Despre inmatricularea ATV-ului
#61
Posted 03 November 2009 - 02:37 PM
#62
Posted 03 November 2009 - 02:50 PM
#63
Posted 03 November 2009 - 04:56 PM
..era un primar dintr-o comuna care inregistra orice pe primarie: rabe, tractoare, aro, atv-uri...pana intr-o zi cand unul cu un astfel de aro a omorat un om...s-a lasat cu multe dosare penale...inclusiv primarul...
..ganditi-va ce s-ar intampla daca un pusti de bani gata va acroseaza atv-ul neinmatriculat, intra intr-un stalp si doamne fereste pateste ceva...o sa platiti daune morale de o sa va fi dorit sa fi platit 1000 euro in plus pentru inmatriculare...cand esti in culpa (ma refer la atv-ul neinmatriculat) poti fi gasit vinovat chiar daca evenimentul nu s-a intamplat din vina ta...
#64
Posted 03 November 2009 - 07:14 PM
Trebuie sa aiba rca valabil, vesta reflectorizanta si casca de protectie.
Singura diferenta fata de cele inmatriculabile este ca nu au chit de omologare, adica nu au oglinzi claxon si semnalizare, la cele omologate, se montaza toate astea si iti mai cer 1000 eur.
Asa ca eu va recomand sa achizitionati unul neinmatriculabil, si de 1000 de eur ii punteti 10 claxoane, 20 oglinzi si 30 de semnalizari si il inregistrati.
In plus impozitul la cel neinmatriculabil e mai mic, RCA-ul mai mic, nu trebuie Itp si asa mai departe.
Sau de 1000 de eur ii ei remorca si te duci la munte fara stres si la caldura in masina.Oricum la munte nu te intreaba nimeni nimic daca e inregistrat la primarie. Probleme apar daca nu esti nici macar inregistrat.
#65
Posted 03 November 2009 - 07:49 PM
#66
Posted 03 November 2009 - 08:29 PM
#67
Posted 03 November 2009 - 08:54 PM
#68
Posted 04 November 2009 - 12:28 AM
RAR? Asa e, Daciile alea 1300 de acum 30 de ani primesc aprobarea de a circula pe drumurile publice, desi la 60 la ora se dezintegreaza si franeaza excelent...aa si nici nu polueaza prea mult...Chestia asta cu inmatriculatul ATV-urilor e la fel de corecta ca si taxa de poluare...1300 euro pentru niste oglinzi si semnalizare ? 5000 euro sa inmatriculezi o masina Euro 5 si 200 euro sa inmatriculezi un harb de acum 20 de ani ?
Asigurare ? Aici ai dreptate, RCA-ul e perfect justificat...dar de ce ar trebui sa il platesc de 10 ori mai mult pentru fix acelasi ATV, dar inmatriculat la Politie? Adica, e omologat pt drumurile publice, are oglinzi si semnalizare, reprezinta un pericol mai mic deci, si totusi trebuie sa platesc de 10 ori mai mult decat pentru acelasi "utilaj".
Impozit? The same...impozitele sunt ok, daca ar fi aplicate cum trebuie.
Atata timp cat primariile inmatriculeaza ATV-uri ca si tractoare, buldozere, etc...cum pot ei sa iti faca dosar ca circuli cu asa ceva? Ori sa scoata chestia asta cu inmatriculatul pe primarie de tot, ori sa le inmatriculeze pe toate la politie...fara cine stie ce omologari de mii de euro sa le umple lor buzunarele...
#69
Posted 04 November 2009 - 01:02 AM
RAR? Asa e, Daciile alea 1300 de acum 30 de ani primesc aprobarea de a circula pe drumurile publice, desi la 60 la ora se dezintegreaza si franeaza excelent...aa si nici nu polueaza prea mult...Chestia asta cu inmatriculatul ATV-urilor e la fel de corecta ca si taxa de poluare...1300 euro pentru niste oglinzi si semnalizare ? 5000 euro sa inmatriculezi o masina Euro 5 si 200 euro sa inmatriculezi un harb de acum 20 de ani ?
Asigurare ? Aici ai dreptate, RCA-ul e perfect justificat...dar de ce ar trebui sa il platesc de 10 ori mai mult pentru fix acelasi ATV, dar inmatriculat la Politie? Adica, e omologat pt drumurile publice, are oglinzi si semnalizare, reprezinta un pericol mai mic deci, si totusi trebuie sa platesc de 10 ori mai mult decat pentru acelasi "utilaj".
Impozit? The same...impozitele sunt ok, daca ar fi aplicate cum trebuie.
Atata timp cat primariile inmatriculeaza ATV-uri ca si tractoare, buldozere, etc...cum pot ei sa iti faca dosar ca circuli cu asa ceva? Ori sa scoata chestia asta cu inmatriculatul pe primarie de tot, ori sa le inmatriculeze pe toate la politie...fara cine stie ce omologari de mii de euro sa le umple lor buzunarele...
ca tot e campanie electorala.... SĂ TRĂIȚI BINE!!!!!!!!!!!!!!!!
#70
Posted 04 November 2009 - 10:44 AM
Sunt in acelasi regim de inmatriculare ca scuterele si mopedele. De alea de ce nu zice nimeni nimic?
Ia uitati cate din astea cu numar galben sunt in Bucuresti, conduse de niste pusti descreierati care habar nu au legislatie rutiera si care merg fara casca.
Ce nu am este RCA si probabil ca o sa-mi fac, mi-a expirat de 2 luni si nu l-am refacut.
In schimb, mi-am montat semnalizatoare si sunt de 10 ori mai precaut si mai atent in trafic decat atunci cand conduc masina.
Sunt de acord si sa fac ITP nu am o problema cu asta.
Mai e o chestie: De ce pentru aia 10km pe care ii fac pe asfalt la fiecare iesire sa dau in plus 1000E ? In niciun caz nu voi merge sute de km pe atv pe DN-uri, este o tampenie. Pentru asa ceva il sui pe remorca si gata. E vorba de un minim de bun simt.
Stiu pe unii care se laudau ca au mers de la Comarnic la Buzau pe ATV....Mi se pare total deplasat, dar fiecare pe pielea lui isi risca siguranta
#71
Posted 04 November 2009 - 10:58 AM
#72
Posted 04 November 2009 - 12:00 PM
#73
Posted 04 November 2009 - 01:41 PM
#74
Posted 04 November 2009 - 02:30 PM
#75
Posted 04 November 2009 - 03:48 PM
#76
Posted 04 November 2009 - 05:09 PM
Eu il am de 1 an inmatriculat la Primarie si fac la fiecare iesire cel putin 10km de acasa pe DN1 pana intru in traseu. Niciodata nu m-a oprit Politia sa ma intrebe de viata. E adevarat ca nu m-am dat in stamba niciodata, am avut grija sa fiu low-profile si pe cat posibil evit sa fiu primul in coloana de masini...
Nici macar RCA nu mi-am facut...
Din cate stiu, cele inmatriculate pe primarie au ceva restrictii de deplasare, nu la nivel de acces pe anumite nivele de sosele (desi..nu stiu ce sa spun despre autostrada de exemplu...nu c-ar conta ) ci ca distanta maxima de deplasare fata de localitatea in care il ai inmatriculat. Cel putin teoretic, nu poti circula fara restrictii oriunde in Romania..cu numere galbene. De aceea, e posibil ca, depasirea ariei respective, mai ales in mod flagrant, sa poata fi interpretata ca o conducere pe drumurile publice a unui autovehicul neinmatriculat, iar asta intr-adevar constituie caz penal, cum bine stim. Nu cred ca vreodata, daca nu esti implicat (nu tu personal...general vorbind ) in vreun incident rutier, s-ar lega cineva de tine. Dar...probabil teoretic cam asta se poate intampla.
#77
Posted 05 November 2009 - 10:31 AM
Acum 2 luni mi-am luat carnetul de moto si am tocit grupa mare decretul actualizat si regulamentul sau de aplicare: se specifica ca "alte organe competente" - primarii, pot inmatricula vehicule, se specifica ca trebuie sa aiba placuta de inmatriculare si talon.
Despre restrictii de circulatie - ioc, nicio vorba.
Am vorbit si cu politisti si cu avocati, nimeni nu a stiut vreo lege in care sa se precizeze clar ce ai voie si ce nu ai voie sa faci cu vehiculele inmatriculate la primarie.
Teoretic, te poti deplasa in judetul in care este inmatriculat, practic, viata bate...legea si am vazut nenumarate scutere cu numar galben de provincie in Bucuresti nestingherite. Chestii grele gen MM, Tr.Severin, etc....
#78
Posted 05 November 2009 - 11:04 AM
#79
Posted 05 November 2009 - 12:40 PM
..sa nu comenteze cineva ca politia n-are temeiul legal sa solicite astfel de documente..pentru ca politia va intocmeste doar procesul verbal pentru conducere pe drumul public a unui vehicul neinmatriculat .....urmand ca documentele de care vorbesc sa le depuneti in instanta ca probe cand contestati procesul verbal daca vreti sa scapati...
Nu comparati scuterele/mopedele care o data inregistrate pe primarie pot circula liber pe drumurile publice fata de deplasarea atv-ului care se poate face doar in legatura cu o activitate de construire , agricola sau forestiera...."
In plus de asta textul de lege mai spune ca modalitatea de inregistrare se stabileste prin hotarare a consiliului local de fiecare localitate/oras.....daca cineva a vazut o astfel de hotarare va observa ca acolo sunt descrise toate aceste tipuri de vehicule...de taiat frunze, de dezapezit, de gaurit asfaltul...sunt nominalizate fiecare in parte )....deci circuland in alta localitate decat cea in care ati inregistrat atv-ul intrati sub incidenta altei hotarari a consiliului local respectiv...care poate sa nu mai contina in lista cu vehicule ce pot fi inregistrare si atv-ul .....deci ..contraventie/infractiune....si mai rau decat atat hotararile consiliilor locale sunt puse in aplicare atat de politia locala cat si de gardienii publici ce au autoritate in constatarea contraventiilor/infractiunilor si aplicarii sanctiunilor....
Reglementare legala exista ..trebuie doar "buna-vointa" in aplicarea ei...
cine e "smecher"..circula cum vrea..fiind sigur ca nu e sanctionat (am un grizly in localitate care de ani de zile "circula" nici macar inregistrat...cu 5-6-7 persoane pe el...).....cine insa nu e "smecher"...e bine sa respecte legea...spre binele lui...
Edited by yanq, 05 November 2009 - 12:43 PM.
#80
Posted 05 November 2009 - 12:52 PM
1- unde scrie ca atv e destinat folosirii exclusiv in constructie si exploatari forestiere? Care e diferenta intre moped si atv ?
2- atat timp cat la mine in talon scrie la categorie: moped, nu vad unde e problema