Head-to-head
#81
Posted 03 February 2010 - 06:19 AM
#82
Posted 03 February 2010 - 09:01 AM
#83
Posted 03 February 2010 - 09:04 AM
luati-ma mai usor ca pe asta nu am inteles-o abia am facut ochi si nu am baut cafeaua
#84
Posted 03 February 2010 - 09:25 AM
ia-ti tu linhai 2x4 sa vezi atunci caterinca
#85
Posted 03 February 2010 - 10:10 AM
#86
Posted 03 February 2010 - 10:37 AM
de ce??? ma leg cu sufa de tine si nu ma poti lasa in noroi.....
si o sa-ti fac si reclama pe forum ca ai avut grija de mine....
#87
Posted 03 February 2010 - 08:49 PM
asa cum sunt convins ca ne vom intelege de minune cu el la fel sunt convins ca s-ar intampla si cu suspendatii de astazi........suntem pasionali dar nu si sariti de pe axa
....ce vremuri!!!! dar amu nu prea inteleg ce culoare are varza,rosie ,alba???Polarisuri,Can-am-uri si Bexuri,prea amestecate.
Bexu o tovarasie tovaraseasca ',si foarte activa si calare si pe ....jos,''o lume minunata in care veti gasi numai....copii''
De Polaris ce sa zic am avut doua prin 2007, unu de 300 probleme cu carburatia nu mi-a placut iarna cu el la munte ,respectiv 800 cu care m-am rasturnat, putin cam grav(coaste rupte,umar dislocat) concluzia prea Hummer;vandute
Cu Can-am sunt mai prieten, parca este mai ascultator, mai supus,si mai frumos ca e al meu ,s-au poate sunt eu mai preventiv . Nu zic ca nu conteaza'' marimea''dar depinde si de ''calaret''poti sa ai tu ''scula''daca nu ai ''sange''in vene,si unul micut dar ''jucaus''face poate mai'' fericit'' pe cineva ,lasind in urma si Polarisu si Bombardieru.
#88
Posted 04 February 2010 - 10:53 PM
Domnilor,va multumesc pentru modul in care a-ti reactionat.Sincer,m-am temut sa postez acel post,mi-a fost teama ca unii dintre dvs. vor intelege gresit ceea ce am vrut cu adevarat sa spun si asteptam ceva bobarnace.Totusi trebuie sa va spun ca personal cred ca majoritatea problemelor remarcate sunt exclusiv din vina proprietarilor.De aceea constatarile enumerate nu se aplica la modul general, pe marci si modele.Majoritatea problemelor pot fi evitate foarte simplu,spre exemplu;
-Rulmentii; problema intalnita la toate modelele de atv.Semeringurile,protectiile pt. praf si apa,se degradeaza foarte repede daca va place noroiul.Astfel vaselina din rulmenti se va degrada din cauza apei si a prafului si urmeaza uzura rulmentulul.Daca atv-ul este folosit mai mult in off-road,este necesara curatarea si lubrifierea rulmentilor la fiecare 1000 km.
-Planetarele;multi nu verifica starea burdufurilor decat dupa ce planetara este murdara toata de vaselina.Asta in cel mai fericit caz,fiindca in cazul in care (ca de obicei) este putina vaselina in burduf,mai intai acesta se umple cu apa si pamant si planetara functioneaza fara nici un pic de lubrifiere.De obicei urmeaza inlocuirea acesteia cu costuri foarte mari.Se recomanda ca inclusiv la atv-urile noi sa se verifica cantitatea si calitatea vaselinei din burduf.
-Pivoti,capete de bara si cruci cardanice;aceeasi problema,deteriorarea burdufului de protectie si lipsa lubrifiantului.Este indicat ca inclusiv la atv-urile noi sa se completeze cantitatea de lubrifiant si sa se verifice periodic starea burdufului.
-Sistemele de cuplare 4x4 electrice; nu va sfiiti sa umpleti cu silicon toate locurile care vi se par a da posibilitatea apei sa se infiltreze in acestea.
-Consumul de ulei .Multe atv-uri,dupa 4-5000 de km incep sa consume putin ulei (50-100 g /100 km).Nu este deloc ingrijorator acest consum,nu apare fum la evacuare si motorul trage chiar mai bine decat inainte.Problema este ca multi a-si aduc aminte sa verifice nivelul la ulei doar atunci cand lipseste deja vre-un litru de ulei.Intelegeti ca asta inseamna cam 50% din necesarul de ulei si dupa cateva completari din acestea,cu litrul,urmeaza obligatoriu si o segmentare.Daca aveti grija insa ca uleiul sa fie la nivel in permanenta ,motorul va mai duce sigur multe mii de km.Aveti grija totusi sa nu va multumiti doar cu improspatarea uleiului si incercati sa faceti schimbul de ulei in mod normal.
D-l Mircea,referitor la intrebarea dvs. Ecartamentul rotilor este destul de mic .Roata fata de pe interiorul virajului pierde foarte repede contactul cu solul ,implicit aderenta,iar un set de distantiere face minuni in privinta stabilitatii la KQ.(valabil si pt Kawasaki 650)
Inclusiv sasiul de BRP poate fi intarit (dar nu oricum) si astfel prestatia atv-ului se modifica cu 100%.In SUA au inceput chiar vanzarea de subansamble concepute special pentru ranforsarea sasiului.
S-a spus mai sus ca suntem egoisti si lenesi.Intradevar se aplica la toata natia noastra,dar ar trebuii ca nu si aici.Suntem doar o mana de oameni si nici macar intre noi nu ne ajutam.Trebuie sa cautam rezolvarea problemelor noastre pe siturile din SUA.Sigur suntem cel putin egali daca nu chiar mai harnici,mai inventivi si mai intuitivi ca ei.Totusi stam rau cu constiinta.Am incercat sa stau deoparte vizavii de aceste probleme pentru a nu se intelege altceva,insa am reactionat in momentul in care un cunoscut (pe care l-am ajutat de cateva ori pe mess) a expus o problema pe forum .Raspunsul meu era in mod cert rezolvarea problemei lui ,dar dupa cateva zile el revine cu alt post si spune ca nu a verificat daca problema este de acolo dar daca mai are si altcineva o alta parere.Avea intradevar o problema? Pentru ce ne mai batem noi capul? Cine este lenesul? Raspunsul meu putea fi gresit,dar rezolvarile acestor probleme pe forum sunt facute pe bajbaite.Este ca si cum te-ar consulta doctorul prin telefon.Deci nici macar nu verificase varianta mea si deja cerea o alta parere.De-aia ne fac americanii.Cu stima.
#89
Posted 05 February 2010 - 08:46 AM
As putea adauga un singur lucru: cei care primesc asistenta noastra de la distanta nu am mereu bunul simt sa posteze care a fost rezolvarea problemei lor. Nu pentru orgoliul nostru, ci pentru informarea tuturor.
#90
Posted 05 February 2010 - 08:46 AM
Beneficiile lor sunt evidente si clare dar pe langa acele beneficii apar si niste mici dezavantaje. Pe ravene, datorita ecartamentului mai mare tragi mai greu de ghidon. Fara stabilizator de directie senzatia de "iti fura ghidonul din maini" e amplificata si trebuie atentie marita, mai ales ca odata cu montarea distantierelor stabilitatea si comportamentul atv-ului te imbie la abordarea terenului cu viteza mai mare.
Una peste alta, cred ca experienta in utilizare dobandita cu un anume model de atv te ajuta foarte mult. La inceput mi s-a parut si mie prea jucaus KQ si i-am pus distantiere dar acum, dupa ce ne-am obisnuit unul cu altul cred ca l-as putea folosi foarte bine si fara distantiere.
L.E. Bine punctat Robert, acelasi lucru l-am patit si eu. De atunci sunt mult mai rezervat cu a da numarul meu de telefon sau adresa de yahoo messenger, tocmai pentru ca unii au mult timp liber si te dispera cu jdemii de intrebari de genul: "de ce apa se cara in bidoane de plastic..." Si uneori chiar nu am timp sa explic sau sa motivez nimanui de ce Pamantul e rotund, de ce se roteste intr-o anume directie, de ce magnetismul de la poli se inverseaza la fiecare 11.000 de ani si incalzirea globala si alte alea Am adaugat si putin spirit de gluma ca suntem pe un topic mai aparte
Edited by d-rive, 05 February 2010 - 08:50 AM.
#91
Posted 05 February 2010 - 10:53 AM
Exact genul asta de informatii, pe care il dai tu, nu il gasesti aici...Cred ca toti avem de castigat de pe urma acestor posturi
#92
Posted 05 February 2010 - 12:10 PM
#93
Posted 05 February 2010 - 06:58 PM
Aha...am inteles. Merci! Stiam de acest avantaj al distantierelor, dar nu stiam de ce ai insistat cu ele in special la KQ, mai ales ca e un atv cu un ecartament similar cu al altora .... Personal consider ca distantierele aduc avantaje evidente in materie de stabilitate, dar si dezavantaje ...la fel de evidente, printre care ...demn de mentionat este faptul a iti creste cuplul la roata prin prelungirea bratului cuplului deci risti sa-l ridici pe doua roti mult mai usor... lucru constatat atat de mine pe atv-ul altcuiva, cat si de posesori de distantiere. Mai e si marirea ecartamentului, care te poate incurca in anumite situatii. Si ingreunarea directiei e un dezavantaj, iar utilizarea unui amortizor pentru contracarare, poate aduce dezavantaje si mai mari. Una peste alta, personal nu optez pentru distantiere, ma descurc asa cum e. Dar conteaza foarte mult unde folosesti ATV-ul. In regim de rally ride, cred ca sunt de aur...
P.S. A...si mama mea m-a botezat Mircea...nu dl Mircea.....da?
#94
Posted 05 February 2010 - 10:05 PM
#95
Posted 06 February 2010 - 01:12 AM
Eu am pe KQ gume BH de 26'. Pana acum 6-7 luni am colectat numeroare poze cu burta respectivei doamne japoneze si cu mine in pozitia misionarului (sub D-na Suzana). Sincer, nu neaparat visul meu (nu ca as fi preferat un 69 cu Suzi (aaauuuu, nici nu vreau sa ma gandesc)).
Acum 6-7 luni, mai mult la insistentele coechipierilor mei satui sa tot traga de fierul meu, am rupt zgarcenia si am investit enorma suma de 100 Euro pentru patru felii de profil de aliaj usor si 16 prezoane. Recunosc ca a fost una din cele mai bune investitii facute de mine pana acum in materie de vestimentatie a amantei japoneze susnumite (multumesc si salutari Sorin/Topquad!).
Intre timp, am schimbat si jantele cu unele cu offset ext. dar iata ca am obtinut aprox. 12 cm latime in plus. Pe fiecare parte. (Asa e cu femeile aste, intai vor geanta de firma si dupa aia se ingrasa de nu mai incap pe remorca)
Deja foarte incomod in anumite situatii de offroad datorita gabaritului si datorita efortului mare pentru a dirija ateveul unde vrei tu sa mergi...
Drept care, acum 1 luna am dat jos distantierele si acum simt ca sunt foarte bine echilibrat.
Concluzia mea subiectiva: La KQ, cu gume pe 26': ideal (imi) este (mie) fie cu jante stock + distantiere, SAU cu jante cu offset ext. fara distantiere.
In combinatiile acestea am scapat de pozitia misionarului in zilelele de sambata si duminica si am castigat 1-2 cm la diametrul antebratelor, ceea ce nu este un lucru rau pana la urma.
Edited by fatcat, 06 February 2010 - 01:13 AM.
#96
Posted 06 February 2010 - 08:57 AM
Referitor la intretinerea atv-urilor,prelungirea duratei de viata a capetelor de bara de directie si a pivotilor se poate face foarte simplu,fara demontare ,fara multa munca (risc sa raman fara clienti!).Tot ce trebuie este un spray cu vaselina (nu ulei).Introduceti furtunelui spray-ului pe langa capul pivotant ,si pulverizat vaselina in interiorul protectiei de cauciuc (burduf).Nu se aplica si la planertare unde este nevoie de vaselina speciala.
Atentie la bucsile de la brate.Sistemul este acelasi la toate atv-urile.Este format din doua bucsi din tefoln si o bucse metalica.Intotdeauna se uzeaza bucsa metalica nu cele din teflon,asta inseamna lipsa lubrifiere.Multi se multumesc doar sa introduca vaselina prin orificiile de gresare,dar in 90% din cazuri vaselina nu va fi repartizata in ambele sensuri si nu va lubrifia toata bucsa metalica.La aceasta se mai adauga si patrunderea apei care duce la oxidarea acestor bucsi.Deci este indicata demontarea bratului,curatarea bucsilor si lubrifierea manuala a acestora.Daca operatia este facuta cu simt de raspundere,ar trebuii sa fie suficient pentru urmatoarele 2000 de km.
Majoritatea dintre dumneavoastra prefera sa execute operatiile de intretinere a atv-urilor in regie proprie,ceea ce este foarte bine tinand cont de prestatia service-lor specializate.Mai ales facand-o pentru dvs. precis creste si calitatea lucrarii.Nu este greu iar beneficiile vor fi evidente.In primul rand,bagam mana tot mai rar in buzunar,in al doi-lea rand atv-ul ne va oferii siguranta mai mare pe termen indelungat.
#97
Posted 06 February 2010 - 09:04 AM
Spunetimi si mie unde are KQ orificii de gresare ? .
#98
Posted 06 February 2010 - 09:34 AM
Edited by danilaKQ, 06 February 2010 - 09:34 AM.
#99
Posted 06 February 2010 - 10:05 AM
POLARIS, YAMAHA.....
Exemplele pot continua la adaugarea dumneavoastra ca fiecare detinator sa cunoasca dotarea iar intretinerea este exemplificata mai sus.
#100
Posted 06 February 2010 - 10:06 AM
Nu are, asa e din conceptie. Si nici nu are nevoie pentru ca tot din conceptie, baietii destepti de la Suzuki au facut bratele cu simeringuri si nu are cum sa intre apa sau noroiul.
Eu il spal cu jet puternic si a trebuit sa desfac bratele superioare si am vazut ce era in interior, totul curat, gresat. Asta pe la 2000+km parcursi in conditii normale, atentie, a nu se intelege conditii usoare dar nici hard de hard.
Ce fac eu la atv. De fiecare data cand il spal, il las sa se usuce si apoi dau cu jet puternic de vaselina siliconata (de la Nigrin, se gaseste la Praktiker) pe toate bucsele, inclusiv la bara de torsiune spate. Astfel protejez cauciucul din care sunt confectionate (vaselina siliconica nu ataca, cauciucul, dimpotriva) si previn imbatranirea prematura, craparea lor si deasemenea se formeaza o pelicula subtire care impiedica apa si noroiul sa intre unde nu trebuie.
Daca vad ca pe burdufele de la planetare s-a depus noroi sau alte alea de pe traseu, substante care duc la imbatranirea prematura a cauciucului din care este facut burduful, le sterg cu o carpa si cu solutie siliconica. Arata ca noi si in caz de vreo crenguta ceva, ajuta sa o faca sa alunece peste el si nu sa-l patrunda. Deasemenea nici zapada nu se mai lipeste de ele asa de usor.
Asta e singurul lucru care-l fac periodic la atv, o data la cateva luni (cca 6).