pe difereite pozitii. Acea biluta lipsea ...cineva l-a desfacut si dusa a fost . Am pus o biluta asemanatoare ca diametru si curatat totul ca le carte ...gresat comutatorul si gata !

Las foto sa vorbeasca ...

Attached Files

  • Attached File  L1.jpg   38.64KB   0 downloads
  • Attached File  L2.jpg   43.25KB   0 downloads
  • Attached File  L3.jpg   35.07KB   0 downloads

Edited by mapo13, 15 February 2022 - 10:34 PM.

  • 0

#4 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,622 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 16 February 2022 - 12:57 AM

Bine ai venit in comunitate !


  • 0

#5 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 16 February 2022 - 10:53 PM

Multumesc Chrys ...incantat ! 

 

Asadar sa continui :

 

Nici mufele si conexiunile de la acel bloc de lumini nu erau deloc OK . Mult oxid si fire distruse . O mufa a trebuit efectiv sa o elimin deoarece era complet compromisa . Nu imi mergeau farurile din fata nici faza scurta nici faza lunga .

Am luat totul la studiu cu schema electrica si am refacut totul ca la carte inclusiv a trebuit sa imi inventez o alta mufa . 
Am reusit in final si am reabilitat instalatia electrica .thumbsup.gif

Attached Files

  • Attached File  L4.jpg   41.94KB   0 downloads
  • Attached File  L5.jpg   61.38KB   0 downloads
  • Attached File  L6.jpg   45.9KB   0 downloads

  • 1

#6 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 17 February 2022 - 10:29 PM

Mergem mai departe ....stopuri frane aprinse mereu !

Am cautat comutatorul (habar nu aveam unde e) dar dupa o prima analiza am dedus ca unul trebuie sa fie sus la frana de mana si unul jos la frana de picior .
Am inceput cu cel mai usor de inspectat ...cel de la picior. Cum l-am atins cum mi-o ramas in mana -COPT !

Am dat pesa din circuit afara si stupoare ...tot asa ramanea stopurile aprinse ....pfoaiii mi-am, zis E bai ....snitch.gif

Am analizat din nou pe cel de sus dar  era OK - comuta ,,,

Asa ca am analizat firele de la cel de jos de la picior si am vazut ca avea doua inadiri - am desfacut cele doua fire pana la ultima inadire si cand colo acolo erau in scurt .Au facut oxid la inadire .

Restaurat totul cu cablaj nou izolat si siliconat inadirile , comutatorul l-am gasit identic cu putini bani - am montat totul si yupiiiii ...avem sopuri pe frana nhl2.gif

Attached Files


Edited by mapo13, 17 February 2022 - 10:33 PM.

  • 1

#7 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,622 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 18 February 2022 - 12:00 AM

Super !

 

Asa este in domeniul electricitatii, multa munca de cautare pana la gasirea defectului , de multe ori remedierea este simpla.


  • 0

#8 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 18 February 2022 - 11:26 PM

Da asa e ....Chrys !  Imi place sa le fac dar am si toata logistica si priceperea - timp sa fie pirate2.gif


  • 0

#9 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 21 February 2022 - 04:54 PM

fara pricepere si logistica ciuciu, nu ajungi departe...

 

 

spor!!


  • 0

#10 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 21 February 2022 - 11:04 PM

Bunn...mai departe !

Am schimbat bujia ...dupa cum arata eu cred ca nu a fost schimbata niciodata in acesti 10.000 de km .

Se schimba relativ usor cu o tubulara de 16 desfacand panoul de pe partea laterala stanga.

Am schimbat cu tipul dat de producator BKR  pentru acest model de Polaris 500 EFI 

Avea un canal electrodul mama mama ...

 

Vedeti foto :

Attached Files

  • Attached File  B3.jpg   42.89KB   0 downloads
  • Attached File  B1.jpg   53.98KB   0 downloads
  • Attached File  B2.jpg   39.2KB   0 downloads

Edited by mapo13, 21 February 2022 - 11:05 PM.

  • 0

#11 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 22 February 2022 - 11:03 PM

Nu stiu daca sa mai continui cu scrisul ...poate nu prezinta interes lucrarile mele la Polaris  !

Urma TURF.ul ...adica diferentialul blocabil spate .O lucrare foarte complicata in cazul meu . Nici acesta nu era in regula . Bobina actionare moarta ...etc ...comanda electronica absenta si ea din PDM (Power Distribution Module ) !

 

Poate mai prezint ...


  • 0

#12 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,622 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 22 February 2022 - 11:11 PM

Bineinteles ca este foarte interesanta activitatea de restaurare completa pe care o faci.

Daca ne-o inpartaseti aici este foarte OK.

 

Cine doreste sa invete ,bine........cine nu, poate sa plateasca pe altii.thumbsup.gif


  • 0

#13 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 26 February 2022 - 09:36 PM

Da ...

Deci..la Polaris asa cum probabil multi stiti avem o optiune legata de transmisia puntii spate numita TURF . ( in engleza - gazon.).

Ce este Turf.ul ? Este o optiune implementata de inginerii de la Polaris pentru a debloca diferentialul spate !.In general ATV-urile au puntea spate blocata mereu pentru a asigura o tractiune cat mai eficienta pe suprafete alunecoase sau noroiase - conditii grele de teren !

Cum se face la Polaris - prin actionarea unei bobine care impinge un stift in grupul dif. spate deblocand satelitii. Adica lasand diferentialul liber !

La ce ajuta ...ajuta la mersul prin oras scooter.gif , la diminuarea uzurii anvelop. spate ,  la o manevrabilitate foarte usoara pe suprafete dure , la o scadere a consumului de carburant ...etc ... Sigur sunt chestiuni pe care cred ca le cunoasteti si voi la fel de bine ...

 

Ce legatura are cu gazonul din engleza ....are ca atunci cand ai TURF.ul activat mergi si pe asfalt la fel de usor cum mergi si pe gazon sau iarba , adica rotile pe spate se invart diferentiat in special in viraje ceea ce iti da o manvrabilitate sporita .

Attached Files

  • Attached File  T.jpg   48.94KB   0 downloads
  • Attached File  T2.jpg   174.63KB   0 downloads

Edited by mapo13, 26 February 2022 - 09:42 PM.

  • 0

#14 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 27 February 2022 - 08:58 PM

Acesta bobina TURF cum o denumesc eu este pozitionata pe grupul diferential spate (vezi foto) - prin insurubare cu o garnitura circulara tip Oring .

La mine actionand butonul de TURF nu se intampla nimic ...nu se audea nimic ...mai grav era si faptul ca nu aveam nici comanda de tensiune pe tovarasa . 

Mai intai mi-am zis sa rezolv bobina sa actioneze, si pe urma ma duc mai departe cu analiza .

Masurand infasurarea bobinajului aveam 1,67 Ohmi exact ca si  in manualul de service , deci aveam oarecum un bun semn ca as putea salva ceva !

Turf.ul se deface cu o mega tubulara de 51 ...cam greu de gasit , pana la urma am desfacut.o folosind o tubulara de 55 cu niste reductii puse pe laturi .

S-a desfacut relativ usor .

Ca sa o dam jos trebuie desfacut bratul superior care tine suspensia spate si suportul bratului , pentru ca nu permite desurubarea ei din grup .

 

Va arat niste foto foto ca sa intelegeti situatia si pe urma mai continui .

Attached Files

  • Attached File  T4.jpg   138.3KB   0 downloads
  • Attached File  T5.jpg   78.77KB   0 downloads

Edited by mapo13, 27 February 2022 - 09:01 PM.

  • 0

#15 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 28 February 2022 - 10:41 AM

Spor la surubarit, iti place sa bagi mana. thumbsup.gif


  • 0

#16 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 28 February 2022 - 09:36 PM

Daaa...multumesc Adirpe ...ma incurajezi  ! Multumesc  thumbsup.gif

 

Deci dupa ce am dat bobina jos ramane locul cu un arc "ARC TAMPON" inauntru vezi in foto , foarte important care preia socurile din actionarea bobinei pentru a nu distruge furca care blocheaza satelitii in cutia diferentialului spate (am pus o foto mai inante cu dif. deschis unde e furca ).

Acum despre bobina cu pricina sunt multe de spus ...ea nu este comandata de catre PDM decat cand viteza de rotatie a coroanei diferentialului este inferioara vitezei de actionare a stiftului din bobina . Este normal sa fie asa pentru ca nu toti tin cont ca aceste comenzi se fac cu mecanica oprita . Adica cu ATV pe stop . Ca masura de protectie pentru cei ce actioneaza din mers TURF-ul el nu intra in functiune pana cand cele doua conditii nu sunt indeplinite . Inform. despre turatia coroanei dif. se ia de catre PDM din SPEED SENSOR .

Mai avem un detaliu aici foarte interesant de care au tinut cont inginerii de la Polaris este faptul ca acest curent prin bobina este variabil . Bobina TURF este un mare consumator de energie ( 8 A masurata de mine cu motorul pornit ) ...si odata intrata in functiune ( stiftul impins in afara ) - curentul necesat mentinerii stiftului nu trebuie sa fie asa mare,  asa ca in decurs de 3 sec. curentul prin bobina scade la 1.5 Amp . Avem asadar doar un  curent de mentinere ...o solutie foarte buna si ingenioasa pentru a nu suprasolicita alternatorul ATV.ului .Toate aceste functii de control le face PDM prin intermediul unui MOSFET de comanda controlat de un microcontroler destept tare .

Voi ajunge si acolo cu explicatiile ...

Attached Files

  • Attached File  T6.jpg   75.29KB   0 downloads
  • Attached File  T7.jpg   87.56KB   0 downloads
  • Attached File  T8.jpg   69.89KB   0 downloads

Edited by mapo13, 28 February 2022 - 09:43 PM.

  • 0

#17 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 01 March 2022 - 01:10 PM

spor!!


  • 0

#18 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 01 March 2022 - 09:25 PM

Mersi Apri '...

 

Data jos bobina arata in felul urmator - un oring aista inchiderea ermetica prin insurubare !

In prima foto daca va uitati cu atentie se vede rugina care bloca stiftul sa iasa ...

Attached Files

  • Attached File  T10.jpg   52.94KB   0 downloads
  • Attached File  T11.jpg   63.53KB   0 downloads

Edited by mapo13, 01 March 2022 - 09:37 PM.

  • 0

#19 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 01 March 2022 - 09:38 PM

 Si inca o foto cu " utilajul "desfacut  in lucru pirate2.gif

Attached Files

  • Attached File  ATV.jpg   182.65KB   0 downloads

  • 0

#20 mapo13

mapo13

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 posts
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras -BV
  • Nume real:Marius.P
  • Telefon:0754
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500. EFI-X2-Cargo

Posted 02 March 2022 - 08:49 PM

Mergem mai departe :

 

Cand am pus bobina pe masa m-am cam scarpinat pe invers ca era sertizata circular deci nu aveam posibilitatea sa o desfac normal . Inauntru era blocata toata de rugina . M-am tot gandit pe unde puii mei a intrat apa in corpul acesta deoarece era totul inchis in fabrica perfect . Dupa ce am desfacut.o am realizat ca locul pe unde a intrat umezeala a fost firele de intrare in corp de la bobinaj  …pe langa ele !

Asadar vedeti in foto ce am gasit in ea …o masa de rugina pe corpul stiftului care impinge furca in diferential . Nu avea cum sa mearga in conditiile acelea, ea fiind blocata de ani de zile nu de acum !

Am curatat totul ca la carte am slefuit, polisat metalul si am readus-o la viata …vedeti foto dar si video . De asemeni am gresat totul foarte bine cu vaselina speciala pe baza de sapun de Litiu . Avand in vedere ca una noua am gasit-o la 269 de dolari ….brrrr …bine ca am salvat-o pe aceasta . A fost munca asidua dar a meritat….am avut si o satisfactie totala  cand am auzit-o cum tzacanea ca in “ vremurile bune “ !!!

Am si un video cu actionarea ei ...

Attached Files

  • Attached File  T9.jpg   32.12KB   0 downloads
  • Attached File  T16.jpg   178.2KB   0 downloads
  • Attached File  T13.jpg   105.11KB   0 downloads
  • Attached File  T12.jpg   82.14KB   0 downloads

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto