E atv, nu e motocicleta de asfalt. Merge turat ca sa aiba tot cuplul cand ai nevoie de el, adica inca de la viteze mici. Este un motiv pt care atv-urile consuma mult. Daca il faci sa mearga mai putin turat cand vei da de off road va trebui sa mergi mereu cu treapta de forta. Plus de asta motorul e mai protejat asa, desi ai impresia ca se uzeaza prea mult ca merge turat, nu e adevarat. El daca sta la turatia de cuplu maxim e mai putin stresat, chiar daca tu tragi de el pe off road. Teoretic, practic fiind motor nici prea mare nici prea mic va trebui sa dai pe treapta low mai des, adica la pante abrupte, sau cand vrei mai multe precizie la acceleratie. Daca nu dai pe low, chiar daca sta el in cuplu maxim vei vedea ca la o panta sanatoasa tot il ingenunchezi.
Chestia asta cu motorul turat care se uzeaza a ramas de la dacie care se uza cand il turai, in ziua de azi si la masini un motor turat e mai fericit decat unul cu care s-a mers la consum, uita-te unele taxiuri de exemplu, am si condusmasini de peste 200.000 km conduse batraneste si abia accelerau, am condus si motoare forjate de peste 200.000 km, fara probleme, neumblate in motor, si mergeau ca in prima zi. Am mers cu loganul 1.6 8v al unui prieten care la nici 100.000 km accelereaza mai slab ca un 1.4 8v, pt ca tipul cu 1.6 schimba la 2000 de ture.
Edited by ionescu liviu, 02 December 2013 - 10:48 AM.