Sa nu intelegeti gresit.Nu vreau sa critic chiar laud munca depusa.Consider ca este o munca inutila iar daca mai multe fabrici de motociclete cu vechime nu au pus litrometru nu vad de ce ar trebui la un ATV.Atv-ul este un utilaj de agrement, in padure oricum nu ai benzinarie deci iti trebuie ceva "minte" sa pleci la drum fara benzina(la fel e si cu uitatu cu bricheta).E frumos proiectul dar folositor pentru cei care se plimba din an in pasti si doar pe strada.Cele mai multe Atv-uri au un compartiment suplimentar de benzina de rezerva, tocmai ca sa stii ca ramai fara benzina sa cauti..........
Linhai Anniversary 300 Cc 4X4
#61
Posted 22 January 2014 - 05:17 PM
#62
Posted 22 January 2014 - 08:56 PM
Adrian ,deocamdata vad ca ti-ai atras "simpatia" colegilor prin remarca facuta.
Linhai este un ATV mai ieftin la care chinezii probabil din economie nu i-au mai facut si litometru.
Dupa cum spuneam si in postarea mea anterioara o cunostiinta de a mea a ramas noaptea fara benzina,fara semnal la telefon in plina padure.
Sa vezi cum se catara noaptea prin copaci de frica ursului si in speranta a gasi o urma de semnal pentru telefon.
Oare de ce ATV-urile mai scumpe au litometru si indicator vizibil in bord?
Trebuie sa acceptam ca mai exista si utilizatori de ATV-uri uituci sau comozi care uita sa se uite si in rezervor la plecare.
Sa nu spun ca daca esti avertizat cu ceva vreme inainte de a se termina benzina poate mai gasesti o varianta de rezolvare fata de situatia in care ti s-a oprit brusc motorul.
#63
Posted 22 January 2014 - 10:09 PM
Uau …!!!
Așa m-am gândit și eu, totul este inutil când este făcut și gândit de altcineva în afară de mine ...
Adrian, ai scrintit-o cu prima remarcă, a doua postare cu aceeași tentă în schimb ne destăinuie mult mai mult despre tine, lucruri care nu pot face cinste nimănui.
Chiar nu poți să te abții în fața evidenței, chiar trebuie să intrăm cu toții în ridicol, tu cu o cîrcoteală inviduos răutăcioasă iar noi ceilalți încercând să ”dregem busuiocul” amintind argumente practice evidente sau folosind replici pseudo-comice în speranța salvării atmosferei pe care-o strici în jurul acestei simple și plăcute experiențe tehnice.
#64
Posted 23 January 2014 - 12:32 AM
super inventia . Ce vreau eu sa adaog nu are bordu in partea stanga sau dreapta ( in partea opusa temperaturii ) o coloana pentru benzina ?
Zic asta deoarece la cel de 400 (Dragonul care zboara ) a pus sonda litrometrica si a legat-o la bord .
Zic asta ca o sugestie ( vad ca esti priceput si sigur daca vei arunca o privire prin bord iti vei da seama despre ce vorbesc )
Ca si idee mai practica am gasit filmulet unde cineva a realizat un cititor de turatie si a trnspus-o pe un ecran cu cristale lichide ( alb negru ) Vroiam sa atasez filmuletu dar nu mai dau de el .
PS : daca o vei realiza si pe asta urmatoarea cerere din partea unor utilizatori va fi sa faci un CDI cu care sa isi distruga motorul . Nu zic mai departe ii las pe ei
Felicitari inca o data !
#65
Posted 23 January 2014 - 07:36 AM
Ok, multumesc!
Am observat si eu coloana din stanga cu indicatorul de benzina. Este prezenta fizic si pe displayul meu dar nu este activa. pe cablajul placutei de la LCD exista chiar si un punct unde se poate lega sonda litrometrica, insa cred ca lipsesc ceva piese pe cablaj sau firmwareul procesorului de la LCD este divers la linhai 400.
Din pacate nu am avut o placuta de display de linhai 400 sa compar.
CDI-uri nelimitate se gasesc, li se spune racing. Insa 7400 rpm pentru un motor chinezesc este si asa prea mult. O fi el copiat dupa yamaha dar nu e yamaha.
La motor as face 2 imbunatatiri.
1 Adaugare alarma optica si/sau acustica la presiune mica ulei (realizabila din punctul meu de vedere)
2 adaugare filtru ulei cu cartus filtrant de cativa microni ce se poate inlocui (greu de realizat sau chiar imposibil)
Edited by samy., 23 January 2014 - 07:43 AM.
#66
Posted 23 January 2014 - 07:50 PM
traba cu uleiu o pot spune ca este ok adica nu cred ca trebuie filtrat mai tare deoarece este e rezistent motoru ( vad la lihaiul meu cum trag de el si nimic merge .)
Sonda pentru ulei cu avertizare si pe mine ma tenteaza una pentru KQ deoarce mai papa ulei si vreau sa stiu cand sunt in pragul critic ( la mine e mai dificil sa ajung la joja de ulei .
Am avut ocazia sa desfac o copie mai ieftina a linhaiului care avea CDI nelimitat (avea si bord digital ca a lui ) si din curiozitate am accelerat sa vad pana unde merge : turometru a a fisat 11111 si cred ca sa blocat tot . Nu mai exista nici o limitare (rateu ) nu stiu cum merge dar sunt sigur ca daca nu sti cum sa te dai cu el in cazu asta il omori definitiv . Personal de la 7200 cat e limitat acum e chiar ok .
Referitor la frimwere .. nu cred ca e vre-o diferenta adica parerea mea e ca toate bordurile sunt la fel doar lipsesc unele componente . Poate daca legi firul va functiona ( e decizia ta sa incerci sa vezi daca merge sau nu .)
uite aici ceva asemanator facut pentru alta marca de atv . poate te inspira . Poate gasesti tu o solutie mai interesnta .
#67
Posted 23 January 2014 - 08:28 PM
Prea rezistent nu e, daca ne gandim ca durata de viata e in jur de 8-9000 km. Daca gasesc un filtru care sa intre in locul sitei atunci e ok, daca nu nu ma complic.
Si la linhai e la fel ca in linkul metionat de tine. Ma documentasem azi si am descoperit in manualul de service surubul pe unde se poate preleva presiunea uleiului(vezi foto).
Eu am calat un motor de atv 110 china din cauza presiunii de ulei. S-a rupt sita de filtrare, a intrat mizerie in canalul spre pompa infundandu-l. Mi-am dat seama cand s-a sudat biela de boltul pistonului scartaind ingrozitor.
Daca ar fi avut avertizor as fi salvat motorul.
Cu displayul, daca ar functiona indicatorul la legarea firului ar trebui sa fie activ macar simbolul pompei de benzina pe display(cum esta la dragon).
In plus nu stiu ce impedanta are sonda litrometrica de linhai.
Attached Files
#68
Posted 23 January 2014 - 08:39 PM
.
Edited by samy., 23 January 2014 - 08:43 PM.
#69
Posted 27 January 2014 - 09:53 AM
Sambata am desfacut vaiatorul si ambreiajul la linhai. am gasit rolele foarte uzate si nici vaselina nu prea era pe acolo. Daca nu verdeam pe net as fi jurat ca rolele acelea nu au fost cilindrice niciodata .
Le-am cantarit si aveau 13.7 13,8 grame. Din cauza uzurii nu ajungeau sa impinga complet cureaua si nu trecea de 60 km/h.
Cureaua avea 22.1 mm latime.
Ambreiajul mai era cam un sfert.
Daca tot am desfacut, am schimbat cureaua cu una aftermarket (athena) de italia 76 ron
Ambreiajul si oala 350 ron
Fuliile de la variator arata bine, la fel si locasurile rolelor, au ramas aceleasi.
Rolele le-am facut la strung, mai precis am scos plasticul uzat de pe ele si am facut alte bucsi de plastic. Am rectificat la interior si le-am facut de 12, 0 grame fiecare. Cantarite toate impreuna au 96,1 grame.
Cu rolele mai usoare trage foarte bine dar sta un pic cam turat.
La 6000 rpm are 50 km/h
La 6500 are 60-62 km/h.
O sa mai fac un set de role de 14 grame.
Ramane sa decid care sunt mai potrivite pentru mine.
Edited by samy., 27 January 2014 - 09:54 AM.
#70
Posted 27 January 2014 - 10:29 AM
Si cateva poze cu utilajul dupa ceva kilometri prin zapada. Nu am facut poze in mers pentru ca eram prea ocupat sa-l tin pe drum .
La teste a avut un concurent serios pur nemtesc numai 2wd dar care s-a descurcat de minune prin nameti, dand dovada e o manevrabilitate extraordinara.
La rezultate a iesit invingator chinezul, dar cam la mustata. Destul de greu de tinut in frau, cand stanga cand dreapta. Scutul este inclinat si aduna zapada pe dedesubt tinzand sa se suspende
Attached Files
#71
Posted 03 February 2014 - 01:52 PM
Sambata am demontat motorasul de cuplare 4x4. Functiona, insa cand tineam cuplat 4x4, dupa cca 2 minute incepea sa piue.
AM constatat camotorasul si reductorul se prezinta foarte bine(sunt lubrifiatebine cu ulei), insa partea electronica atasata in lateralul motorasului este praf.
A intrat apa acolo si a corodat tot.
Am sa revin cu poze si cu solutii de remediere.
#72
Posted 03 February 2014 - 08:52 PM
Pune o pastiuta magnet pe limba motorasului in partea stanga a actualului magnet cum te uiti la ea.
P.S pastiluta o gasesti la o surubelnita cu capete detasabile.face minuni la motorasul de 4x4
#73
Posted 04 February 2014 - 08:00 AM
Merci Cosmin, dar nu asta era ideea. Am demontat partea electronica(martorul ce confirma ca s-a efectuat cuplarea) si am gasit toate piesele corodate. As putea sa-l pacalesc cu un simplu switch, dar nu vreau.
Pe placuta sunt 4 rezistente si 2 tranzistori unipolari cu efect Hall.
Rezistentele le-am cumparat deja, iar tranzistorii i-am comandat si sosesc miercuri / joi.
Acest montaj este destul e important, el sesizeaza faptul daca cuplajul s-a facut complet si trimite in continuare impulsuri la motoras pana cupleaza. Daca nu cupleaza va da semnal de alarma sonora.
Daca as pacali acest montaj exista posibilitatea ca grupul sa nu cupleze complet (sa intre coroana doar 2-3 mm pe pinion) si la o fortare sa se polizeze sau sa se rupa vre-un dinte de la pinion.
#74
Posted 04 February 2014 - 11:07 AM
Dupa ce repari montajul da-l cu lac, sau macar cu niste ulei, sa nu mai fie afectat de apa asa repede. Si eventual cumpara 2 seturi de acele componente electronice, in caz ca se va intampla iar sa le ai la indemana.
#75
Posted 04 February 2014 - 11:36 AM
Acele componente costa total 11 ron. Se gasesc pe TME si vin la un magazin local destul de repede.
Am sa imersez totul in silicon. Este izolant electric si elastic.
Initial piesele au fost intr-o rasina dura care s-a desprins de margine si a permis intrarea apei.
Teoretic nu trebuia sa intre apa
Edited by samy., 04 February 2014 - 11:37 AM.
#76
Posted 11 February 2014 - 11:02 AM
Astazi am comandat 2 anvelope spate pentru chinezul din curte. Am optat pentru profilul din poza.
In plus tot azi am comandat si un troliu 3000 lbs (pe hartie) motor de 1,5, cu care sper sa trag greutatea de 280 kg a ATV-ului si sa nu-l mai imping. Ca pe zapada asta cu anvelope tocite pe spate ma intorceam mai obosit eu decat motorul , de la plimbare,
#77
Posted 11 February 2014 - 11:59 AM
eu am pus de la duro ceva mai agresiv si putin mai mari si .. se simpte pe deal , musca din pamant si urca cam peeste tot cu conditia sa nu fie foarte ud . De atunci ca joc putin si cu butucii spate . dar precizezc ca nu sunt foarte sigur daca aceea este cauza .
#78
Posted 11 February 2014 - 12:01 PM
Uite o idee ce o are cineva pe dragon , a pus pe bort un buton care porneste manual ventilatoarele in cazu in care il supune la ceva mai extrem . de ex sa urce o panta .
#79
Posted 11 February 2014 - 12:19 PM
Salutare,
@samy
Si halatul, cat e halatul? Cat te costa gumele?