Franele: Cum Si Cand Se Folosesc
#21
Posted 04 June 2008 - 03:42 PM
#22
Posted 04 June 2008 - 08:02 PM
Edited by oakyz, 04 June 2008 - 08:12 PM.
#23
Posted 05 June 2008 - 09:19 AM
#24
Posted 05 June 2008 - 09:38 AM
#25
Posted 05 June 2008 - 09:40 AM
#26
Posted 05 June 2008 - 09:54 AM
DA, NU ASTA AM VRUT SA SPUN. NORMAL CA FOLOSESTI FRANA DE CARE AI NEVOIE DE LA CAZ LA CAZ. ASA SI DACA ESTI IN CURBA SI PUI PREA TARE CU FATA RISTI SA O IEIE PE 2 ROTI..... IN FUNCTIE DE VITEZA SI TEREN FOLOSESTI FATA SAU SPATELE...SAU AMANDOUA. IMPORTANT E SA TE OPRESTI IN SIGURANTA....
#27
Posted 05 June 2008 - 10:37 AM
Mai exact, scenariu e LINHAI 4X2 WORKER (daca conteaza si modelu) si am 2 frane: MANA si PICIOR.
Intrebari:
1. cand apas frana de mana, ce roti se franeaza? ambele fata + stanga spate?
2. cand apas frana de picior, ce roti se franeaza? ambele fata + dreapta spate?
3. de ce este diferenta asa mare la forta de franare? e normal? e defect? asa e la toate?
4. cand folosesc frana de mana si cand frana de picior?
#28
Posted 05 June 2008 - 10:39 AM
2. Cand apesi frana de picior se franeaza toate rotile
3. E normal. De ce, nu stiu sa-ti zic. Asa e la toate si nu e defect.
4. Eu la Linhai foloseam frana de picior in coborari zdravene si pe sosea cand trebuia sa franez urgent. Franam atat cu cea de mana cat si cu cea de picior ca sa blochez rotile cat mai repede.
#29
Posted 05 June 2008 - 10:42 AM
#30
Posted 05 June 2008 - 11:31 AM
Edited by rar, 05 June 2008 - 11:34 AM.
#31
Posted 05 June 2008 - 01:38 PM
2. Cand apesi frana de picior se franeaza toate rotile
3. E normal. De ce, nu stiu sa-ti zic. Asa e la toate si nu e defect.
4. Eu la Linhai foloseam frana de picior in coborari zdravene si pe sosea cand trebuia sa franez urgent. Franam atat cu cea de mana cat si cu cea de picior ca sa blochez rotile cat mai repede.
GRESIT;
1. Cand apesi frana de mana se franeaza rotile FATA si STANGA SPATE
2. Cand apesi frana de picior se franeaza rotile FATA si DREAPTA SPATE.
Si nu este dublu circuit ci sunt 2 circuite... asta am vazut-o si cand am schimbat placutele si pe dreapta spate a trebuit sa apasa frana de picior ca sa le aerisesc (frana de mana nu avea absoult NICI un efect pe roata aia)
Cat despre placute ... clar sunt subdimensionate si culmea sunt foarte faramicioase am facut o gaura intr-o placuta noua cu surubelnita fara sa imi dau seama.
Edited by oakyz, 05 June 2008 - 01:42 PM.
#32
Posted 05 June 2008 - 02:17 PM
#33
Posted 05 June 2008 - 02:31 PM
#34
Posted 05 June 2008 - 02:36 PM
#35
Posted 05 June 2008 - 03:44 PM
nu m-am uitat la tevi ... da putin probabil sa vad ceva semnificativ "din exterior"
daca nu e nici o diferenta la rotile pe care le actioneaza, de ce e asa mare diferenta intre forta de franare?
de ce la frana de mana ii zice "auxiliara" ... io inteleg de aici ca trebe sa o folosesti mai rar
#36
Posted 05 June 2008 - 04:33 PM
Frana actioneaza pe toate rotile. Din acest motiv e maneta asa de tare. Daca ai apasa si pedala cu mana ai depune acelasi efort. Din cauza pozitiei si a muschilor piciorului care sunt mult mai dezvoltati decat cei ai mainii iti este mai usor sa actionezi cu o forta mai mare pedala. Pricepusi?
Domnu oakyz, in teorie ceea ce spui tu e greu de pus in practica (misto exprimare, huh?)
Eu, din pacate, nu-s langa atv sa verific exact cele afirmate dar se poate verifica foarte simplu. Dar imi trebe un atv sa ma uit...
#37
Posted 05 June 2008 - 06:37 PM
Cand am aerisit franele pe spate si pe fata am vazut ca la fiecare roata sunt doua aerisitoare :(unul mai micutz si unul mai mare asa pareau ) .Care il desfac cand strang frana de mana si care cand apas frana de picior ??? ....sau sa le apas pe amandoua ca sa fiu sigur ca aerisesc.?
Edited by otto_csm, 05 June 2008 - 06:38 PM.
#38
Posted 05 June 2008 - 08:42 PM
Frana actioneaza pe toate rotile. Din acest motiv e maneta asa de tare. Daca ai apasa si pedala cu mana ai depune acelasi efort. Din cauza pozitiei si a muschilor piciorului care sunt mult mai dezvoltati decat cei ai mainii iti este mai usor sa actionezi cu o forta mai mare pedala. Pricepusi?
Domnu oakyz, in teorie ceea ce spui tu e greu de pus in practica (misto exprimare, huh?)
Eu, din pacate, nu-s langa atv sa verific exact cele afirmate dar se poate verifica foarte simplu. Dar imi trebe un atv sa ma uit...
Nu inteleg scriu un chineza sau japoneza ?!??!?!?!
FRANA DE MANA ACTIONEAZA PE ROTILE DIN FATA SI STANGA SPATE !!!!!!!!!!!!!
FRANA DE PICIOR ACTIONEAZA PE ROTILE DIN FATA SI DREAPTA SPATE !!!!!!!!
#39
Posted 05 June 2008 - 08:45 PM
Probat si demonstrat cu frana de picior apasata cand nu mai aveam placute pe dreapta spate se auzea cum freaca metalul ... cu frana de mana apasata nu se auzea nimic din dreapta spate pentru ca este alt circuit.
Plus ca pe fata sunt cate 2 aerisitoare la fiecare roata !
Si nu a spus nimeni ca se invart separat dar circuitele de frana sunt 2 independente.
Edited by oakyz, 05 June 2008 - 08:47 PM.
#40
Posted 05 June 2008 - 09:52 PM
Plus ca pe fata sunt cate 2 aerisitoare la fiecare roata !
Si nu a spus nimeni ca se invart separat dar circuitele de frana sunt 2 independente.
Poate nu se auzea cand franai cu cea de mana pt ca nu era aerisit circuitul .
Eu as zice ca e corect ce a zis RAR . : 2 circuite diferite frana mana /frana picior .....franare pe toate 4 ...in rest e chestie de aerisire .